Eläinkokeilla testaamattomat tuotteet - Muoti ja kauneus

papuna

eli ajattelin ottaa esiin topiicin jossa suositellaan ja keskustellaan vain luontoystävällisistä ja eläinkoe-vapaista hygienia tuotteista.
etenkin meikeistä (hei me turhamaiset :D )
eli sovitaanko nyt heti alkuun ettei tästä tehdä mitään "jeesustelu"-topikkia,missä kukin vuorollaan haukkuu muut ja patsatelee omaa paremmuuttaan...!??

vähiten tietysti luontoa kuluttaisi se,ettei käyttäisi mitään kemikaalea tms.
mutta,jos on käytettävä niin mitä sitten kannattaa käyttää!?

lisäillään listaa ja vertaillaan...

the bodyshop
-tunnetuin ja varma vaihtoehto.mennyt alkuajoista taaksepäin,mutta pitää silti kiinni tärkeimmästä
-ei halpa,ei super kallis
-mielestäni ERITTÄIN laadukas :D etenkin luomivärit ovat vieneet sydämmeni<3

paul mitchell (ei varmaan mennyt oikein :oops: )
-hiustenhoito sarja
-kallis,mutta tyylikkäät pullot ja purnukat
-itsellä negativinen kokemus hiuslakasta :evil:

lumene
-tunnettu
-suomalainen
-halpa,ts. kohtuu hintainen :D
--tulossa vasta animalian listalle

en just nyt muista muuta,lisäilen kun kerkeen :D

Sivut

Kommentit (49)

Rahel

Mitä mitä mitä, eikö Lumenea testakaan enää eläimillä? :shock: Tuo oli kyllä ainakin mulle huippu-uutinen, sillä oon vältelly sitä just tuosta syystä. Kuitenkin niillä on kuulemani mukaan aika hyvät tuotteet ja aika paljon vielä hajustamattomia tuotteita, mikä taas mulle on ehdoton bonus. Tykkään Body Shopin tuotteista muuten, mutta niissä on melkeen kaikissa hajusteita..

Mites tuo IsaDora? Vieläkö se on eläimillä testaamatonta kosmetiikkaa?

Ja listaan lisäisin seuraavan:

Mary Kay

Plussaa:
-Laadukkaat tuotteet
-Suurimmaksi osaksi hajustamattomia
-Ja tietty ei testattu eläimillä

Miinusta:
-Vaikea saada (ainoastaan välittäjän kautta)
-Kallis

papuna

tälläisen käsityksen olen tosiaan saanut lumenesta,jollei ole totta pyydän jo etukäteen anteeksi.mutta yks eläin-into kaverini mainosti näin mulle just viimeviikolla :D

Laura

Mikähän niissä Body Shopin tuotteissa on, kun en voi käyttää niitä ollenkaan. Ihan kamala ihottuma tullee heti, kun niitä nassuun laitan.

Lumenea käytän, on aivan loistava sarja.

shanti
Laura
Mikähän niissä Body Shopin tuotteissa on, kun en voi käyttää niitä ollenkaan. Ihan kamala ihottuma tullee heti, kun niitä nassuun laitan.

Lumenea käytän, on aivan loistava sarja.

ihan sama juttu täälläkin. oishan ne herkun värisiä ja tuoksusia, mutta ei puhettakaan, että niitä vois käyttää :?

Miffy

Mä en teidä Lumenen historiasta (siis onko joskus testannut eläinkokeilla tms), mutta nykyisellään se on tosiaan pääsemässä tuolle Animalian listalle. Aikaisemmin se ei ole liittynyt listalle siitä syystä, että sitä listaaei ole valvonut mikään viranomaistaho tms, nyt sitte vissiin on jotain valvontaa...

Itse käytän Lumenea. The Body Shopista ostan rasvoja. Joskus tosin sorrun myös eläimillä testattuun kosmetiikkaan. Pitäis varmaan alkaa pysyä tiukkana tässäkin asiassa...

papuna

parempi vähän kuin ei ollenkaan!

toivottavasti saataisiin tietoisuutta edes hiukan leviämään nuorisoon,niin pienetkin valinnat saisivat monenkertaisen nousun :D

harmi ettei tosiaan bodyshop sovi kaikille.mutta onneksi on vaihto ehtoja :roll:

Miffy

Jooh. Mun mielestä kyllä olis tosiaan hyvä, jos ihmisteheräis ymmärtämään... mutta toki se on helpointa ostaa sitä halvinta tms. Sitä teen näissä kosmetiikka-asioissa itsekin :(

Laitan tähän nyt linkin tuolle eläimillä testaamattoman kosmetiikan listalle: http://www.animalia.fi/Default.aspx?tabid=1407

Ja tuota listaa tutkaillessani tulikin mieleeni, että tuota Freeman-sarja voin omasta kokemuksesta lämpimästi suositella! Ihania voiteita, suihkujuttuja, jalkojenhoitotuotteita, erilaisia kuorintoja ja naamioita, ja hinnat ovat tosi kohtuullisia.

Veilä tän ketjun nimestä: siis selvennykseksi, että onhan toki eläimillä testaamattomat tuotteekin TESTATTu, mutta eri menetelmillä siis.

Rahel

Tuolta listalta puuttuu sarja nimeltä Phytomer, jota ei myöskään ole testattu eläimillä. Sarja on hajusteeton ja sisältää ainoastaan ihonhoitotuotteita, ei meikkejä. Se on aika hintava, mutta ehdottomasti sen arvoinen. Oon itse käyttänyt mm. entsyymikuorintavoidetta, joka sopii varsinkin herkälle iholle, sillä se ei sisällä kuorivia rakeita. Valitettavasti sitä saa ostaa ainoastaan kosmetologeilta.

Sinsemilla

itte en nyt osaa listaan mitään lisätä, mutta oon nyt käyttänyt aika paljon the body shopin tuotteita ja meikkejä, ja tykkään kovasti...
se e-vitamiini sarja on aivan loistava sekaiholle... meikkivoiteesta löysin sen öljyttömän version ittelleni sopivaksi, vaikka ei niin rasvanen iho ookkaan, mutta aina päivän jälkeen kiilteli ikävästi kuitenkin...

ja suihkusaippuat ja rasvat on myös ihania, kultani on hamppukäsirasvan suurkuluttaja... ja se vartaloöljy... ensimmäinen öljy joka ei jätä ihoa öljyisen tuntuseksi vaan voi melkein heti vetää hynttyyt niskaan eikä tunnu missään... ;)

peitevoiteeseen vähän petyin, mutta eiköhän tuo tuu johonkin käytettyä... ;)

blaah:)

Mun käsityksen mukaan (ainakin töissä on niin sanottu) Eu alueella ei ole saanut enää pitkään aikaan testata eläimillä. Korjatkaa vain jos olen ihan väärässä...

Pointtina oli siis se, että esim. L´Oréal ei enää testaa eläimillä, muttei ole myöskään tuolla Animalian listalla, joten johtuuko tuo siitä että tuotteissa kuitenkin käytetään vielä ainesosia, jotka ovat joskus eläimillä testattuja?

Olisi tietysti kiva käyttää vain testaamattomia tuotteita, mutta itsellä tulee ainakin (ikävä kyllä) raha ensin, kun saan tiettyjen merkkejen tuotteet ihan älyttömällä alennuksella.

Maruchka

Niin, eiköhän ainakin lähes kaikkien merkkien ainesosia ole testattu eläimillä :? Millä sitä pystyy varmistamaan, ettei mitään koko merkin tuotteistosta ole testattu eläimillä? :roll:

Rahel
Maruchka
Niin, eiköhän ainakin lähes kaikkien merkkien ainesosia ole testattu eläimillä :? Millä sitä pystyy varmistamaan, ettei mitään koko merkin tuotteistosta ole testattu eläimillä? :roll:

Mun käsittääkseni Animalian listalle pääse kosmetiikkafirmat, joiden tuotteita tai niiden aineosia ei ole 5 vuoteen testattu eläimillä. Eli firmat sitoutuu myöskin käyttämään raaka-aineita, joita ei ole testattu eläimillä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat