Kielilävistys? - Muoti ja kauneus

Björk

Niin, joku sano et jos kieli lävistetään väärästä paikkaa niin ois halvaantumisen riski.
Mut sehän on ihan älyttömän pieni riski halvaantua.
Ite ainakin vielä olen liikkeessä :wink:

Sivut

Kommentit (85)

Phoenix

Mulla huikean kuukauden ikäinen reikä... Tänään kävin vaihtamassa lyhyemmän tangon, kun alkoi se hoitoversio kolista pitkin poikin niin ärsyttävästi. Lävistäminen ei pahasti kirpaissut, muutama päivä oli turvostusta, mutta hengissä ollaan. :lol:

Ei ole ollut mitään ongelmia koko aikana, toisin kuin kulmaoruni kanssa joka näytää taas tulehtuneen.... :evil: En ymmärrä!

Nasumi

Oon ajatellu ottaa kieleen lävistyksen, mutta kaverini väitti kovasti ettei suomessa kukaa enää laita niitä, siis onko muka totta????????? ja kertokaa muutenki kokemuksia, sattuko iha hirveesti sen jälkeen ku oli laitettu? oon kuullu kauheesti juttuja siitä kuinka kiduttavaa se viikko sen lävistyksen oton jälkeen on ollu... ja onko kellää se koru aiheuttanu hampaiden lohkeamisia ym? ja kuinka helposti se sit aiheuttaa kyseisiä ongelmia?

SooZ

eh.. millä perusteella läväriä ei saisi suomessa enää kieleen? kun niitä saa oikeastaan mihin tahansa muuallekin.. :roll:
Kokemusta ei kielikorusta kyllä ole. Mut ei muuta ku alanliikeeseen kyselemään. Ne jos ketkä tietää. :)

Lips_

Tällänen löyty WORMZ:n sivuilta: Kielilävistys on tullut lähivuosina melkein suosituimmaksi lävistykseksi. Yksi syy voi olla se, että lävistys ei näy ulospäin, se on nopeasti parantuva ja sattuu paljon vähemmän kuin esim. kielen puraiseminen. Oikein tehtynä kieli on luultavasti vähiten kivulias lävistys kaikista. Paraneminen kestää vain noin kuukauden.

Kieli tehdään tapilla, jossa on oltava turpoamisvaraa. Kaikilla kieli ei turpoa, mutta yleensä turvotus alkaa illan/yön aikana ja kestää muutamasta päivästä pariin viikkoon. Kun turvotus on laskenut ja lävistys parantunut (n. 2-4 viikkoa), kannattaa siihen hankkia lyhyempi tappi. Lyhyt tappi ehkäisee kielen ärsyyntymistä puhumisen yms. aiheuttamasta rasituksesta ja vähentää korun puraisemisen ja hampaisiin kolisemisen riskiä. Jos tuntuu, että kieli ärsyyntyy silti esimerkiksi suuseksin yhteydessä, kannattaa harkita lävistyksen venyttämistä vaikka 2 tai 2.4milliin (normaalisti 1.6mm). Suurempi pinta-ala kestää paremmin rasitusta ärsyyntymättä. Parantuneeseen kieleen voi myös laittaa renkaan, mutta mainitse siitä jo lävistysvaiheessa, jotta lävistys voidaan tehdä oikeaan kohtaan.

Puhuminen voi olla vaikeaa muutaman päivän tai viikonkin, mutta sen oppii kyllä. Puhe harvoin menee täysin ymmärtämättömäksi, mutta esim. S ja R voivat olla hankalia sanoa. Yleensä huhutut puheongelmat ovat kuitenkin liioiteltuja. Myös syöminen voi olla vaikeaa ensimmäiset päivät, joillain jopa ensimmäiset viikot. Yritä sinnitellä jollain helpolla ruualla, joka ei rasita/kipeytä lävistystä, kuten keitot ja jugurtit.

Koru kerää helposti plakkia/hammaskiveä, joka kannattaa silloin tällöin harjata korusta pois. Kielikoru olisi myös hygieniasyistä järkevää vaihtaa n. vuoden välein täysin uuteen.

Jos hankit useamman kielilävistyksen, muista, että kieli turpoaa joka kerralla, eli vanhoihinkin lävistyksiin on vaihdettava pidemmät tapit parantumisen ajaksi. Kannattaa myös mainita lävistäjälle, että aiot hankkia useamman kielilävistyksen, jolloin hän voi katsoa lävistykselle paikan, joka helpottaa suunnitelmiasi tulevaisuudessa. Yleensä on myös mahdollista tehdä useampi lävistys kerralla.

Kielikoru ei yleensä vaikuta instrumenttien soittoon tai lauluun, kun lävistykseen on parantumisen jälkeen vaihdettu mahdollisimman lyhyt koru. Jos soittaminen tapahtuu kielen kärjellä, kannattaa pyytää lävistäjän tekemään lävistys mahdollisimman taakse.

Kielen voi myös lävistää sivuilta, mutta se voi olla hieman kivuliaampi toimenpide ja suurien suonien takia kannattaa jättää vain tosiammattilaisille. Turvotus voi kestää pidempään tässä lävistyksessä, kuin normaalissa kielilävistyksessä.

Tonde
Nasumi
mutta kaverini väitti kovasti ettei suomessa kukaa enää laita niitä, siis onko muka totta?????????

No voi LOL!

Mulla ainakin kielilävärin otto sattu paljon vähemmän, ku mitä esmes napaan. Eli ei siis ollenkaan. Kyllähän se vähän turpoaa ja pariks päivää vaikeuttaa syömistä, mut menee pian ohi. Ja paranee älyttömän pian, kunhan muistaa aluks desinfioida huolella.

dyingbride

joo nyt on ollu jo kauan jotain älyttömii huhuja, ettei enää laitettais...joopa joo...

itselläni laittaminen ei sattunut ollenkaan, mutta paraneminen oli aivan kamalaa. syöminen ei onnistunut ja joitain kirjaimiakin jouduin opettelemaan uudestaan lausumaan. hampaiden lohkeamisen estää kai hyvin sillä, että vaihdat korun pienempään heti kun sen voi, ja ei titaaniseen. itselläni ei kuitenkaan ole hampaita lohjennut, vaikka en korua olekaan vaihtanut, mutta sitä ei kyllä suositella kenellekään...

Neppis_

Eiköhän noit lävistäjiä joka kaupungista löytyne...
.. kyl kummasti oon "saanu" kolme reikää kieleeni (mist jäljellä se yksi ainut, yhyy... :x ) ja ihan ammattitaidolla, eikä edes sattunut :roll:

Muoks. (Hyvin jälkikäteen.)

Kielessäni taas komeilee se entinen, toinen, lävistys.. sain kun sainkin sen tässä muutama kk sitten tungettua takaisin. Oli se pari päivää kipeä.. mutta toipui täysin viikon sisällä. Ihanaa <3 <3 .. nyt ei sit pidä mennä nielee uudestaan näit tappeja :roll: :D

Asphyxia

Kipu ja lävistyksen paranemisaika on tosi yksilöllistä. Ei kukaan voi sanoa, että "ei se satu, mene ottamaan vaan!", koska toisilla sattuu, toisilla ei. Mulla se sattui ihan jumalattomasti, vesi valui silmistä ja veri virtas kielestä. Pari viikkoa kesti parantuminen, viikkoon en pystynyt syömään muuta kun tomaattikeittoa. Viikon verran oli kieli tosi kipeä, mutta parin viikon jälkeen jo ihan normaalissa kunnossa.

Ja mulla kyllä kielikoru on hampaiden pahin vihollinen :/ Välillä aina syödessäni purasen korua niin että koko päätä vihlasee, ja todennäköisesti mulla on tullut tohon yhteen hampaaseen reikä ton takia. Pitäis mennä hampulääkäriin.

Nasumi

Auts... kuulostaa kivuliaalta... :? täytyy viel miettiä uskallanko ottaa... miten se koru puhdistetaan? ja miten sitä pystyy putsaamaan ku se on nii kipeä?

Tonde
Nasumi
Auts... kuulostaa kivuliaalta... :? täytyy viel miettiä uskallanko ottaa... miten se koru puhdistetaan? ja miten sitä pystyy putsaamaan ku se on nii kipeä?

Mä ainakin putsasin niin, et sekotetaan 1 osa septidiniä 3 osaan vettä ja sillä huuhtomaan suuta.

Ja mä en todellakaan ole mitenkään kipuherkkä, joten siitä luultavasti johtui, ettei mua sattunu sen korun laitto.

sekopää
Nasumi
Oon ajatellu ottaa kieleen lävistyksen, mutta kaverini väitti kovasti ettei suomessa kukaa enää laita niitä, siis onko muka totta????????? ja kertokaa muutenki kokemuksia, sattuko iha hirveesti sen jälkeen ku oli laitettu? oon kuullu kauheesti juttuja siitä kuinka kiduttavaa se viikko sen lävistyksen oton jälkeen on ollu... ja onko kellää se koru aiheuttanu hampaiden lohkeamisia ym? ja kuinka helposti se sit aiheuttaa kyseisiä ongelmia?

sun kaveri on väärässä :) mulla ei sattunu yhtään kun se laitettiin eikä ollu mitää kipuja sen jälkeenkään... mut toisaalta mun kaveria sattu tosi paljon ja tuli verta kun se laitettiin... et sehän on sillai yksilöllistä... en oo ikuna ees kuullu mistään hampaiden lohkeamisesta :/

andefizz

Minulla on ollut kielelävistys n.7 vuotta nyt, kyllähän se pikkasen nipisti kun laitettiin ja en osannut heti nielasta kun lävistäjä käski nielasta kun se oli tehty! Mutta hyvin se minulla parani, 2 päivää oli turvoksissa mut sen jälkeen pystyin heti syömään kiinteää ruokaa.

Kannattaa vaihtaa metallipallot muivipalloiksi niin pysyy hampaiden kiille parempana, ei oo kyl lähteny kiille eikä lohkeillu hampaat vaikka sillon tällön tulee leikittyä sillä :lol: ja tapinki saa nykyään muovisena.

Uskon kyllä että kielilävistyksiä tehdään vielä!

Asphyxia
Nasumi

Purskutellaan jokaisen aterian jälkeen minuutti-pari Oral B-suuvedellä. Missään tapauksessa ei saa käyttää alkoholipitoista suuvettä! Vaan toi Oral-B on paras. Maistuu tosi pahalle mutta sillä se lävistys nopeiten paranee.

Rixuliini
Jzzu
Asphyxia
Nasumi

Purskutellaan jokaisen aterian jälkeen minuutti-pari Oral B-suuvedellä. Missään tapauksessa ei saa käyttää alkoholipitoista suuvettä! Vaan toi Oral-B on paras. Maistuu tosi pahalle mutta sillä se lävistys nopeiten paranee.

Myös miulla oli toi Oral-B:n suuvesi käytössä kun kielikorua paranatelin.
Samainen tuote oli mainittu myös lävistäjältä saadussa ohjeessa.

Sama täällä! Eipä se mielestäni mitään auttanut, mutta huutelin kuitenkin sillä suutani.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat