solariumista - Muoti ja kauneus

Claudia

"soot kyllä ainut kalapia täs taloos" kuulin tollasen kommentin kaupassa käydessäni ja alkoi pistää vihaksi :lol: mulla on kyllä todella vaalea iho ja vaaleet hiuksetki, ettei sen puoleen. mieles on käyny useasti et pitäskö lähteä solariumiin. millasia kokemuksia teillä on siitä? kuinka usein ja kauan pitää käydä että tulokset näkyy? kertokaa

Sivut

Kommentit (89)

Jzzu

Itse en ole koskaan käynyt solariumissa mutta minäkin jo pitkään sitä pohtinut kun olen myös kovin kalpea.
Kavereita on kyllä sellaisia jotka on solariumissa käyneet ja ottaneet "kuureja" ja tulokset olleet upeita!
Vaikea kuvitella mille itse sitten ruskettuneena näyttäisin kun ei minuun aurinkokaan tartu, en ole ikinä ollut ruskettunut. :?
Täällä taisi olla solariumkäynnin hinta jotain 3-4€/kerta, ellen ihan väärin muista.

sira

Aina ennen ulkomaan matkoja on ollut tapana käydä ottamassa "pohjia". Nyt ajattelin heti mennä kunhan olen saanut syötyä lääkekuurini loppuun!

Muutamassa kerrassa saa jo vahän väriä pintaan, mutta ei kyllä pysy kauan jos ei käy vakituisesti. Vaaleaihoisten kannattaa olla todella tarkkana ensimmäisillä kertoilla ettei vaan tule vahinkoa. Siel ei todellakaan kantsi makoilla kovin kauaa :lol:

Muista: liika on liikaa, iho näyttää todella karmealta jos on solariumin ylirusketus päällä! Ja ennen kaikkea terveysvaikutukset! Mutta itselläni on vaan hyviä kokemuksia, ei ole tapahtunut mitään kamalaa ja iho on näyttänyt todella kivalta!
*ei tahdo näyttää aaveelta*

shanti

tää solariumhan on aika kakspiippunen juttu... kun siinä tuo rusketus tulee eri tavalla kun auringosta. aurinkohan tavallaan paksuntaa ihoa samalla kun ruskettaa ja näin samalla suojaa, mutta solarium ei sitä tee. iholle siis uusimpien tutkimusten mukaan entistä haitallisempaa.

mutta itsekin viime keväänä solariumiin rakastuin ennen reissua ulkomaille ja sen jälkeenkin piti vielä muutama kerta käyä ennen kun suomen kesän helteet alko. mutta nyt en oikein enää uskalla siellä käydä, ainakin omasta mielestä riski on liian suuri, vaikka siellä tuubissa makoilu onkin aivan ihanaa! lyhyt ja halpa mielikuvitusmatka barbadokselle... :wink:

Miffy

Mä en kyllä menisi solariumiin.

Enkä varsinkaan suosittele sitä ketjun aloittajalle, jos hän on todella vaalea. Solariumia ei ylipäänsä suositella henkilöille, jotka ovat todella vaaleita ja/tai eivät auringossa rusketu kunnolla.

Eikä ainakaan kovin usein kannata mennä - ihosyöpäriski kasvaa merkittävästi.

Jzzu
Miffy
Mä en kyllä menisi solariumiin.

Enkä varsinkaan suosittele sitä ketjun aloittajalle, jos hän on todella vaalea. Solariumia ei ylipäänsä suositella henkilöille, jotka ovat todella vaaleita ja/tai eivät auringossa rusketu kunnolla.

Eikä ainakaan kovin usein kannata mennä - ihosyöpäriski kasvaa merkittävästi.

Ahhaa... Eipäs ole kukaan sanonutkaan tuosta ettei vaalealle suositella. :roll:
Mitähän tämmöinen kalman kalpea mahtaa nahkalleen kun ei tuo urinko tartu, solariumia ei suositella enkä varsin ala itseruskettavia käyttämään.. :?

Miffy

Siis en mä pahalla! Yks mun kaveri on kauneudenhoitoalalla, ja tietää siksi mm. solariumista paljon, ja sitä ei tosiaan suositella nimenomaan silloin, jos aurinko tarttuu huonosti, eli iho on senlaatuinen ettei aurinkokaan tartu, eli kuten hyvin monilla suomalaisilla.

Jzzu
Miffy
Siis en mä pahalla! Yks mun kaveri on kauneudenhoitoalalla, ja tietää siksi mm. solariumista paljon, ja sitä ei tosiaan suositella nimenomaan silloin, jos aurinko tarttuu huonosti, eli iho on senlaatuinen ettei aurinkokaan tartu, eli kuten hyvin monilla suomalaisilla.

Empä mie pahalla ottanutkaan.
En vaan ole kuullut tuollaisesta ja ärsyttää kun tuntuu etten mahda sille mitään että olen ihan kalpea ja kippeen näköinen siis jos tuo solariumkaan ei käy... :(
Mitä vaihtoehtoja miulle jää, ei mitään.

Jzzu
Miffy
No ole ylpeä vaaleasta hipiästäs :) Sulla näyttäis kuvan perusteella olevan hyvä ihokin ;)

Ite kyllä tykkäänkin mutta ärsyttää kun monet huomauttelee siitä ihan kun se olis huono juttu, välillä olis kiva kokeilla muuta.

Claudia

kuinkas muuten näin ekakertalaisena ku/jos sinne menee nii miten sitä vehjettä osaa käyttää :lol: onks paikanpäällä yleensä hyvät ohjeet vai kuinka, nii ja laitatteko uikkarit pääle vai kuinka :?: sori oon aika tumpelo näis asiois :P

sira

On siellä hyvinki tarkat ohjeet mutta kannattaa vielä kysyä, että kuinkan sinun suositusaika eka kerralla on.

Ja muistathan, että mitään kosmeettisia tuotteita ei saisi iholla olla. Ja jos on meneillään lääkekuuri niin kannattaa varmistaa, ettei ole mitään vaikutusta.

Kannattaa varata mukaan purkki rasvaa, minulla kuivaa aina aluksi iho kun käyn solariumissa :D Siis laittaa sitä vasta solariumin jälkeen..

Sitte vielä tuosta vaatetuksesta..ei mulla mitään uikkaria siel ole. Bikinien mahdollisimman minimaalinen alaosa, ettei tuu rajoja.

Lizzie

Yleensä ihmiset ovat alasti kopeissa, solariumissahan on juuri se hyvä puoli että rajoja ei tule kun ei tarvi olla ihmisten näkhtävissä.

Kävin pari vuotta sitten kaksi kuuria, muhun tarttuu aurinkokin hyvin vaikka ihoni on luonnostaan -esim. nyt, tosi vaalea.
Rusketus oli hyvä, tasainen ja kaunis, vähän kainaloiden kohdalta vaaleat.

Olen ottanut tänä vuonna Egptissä tammikuussa ja heinäkuussa Barcelonassa sellaiset aurinkokuurit (paloin molemmilla kerroilla, Egyptissä olimme 2 vkoa että ehti tulla syvä rusketus, mutta Espanjassa olimme vain 3 pvää ja kärvennyimme ihan kunnolla. Mietin tuon matkan jälkeen että voisi vähän säästää ihoaan.. Solariumkerta-pari ennen uutta vuotta voisi olla kiva!

Toisaalta, kun nyt on aina pitkähiaiset paidat päällä ja valkoinen iho on ihan kaunis, miksi mennä.

Fansku

Mä oon alkanu kans pelätä solariumia noiden uusien tutkimusten vuoksi. Rusketus ei oo (ainakaan mulle) terveyden menettämisen arvoista

Olen joskus muutamia vuosia sitten käynyt usemman kerran putkeen ja kyllä siitä kaunis rusketus tuli, mutta mun elämänarvot menee siinä järjestyksessä etten solariumia tarvi.

Miffy
Fansku
Mä oon alkanu kans pelätä solariumia noiden uusien tutkimusten vuoksi. Rusketus ei oo (ainakaan mulle) terveyden menettämisen arvoista

Samma här. Enkä mä halua rypistyä ennen aikojaan :D

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat