Blondista bruneteksi - Muoti ja kauneus

Ladybird

Itse ajattelin kans värjätä syksyllä blondiani tummaksi - mulla on ollut vaaleet hiukset öö jotain 6 vuotta.. :roll: Alkaa vähän jo kyllästyttää siis.
Kävin viime viikolla kampaajalla ja kyselin häneltä vähän vinkkejä:

-Mieluiten värjäys kampaajalla - jos haluaa kuitenkin itse värjätä, kannattaa ostaa kampaamosta parempilaatuinen väri, kaupan värit eivät välttämättä vastaa odotuksia
-Tumma väri ei välttämättä tartu ensimmäisellä kerralla, joten värjäyskertoja tarvitaan ehkä kaksi
-Kannattaa valita astetta tummempi väri kuin on ajatellut, koska blondeissa hiuksissa väri helposti haalistuu
-Jos ei uskalla kokeilla heti kokoväriä, voi laittaa pään täyteen tummia raitoja (pysyy myös hiuksissa paremmin mitä kokoväri)
-Värjäys kannattaa tehdä vasta syksyllä, koska kesällä aurinko vaalentaa hiuksia.

Ja nämä vinkit olivat myös kampaajan omasta kokemuksesta.

Kommentit (12)

liida

Kampaajalle! Väristä tulee sillon varmasti siistimpi ja kotivärjäys maksaisi muutenkin melkein samanverran kun kampaaja.(koska tarvitset monta väripurkkia kun siulla on pitkät ja paksut hiukset) Niitä raitoja ois myös varmasti vaikeampi tehä kotona.

Ancela

kiitti vastauksista :wink: heij, hyvältä kuullosti tuokin että tummia ja vaaleita raitoja sekaisin.. ja nuo kampaajan vinkit on ihan totta, aurinko vaalentaa hiuksia muutenkin kokoajan.. mutta toisaalta kesällä on hyvää aikaa tehdä useita värjäyksiä kun on vain lomalla.. (: hmm..täytyypä miettiä!

Maaria

Jos sulla on oma väri keskiruskea, niin kyllä sulle ruskeat hiukset silloin käy. Oma väri käy kyllä ihmiselle aina. Kannattaa vaan se muistaa, että blondauksen päälle voi ruskeasta väristä tulla vaikka mitä vihreästä violettiin, joten siinä mielessä suosittelen kampaajaa. (Itse onnistuin kyl värjäämään ihan kaupan värillä blondauksen päälle ruskeet, mut en mene vannomaan, että aina onnistuu)

Jos et heti uskalla kokonaan värjätä ruskeaksi, niin kokeile ensin raitoja tai vaikka niin, että värjäät alhaalta tummemmaksi ja päältä vaaleammaksi. Kampaaja varmaan osaa antaa vinkkejä. Ja jos värjäät kotona, niin ota aluksi sellainen ihan vaalean ruskea. Vaaleampaa saa aina tummemmaksi, mut tummaa on vaikea vaalentaa.

Kannattaa myös muistaa se, että kun on tummaksi värjännyt, niin se ei lähde kuin värinpoistolla, eli kaupan blondiväri ei tartu kun luonnolliseen hiukseen, ei värjättyyn.

Fanni

Niinhän se on että vaihtelu virkistää! ;) Jos olisin sun tilanteessa, mä värjäisin tummiksi ja laittaisin sellasia vaaleita ja tummempia raitoja, sillälailla "sekaisin". Mun mielestä sellaset hiukset on tosi hienot ja varsinki ku sulla on pitkät ja paksut hiukset!
Niin kampaajalla siis nää :)

leben

[color=olive]Suosittelen värjäämistä kampaajalla. Hintaa tulee kotivärjäystä enemmän, mutta lopputulos varmaan on enemmän halutun kaltainen. Hintaa en osaa arvioida. Mitä tulee ongelmaan sopiiko tumma väri sinulle, netissä on ainakin hairstoren (?) sivuilla sellainen virtuaalikampaaja. Siellä voi kokeilla erilaisa hiusmalleja jne.. Itselläni ei kyllä ole kokemusta tuosta virtuaalikampaajasta.. [/color]

napitin

Joo ja senkin takia on parempi mennä kampaajalle, että se kampaaja sitten osaa ehdottaa tarkemmin, millanen tumman (ruskean?) sävy sopis just sulle.
Esim. Mun väreihin kampaajan mielestä sopii paremmin läpimät ja pehmeät sävyt, ja oon kyllä tyytyväinen kampaajareissusta. En olis ehkä itse osannut kaupan hyllyltä yhtä hyvää väriä valita.

Kampaajalle vaan!

Ancela

Heij!
Minulla on pitkät blondatut hiukset ja olen harkinnut niiden värjäämistä tummiksi. Hiukseni ovat tosi vaaleat (olleet jo 5vuotta) pitkät ja paksut. Juurikasvuni on keskiruskeaa.. Ongelmana on vain se etten tietenkään voi tietää sopisiko tumma väri minulle, ja sen jälkeen on hirveän vaikeaa ja rasittavaa hiuksia kohtaan alkaa blondaus urakka uudelleen..

Mitä suosittelisitte? Kampaajalle vai ostaako 2-3väripurkkia kaupasta ja värjätä kotona? .. ja mitäköhän värjäys kampaajalla maksaisi..? Olen ajatellut joko tummia suklaanruskeita hiuksia johon jätettäisiin vaaleat raidat tai kastanjan ruskeita/punertavia kullanvaaleita. ?

Kiitän. :wink:

des

Vaaleaa tukkaa kun alkaa itse värjäilemään tummaksi niin voi tosiaan tulla vihertävä väri. Kannattaa ottaa väri jossa on paljon lämpöä, niin vihreän tukan saamisen riski pienenee. Vielä parempi olisi jos saisi käsiinsä esipigmentointiainetta, mutten nyt muista oliko se niin, että sitä myydään vain kampaajille.

josmu

kyllä minäkin tuota kampaajalle menoa suosittelen^^lopputuloksesta tulee ilmava ja kiiltävä tasainen väri.ja muutenkin olen aina tumman värin puolella koska se väri tuo ihmiseen salamyhkäisyyttä;)itsekkin olin vasta vaalea mutta oikeasti tumma niimpä yks kaks ihan melkein valkoisesta tukan väristäni luovuin ja laitoin tummaksi ja vaaleita raitoja ja pakko sanoa että olen tyytyväinen ettei tyveä tarvitse kokoajan värjätä.näkisitte hyvät ihmiset mitä vaalenus aineet tekevät päänahalle ja hiuksille.nim:kaikki ne vaiheet nähnyt!

Rasberry

Ehdottomasti kampaajalle, ei todellakaan kannata ottaa riskia saada vihreää tukkaa. (niin tumma väri yleensä reagoi vetyperoksiidisten hiusten kanssa) Jos hiukset ovat kuitenkin aidosti vaaleat, voi värjäys kotona ehkä onnistua kivasti. Itse en vaan koskaan riskeeraisi...

Mulla on pitkä tukka, 15cm vielä yli olkapäiden, ja pari vuotta sitten halusin täysblondista tummaksi. Kampaajalle, maksoi 100 euroa, mutta siinä hoidettiin hiukset ensin väriaineella, jotta se tumma ei todellakaan reagoisi niin pahasti sen vaalean värin kanssa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat