Kuinka paljon käytät rahaa vaatteisiin - Muoti ja kauneus

Jzzu

Rahaa vaatteisiin menee todella vähän.
Tykkään vaatteista ja ostelen niitä aika usein mutta suurimman osan [size=9](lähes kaikki)[/size] vaatteeni ostan kirpputoreilta enkä maksa mistään kirpputorilta ostamastani 5 euroa enempää.
Suurimman osan vaatteistani olen ostanu 0,50-3 euron kappalehintaan. :wink:

Alusvaatteet ostan uusina mutta niitä en osta kuin kerran pari vuoteen, nyt pitäisi taas pariin uusia rintsikoita käydä sijoittamassa.

Kengätkin on paria poikkeusta lukuunottamatta myös kirputoreilta, uutena ostetut on tarjouksista.
Kalleimmat kengät tällä hetkellä on tainneet maksaa 20 € ja halvimmat 20 senttiä. :D

Sivut

Kommentit (47)

Ambrel

Myönnän, todella paljon. Ostan aivan liikaa vaatteita ja kenkiä.
Enkä edes käytä niitä kaikkia.. En kyllä osaa yhtään sanoa hintaa mutta sen tiedän että paljon kulutan, ja turhaankin. :?

Lania

Ihan sikavähän. Vihaan "shoppailua" ja yleensäki sitä vaatekaupoissa haahuilua, sovittelua ja kaikkee. Ehkä kerran parissa-kolmessa kuukaudessa meen vartavasten ostaan jotain, muuten vaan jos jossain sattuu silmään osuun jotain jonka haluaa. Sitte kerran tai kaks kertaa vuodessa tulee sellanen ihme juttu et pakko päästä osteleen kaikkee, sit menee joku parisataa euroo ja oon ihan innoissani ja hankin kaikenlaista.

Sonkku

Mulla menee vaatteisiin yllättävän vähän rahaa. Eniten varmaan alusvaatteisiin, kun täällä tulee käytyä yleensä vain Seppälässä (kun muita nuorille suunnattuja vaatekauppoja oo) enkä muista Seppälän kuteista oikein diggaa. Tampereella käydessä tulee ostettua jonkun verran, mutta sielläkään ei tuu usein käytyä. Pitäs taas kyllä lähtee.

Lips_

Miulla on tili H&M:ään, ja makselen sitä aina kerran kuussa noin 30€ (ja maksettavaa vielä n.250€ :shock: ) plus, sitten kaikki muut, mitä ostelee suoraan kaupasta. Eli kyllähän niihin uppoaa, tosin on aika vaikea alkaa sanomaan jotain summaa.. :?
Ja kengistä...
Jos miettii, että ostan vuodessa suurinpiirtein 6:t parit kenkiä, ja kipale maksaa n.50€.

Huh, mitä määriä! :shock:

*Sandy*

Lyhyesti sanottuna; PALJON. Varsinkin nyt viime aikoina oon taas innostunu käymään kaupoissa, ja aina sieltä jotain käteen jää.. Ostan vaatteeni niin perus kaupoista kuin myös kirppareilta. Joskus saattaa mennä pari kuukautta, että en osta juuri mitään, mutta sitten seuraavana kuukautena se määrä taas tuplaantuu. Eli vaihtelee kovin. Kenkiä ostan paljon, samoin laukkuja (kohta alkaa myös tila loppumaan...). Rahaa menee enitne näin kesällä ja sit syksyllä, talvella shoppausinto hieman laskee ku en jaksa sovitella niin paljoa ku on kauheesti vaatteita päällä.

SunLion

Tosi vähän, ja silti saan hyvää palautetta pukeutumisesta. Siis todella harvoin ostan uusia vaatteita, usein kirppareilta ja alennusmyynneistä. Ei se tarkota että kulkis rönttösissä, vaan että ei vaan käytä uusimpia trendejä, tai trendejä yleensä. Tykkään perusvaatteista, jossa on kivoja yksityiskohtia. Muodin perässä en juokse sitten yhtään.

olematon

hmmm.... varmaanki ihan sopivasti, mut välillä tulee kyl tehtyy "heräte" ostoksiaki just jos menee johkii vaatekauppaan vaa aikaa tappamaan tjsp.. jos pyörisin jokapäivä vaatekaupoissa olisin varmaan rahaton :D Mut.. mä en kyllä osaa sanoa paljonkko menee VUODESSA... varmaan jotain tonnin paikkeilla, allekin.... tai sitten arvioin tosi alakanttiin :D

Shandy

Voi ei, nyt seuraa tunnustuksia. 8-[

Oon ihan himoshoppaaja ja mietin tässä että kuinka tämmöstä pystyy edes laskemaan? :lol:

Varmaan menee ihan liikaa rahaa vaatteisiin vuodessa. Käyn suunnilleen kerran/kaks viikkoon nää paikalliset vaatekaupat pyörimässä (samoten myös opiskelukaupungissa teen), ja kyllä sieltä aina jotain tarttuu mukana, yleensä joku toppi tai muu paita. Ja sit kerran kuussa käyn yleensä isommassa paikassa shoppailemassa, ja rahaa menee sellasella reissulla vaatteisiin ja kenkiin 100-300e/kerta..

Mut mää ostan aina vaan tarpeellista!! :D Mies kiusaa kun mää oon semmonen et jos on 50e rahaa niin käytän sen mieluummin vaatteisiin kun et kävisin ruokakaupassa..En oo vielä nälkään kuollut ;)

Nii et muitten mielestä siis kulutan liikaa rahaa vaatteisiin mut uskottelen itelleni et tartten niitä kaikkia ;) Tosin siltikin tuntuu aina siltä ettei oo mitään päällepantavaa. :-k

Maruchka

Aika vähän. Tykkään kyllä shoppailusta ja varmasti ostelisin useammin, jos olisi varaa. Nyt vaan olen niin kitupiikki, että melkein kaikki on mulle liian kallista ja jää kauppaan :lol:

Abigail

Yksinkertaisesti sanottuna käytän rahaa vaatteisiin aivan liikaa. En uskalla edes arvioida paljon sitä menee. Heikkouteni on etenkin postimyyntikuvastot, joista tilaaminen netin kautta on helppoa. Vaikka kotiin tullut vaate ei sitten ihan miellyttäisikään, saatan laiskuuttani jättää sen palauttamatta. Lopputulos on se, että vaatekaapissani lojuu paljon ehkä kerran käytettyjä vaatteita. Nyt on kuitenkin järki tullut vähän päähän, kun rahatilanne on lohduton. En ole käynyt vielä kertaakaan kesän alennusmyynneissä 8).

tanjazuzanne

Sinäänsä vähän. Paidat ostan yleensä alennusmyynneistä / kirpputoreilta. Farkkuihin, takkeihin, alusvaatteisiin ja kenkiin sitten panostan vähän enemmän ja niihin sitten tulee käytettyä rahaakin vähän enemmän. Ja loppujen lopuks ostan vaatteita vain tarpeen mukaan.

Miffy

Kuussa menee ~100e vaatteisiin, mut lasken tähän kaikki vyöt ja oikeestaan korutkin. Kaikki mitä vaatekaupoista ostetaan :)

Tää siis mun omista rahoista.

Sitten lisäks vuodessa ehkä kaks~kolme~jotain kertaa mummon/äipän kanssa ostoksille, jolloin voi kerralla mennä kolmekin sataa.

ivoire

Todella vaikeaa sanoa mitään tiettyä summaa, kun ei paljon laskiskele vaateostoksia. Vois varmaan alkaa merkata niitä johonkin ylös niin tietäis, mihin se raha katoaa. Viime kuussa vaatteisiin ja kenkiin meni varmaan 100 euroa. Mun mielestäni se ei ole paljon, sillä sain sillä ainakin todella kivat kengät ja housut, enkä luultavasti ostele vaatteita tässä kuussa ollenkaan. Syysvaatteita sitten vasta. :)

Mä ostan aika paljon vaatteita vuodessa, syksyllä ja keväällä varmaan eniten. Joskus voi mennä monta kuukauttakin, etten osta yhtään vaatetta. Shoppaillessani mä pyrin miettimään hyvin tarkkaan, tarvitsenko mä tätä vaatetta ja tuleeko sitä sitten käytettyä enempää kuin yhden kerran. Yläasteella mä ostin vaatteita miettimättä, ja kaapit olikin pullollaan vaatteita, joita oli käytetty vain kerran. Onneksi olen harkitsevampi shoppailija nykyään. :D

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat