silikonittomat ja alumiinittomat tuotteet - Muoti ja kauneus

rohai

Tiedättekö mitään hiustuote merkkejä jotka eivät sisällä silikonia? ja deodorantti merkkejä jotka eivät sisällä alumiinisuolaa?[color=blue][/color]

Sivut

Kommentit (22)

Jzzu

Muistaakseni tuolla markettituotteet vs. kampaamotuotteet topikissa käsiteltiin myös noita silikonittomia hiustenhoitotuotteita ja merkkejä.

Sasuska

Kävin kampaamossa tuossa yksi päivä. Kysyin juuri samaa, että saisinko shampoota, jossa ei ole silikonia. Vastaus oli, että kyllä kaikissa shampoissa on silikonia, mutta ne on eri laatuisia. En sitten tiedä mistä tyttönen oli oppinsa saanut, mutta ei mun mielestä kyllä esim. Linna-, Herbina-, Erisan-, Lv- tai vastaavassa shampoossa ole silikonia. :roll:

No, siitä paikasta en ainakaan hiustenhoitotuotteitani osta.

t. Rasvapää kunnes silikonittomaan vaihtoi 8)

Maruchka
Dubyamoa
Mun mielesta Maruchka jossain sanoi etta silikonia on kahdenlaisia, ja rasvanliukoinen olis nimenomaan pahasta, mutta vissiin vesiliukonen taas ei?

Juuh, noin on mulle kampaaja sanonut. Ja tuota rasvaliukoista on suurimmassa osassa shampoita. Pahimpia ovat Pantene, Garnier Fructis ja VO5.

Maruchka
Dubyamoa
Mutta mitä haittaa siitä vesiliukosesta silikonissa nyt kaikkien mielestä sitten on?

Ei mun mielestä mitään. Sehän vaan silottaa hiuksia ja lähtee pois heti seuraavassa pesussa. Huomannu hyvin kyllä, kun käyttää täysin silikonitonta shampoota, niin hiuksista tulee takkuset.

*Sandy*
Maruchka
Dubyamoa
Mutta mitä haittaa siitä vesiliukosesta silikonissa nyt kaikkien mielestä sitten on?

Ei mun mielestä mitään. Sehän vaan silottaa hiuksia ja lähtee pois heti seuraavassa pesussa. Huomannu hyvin kyllä, kun käyttää täysin silikonitonta shampoota, niin hiuksista tulee takkuset.

Mikshän siitä on sitten nostettu niin iso haloo? Siis mulla ei ainakaan oo hajuakaan mitä haittaa silikooni tekee hiuksille :oops:

Lania
*Sandy*

Mikshän siitä on sitten nostettu niin iso haloo? Siis mulla ei ainakaan oo hajuakaan mitä haittaa silikooni tekee hiuksille :oops:

Puhuttiinko tossa nyt siitä "hyvästä" vai "huonosta" silikonista? Oon ainakin käsittäny että ei se silikoni tee hiukselle kun sellasen sileen ja ehjän kuoren, eli ei oikeestaan hoida hiusta ollenkaan, tekee siitä vaan kiiltävän ja terveen näkösen.

Sarah
rohai
Mulle kampaaja vaan kertoi, että silikonin takia hiusväri ja muotovaahdot ja kaikki ei tartu niin hyvin.

Niin, sellasen silikonin takia, joka on sitä rasvaliukoista eli jämähtää hiuksiin.

Ja eihän kaikissa shampoissa ja muissa hiustenhoitotuotteissa ole silikonia. XZ:aahan mainostetaan juuri täysin silikonittomana sarjana, samaa olen Herbinasta käsittänyt - lisäksi molemmat suomalaisia.

Lania
rohai
Mulle kampaaja vaan kertoi, että silikonin takia hiusväri ja muotovaahdot ja kaikki ei tartu niin hyvin.

Niin siis eiks just sen takia et ne tekee hiukseen sen kovan ja tasasen kuoren? Vähän sama ku huonokuntonen hius ylipäätään imee väriä itteensä enemmän/paremmin kun taas terve ja hyväkuntonen hius, jossa luonnostaan on sitä ehjää pintaa enemmän suojaamassa.

Tai sit vaan uskon jotain naistenlehtikliseitä :?

Maruchka
Dubyamoa
Olis hauska tietaa etta mita se "paha" silikoni (eli rasvaliukonen) tekee ja mita se "hyva" (vesiliukonen) (vai tekeeko se mitaan jos se lahtee vedella pois?). Tosta mita Lania selitti olen kuullut myos- etta se silikoni vaan menee siihen hiuksen pinnalle mutta ei hoida hiusta vaikka se nayttaakin hyvalta.

Mulle ainakin kampaaja on selittäny just noin, ku Lania tos selitti. Silikoni tekee hiuksesta sileän ja hyvännäköisen, muttei hoida hiusta mitenkään. Kampaajat käyttävät esimerkiksi hääkampauksissa pelkkää silikonia joskus, jos hiukset ovat kauhean huonokuntoiset, että niistä saadaan sileät ja kiiltävät. Terveen näköiset, vaikka olisivatkin sisältä kuolleet.
Vesiliukoinen siloittaa hiusta vastaavasti, kuin rasvaliukoinen, mutta lähtee pois pesussa eikä kerrostu hiukseen. Se ei siis haittaa värjäystä tai permanenttia.

*Sandy*

Täytyykin tästä eteenpäin siirtyä silikoonittomaan vaihtoehtoon. Tai jättää ainakin VO5 pois, mitä ollaan nyt silloin tällöin käytetty..

Se Lanian selostus oli hyvä, just sen tyylistä kaipasin, kiitos :)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat