punoitus/kuumotus naamassa...!?! - Muoti ja kauneus

cosmogirlie

:oops: Ongelmani on hyvin ärsyttävä naaman punoitus ja sen yhteydessä myös kuumotus. Outoa tässä on vielä se, että punoitus useimmiten tulee joka päivä samoihin aikoihin. Myös suurelle ihmis joukolle puhuminen/esiintyminen voi laukaista punoituksen, mutta se johtuu luultavimmin nolostumisesta ja suomeksi siis punastun....Mutta onko jollain muulla kokemusta tälläisestä? Tai vinkkejä mikä auttaisi? Voisiko se johtua liian tukkeutuneista ihohuokosista, vai mistä?!? :oops:

Sivut

Kommentit (21)

kiiwi

että sitte vihaan sitä kun puna nousee poskille :oops: .koulussa on suurinpiirtein jokapäivä tätä.käytättekö mitään voiteita?tai jotain luonnon tuotteita?itte joudun meikkaamaan paljon, vaikka ei aina huvittais.yleensä laitan meikkivoidetta ja meikkipuuteria, et tulee tarpeeksi peittävästi :roll:

miru

Meillä oli koulussa nuista molemmista. Ja piti tietää niitten ero, niin siitä tiedän. Ja tiiän senki ettei tuota toista sanaa käytetä oikeestaan koskaan asiakkaille, mitä sitä turhaa opetella kaks vaikeeta sanaa lähes samasta asiasta :D

Miffy

Joo, kyllä aiak usein kun puhutaan couperosasta (jos esim. googlaa sen ja lukee löytyneitä juttuja) siihen liitetään nuo verisuonet... Tota toista nimitystä mä en oo kuullutkaan :)

miru

Couperosa on just sitä että iho punottaa ohuimmilta kohdilta, ei näy verisuonia.
Teleangiekstasia on muuten sama, mutta siinä näkyy verisuonetki.
Molemmista kyllä käytetään usein couperosa nimitystä.

Jzzu
Miffy
No täällä toinen punkkunaama!

En usko et johtuu tukkeutuneista ihohuokosista.

Mulla alkaa naama melkeenpä aina punottaa viimeistään tossa iltapäivällä, varsinkin jos oon ollut töissä niin oon takuupunainen. Ja muakin ärsyttää!

Onko sulla couperosa-iho? Tutkipa poskiasi, näkyykö pieniä verisuonia? Mä oon äipän kautta perinyt tätäkin ongelmaa; aiheuttaa myös sitä kuumotusta!

Mulla sama.
Mie en oo kyllä huomannu et mitään verisuonia ois näkysällä et ei mulla kai mitään couperosaa, en kyllä mitään muutakaan selitystä keksi.

Aiemmin olin tosi herkkä punastumaan, nykyään en niin herkästi punastu mutta tosiaan muuten vaan punoittelen.
Iltapäivään tai iltaan sijoittuu toi punoitus, enkä oikeen mitään yhtenevää muuta keksi tolle kun ajan.

Miffy

No täällä toinen punkkunaama!

En usko et johtuu tukkeutuneista ihohuokosista.

Mulla alkaa naama melkeenpä aina punottaa viimeistään tossa iltapäivällä, varsinkin jos oon ollut töissä niin oon takuupunainen. Ja muakin ärsyttää!

Onko sulla couperosa-iho? Tutkipa poskiasi, näkyykö pieniä verisuonia? Mä oon äipän kautta perinyt tätäkin ongelmaa; aiheuttaa myös sitä kuumotusta!

Miffy
Jzzu
Mut mikäs sen selittää että sitä ihoa myös kuumottaa vai kuuluuko se ihan tohon asiaan sekin?

Couperoottinen iho ainakin usein kuumottaa myös, joten vois liittyä ihan siihen vaan :)

Lania

Veikkaisin Jzzu että sulla esim ruumiinlämpö on aina korkeimmillaan just alkuillasta, jos oot huomannut että se sillon usein tuntuu? Kyllähän se meinaa vuorokauden aikana vaihtelee vissiin aika paljonkin.

Mulla myös posket punottaa helposti, ei oo varsinaista couperosaa, mutta muuten kyllä aika ohut ja herkkä iho. Ei sinänsä näy verisuonia naamassa, mutta kai ne aika pinnassa sitten on.

Voisin kuvitella että pelkkä punotus ja/tai pelkkä kuumotus ei välttämättä liity toisiinsa, paitsi esim jossain esiintymistilanteessa jos jännittää, jolloin se ei niinkään johdu just vaan siitä ihosta. Ja tietty vaikka urheillessa helposti on naama sekä punanen että kuuma :P

Miffy

Mä kyllä valitettavasti aika vakaasti uskon, ettei sitä saa kuin korkeintaan helpottamaan voiteilla jne :( Niitä kyllä saattaa saada suht tehokkaitakin, mutta hinnatkin sitten kohoaa... Pohjoismaisilla vaaleaihoisilla ihmisillä on tosi yleistä tuo punoitusongelma; se liittyy just siihen ihon vaaleuteen, ohuuteen jne; näin ollen voi tosiaan olla et jos sen piiloon haluaa, niin kannattaa panostaa peittämiseenkin.

Ai niin, sitten on saatavilla (ainakin No7:lla, saa Sokokselta), sellainen vihreä meikkivoide. Kyllä, se voide on VIHREÄÄ. Se siis neutraloi tota punasta. Mä oon sitäkin käyttänyt, se oli aika edullista; alle kympin aika iso puteli. kannattaa käyttää niin, että sekoittaa sen normaaliin meikkivoiteeseen ja sit lätkii nassuun :)

Miffy

Jooh... Ei se välttämättä ole couperosaa, tosin en tiedä voisko se olla sitä vaikkei niitä suonia näy.

Ainakin vois joltain kosmetiikkaosastolta kysellä voidevinkkejä! Lumenella ainakin on voide kyseisenkaltaiselle iholle.

Ja sitten tietty voi koittaa peittää.. Jos ite haluun ettei punasta (niin paljoa) näy, käytän Lumenen sellasta peiteväriä, ei siis puikko vaan sellanen luomivärirasian tapasessa oleva. Sitä ohut kerros; se auttaa! Tosin hinta on aika hirveä, melkeen 12e kun se on aika pieni purkki :(

cosmogirlie
Miffy

Kiva kuulla et jollain muullaki sama ongelma :) hmm,en kyllä löytänyt vaikka kovasti koitin tutkia... Äidillänikin punottaa naama usein, mutta ei senkään naamassa taida verisuonia näkyä :?

Pink violence

Minul kans punottaa posket joka päivä, olit sitten missä tahansa :oops: Mulle se on aika suuri ongelma, mutten tiedä miten siitä voisi päästä eroon, nyyhh. Joku laserhoito ehkä toimisi, mutta kalliitahan ne ovat...

oceanflame

mulla on kans välil tota ongelmaa, ennen oli enemmänki ku nykyää. oikeet ihonhoitotuotteet auttaa paljo ja kandee kokeilla kosteuttavia naamioita etc. jos kuitenki on niitä verisuonia ja se oikeesti häirittee nii ne verisuonethan voidaan katkasta jolloin ongelma häviää kokonaan. mutta halpaa se tuskin on.. :?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat