Hiusten pidennykset, pikkuletit - Muoti ja kauneus

KRedit-

hiih, hairiumista mie käyn ostamassa halvan setin. olikohan sen 149e aitohiusnauha, liimat ja pyssyt. tulee huomattavasti halvemmaksi kun kampaajalla. Oma kaveri on aiemminkin asennellut vähän tuuheutta tukkaan, joten kyllä mie oman päänikin häneen käsiin uskon :)

hm.. uudemmasta topicista oli tänne [heNu] ohjattu..
Hiustesi vähittäis pituus tulisi olla reilu 10cm, ja tähänkään et mitään huippulettiä saa laitettua. Nyrkki sääntö taitaapi olla uudelle pituudelle kaksi kertaa oman hiukset pituus. RIippuu tosin laittajasta, hiusosioiden määrästä, ja oman hiuksen mallista ja tuuheudesta miltä pidennys tulee näyttämään. Sinulla on juuri hyvän pituiset hiukset pidennykseen. noihin saa jo laitettua melkeinpä kuinka pitkää, oikealla leikkauksella sitten siisitittyä ;)

Sivut

Kommentit (116)

figaro

Millaisia kokemuksia ihmisillä on hiusten pidennyksistä tai pikkuleteistä? Kallista? Pitkäkestoista? Jne. ;)

Itse olen monta kertaa kaavaillut jatkoja, mutta taitaa tämä letti sen verran nopeasti kasvaa, ettei kannata moiseen laittaa rahaa :D Irtolettejä olen kokeillut (raitojen muodossa) ja ovat toimineet oikein hyvin.. Ainoa, etten meinannut saada irti :D

kameletontti

itselläni pikkuletit, nyt toista kertaa. Kampaajakaverini laittamat, maksoin hänelle 150€ laitosta, kuiduista n.70€. Kyselin pääkaupunkiseudulla hintoja kampaamoista ja hinnat pyörivät pelkän työn osalta 600-800€ :shock:

+ helpot hoitaa, vahailen tyveä välillä, pesu 1-2krt viikossa
+ kestävät hyvänä n.3kk
+ saa helposti tuuheat ja pitkät hiukset

- kalliita
-lettejä joutuu korjailemaan 3kk aikana (muutamia saattaa tippua)
- joillekin voi tulla pahojakin niskakipuja ja päänahan ongelmia
- eivät kestä lämpökäsittelyä mm. kuivaamista föönillä

en silti vaihtaisi pois näitä mistään hinnasta :D

Teresa_

Mulla on ollut vaikka millasta pidennystä: on ollu kolme kertaa pikkuletit, saman verran nuudeleita ja kerran ihan normaali pidennys. Hyvää noissa on se että saa hetkessä upeet hiukset, ilman kasvattamista. Huonoo on se että niistä on iloo vaan muutamaks kuukaudeks, hyvänä ne pysyy just joku 3kuukautta. Itelläni on sen verran lyhyet hiukset nyt että oon taas miettiny pidennystä, mutta päädyn varmaankin vaan kasvattamaan hiukseni, koska pidennykset ovat vähän liian kalliita kun miettii että niitä voi pitää niin vähän aikaa..

Jeii

Mä haluasin ihan perus pidennyksen. En lettejä, en nuudeleita. Halvimmat letit mitä olen kuullut maksoivat jonkun 10 euroa, kun kaverin isosisko toi Afrikasta kuidut niihin. Halvemmaksi tulee kun on kaveri, joka osaa tehdä, jos on kannattaa tutustua ainakin seuraavaan sivustoon: [url]http://www.hairium.com/index.php

des
Viera
Niin joo tosiaan, en tullutkaan ajatelleeks että nehän koittaa vaan sitä markkinoida :D Mulla ei kovin paksut hiukset ole joten se 90 cm sit varmaankin riittää. Kestikö sulla miten pitkään teipit hyvänä?

Kyllä ne on mulla parisen kuukautta yleensä mennyt ennenku on alkanu yhtään repsottamaan, ja senkin jälkeen voi helposti korjailla itse (jos on siis saanu kampaajalta teippiä mukaan/ostanut itse). Mulla ei ole ikinä oikeestaan menny teipit "poistokuntoon", vaan oon poistanut siinä vaiheessa kun olen kyllästynyt pidempään tukkaan. Eli nostamisen ja repsotukset jos osaa korjata itse, niin tosi pitkäikäiset ovat. Toki riippuu laittajastakin se kesto, mitä kovempaa pystyy puristamaan, sitä pysyvämmin liimautuu kiinni. Puristimilla kun on painanut, niin on kyllä pysynyt :D

Pöpilö

Tais olla tuo toinen threadi missä kyseltiin voiko pitkiin hiuksiin laittaa pidennyksen. Kyllä voi.
Itsellä on puoleen selkään omat hiukset ja silti käytän "pidennyksiä", tai siis omassa tapauksessa tuuhennoksia.
Tuo sinettipidennys ei ole kyllä mun juttu...kauhistuttaa ajatus että päässää möllöttäis jotain liimaklönttejä. Itse suosin letitystekniikkaa; omista hiuksista tehdään pikkuinen ranskalainen letti johon hiusnauha ommellaan kiinni (kuulostaa raakalaismaiselta,mutta ei ole!). Omat hiukset ei kärsi tästä yhtään, eikä hiustuppoja sinetteinen tipahtele matkan varrelle.
Kampaamosta jos käy kysymässä, hinta on yleensä aika suolainen. Tämä siis jos ostat hiukset kampaamosta.
Tuuhennokseen riittä jo puoli nauhaa n.60€ esim. juurikin tuolta Hairiumista. Se riittää ainakin kahteen riviin. Oma kampaajani ottaa työstä 15€/rivi, joten vähän yli kolmen kuukauden välein 30€. Samoja jatkoja voi käyttää monta kertaa jos vaan huolehtii hoidosta.
Hiukset paksunee huomattavasti!!

Fiona

Kampaajalla hiustenpidennys maksaa varmaan mansikoita..
Mutta lisäkkeitä voi ostaa irrallisena ja pyytää jotakuta kiinnittämään ne. Paketti maksaa 10e hiuksista tulee hienot ja ne ei kärsi. Ne on suht helppo laittaa, joko ihan tavallisesti letittää tai sitten kolvilla sulattaa hiukset omiin. Niitä saa esim Morticiasta, Nanstarista tai tilaamalla netistä. Hakusanalla irtolisäkkeet varmasti löytyy.. :)

camomilla

Mulla oli vuosi sitten kaverin laittamat pikkuletit. JA voi luoja että mä rakastin niitä. Ja se mun kaveri teki todella hyvää jälkeä. Itselläni hiukset puoleen selkään. Kesti n 2kk, sit piti ottaa ne pois kun tuli niin paha tyvikasvu. Kesti 30 tuntia tehdä ne, 15 tuntia kun letitettiin auki =). Ainoa negatiivinen asia oli se että sain ongelmia päänahan kanssa kun hiuksia pestiin vain noin kerran viikossa.

_Charma_

Kiinnoistuin kyllä viimestään nyt hiusten pidennyksestä/tuuhennuksesta kun luin täällä kokemuksia.. :D Paljonkohan maksaisi suunnilleen,jos ottaisi vaikka vähän vaan niitä (tuolla hairiumin sivuilla tais jotain lukeekkin et huomaa jo eron vähemmästäkin määrästä) ?

des
heica
Kuinka paljon hiustenpidennys noin suunnilleen maksaa?

Riippuu niin paljon menetelmästä (=käytetystä ajasta) ja tietysti käytettävästä hiuksesta. Aito on aina kalliimpaa kuin kuitu (jota en kyllä suosittele kenellekkään). Nopealla menetelmällä tehdyn (esim. teipit) hinta-arvio ehkä jotakin 200-500 euroa, sinetit tuuheaan tukkaan voi kustantaa jopa 800 euroa.

Dinuli

Mulla on joskus nuorempana ollut ne pikkuletit. Sillon tilattiin kuidut jostain liikkeestä, ja ite äiti ja kuka milloinkin toisena niitä mulle letitteli. Että aika halvalla päästiin, ja jälkikin oli myös hyvää (uskokaa tai äläkää :D). Aikaahan se vei kaaauan.

Ja nyt tossa pari vuotta sitten mulla oli ihan hiustenpidennys, sineteillä kiinnitettyinä. Tykkäsin tosi paljon, harvoin lähti sinettejä irti. Ja normaalistihan tämä pidennys yleensä on max. 6kk, minulla oli yli 7kk :roll: Ja kampaajalle kun pois menin niitä ottamaan niin ne ällisteli että niin hyvänä pysynyt ja jopa reilut 7kk :D Ja omat hiukset olivat "alla" kasvaneet hyvin paljon ja olivat tosi hyväkuntoiset. Mitäs se olisi maksanut, 300€ kieppeillä? En nyt meinaa muistaa millään. Saattoi olla enemmänkin. Mutta siitä huolimatta oli erittäin hyvä päätös, vaikka hintava olikin. En oo missään vaiheessa katunut :)

prash
_Charma_
Kiinnoistuin kyllä viimestään nyt hiusten pidennyksestä/tuuhennuksesta kun luin täällä kokemuksia.. :D Paljonkohan maksaisi suunnilleen,jos ottaisi vaikka vähän vaan niitä (tuolla hairiumin sivuilla tais jotain lukeekkin et huomaa jo eron vähemmästäkin määrästä) ?

^^ jos koko pään ajattelit laittaa niin kannattaa ostaa 6-8punttia kuituja, riippuu tietysti hiustesi paksuudesta. jos vaan muutamalla puntilla ajattelit esim, letit laittaa >> ei ole hyvännäköne, tulee kauheet kolot ja näkee selvästi mistä letti lähtee.. etc.. kannattaa käydä jollain ammattikoulul (parturi puolella) kyselemässä paljon niillä maksaa. meilläki koulus käy ihmisiä laitatuttamassa lettejä yms pidennyksiä ja ovat olleet tyytyväisiä, tietysti se pitää ottaa huomioon että opiskelijoilla kestää pitemään ku kunnon yrityksessä,mutta hinta on alhasempi.

vihollinen

Mulla oli pikkuletit tossa reilu vuosi sitten joulun aikaan.
Kaverit teki ne mulle ilmaiseksi.. Ne oli kyllä tosi hienot ja onnistui todella hyvin.
Mutta sitten kun avasin ne, niin hiukseni olivat ohentuneet puolella.. :evil: Se harmitti todella paljon. Koska mulla oli aina ollut ihanan paksut ja vahvat hiukset, niin sit ne oli enään ihan ohuet ja heiveröiset..

No, nyt siitä on aikaa sen verran että hiukset on hieman paksuuntuneet takaisin, mutta ei vielä täyteen paksuuteensa.. miten on, paksuutuunkohan ne vielä?

Missään tapauksessa en enään koskaan ottaisi pikkulettejä hiuksiani pilaamaan.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat