meikkivoiteen levitys - Muoti ja kauneus

blaah:)

Ja meikkivoidetta ei kannata kokeilla käteen, koska iho on aina kädessä muutaman asteen tummempi kuin kasvoilla.

Kokeile kaupassa meikkivoidetta joko kaulalle tai kasvoille, niin silloin sun pitäisi todella löytää oikea sävy :)

Itse olen joskus saanut muutaman liian tumman meikkivoiteen ja jos ei ole silloin ollut varaa ostaa toisen sävyistä voidetta, niin olen sitten käyttänyt naamalle ja kaulalle itsestäänruskettavaa :)

Mun on TODELLA vaikea muutenkin löytää oikeaa sävyä kasvoille. Minä olen ongelmani ratkaissut sillä, että ostan kasi eri sävyä ja sekoitan niitä keskenään :)

Kommentit (14)

E

Meikkisienellä saa ohuen ja tasaisen tuloksen helpoiten.

Sinun tapauksessasi kyse taitaa kuitenkin olla väärän sävyisestä meikkivoiteesta. Ei riitä, että ostat vain 'vaalealle' tarkoitetun meikkivoiteen, värin lisäksi pitää huomioida taittuuko ihosi esimerkiksi punaiseen tai keltaiseen ja valita meikkivoide sen perusteella.

Voithan kysyä jostain liikkeestä ihan asiantuntijalta apua meikkivoiteen valitsemiseen, niin tulee varmasti oikean värinen ja oikeanlainen koostumus.

Miffy

Mun mielestä sormilla saa kaikkein tarkiman ja luonnollisimman tuloksen. Kannattaa levittää hyvin pieni määrä kerrallaan! Menee toki enemmän aikaa, mut saa paremman ja kestävämmän tuloksen.

Onko sun iho kuiva tms "ongelmainen"? Mulla oli jokin aia ksitten ongelmana se, että ihoni oli pinnalta liian kuiva (käytin siis liian rasvaselle iholle tarkoitettua voidetta), jolloin meikkivoide ei meinannut millään levittyä hyvin. Onko sun ihon kosteutus siis kunnossa? :)

Rixuliini

Itse käytän tällä hetkellä sävyttävää päivävoidetta, ja vaikka se onkin aika tummaa, ei rajoja näy. Jaihan sormin sen levitän.

Jzzu
michelle..
mä oon käyttäny sormia ja tiettyhin kohtiin sellasta pientä ohutta sivellintä..

Kannattaa ensialkuun kokeilla sitten sitä vippaa [size=9](meikkisientä siis)[/size]. :wink:

SooZ

mä kehottaisin käyttämään jotain vippaa tai sientä siihen levitykseen. Levittyy paljon tasaisemmin kuin sormella.
Ja tosiaan kannattaa sitä myyjä tätiä käydä kiusaamassa ;) niiden tehtävä on auttaa.

Jzzu

Mitä sie käytät sen voiteen levitykseen, sormia, vippaa vai jotain muuta?

Ihan sama muuten vaikka miten ois vaaleille ihoille tarkoitettu voide jos se siun valitsema sävy on väärä. :roll:
Kannattaa taas vaivata kempparin tätiä sen oman sävyn löytymisen kanssa. :wink:

Miulla itellä ollu lorealin, lumenen tai maybellinen (mm. infinite, pure, perfect balance) voiteita ja hyvin ovat levittyneet.
Sävyt joko vaalein tai toiseksi vaalein hiukan merkistä riippuen ja levitykseen käytän vippaa (taputtelemalla).

michelle..

mä en oikeen tiiä käytänkö vääränlaista meikkevoidetta tai jotai, mut mä en osaan levittää sitä ilman että jäis jotai rajoja yai iho näyttäis ihan keltaselta.. Mulla on on aika vaalee tai sellai aika perus suomalainen iho..
ja oon valiinu aina vaaleelle iholle tarkotettuja meikkivoiteita, mut en sit tiiä.. Nytte mulla on maybellinen sitä mousse meikkivoidetta.. ( vai olikan se es maybelline.. en nyt muista)

Ois kiva jos joku osais auttaa tai neuvoo miten sen sais levitettyy hyvin. :D Tai onko mitää hyvää voidetta mitä voisitte suositella..?

Sushy

Ammattilaiselta kannattaa kysyä neuvoa esim. meikkiosaston myyjiltä.. minä ainakin sain todella hyvän opastuksen ja kaikki tarvittavat tiedot ja hän vielä valitsi minulle juuri oikean sävyn ja meikkasi kasvoni.. samalla sai hyviä levitys ohjeita.. kalliit meikkivoiteet saattavat yleensä olla todella hyviä! halvoista tulee ruma pinta ja ei levyty ollenkaan tasaisesti.. esim. Stocmannilla on mielettömän hyviä meikkivoiteita mutta huono puoli, todella kalliita. Meikkivoidesienellä levittyy parhaiten ja niitä myydäänkin katevissä monta sientä sisältävissä pakkauksissa.. :D

kivi

Nyt tuli ongelma:

Mulla on tosi vaalea iho.

Olen ennen käyttänyt Lumenen meikkipuuteria, sävy 00 tai saman sarjan pitkäkestoista meikkivoidetta, myöskin sävy 0 (sävyjen nimet taisi olla vanilja tms). Nyt ei kumpaakaan sävyä enää löydy valikoimista!

Mistä löydän tarpeeksi vaalean meikkivoiteen??

Ihoni on ehkä vähän kellertävä pikemminkin, kuin punertava.

Apua kaivataan! Olen kiitollinen, jos joku vastaa :) Mulla ei oikeastaan ole aikaa juosta eri kaupoissa vertailemassa.

Löytyisiköhän sinulle miekkivoide esim. Maybellinen Wonder finish- meikkivoiteesta, jossa vaalein sävy on 005.

Parhaiten varmaan löydät itsellesi oikean sävyn, jos menet esim. sokkarille ja pyydät henkilökuntaa auttamaan. He varmasti löytävät oikean sävyn sinulle :D

kivi

Kyllä noi kaikki maybellinet, niveat, max factorit, l´orealit, anytimet, rimmelit ym, joita marketeista löytyy, on liian tummia. Mitä nyt joskus olen ohimennen vilkaissut. "Suomalaiselle vaalealle iholle kehitettyjä", joopa joo. Perhana, kun Lumene meni poistamaan sen vaaleimman sävyn!

Parhaiten varmaan löydät itsellesi oikean sävyn, jos menet esim. sokkarille ja pyydät henkilökuntaa auttamaan. He varmasti löytävät oikean sävyn sinulle :D

Kai se sitten on pakko. Ongelma on siinä, että teen pitkiä päiviä, ja jos jaksaisin raahautua keskustaan kauppaan, siihen aikaan on paljon ihmisiä liikkeellä. Mua ahdistaa suunnattomasti ihmispaljous kaupassa! Mutta ei kai tässä auta urputtaa.

Olisi vain helpompi lähteä liikkeelle, jos vähän saisi vinkkiä niistä vaaleimmista merkeistä.

Miffy

Kyl mä luulen että paras on tosiaan ottaa itteään niskasta kiinni ja painua just vaikka Sokokseen. Myyjän hihasta nykäsy ja reipas kysymys: Mikä meikkivoiden tällaselle kalkkilaivan kapteenille ;)

Mymmeli80

Todella vaalea sävy löytyy Lorealin uudesta Infallible-meikkivoiteesta (sävy porcelaine). Lumenen meikkivoiteiden vaaleinta inkiväärikerma-sävyä löytyy Sokokselta ja Stockalta.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat