liikahikoiluun apua :( - Muoti ja kauneus

tsikita

Onko kellään mtään vinkkejä joilla saisi kainalot pysymään kuivina?

Alan olla todella epätoivoinen. Aina on paidassa märät läntit ja haisen kammottavalle. Apteekista ostetut valmisteet auttaa vaihtelevin tehoin pari viikkoa, mutta sitten teho loppuu ja hikeä puskee taas.

Sivut

Kommentit (30)

Jomina

[color=blue]Itselläni on auttanut todella hyvin apteekista ostettava Absolut Torr. Sitä laitetaan kerran viikossa ja yön ajaksi, aamulla pestään pois. Deodorantin käyttö ei ole pakollista, mutta tokihan sitä voi käyttää, koska aine on kuitenkin sen verran tehokasta. Itsellä tuo 35ml:n putilo on kestänyt todella pitkään. Olen hirveän tyytyväinen tuohon aineeseen. Minulla tosiaan oli samanlaisia ongelmia kuin sinulla varsinkin yläasteella ja vielä lukiossakin, mutta Absolutilla nuokin "vaivat" poistuivat. Suosittelen lämpimästi. [/color] :wink:

blaah:)

Mulla on tuo absolut torr polttanut kainalot muutaman kerran, enkä tykkää siitä, että käyttö edellyttää (ainakin minulla) melkein viikon sängen, muuten lähtee nahka varmasti. Itse käytän Triple dryta, jota pitäisi laittaa kainaloihin vain kolmen päivän välein, mutta itse käytän sitä joka ilta.

Jomina

[color=blue]Itse en ole huomannut vastaavia oireita, vaikkakin ohjeissa sanotaan ettei kainaloita saisi ajella kahteen päivään ennen Absolut Torrin käyttöä. Ollu välillä vaan päivänkin ajamatta. Mutta tämäkin on tuote, joka ei välttämättä sovi herkkäihoisille. Jokaisella omat konstinsa, jotka sopivat itselle. Kokeilemalla paras vaihtoehto sinulle selviää. [/color]

PinkPanther

Minä käytin joskus apteekista ostettavaa Bats -roll on -antiperspiranttia. Se toimi ihan mukavasti. Samoin toimii nykyisin käyttämäni joku vaaleansininen roll on, favora... en muista valmistajan nimeä nyt tällä hetkellä.. :? Mutta batsia kannattaa ainakin kokeilla! Tsemppiä! :wink:

viipula

Minäkin käytän apteekin Batsia. Hinta noin 7 euroa ja on toiminut minulla hyvin. Hillitsee hikoilun ja pitää kainalot kuivina. Minulla oli vähän samaa ongelmaa kuin sinulla eikä kaupan dödöt tehonneet. Batspurkki kestää aika kauan ja sitä voi käyttää päivittäin.

Shandril

Täällä kanssa yks kohtalotoveri... Mulla se paha haju ei niinkään ole ongelma, vaan nimenomaan se mieletön kainaloitten kostuminen. Se on sitten ihan sama mnkä värinen tai mitä materiaalia paita on, niin kamalat läikät on :roll: Ja mun kamu on kanssa kehunu tota Absolut Torria, mutta mulla on sitten vielä todella atooppinen ja herkkä iho, joten en oo uskaltanu kokeilla, kun oon kuullu just että alkaa polttelemaan. Mitähän sitä keksis... :cry:

sira

Oon kokeilut Absolut Torrit ja Triple Dryt, mutta ei perhana vie auta kuin vähä aikaa. Ja tuo absolut torr on niin äkänen, et pariin otteeseen jouduin nouseen sängystä ja meneen peseen kainaloita :evil:

Ei huvita ei, mahtava ku ei voi pitää värillisiä paitoja ku näkyy läiskät niin selvästi.. Aina melkein mustia paitoja päällä :(

Niin muuten. Jos ongelma ei noilla apteekin kamoilla parane, niin sitten on olemassa sellainen vaihtoehto, että menette käymään ihotautilääkärillä, joka ruiskuttaa botuliinia hikirauhasiin, joka tukkii ne kokonaan jopa vuodeksi. Käsittääkseni tähän saa myös kelakorvauksen.

Sitten vielä esim. plastiikkakirurgit poistaa hikirauhasia.

Tälläista sanottiin mtv3:n poliklinikalla
(http://www.mtv3.fi/poliklinikka/artikkelit.shtml/90843?Hermoston_sairaudet):

"Botuliinihoito

Tyypin A botulinumtoksiini eli botuliini on ollut lääketieteellisessä käytössä jo parikymmentä vuotta. Perinteisesti sillä on hoidettu lihaskouristustiloja kuten kenokaulaa eli tortikollista, silmäluomien kouristushäiriötä sekä aivoperäisistä häiriöistä kuten CP-vammasta tai aivoverenkiertohäiriöiden jälkitiloista aiheutuvia lihaskouristustiloja. Viime vuosina on havaittu että ruiskuttamalla pieniä määriä botuliinitoksiinia liikaa hikoilevien ihoalueiden ihoon, hikoilu on saatu loppumaan tai oleellisesti vähenemään. Hoito näyttää soveltuvan sekä kainalohikoiluun, käsien ja jalkojen hikoiluun sekä myös vartalohikoilun hoitoon. Botuliini johtaa hikirauhasten hermotuksen vähintäänkin useita kuukausia kestävään tuhoutumiseen ja siten hikoilun dramaattiseen vähenemiseen. Hoito tapahtuu laittamalla neulalla pieniä määriä botuliinia ihon sisään parin sentin välein. Kainaloiden hoidossa on käytetty pidempiäkin välimatkoja ja ihon alle tulevia pistoksia. Hoito alkaa vaikuttaa alle viikossa ja sen kestoksi on kuvattu kasvojen hikoilussa puolesta puoleentoista vuoteen, kainaloissa ja raajoissa muutamasta kuukaudesta vajaaseen vuoteen. Hoito voidaan toistaa tarvittaessa muutaman kuukauden välein. Teho on vakuuttavin kainaloiden ja vartalon liikahikoilun hoidossa, myönteisesti hoitoon reagoi suurin osa potilaista. Raajojen liikahikoilussa tulokset ovat olleet osassa tutkimuksista vaatimattomammat.

Kainaloiden hoito onnistuu hyvin ohuella neulalla ilman puudutusta, tarvittaessa voidaan käyttää puudutusvoidetta. Vartalon alueella puudutusvoide aiheuttaa riittävän tunnottomuuden hoidon suorittamista varten. Käsien ja jalkojen hoito on kivuliaampaa ja iho paksumpaa ja huonosti puudutusvoiteella puutuvaa ja siksi onkin suositeltavaa tehdä toimenpide puuduttamalla kämmen ranteen alueen johtopuudutuksella ja jalan alueen hoidoissa nilkan alueen johtopuudutuksella.

Botuliinihoitoihin on liittynyt varsin vähän sivuvaikutuksia. Tavallisin sivuvaikutus on ollut pieni, nopeasti häipyvä pistosalueen mustelma. Myös pistoalueen lihasheikkoutta on kuvattu, käytännössä tämä voi tulla ongelmaksi kasvojen alueella tai kämmenen alueen hoidoissa ja voi kestää kuukauden, toistakin. Botuliini on tällä hetkellä ehkä lupaavin valmiste hikoilun tehokkaassa hoidossa. Se on tehokas, turvallinen ja sen käyttöön liittyvät riskit ja sivuvaikutukset ovat varsin vähäiset. Suurimmaksi ongelmaksi lääkkeen laajemmalle käytölle onkin lääkkeen korkea hinta ja valmistetta liikahikoiluun käyttävien lääkäreiden löytäminen. Useimmat liikahikoilua hoitavista lääkäreistä ovat joko ihotautilääkäreitä tai lääkettä muutenkin työssään käyttäviä neurologeja. Botuliinihoitoa annetaan harkinnan mukaan osassa keskussairaaloista sekä yliopistosairaaloissa. Myös yksityisillä lääkäriasemilla eri puolilla Suomea on käytetty valmistetta liikahikoilun hoidossa sekä muissa tilanteissa joihin valmiste soveltuu. Hoitomahdollisuuksista ja kustannuksista kannattaakin tiedustella joko omalta lääkäriltä taikka yksityiseltä lääkäriasemalta."

Casandra

mulla kans ollu vuosia sama ongelma.. apteekin aineet ei toiminu, joten lääkärille, ja lähetteellä iholäkärille joka laitto botuliinia.. mulla kyl sekään ei hirveesti helpotusta tuonu, mut sen jälkeen apteekin aineet on sit auttanu.. onneksi.

taizu

Täälläkin on muuten hikoiluaiheinen juttu.

Minä hikoilen aina. varsinkin kun älyän ostaa sellaisia vaatteita, jotka eivät hengitä.. vaan imuuttaa hien hajun heti aamusta kainalosta. Kyllä on sitten noloa haista koko päivän.. Eikä mikään dödö enää hikipaitaan auta.. :lol:

Mutta kuinkas auttaisi vedenjuonti ja liikunta>> jospa aineenvaihdunnassa on jotakin, mikä pistää hien pintaan...?

Mä ostin eilen apteekista jotain tököttiä liikahikoiluun. Laitoin illalla ja hyvin on tänään pysynyt kainalot kuivina. Kutitti kyllä laiton jälkeen varmaan puolisen tuntia, sitten ei tuntunut enää missään :) Aamulla kainalot kyllä punoittivat aika kauan, mutta sitten kun heitti vähän rasvaa päälle niin kyllä se siitä.

Katson kotona kyseisen aineen nimen ja raportoin sen sitten tänne.. Toivottavasti löytyy myös Suomesta [-o<

nindeliina

Joo, sama probleema.

Itse olen huomannut että ongelma johtuu lähinnä siitä, että kaikki naisellisesti muotoilllut (ja tietysti ne näteimmät paidat) on kainaloista niin kireitä, että ne ovat jatkuvassa ihokontaktissa, mikä ärsyttää ihoa ja aiheuttaa hikoilua jolloin kangas oikein pääsee imaisemaan kaiken kosteuden. Kotona kun käytän yleensä löysiä t-paitoja, ei ole tietoakaan kosteista kainaloista tai hikiläikistä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat