Tummat silmänaluset pois!? - Muoti ja kauneus

Pumpkin

elikkäs miten saisin tummat silmänaluset pois?
mitäs voidetta suosittelisit? mulla on vaalea kuivaiho nii silmänaluset korostuu vielä entiseltään. valokynäkään ei näytä toimivan enhä oo löytäny sopivan väristä peitepuikkoa. :( mikä avuks?

Sivut

Kommentit (39)

Te Quiero

Itse pistän ihan vaan herne/jtn muuta pakastevihannespussia silmän päälle niin turvotus laskee huomattavasti ja se tumma värikin tasoittuu. Sitten vähän peitepuikkoa päälle ja hyvältä näyttää.
Voiteista minulla ei ole hajuakaan, en harrasta niitä tarpeeksi :)

Trinity

Kylmä auttaa yleensä vain turvotukseen, ei niinkään tummiin silmänalusiin. Oikeanlainen silmänympärysvoide (siis tummutta häivyttävä) ja valokynä yleensä riittää. Jos oikein paljon peittoa tarvitsee niin kannattaa kokeilla laadukkaampien merkkien (esim. lancome) peitevoiteita, koska toimivat yleensä paremmin. :)

Kemppareiden täteiltä tosiaan kannattaa kysellä. :)

Mymmeli80

Jos sulla on luonnostaan tummat silmänaluset, niin niihin ei kurkut eikä voiteet auta. Silmänympärysvoidetta kannattaa toki käyttää. Ja päälle peitevoide; itse olen käyttänyt Rimmelin nestemäistä peiteväriä.

princess

Itselläni on myös vuoden- tai vuorokaudenajasta riippumatta aika tummat silmänaluset. Monta vuotta oon käyttänyt jo joe blascon valovoidetta. Tää on ehdottomasti parempi mun mielestä kuin peitevoiteet ym, koska ohut iho silmien alla vaatii ohueks levittyvän koostumuksen. Pigmenttiä voiteessa on kuitenkin niin että pienikin määrä peittää tekemättä iholle "pakkelia".. Tavallinen valokynä ei mullakaan auta mitään.

Toinen uudempi lempparini on make up foreverin lift concealer. Vähän ohuempaa mutta myyjän avulla löytyi ihan täydellinen sävy.

Molemmat näistä tuotteista on vähän kalliimpia, mutta ainakin omalla opiskelijabudjetillani joe blasco on tullut edullisemmaksi kuin halpissarhojen mömmöt, sillä päivittäisellä käytöllä kestää yli vuoden!

Tiger

Istelläni on myös todella tummat silmänaluset, eikä oikein mikään tepsi niihin. Tummuus voi olla perinnöllistä, ja jos on korkeat poskipäät veri "pakkaantuu" silmien alle helpommin. Itse käytän valokynää, mutta eipä se oikein mitään peitä..):

Sadi

Mullakin on ainaiset tummat silmänaluset. Valokynä ei auta (mulla on vielä niin ohut ja vaalea iho, että verisuonetkin näkyy kasvoissa), samoin myös meikkivoiteet/peitepuikot. Se tummuus näkyy alta, enkä halua pakkeloida sentin kerrosta ainetta naamaan!

michelle..

"Käytän silmänymäpäryksiin sitä garnierin uutta voidetta nutritionist vai mikä se nyt sit olikaan."

Mulla on ittelläniki sitä, mut enpä auttaakse nyt niin paljon... sit mul on jotai oisko ollu nivean sellai pien sininen purkki jotai eye shadow juttuu.. se auttaa ainakin turvonneisii silmii, ku mulla on aina aamuisin luomet ihan turvonnu..

Rixuliini

Jos minulla on tummat silmänaluset, niin sekoitan normaaliin meikkivoiteeseen hieman sellaista valoataittavaa hohdevoidetta. Ainostaan siis silmäpussin yläpuolelle, ei suoraan siihen tummaan kohtaan.
Minulla on toiminut.

viveca

täälläkin :( Aina ollut tummat silmän alukset ja ei johdu liian lyhyistä tai pitkistä unista. Rimmelin peitepuikkoa oon käyttänyt, mutta ei toivottua tulosta. Kerran sit kysyin apua myyjältä ja se ohjas saman puikon luokse..et kiva, kiva :?

Lania

"entäpä jos koittais nukkua enemmän?"

Entäpä jos tummat silmänaluset näkyy jo vauvakuvissa :P kyllä täällä on nukuttu tarpeeks, oltu ulkona ja syöty minimisti suolaa, mutta siinä on ja pysyy. Sama vika isillä ja siskolla ja serkuilla. Muutenkin kasvojen iho ohut ja kuultava, poskipäät on myös kaikilla korkeet, en oo kyllä ennen kuullu että ne pakkauttais verta.. tiedä häntä.

earthquake

Mulla on myös luonnostaan aikas tummat silmänaluset ja olen etsinyt niihin apua vaikka mistä. Nyt kuitenkin ekaa kertaa olen löytänyt jotan, joka ainakin mulla auttaa... Kevyt meikkivoide alle ja sitten taputtelen sienellä sinertävälle alueelle make up storen sinisen värin neutraloijaa. Pieni purkki ja hinta muistaakseni 14e, mutta erittäin riittoisaa. Päälle voi vielä jos haluaa kevyesti laittaa esim. irtopuuteria.
Suositelen! :lol:

ItseniOrja

Täällä myös yksi ohutihoinen, mustasilmäinen kalkkilaivan kapteeni.

Pitäisi varmaan kokeilla noita kalliita Joe Blascon ym. tuotteita, koska oma keinoni ei todellakaan tee iholle hyvää. Tämä konsti on kuitenkin tehokas ja suht. halpa(tosin en tiedä toimiiko se muilla kuin tällaisilla albiinoilla!): ensin laittaa silmänalusille valovoidetta(mulla Body Shopin) ja sitten vielä ihan tummimpiin reunakohtiin tavallista valkoista meikkikynää(mulla Lumenen), jonka tietysti häivyttää. Tuo valovoide alla tekee sen, että kynää on helppo levittää, eikä se ainakaan tuntuisi kuivattavan ihoa, mutta ei kynän levittäminen kasvojen ohuimmalle iholle varmasti hyvääkään tee... :? Rasvailen silmänympäryksiä kyllä mahd. paljon, jottei ne ihan kolmekymppisenä jo olisi rypyillä...

Pitipä vielä lisätä, että vuosia sitten silmänaluseni kyllä kuivuivat tuon meikkaustapani vuoksi paljonkin! Ja tämä johtui luultavasti siitä, etten silloin käyttänyt meikkivoidetta. Nyt, kun kynän alla on sekä meikkivoide että valovoide, kynä on kaiketi hellempi iholle.

Kiki_

Olen kuullut jostain, että tee pussit auttavat..
Mutta en taas tiedä, kuuluko niiden olla lämpimiä tai kylmiä... Tai onko sillä väliä onko se vihreää tai mustaa teetä :oops:

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat