tyhmän tytön polku... tytöllä - Muoti ja kauneus

murur

jep, eli mitäs noille napakarvoille?

itse olen nyppinyt kun pitempiä ja tummempia ilmaantuu, vaaleammat olen jättänyt paikoilleen ja koittanut olla ajattelematta.. :oops: mitään muita keinoja, ja oisko jotain kikkoja millä sitä kasvua voisi mahdollisesti hillitä tai silmää huijata jollakin värjäyksellä tms??

eipä kai noissa muuten mitään, mutta silloin kirpasee, kun poikaystävä hekottelee ja antaa "napakarvapäivää". tuntuu olo niin kauniilta notta. :roll:

Sivut

Kommentit (33)

figaro

:oops: Täällä toinen.. Minä pöllö vetelin höylällä, kun olin jotain 11-12 -vuotias. Todella fiksua ja joutuu asiasta kärsimään kyllä lopun ikää ellein johonkin laserhoitoon pääse.

Sarah
figaro
(Miksi sitten sanotaan, että leikkuuta hiuksesi tarpeeksi usein niin kasvu vahvistuu ;))

Tämä nyt on jo niin puppua, ja vanhaa puppua onkin :D :lol: Enemmän perää on siinä, että kun harjaat hiuksiasi niin ne kasvavat nopeammin :wink:

Sarah
figaro
Minä pöllö vetelin höylällä, kun olin jotain 11-12 -vuotias. Todella fiksua ja joutuu asiasta kärsimään kyllä lopun ikää ellein johonkin laserhoitoon pääse.

Ei kai se nyt niin mene, että kun hoylällä kerran vedät hentoiset karvat niin lopun iän kasvaa puskaa. Ensinnäkin kun höylällä ei pääse karvatuppia lähellekään, niin miten se karvan kasvua voisi kiihdyttää? 11-12-vuotiaalla ne karvat tuskin ovat mitään puskaluokkaa vielä ja voi olla että tämä tuuhentuminen oli vaan ollut muutenkin tuloillaan. Mielestäni pelkkää kuvittelua tämä tämmöinen kun ihmiset puhuvat että höylääminen saa karvat vaan enemmän kasvamaan. Ihmettelen suuresti. Eri juttu on sitten se, että pian höyläämisen jälkeen karvoitus saattaa tuntua tuuheammalta ja "kovemmalta", mutta se johtuu vain katkaistun karvan terävästä/kovasta latvasta, kun normaalisti karvan latva on hennompi.

Sarah
figaro
Minä voin tulla näyttämään. Ja ei ollut hentoisia karvoja silloinkaan.. ;)

Se karvoituksesi voi olla minkä näköinen tahansa, en väitä siitä mitään. Se ei silti todista että syynä olisi ajelu. Ja jos ne karvat eivät olleet hentoisia silloin 11-12-vuotiaanakaan, niin miksi ylipäätään olet sitä mieltä että ajelu aiheutti tuuhentumista tms.? Voihan karvoitus muuttua toki, mutta sitä vaan yritän sanoa, etten todellakaan usko ajelun lisäävän sitä.

figaro

Osa karvoista on ollut hentoisia. Ja kun höylä ei joka kerta ole osunut ihan niihin pariin karvaan vaan, on niitä paksuja karvoja tullut lisää. Osa karvoista tulee "tuplana". Sama asia esim. kainaloiden kanssa - siitä ne vain on karhenneet.

Mihin oletat perustuvan miesten parrankasvun? Ensin haituvia ja kun ajellaan, tilalla karkeaa ja pistelevää karvaa.

(P.S. Ja kadun todellakin lopun ikääni, että teini-iän kynnyksellä menin idioottimaisuuksissani ajelemaan karvojani ylipäätään.. :()

Sarah
figaro
Mihin oletat perustuvan miesten parrankasvun? Ensin haituvia ja kun ajellaan, tilalla karkeaa ja pistelevää karvaa.

(P.S. Ja kadun todellakin lopun ikääni, että teini-iän kynnyksellä menin idioottimaisuuksissani ajelemaan karvojani ylipäätään.. :()

Miesten parrankasvu ei perustu ajelemiseen. Mikään karvankasvu ei perustu ajelemiseen. Ajeleminen ei aiheuta karvankasvua. Tuosta pistelevästä sängestä sen verran, että sanoinhan jo pari sanaa tuosta ajelemisen jälkeisestä karheammasta karvoituksesta. Sitähän se sänki aina on, katkaistu karva ei ole latvastaan hentoinen tai pehmeä.

Ja niin, älä kadu että olet koskaan ajellut karvoja, koska ajelu ei tosissaan aiheuta/lisää karvankasvua. Karvatupesta se karva ilmestyy ja karvatuppi on ihon alla, höylän ulottumattomissa. Mutta älä ajele jos se itsestäsi ei tunnu sinulle sopivalta.

figaro

Miesten parta lähtee vahvistumaan, kun ensimmäiset haituvat ajellaan.

En tiedä mihin tietosi perustuu, mutta minun mielipiteeni perustuu ihan silkkaan kokemukseen ja siitä muodostuneeseen faktaan - ei mihinkään lääketieteelliseen faktaan siis. Ehkä sinä olet hormonitoiminnaltasi tai karvoitukseltasi toisenlainen kuin moni. En tiedä. En käy enempää inttämään ;) :)

(Miksi sitten sanotaan, että leikkuuta hiuksesi tarpeeksi usein niin kasvu vahvistuu ;))

vihollinen

Mä oon monta kertaa höylällä ajellut napakarvani, niin silti ne tulee aina takaisin ihan yhtä vaaleina ja hentosina.. onneks :D
Sama homma on jalkakarvojen kanssa.
Kuten myös käsikarvojen.. jotka joskus ajelin.

Lania

Mä en tajua miten ihmiset edelleen uskoo tohon että ihon pinnalta sheivaaminen jotenkin vaikuttais ihon alasen karvatupen kasvuinnokkuuteen.

Tottakai, kun joskus teini-iän kynnyksellä alkaa sheivaileen hentosia karvoja ja sitten parin vuoden päästä huomaa että ohhoh, onpa paksua karvaa, niin eiköhän siinä syy oo ihan se muukin kasvu ja kehittyminen. Tuskin ne koko lopun ikää vaan paksuuntuu siitä sheivailusta, melkosta tukkia alkais iholle pukkaan tossa keski-iässä.

figaro
Lania
Mä en tajua miten ihmiset edelleen uskoo tohon että ihon pinnalta sheivaaminen jotenkin vaikuttais ihon alasen karvatupen kasvuinnokkuuteen.

Minä uskon juuri sen takia, että oma kehoni täydellinen todistuskappale siitä, että näin käy - karvatupesta en sinänsä tiedä, mutta karvan paksuus muuttuu. En tiedä onko eroa ihmisten omalla hormonitoiminnalla tai jotain, koska täälläkin on tullut jo esille, että osalla tulee ihan samanlaisena karvat takaisin...

Sarah

Figaro, ihan mielenkiinnosta, sheivailetko säännöllisestikin? Jos, niin koko ajanko karvoitus muuttuu voimakkaammaksi? Vai ihanko kertasheivailulla karvoitus muuttui ja siitä vedit päätelmät?

Muoks, kirjoitin nickisi väärin enkä uskaltanut jättää korjaamatta.

figaro

Pakko sheivata. Ja tämä paksun karvoituksen alue leviää ajan kanssa :( Lääkärikin kysyi, onko tämä tullut vastikään.. Siis tiuha karvankasvu. Ei ole.. Ihan siitä asti ollut, kun ne menin ensimmäisen kerran ajelemaan. Nimimerkillä "sänkinapa/vatsa"

Muoks. Heh.. Ei varmastikaan olisi haitannut, vaikka nicki olisi ollut vähän pieleen :D Johan täällä näitä väännöksiä on muodostunut muutenkin ;)

Jzzu
figaro
Pakko sheivata. Ja tämä paksun karvoituksen alue leviää ajan kanssa :( Lääkärikin kysyi, onko tämä tullut vastikään.. Siis tiuha karvankasvu. Ei ole.. Ihan siitä asti ollut, kun ne menin ensimmäisen kerran ajelemaan. Nimimerkillä "sänkinapa/vatsa"

Sama vika täällä, pätee myös kaikkeen muuhun karvoitukseen.
Jännä sinänsä: kun epiloi tai nyppii niin uusi karva ei ole yhtä tumma ja paksu. :shock:

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat