Housut löystyvät - Muoti ja kauneus

figaro

Housut pitäisi tyyliin "kaupassa hieman liian pienet" --> käytön myötä sopivat. Itse sorrun samaan kuin sinä eli ostan aina sopivat, jotka ajan kanssa löystyvät :oops:

Sivut

Kommentit (30)

vihollinen

Onkohan ne sit ollu jotenki huono laatusia?
Ku mulla ei oo ollu mitää tommosia ongelmia, vaikka monet farkut oonki ostanu..
Mulle käy aina vaan sillee, et ku ne laittaa jalkaan ne on kireet, mut sit ku muutaman kerran on käyttänyt ni ne on löystynyt, mut pesussa ne kutistuu taas normaaliin kireyteen..
Senpä takia en yleensä kaytäkkään farkkuja kuin kerran ja sitten pesen..

Jzzu
Miffy

Jos housuissa on stretchiä, niitä pestessä ei saa käyttää huuhteluainetta, se löystyttää.

Joo, ei missään nimessä huuhteluaineita stretch-kankaisten vaatteiden, etenkään farkkujen kanssa!
Se myös kuluttaa kangasta herkemmin.

Tämä tyttö oppi sen meinaan kantapään kautta kun kaikki housut alkoi repeilemään taipeista.
Huomaa myös kirppareilla kierrellessä että ei taida kovinkaan monella olla tuota tietoa sillä tosi paljon porukka myy haaroista revenneitä farkkuja!
Shame on you!

Lania
Miffy

Jos housuissa on stretchiä, niitä pestessä ei saa käyttää huuhteluainetta, se löystyttää.

Farkkujen kanssa ei sais kai ikinä käyttää huuhteluainetta..? Ja tossa jokunen hetki sain sitte sain jopa tietää et ne tarttis pestä nurinpäin :lol:

Mut tosiaan, jotkut hennes-farkut on kyllä melkosia haperoita pussihousuja, kun taas vaikka dieselin tuplasti (tai triplasti) kalliimpia voi käyttää vaikka kuinka kauan ja hyvältä näyttää.

Miffy

Mä oon myös huomannut, että tässä asiassa sen laadun huomaa todella selvästi. Mä luulen, et kalliimmat farkut on yskinkertaisesti tehty paremmasta kankaasta. Ja oiekesti, hyvät merkkifarkut kyllä maksaa ihtensä takaisin: ne kestävät, kestävät, kestävät...

maaruli

Mulle annettiin kerran ohjeeksi farkkuliikkeessä, että kannattaa ostaa semmoset farkut jotka vaan just ja just saa jalkaan ja kiinni. Just sen löystymisen takia. Muuten oon kyllä huomannut että laadullakin on väliä: esim. H&M:ltä ostet housut löystyy paljon nopeammin kuin jotkut merkkiliikkeen housut. :roll:

minde^

Ostin pariviikkoa sitten uudet farkut. Kun koikeilin niitä sovituskopissa mun oli pakko saada ne. En koskaan melkein löydä sellaisia farkkuja jotka olisivat pepusta ja reisien kohdalta tiukat. No ostin ne ja olen nyt pari kertaa pessyt ne ihan ohjeiden mukaan niin ne on heti löystyneet reisistä ja pepusta :cry:
Mulla käy aina näin farkkujen kanssa. Onko jollain sama ongelma? Mikä avuksi?

Laura P

Yksi syy (stretch)farkkujen löystymiseen voi myös olla liian kuuma pesulämpötila.

Palaan vielä tuohon huuhteluaineeseen, en ole oikein ikinä ymmärtänyt, mikä siinä on niin hienoa. Tai siis tuleehan ne pyykit pehmeiksi ja hyväntuoksuisiksi, mutta kyllä mielestäni ihan pelkkä tavallinenkin pesuaine niitä hajusteita jättää (liikaakin). Ja kuinka pehmeää pyykin tarvitsee olla? Tai siis, eikö se huuhteluaine vain lisäkeino saada Unileverille ja muille rahaa, samalla kuormittaen ympäristöä ihan turhaan?

Miffy

ahaa... no mut kiitos tiedosta :) mä olen kyllä iloisesti käyttänyt huuhteluainetta farkkujen pesuun ja pessyt ne oikeinpäin.. no mut hyvä, nyt tiiän miten toimia :)

Maruchka
Laura P
Palaan vielä tuohon huuhteluaineeseen, en ole oikein ikinä ymmärtänyt, mikä siinä on niin hienoa.

Talvella vaatteet ovat muuten hyvinkin sähköisiä. Huuhteluaine poistaa sähkösyyden. Siihen itse käytän sitä, en muuten. Tosin tuo pyykin pehmeyskin vaihtelee, miten kovaa vesi on.

Miffy

Mä käytänkin Ruohonjuuresta saatavaa huuhteluainetta ;)

Itseasias aattelin kokeilla sellasia intialaisia pesupähkinöitä.. Taatusti ekologista ;)

vihollinen
Laura P
Yksi syy (stretch)farkkujen löystymiseen voi myös olla liian kuuma pesulämpötila.

Palaan vielä tuohon huuhteluaineeseen, en ole oikein ikinä ymmärtänyt, mikä siinä on niin hienoa. Tai siis tuleehan ne pyykit pehmeiksi ja hyväntuoksuisiksi, mutta kyllä mielestäni ihan pelkkä tavallinenkin pesuaine niitä hajusteita jättää (liikaakin). Ja kuinka pehmeää pyykin tarvitsee olla? Tai siis, eikö se huuhteluaine vain lisäkeino saada Unileverille ja muille rahaa, samalla kuormittaen ympäristöä ihan turhaan?

Totta.. Ite en käytä muutaku lakanoille huuhteluainetta, sillä ne pysyy parempi kuntosina ku sitä käyttää.

Mut muuten, jos haluan vaatteistani pehmeämpiä, ni silitän ne.. se tekee ihanan pehmeeks ja poistaa sähköisyyttä..Varsinki farkuista tulee ihanan pehmeät silittämällä.. suosittelen.

Jzzu
vihollinen

Mut muuten, jos haluan vaatteistani pehmeämpiä, ni silitän ne.. se tekee ihanan pehmeeks ja poistaa sähköisyyttä..Varsinki farkuista tulee ihanan pehmeät silittämällä.. suosittelen.

Allekirjoitan.
Mie en käytä nykyään ollenkaan huuhteluaineita.

maaruli

Mä en myöskään käytä huuhteluainetta ollenkaan. Aina ku oon jotkut farkut ostanut niin myyjätäti on varoittanut käyttämästä huuhteluainetta. Joskus tekis mieli kyllä käyttää ainakin pyyhkeiden kanssa, mutta en oo saanut aikaiseksi ostaa. Tosin joku on varoittanut siitäkin että pyyhkeet menettää imutehonsa huuhteluaineen takia. Tiedä sitten. Jos haluun farkuista pehmeemmät silitän ne tai sitten jos laiskottaa niin vaan vähän paiskon niitä seinää tai lattiaa vasten. :D

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat