Itseruskettavat - Muoti ja kauneus

Seitti

Aika jännä juttu. Itse ostin reilu viikko sitten tuota Nivean Summer Beautya ja se on toiminut mulla kuin unelma, jopa kasvoissa. Värin huomasin jo ensimmäisen levityksen jälkeen ja 3 päivässä rusketus näkyy selvästi. Tosi tasainen ja hyvän värinen iho tulee, ei mitenkään oranssihtava kuten useimmissa joita olen koittanut. Tämä levittyykin mielestäni huomattavasti helpommin kuin esim dove. Täysi kymppi mun iholle :D

Sivut

Kommentit (127)

Sarah

Hieman ojennusta..

Kun sanotaan, (kuten Svennan esimerkissä), että UV-säteilyä saa enemmän mitä korkeammalla aurinko on, tarkoitetaan sitä, että keskipäivällä auringon ollessa kohtisuoraan maata kohti säteilyä tulee enemmän. On eri asia, että tänne pohjoiseen aurinko paistaa kauempaa - tässä tapauksessa aurinkolomilla ko. maissa aurinko on usein lähempänä Maata ja UV-säteily siten voimakkaampaa. Kun aurinko paistaa ei-keskipäivällä tai pohjoisessa ylipäätään ei-niin-korkealla taivaalla eli ei kohtisuoraan, auringon säteet levittyy vinossa "tulokulmassa" laajemmalle alueelle joten UV-säteily ei pistä niin voimakkaasti mihinkään kohti.

OT, sorry.

Flavia

Olen jonkin verran käyttänyt itseruskettavia. Suihkutettavat sekä ihan voiteet ovat kaikki melkeimpä poikkeuksetta huonoja. En suosittele.

Vaikka kuinka tasaisesti ja huolella levittäisit voidetta/suihketta joka paikkaan, tahtovat ne silti jättää ikäviä jälkiä. Jos säästyy laikuilta ja värieroilta niin vähintäänkin taipeisiin tulee inhottavia "raitoja" niihin kohtiin, jotka raajoja liikutellessa menevät ryttyyn.

Ja jos laitat vaatteet päälle ennen kuin väri on KUNNOLLA kuivunut ja imeytynyt (mikä kestää enemmän kuin mainoksissa luvataan) niin vaatteisiin tulee tahroja.

Monet itseruskettavat näyttävät iholla loppujen lopuksi oranssilta tai keltaiselta ruskean sijaan ja jotta huononkaan rusketuksen saisi pysymään pitäisi itseään voidella 3 päivän välein.

JOTEN, suosittelen solariumia. :)

SunLion

kyllä huomas heti taas nivean vaikutuksen..oli aika pitkä tauko käytössä ja nyt on hieman auringostakin kyl väriä pohjalla mut tulin kerralla tosi ruskeeksi nyt sit : )

Chimerah

Mä käytän Doven Summer glow:ta ja oon siihen ihan tyytyväinen. Äidille ostin tänään äitienpäivälahjaksi Garnierin itseruskettavia tuotteita, kun sille ei tuo Dove käynyt. Saas nähdä mitä se tykkää niistä ;)

Svenna

Lainaus:
...ja kaiken sen ruumuden lisäks mitä itseruskettavist niinku saa, on se et ne lähtee esim saunas semmosina "palasina" pois et ne pystyy sormellakin raapimaan ittestää ja sit on ihan ***** ruman näköne!! oikeesti yäkk Shocked ...jä ne haiseeki iha vitu* pahal :¤

Minä käytän itseruskettavaa, eihän se mikään paras keino ole ruskettua, mutta eipähän ole ainakaan vaarallista. Ja ei ne kyllä minulla ole palasina lähtenyt käsistä, eikä raapimalla, eikä edes saunassa. Sehän imeytyy ihoon, ja pysyy siellä, aika mahdotona sen on lähteä irtoamaan "palasina", koska se on kuin rasva, ja sumutteissa sitten sekin on nestemäistä ja imeytyy.

Itseruskettavat sopivat niille, jotka eivät halua/voi ottaa aurinkoa. Tai haluavat pikaisen rusketuksen.. totean edelleen aineen hyväksi! :)

Lainaus:
sen verran kaukaa se tänne paistaa..

- Mitä korkeampana aurinko on, sitä enemmän uv-säteilyä! (luin muuten uusimmasta Cosmopolitansista :D:D)

-oAsis

...ja emmä ny tuomitse niit jotka käyttää, mut c moon, paremman rusketuksen saa ku pistää sitä suojakerrointa ja painuu tonne takapihalle grillaamaan itteään!! ei sit vittu tartte valehella et joo oon ruskettunu...saa hyvän rusketuksen eikä se lähe todellakaan nii helposti ku näil itseruskettavi tehyt säälittävät keltakerrokset siihe ihon päälle :SS

...ja ei kyl altistu tääl suomen auringos helpostikaan ihosyövälle...sen verran kaukaa se tänne paistaa...mut toki jos eii oo kärsivälline ni sit ottaa itseruskettavan ja painelee kaupungille...kyl kaikki sen huomaa ja varmasti tajuu et toi on käyttäny itseruskettavia...et joo (((:

-oAsis

EI itseruskettavia!
luonnollinen ruskestus auringosta on paras! ei tuu semmosta ruman kellertävää...must on ihan helvetin rumaa ku joku on käyttäny itseruskettavaa ja sen kyl huomaa!! säälittävää ku porukat yrittää saada tummemman ihon semmosilla litkuilla..."mä oon ruskee näätteks" :S no aivan sama whatever mut solarium ja aito rusketus on just hot ;)

...ja kaiken sen ruumuden lisäks mitä itseruskettavist niinku saa, on se et ne lähtee esim saunas semmosina "palasina" pois et ne pystyy sormellakin raapimaan ittestää ja sit on ihan vitun ruman näköne!! oikeesti yäkk :shock: ...jä ne haiseeki iha vitu* pahal :¤

vilkas

Onko kenellekään kokemusta itseruskettavista voiteista??Tuleeko läikikästä jälkeä??

Itselläni on kauhian vaalea iho ja haluaisin sitä vähän päivettyneen näköiseksi ja olen ajatellut ostaa Garnierin suihkupullon mallisen itseruskettavan..onko kukaan kokeillut sitä?

vanja

käytin viime vuonna nivean jotain itseruskettavaa etelänmatkan jälkeen, kun en halunnut, että väri haalistuu. tosi moni kyl huomas silti eron, että oon käyttäny, eli kyllä tehos.

kannattaa vaan olla tarkkana ja naamaan laittaes pistää mieleen, mihin kohtaan on jo levittäny voidetta. ja ekana laittaa vaikka kosteusvoidetta, jaloissa kuivat kohat imee sen rusketusvoiteen sit ja tulee laikkuja.

ja kädet kannattaa pestä huolella :) harjoitus tekee tuossakin mestarin.

Annie the Pooh

mie olen jalkoihin käyttänyt joskus...

Ensinnäkin kannattaa kuoria jalat ja ne alueet mille aikoo laittaa sitä ainetta. Mie käytin jalkoihin niitä kuorintahanskoja. Sitten rasvaa kunnolla ja levittää tasaiseen ja rauhallisesti sen itseruskettavan. Ei mulle ole koskaan mitään jälkiä/länttejä tullut. Kasvoille en ole käyttänyt koska en uskalla. :wink:

Style
Svenna
Nyt helppiä. Olen ostamassa Garnier Ambre Solairea. Mutta Kertokaapas ensin kokemuksianne kyseisestä tökötistä. Ja suurin ongelmani on etten tiedä mitä näistä on hyvä!

Kokemuksia? :)

Arvosanani ko. tuotteelle 7½ (kohtalainen). Jälki on siistiä, mutta suosittelen mieluummin konsernin pääyrityksen "L'Oreal Sublime Bronze Multi-position Self-tannig Spray"- kuivausumutetta.

Helppo laittaa ja kuivuu hetkessä. Tulos on, omalla kohdallani, ollut paras tähän mennessä.

Itseruskettavat ovat kuin lääkkeet (esim. e-pillerit): Niissä on eroja ja vaikuttavat eri ihmisiin eri tavalla (esim. ihon aminohappotasapaino on yksi vaikuttava tekijä sekä aineen vaihdunta ylipäänsä).

Silti paras tulos keinotekoiseen rusketukseen on omasta mielestäni ruiskurusketus. Suihkurusketus on myös hyvä, mutta jälki on parempaa ensinnä mainitussa. =)

En mie kuorikkaan koko ajan? :) kerran viikkoon, vaan sitä sanoin tuolla että Dove on asteittain ruskettava nii ei näy se rusketus niin hyvin, tahtoo uuden ja paremman nyta varmaankin sitten garnierin :)

Kuoriminenhan kannattaa suorittaa juuri ennen levittämistä (kuten varmasti kaikki tietävätkin), mutta kunnon tekorusketuksen säilyttämiseksi kannattaa poiketa aiemmista kuorinta-rutiineistansa.

kolmiolääke

mä oon monenlaisii testannu.. kaikki ollut hyvii. Geelimäisii ja milkkei oon käyttäny.

On tainnu olla ainakii rimmelin, muita en nyt muista.. mut tällä hetkell oon tyytyväinen mikä mul on nyt eli garnierin ambre solaire milk.. mut en vaa tykkää siit hajusta joka on semmonen persikan hajune

Mut hyvii noi on jos muistaa pitää ihon hyväs kunnos kimmosana rasvaten sitä säännöllisesti. :)

nauska87

Mä oon testannu jos jonkinmoisia tököttejä, suihkutettavista ei mun mielest oo tullu sen parempaa jälkeä ku geeleistäkään. Usein merkkituotteet on vähän laadukkaampia kun ns. halpikset. Itse kokeilin Diorin Bronze- nimistä mömmöä ja tasaista tuli (tosin hintakin oli aika häkellyttävä :? ) mutta laadusta joutuu maksamaan. Toisaalta on jotku halvemmatkin ollu ihan hyviä, että eiku vaan testaan mitkä sopii omalle iholle ja kukkarolle parhaiten. Niinku jo edellä mainittiin kuorinta ja kuivien ihoalueiden kosteutus on tärkeät tasaisen lopputuloksen saamiseksi. Ja sen jälkeen pitää rusketuksesta myös huolehtia ja kosteuttaa että pysyis nättinä.

Jeii

Kasvoihin kerran kokeillut ja silloinkin sekoitin ainetta aika reiluun määrään kosteusvoidetta. Mukavan luonnollinen tulos.

Mukava keinohan nuo on pidentää kesän rusketusta. Onko kukaan muu sattunut kuulemaan siitä, että itseruskettavia ei kannattaisi laittaa ennen etelänmatkaa, sillä silloin rusketus on aivan varmasti inhottavan värinen ja laikukas. Vai onko tämä mun omia luulokuuloja :lol:

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat