Piilarit - Muoti ja kauneus

Klara
Lumi~
Klara

Olen käynyt aika monella optikolla eikä yksikään ole sanonut, että piilarit eivät ole silmille hyvä vaihtoehto.

no minulle on ainakin optikko sanonut ettei turhaan kannata terveitä silmiä ruveta pilaamaan esim. värillisillä piilareilla. Auttavathan ne jos niitä oikeasti tarvitsee mutta kyllä lasit ovat paljon turvallisemmat. Paitsi silloin jos lasien käyttöön liittyy riskejä, esim. työn kannalta..

Joo siis kirjoitin vähän hassusti, eihän sitä tietenkään voi sanoa hyväksi vaihtoehdoksi, aina lasit on paremmat, koska laseihin ei liity mitään riskejä, niihin ei tartte käyttörajoituksia yms. Mutta enpä niitä piilareita mitenkään haitallisinakaan pidä enkä koe pilaavani silmiäni piilareilla. Äitini on käyttänyt 30 vuotta piilareita ilman ongelmia ja nykyiset piilarit ovat aivan varmasti turvallisemmat kuin 70-luvun piilolinssit.

Venice Queen

Mie ainakin vedän luomen kokonaan pois tieltä (kahdella sormella, toisella ylös- ja toisella alaspäin)ja toisella kädellä laitan piilarin silmään

Mun ei tartte koskea ollenkaan yläluomeen laittaessani piilareita. Piilari vaan sormenpäähän, ihan pikkasen vedän alaluomesta ja piilari silmään. Ihmisillä on erilaisia tekniikoita. :) Mun tekniikka on kyllä vähän harvinaisempi, mitä olen muiden ihmisten piilareiden laittoa katellut.

Sivut

Kommentit (101)

Lumi~
miss nurse
Kertoisitteko jotain vinkkejä piilareiden silmiin saamiseen?

Kyseessä on mieheni, jolla on ollut silmälasit monta monituista vuotta. Nyt hän halusi kokeilla piilareita mutta eteen tuli pieni ongelma. Hän kun ei saa niitä päähän. Myös optikolla oli vaikeuksia laittaa niitä hänelle, sai toisen silmään mutta toista ei. Miehelläni luomet eivät aukea "isoiksi" ja sänellä on pitkät kaarevat ripset joka myös vaikeuttaa.

Niksejä?

kurja juttu:( en kyllä osaa antaa vinkkejä kun itsellä ei ole piilareita koskaan ollut mutta parhaat vinkit saa varmaan joka tapauksessa sieltä optikolta vaikka hänelläkin oli vaikeuksia saada niitä silmiin.. voihan miehesi käydä kysymässä vinkkejä myös jostain muusta liikkeestä, ehkä siellä osataan neuvoa paremmin..

Lumi~
Klara
Miffy
Joo, piilarit ei ole silmälle oiekastaan kovin hyvä vaihtoehto...

Mä en ole oikeastaan kunnolla edes harkinnut, ja tähän on varmaan vaikuttanut optikko-äitini :)

Olen käynyt aika monella optikolla eikä yksikään ole sanonut, että piilarit eivät ole silmille hyvä vaihtoehto. Uskon kyllä, että niihin voi jollain harvinaisilla tapauksilla liittyä riskejä, mutta en kyllä pidä niitä huonona vaihtoehtona silmille.

Itselleni ovat aina piilarit sopineet hyvin. 5½ vuotta olen käyttänyt. Yhtäkään silmätulehdusta ei ole ollut. Kotona pidän laseja, että silmät saa lepoa piilareista. Pitäis viedä nää lasit optikolle kiristettäväksi kun nää koko ajan valuu päästä.

no minulle on ainakin optikko sanonut ettei turhaan kannata terveitä silmiä ruveta pilaamaan esim. värillisillä piilareilla. Auttavathan ne jos niitä oikeasti tarvitsee mutta kyllä lasit ovat paljon turvallisemmat. Paitsi silloin jos lasien käyttöön liittyy riskejä, esim. työn kannalta..

Venice Queen
pilkku
Venice Queen
Ei kai tuon ripsien pituuden pitäis olla ongelma. Mie ainakin vedän luomen kokonaan pois tieltä (kahdella sormella, toisella ylös- ja toisella alaspäin)ja toisella kädellä laitan piilarin silmään. Silloin kun piilari koskettaa silmää, irrotan sormen piilarista ja "pyörittelen" silmiä niin että se asettuu kohdalleen. Oon varmaan ainut (?) joka tekee sen näin, mutta oon kokenut sen kaikista parhaaksi. Poikaystävä asettelee piilaria silmään niin kauan kunnes se on joka kohdasta kiinni silmässä, ja sitten vasta irrottaa sormen. Näistä selityksistä tuskin sai mitään selvää, kertokoon joku paremmin :)

Mä teen tän just samalla tavalla :) tai tein, nykyää en käytä enää piilareita enkä laseja ku saan niistä vaan päänsäryn vaikka vahvuuski tarkistettii ja oikee pitäs olla :shock:

Oon todennu että se ei kauheen kivannäköistä oo...siks mie en annakaan kenenkään kattoa kun mie laitan piilaria silmään.

pilkku
Venice Queen
Ei kai tuon ripsien pituuden pitäis olla ongelma. Mie ainakin vedän luomen kokonaan pois tieltä (kahdella sormella, toisella ylös- ja toisella alaspäin)ja toisella kädellä laitan piilarin silmään. Silloin kun piilari koskettaa silmää, irrotan sormen piilarista ja "pyörittelen" silmiä niin että se asettuu kohdalleen. Oon varmaan ainut (?) joka tekee sen näin, mutta oon kokenut sen kaikista parhaaksi. Poikaystävä asettelee piilaria silmään niin kauan kunnes se on joka kohdasta kiinni silmässä, ja sitten vasta irrottaa sormen. Näistä selityksistä tuskin sai mitään selvää, kertokoon joku paremmin :)

Mä teen tän just samalla tavalla :) tai tein, nykyää en käytä enää piilareita enkä laseja ku saan niistä vaan päänsäryn vaikka vahvuuski tarkistettii ja oikee pitäs olla :shock:

Klara
Miffy
Joo, piilarit ei ole silmälle oiekastaan kovin hyvä vaihtoehto...

Mä en ole oikeastaan kunnolla edes harkinnut, ja tähän on varmaan vaikuttanut optikko-äitini :)

Olen käynyt aika monella optikolla eikä yksikään ole sanonut, että piilarit eivät ole silmille hyvä vaihtoehto. Uskon kyllä, että niihin voi jollain harvinaisilla tapauksilla liittyä riskejä, mutta en kyllä pidä niitä huonona vaihtoehtona silmille.

Itselleni ovat aina piilarit sopineet hyvin. 5½ vuotta olen käyttänyt. Yhtäkään silmätulehdusta ei ole ollut. Kotona pidän laseja, että silmät saa lepoa piilareista. Pitäis viedä nää lasit optikolle kiristettäväksi kun nää koko ajan valuu päästä.

nindeliina

Kävin tässä vähän aikaa sitten optikolla piilari sovituksessa ja sain kokeilupakkauksen kertakäyttöisiä Dailies piilareita. Niiden kanssa tuntuu vain silmät kuivavan aika ikävästi. Tottuuko silmät niihin ajan myötä jolloin asia korjaantuu vai täytyykö minun unohtaa piilarit? Entä oletteko huomanneet onko eri merkkien ja esimerkiksi kuukausilinssien välillä jotain eroa asian suhteen? Tarkoituksenani ei ole hommata piilareita jatkuvaan käyttöön vaan käyttää niitä esim. muutamana päivänä viikossa aina tilanteen mukaan. Lisäksi aion pian aloittaa e-pillerien käytön ja niiden mahdollisena haittavaikutuksena mainitaan myös piilarien sopimattomuus, eli tuleeko tilanne pahenemaan...? Kokemuksia?

maaruli

Voih, mä niin kamalasti tahtoisin hankkia piilarit, mutta tuntuu että ei oo varaa... Kuulemma se pelkkä aloitustutkimuskin maksaa jotain 50€ :? Olis paljon hyötyä niistä esim baareissa ja jumpassa... Noh, ehkä joskus pari vuotta jahkattuani päätän investoida..

*Sandy*

Käytin joskus noita kuukausipiilareita, ne ei kuivattanut ainakaan minun silmiäni, vaikka söin e-pillereitä. Nyt olen vaihtanut night&day piilareihin, jotka sopivat minulle paremmin. Aamuisin kun herää, silmät on aika usein kuivat, mutta minä kostutan niitä kosteustipoilla, ja heti helpottaa! Päivällä ja illalla ei ole mitään ongelmia silmien kuivuuden kanssa. Tämäkin asia on niin henkilökohtainen, että vaikea on sanoa mitä sinun kohdallasi käy.

(Minä puolestani pääsen pian eroon piilareista ja laseista sillä olen menossa laserleikkaukseen! :D )

PinkPanther

Minä käytän kuukausilinssejä, suurin piirtein 5-6 pväivää viikossa pidän piilolinssejä. Sain ne ysiluokalla, eli neljä vuotta sitten. Alkuun ne tuntuivat tosi ikäviltä pitkään ollenssaan silmissä, ja usein koulussakin kesken tunnin tuntui että piilarit kuivuu silmiin. Mutta se helpotti sitten kun silmät tottuivat niihin. Kuukausilinssit tulevat halvemmiksi, kun pitää lähes joka pvä, mutta jos pitää vain satunnaisesti, niin kannattaa hankkia päivälinssejä. Ja netistä kun tilaa, niin saa halvemmalla.. kysy optikoltasi mahdollisuutta tilata piilolinssit netistä. Saa kysellä lisää vaik privana, vastaan sen mukaan mitä miula kokemusta on ja mitä muuten tiedän. Käytän myös pillereitä, ei ole ollut linssien käyttöön vaikutusta...

Maruchka

Käytin koko viime kesän Night & Day -linssejä, eikä mulla ollut mitään ongelmia. Nisseniltä saamiini aloituspakkaus-linsseihin vain meinasin tarttua kaiken maailman pikku nöyhtää, joten jouduin aika useinkin puhdistamaan linssit. Netistä tilaamani linssit olivat paljon paremmat ja pidin niitä ihan koko kuukauden putkeen.
Ehkä ensimmäiset päivät, kun pidin linssejä ja totutin silmiäni pikkuhiljaa niihin muutaman tunnin päivässä enemmän, ne tuntuivat vähän oudoilta.
Ei enää sitten myöhemmin.
Silmäni eivät myöskään kuivuneet yhtään tai mitään, e-pillereistä huolimattakaan.

Melissa

Kokeilin kuukausipiilareita, mutten voinut käyttää niitä ku silmät kuivuivat ja punottivat koko ajan. Oon käyttänyt jo pitkään kertakäyttöpiilareita, mulle ne sopivat paremmin, eikä oo tullut mitään probleemia.

nindeliina

Kiitos tiedoista!

Minulla sovitus ja mukaan saamani alotuspakkaus (joka sisälsi 5 paria kertakäyttöisiä piilareita ja piilarinestettä) maksoi muistaakseni vain noin 20€. Ehkä niissä hinnoissakin on jotain paikkakunta ja ketjukohtasia eroja (ite kävin pienehkön paikkakunnan Silmäasemalla).

Tuntuu että nyt tällein talviaikaan silmät kuivaa ja karvastelee ilman piilareitakin kuivassa sisäilmassa... mutta pitää varmaan vaan kokeilla, ehkä se siitä :)

Linssien paikalleen laittamisen ja poistamisenkin kanssakin on vielä ongelmia. Sitten kun ne viimein kaiken yrittämisen jälkeen on paikallaan punottaa silmät valmiiksi siitä kaikesta räpläämisestä.

Onko hyviä niksejä:?: Varsinkin vasemman silmän kanssa on ongelmia kun en itse oikein näe missä kulmassa mihin kohtaan olen linssiä laittamassa...

sopuli
*Sandy*

(Minä puolestani pääsen pian eroon piilareista ja laseista sillä olen menossa laserleikkaukseen! :D )

Oon miettiny tota jo pitkään! Mihin menet? paljonko maksaa? Olis kiva kuulla kokemuksia leikkausken jälkeen! Onko sulla paljon miinusta silmissä? :)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat