Pikkumustaa päälle - Muoti ja kauneus

neetta

Niin ja todella, nettilinkitkin on aina plussaa :)

Sivut

Kommentit (17)

nakymaton_ninni

En ole vielä suomalaisista putiikeista unelmieni pikkumustaa löytänyt.... kommenttina tähän vain että, pikkumusta on niiiiiiin HOT ja hyvännäkönen naisen kuin naisen päällä. 8)

EDIT: tosin http://www.x-tra.de:ltä löytyy aivan mahdottoman ihania mekkoja. Tosin ne ei kaikkien maulle sovi. Itse olen tekemässä shoppailureissua sinne ensi kuussa. Maltan tuskin odottaa... \:D/

neetta

Osaako kukaan sanoa mistä voisi löytyä, lyhkäinen kauniisti laskeutuva tai tiukka musta mekko? Käyttö tarkoitus treffeille, baariin, bileisiin.
Kiitos hirveästi vastauksista :wink:

viia!

nostan nyt vähän tätä aihetta kun tämä sattuu olemaan mulle ajankohtainen... tosin haluaisin löytää mekon ihan kaupasta jossa voi sovittaa ettei sitten joudu yllättymään. :wink: vinkkejä?

Celestia
nakymaton_ninni
EDIT: tosin http://www.x-tra.de:ltä löytyy aivan mahdottoman ihania mekkoja.

Voi luoja että ihastuin muutamiin mekkoihin tuolla =P~ Esim. http://www.x-tra.de/bilder/artikel/30654.jpg tämä on musta todella kaunis, samoin http://www.x-tra.de/bilder/artikel/30653.jpg tämä. Tosin en usko että noi näyttäis kovinkaan hyviltä mun päällä, saatika että tulisko edes ikinä sopivaa tilaisuutta käyttää tollasia, kun eivät kuitenkaa oo mitään ihan normityyliä, vaan enempi sellasta gootti-tyyliä. Silti aivan ihania ? Ehkei kuitenkaan sit ihan mun tyyliä vaikka noille kuolaankin :)

gnirom

en tiedä tänä vuonna, mutta viime vuoden syksynä kappahlilta löysin muutamankin tosi kivan pikkumustan todella kohtuulliseen hintaan, joista yhden päädyin sitten ostamaankin. suosittelen tarkistamaan jos tänäkin vuonna heiltä löytyisi :)!

Likkis

Minä löysin omani hiljattain vero modasta, ja siihen liittyen kysymys:

Mitkä kengät ja yläosa sopisi pikkumustan kanssa?
Mekko on siis olkaimeton, "kotelomekko" (eli tiukan mallinen). etuosassa on hieman mustaa pitsiä ja vyötäröllä menee silkkinauha (samaa kangasta kuin koko mekkkokin), mutta yksivärisyys tekee siitä hyvin pelkistetyn.

Ainoa sen kanssa menevä vaatekappale olisi minulla musta bolero, joka sidotaan kiinni edestä....mutta minua ahdistaa se että sekin on musta :?

Entäpä ne kengät sitten? Olen ajatellut ostaa tyylikkäät mustat saappaat....liikaa mustaa?

Kaipaan oikeasti vinkkejä tuon värimaailman suhteen. Tuleeko jollekulle mieleen jotain muuta kuin mustaa mustan mekon kanssa? :D
Entä pitäisikö laukun, kenkien ja yläosan olla sävysävyyn...?

Tulossa on lauantaina työpaikan 20-v. juhlat, eli sisätiloissa kun ollaan, niin kengät voisi olla muukin kuin saappaat...mutta "vilukissana" tuntuu että jossakin sandaaleissa tms. (mitä kyllä löytyy joka lähtöön...) jäädyn.

idamri

Itse pukisin perus avokkaat tommosen mekon kanssa. Joko punaset tai mustat luultavasti, sinisetki menis. Ja nykyää ku on paljo tommossia A-linjasia takkeja ja nuttuja ni varmaa semmossia pieniä bolerontapasia a-linjasia systeemeitä on kanssa ja semmoin vois näyttää kivalt. En tosta kuvauksesta tarkkaan saanu selvää et millanen mekko on kyseessä. Itselläni on ihan perus musta kotelomekko jonka asustan sitten millon minkäkinlaisilla avokkailla (sandaaleita en vaan siedä). Viimeaikoina oon myös lisänny mekkooni kiiltävänahkaisen vyön ja kiiltävänahkaiset avokkaat ku ihastuin nii taas kaikkeen kiiltävään. Itse en saappaita pukis pikkumustan kanssa. Nilkkurit menee.

Nii ja vielä se että Hanna Sarénin Seppälälle suunnittelemasta mallistosta löytyy ehottomasti ihanin pikkumusta. Sitten siitä uudesta Nykänen&Frigren seppälä mallistosta löytyy kans ihan kiva pikkumusta mut ei niin mun tyylia se.

Kepatäti

Mun mielestä voi vetää päälle kyllä mustaa pikku mustan kanssa, tosin sisäjuhliin en ehkä menisi laittamaan mustia saappaita. Riippuu toki paljon saappaistakin :)

Itse lähtisin juhlatunnelmaan yhdistämään kultaa, hopeaa tms. tai sitten jotain muuta pirteää väriä. Toisaaltahan sisäjuhliin riittää ihan vain olkahuivikin :)

Itse laittaisin myös kengät, "takin" (siis neule tms.) ja laukun sävy sävyyn. Eli kaikki jotain tiettyä väriä. Tai sitten tietty jos laittaa esim. mustat avokkaat ja mustan laukun ni on ihan ihan ok laittaa sitten joku värillinen "takki".

marika_

Mustahan on siitä hyvä väri että sen kanssa sopii lähes kaikki värit. Kunhan sitten keskenään valitsee ne asusteet vaan sävysävyyn, niin mikä vaan itselle mieleinen väri toimii musta ihan kivasti.

Jos oikeen haluu kontrastia, niin musta pikkumustaan voi hyvin yhdistää valkoset kengät+laukun+boleron/paidan. Tai sitten kengät ja vaikka bolero/paita kanssa mustia, mutta sitten laukku valkoinen (tai hopea tms.).

minni-

minkä väriset sukkahousut laittaisitte pikkumustan kanssa? pitääkö ne olla perus-ihonväriset, vai käyvätkö mustat? kun muuten mekkoni on aika lyhyt, ja vaaleilla sukkahousilla se tuntuu vähän "alastomalta".

Tsein

Jos mie saisin päättää, eikä sillä olis mitään väliä mikä ihmiselle sopii, niin pukisin mustan mekon kanssa

*mustat sukkahousut
*pinkit avokkaat
*pinkin yläosan (hartiahuivin)
*hopeiset korut (korviin vähän isommat renkaat, kaulaan joku yksinkertainen pieni koru, sormeen parit sormukset)
*mustan kirjekuorilaukun, jossa on hopeinen solki
*mustan villakangastakin
*hiuksiin väkertäisin jotenkin mustan silkkinauhan

Mutta nää sopii minusta paremmin tumma(tukkaise)lle kuin vaalea(tukkaise)lle.

Sisätiloissa tuskin jäätyy avokkaissa, mutta jos haluaa matkalle pistää toiset kengät niin pistää sitten saappaat siihen ja ottaa avokkaat mukaan ja vaihtaa paikanpäällä.

Jesssi-

olematon,et ole ainut,ei miullakaa ole minkäännäköstä pikkumustaa.Sellanen olisi kyllä enemmän kun kätevä,koska se sopisi niin monenlaisiin tilaisuuksiin eikä aina tulisi kauheaa vaatekriisiä kun pitäisi juhlavammin pukeutua.

Mutta jos pikkumustan omistaisin ni yrittäisin käyttää sen kanssa sitten joko vähän värikkäämpiä koruja tai erottuvampaa laukkua(en siis tarkota mitään yliampuvaa mutta en myöskään mustaa laukkua)jotta kokonaisuus ei olisi liian synkkä.Saappaita en kyllä sellaisen kanssa laittaisi mutta jokainen tavallaan

Ginger

Mä ostin tossa alkusyksystä mustan neulemekon Mexxiltä. Melko lyhyt, helma päättyy polven yläpuolelle, muttei kuitenkaan ihan mini. Vyötäröllä ohut sidottava nauha, kivat hihat ja avara, sellainen u-mallinen kaula-aukko. Tykkään ihan hirveesti. Oon käyttäny sukujuhlissa, baarissa ja kotona hengailessa. Meikillä, koruilla ja hiustyylillä saa helposti muutettua ilmettä. Koska se on ohutta neuletta sitä voi käyttää melkein ympäri vuoden (kesällä en välttistä laittais...). Nyt käytän sitä paksujen sukkahousujen ja saappaiden kanssa. Alle voi laittaa vaikka t-paidan, kunhan siinäkin on sitten avara kaula-aukko, kylmemmillä keleillä. Ja kaupassa jo testasin että näyttää iha fiksulta jopa jos päälle laittaa pitkähihaisen paidan. Se on nykyään mun "paniikki"vaate. Eli kun tuntuu että mikään ei istu kunnolla, kaikki kiristää, roikkuu tai on muuten vaan huonosti niin mekko päälle vaan ja on valmis! :)

Tahtoo nyt lisää neulemekkoja, lyhyillä tai pitkillä hihoilla. Oon hetken kattellut harmaata Hilfigerin mekkoa. Täytyy ehkä käydä ostamassa se :D

Ginger

Ainiin, ja tällä hetkellä mun lemppariasusteet on harmaat paksut tai mustat ohuet sukkahousut, harmaat saappaat ja harmaa laukku. Ei näytä mun mielestä mitenkään synkältä. Ehkä joku vaalea/valkoinen huivi + laukku vois toimia kans.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat