Hiustenhoito: markettituotteet vs. kampaamotuotteet - Muoti ja kauneus

Klara

Kumpia suosit, marketti -vai kampaamotuotteita hiustenhoidossa? Ovatko kampaamotuotteet parempia?

Itselläni on aika vähän kokemusta noista kampaamotuotteista, kun ne on niin kalliita ja mä oon aina yleensä onnistunut sitten käyttämään vähät rahani vaatteisiin ja meikkeihin noitten kalliimpien hiustenhoitotuotteiden sijasta.

Paremmilta ne kalliimmat tuotteet, joita olen kokeillut, ovat kuitenkin mielestäni vaikuttaneet.

Mitkä hiustenhoitotuotteet olette havainneet hyviksi (sekä kalliit että halvat)?

Sivut

Kommentit (150)

Lizzie

Bonacuren latvasuoja on ihan pakollinen näin pitkille hiuksille.
Tällä hetkellä käytän myös parturin Lorealin shampoota, sit kaapista löytyy niinikään parturin Lorealin hiusnaamio, hoitovoide ja sit aurinkosuojasuihke.

Hiukset on nyt hyvässä kunnossa, mut siihenkin vaikuttaa niin moni tekijä etten osaa sanoa, johtuuko se juuri noiden tuotteiden käyttämisestä.

Käytössä on Sunsilkin hoitoaine joka on mun mielestä tosi hyvä.
Myös Linna-shampoo oli hyvä kun sitä kaverin luona kokeilin.

Oikeestaan shampookin voisi olla ihan tavallista markettikamaa, kunhan ne hiuksiin jätettävät on kunnollisia, esim. Fructisin Anti Split Ends on tosi huonoa.
Sunsilkkiin pitää nyt tutustua lähemmin, vaikuttaa hyvältä!

Lizzie

Ne on erilaisia juu, koostumukseltaan ja ne on kalliimpia. Shampoo 500ml jotain 13e, hoitoaine 150ml 15e, latvasuoja Bonacurelta n. 8e, hoitosuihke jotain 12e.
Nii ja kiiltosuihke Goldwell Trendline löytyy kans, se jotain 11e.
Ton Goldwellin hiuslakka on muuten ihan huippua, ei oo vaa varaa ostaa sitä :/

Klara

Ok, kiitti vinkeistä :) Olen kuullut myös, että nämä kalliimmat tuotteet olisi riittoisampia, mitä mieltä olette? Tai oikeastaan shampoista ja hoitoainesta olen kuullut, että niitä tarvisi vähemmän kerralla hiuksiin :?:

Rixuliini

Olen kitkuttanut koko kesän toodella pienellä budjetilla jotta saisin matkakassaan mahdollisimman paljon rahaa, joten olen tyytynyt ihan normaaleihin "markettiaineisiin". 8)
Yleensä käytän noita Lorealin El vital-tuotteita.

Jos ostan kampaamoliikkeistä, niin silloin Loreal Professionel-sarjaa, eli valmistaja kuitenkin pysyy samana.

Viime viikolla löysin kuitenkin jostain Hairstoren alekorista sellaisen Bonacuren entsyymi-kollageeni hoitiopaketin mihin kuului kaksi tuotetta. Tarkoituksena on vahvistaa ja korjata huonokuntoisisa hiuksia.
En kyllä ainakaan huomannut mitään ihmeitä tekevää vaikutusta, mutta toisaalta hiukseni eivät ole mitenkään hirveän huonokuntoiset, mitä nyt kuivat.. :roll: Kaippa ne olivat hieman sileämmät ja kiiltävämmät käsittelyn jälkeen!

MiuMiu*

Mä ostan kampaamotuotteita netin kautta ulkomailta, tulee tosi halvaksi, varsinkin kun tilaa kavereiden kanssa kimppatilauksia niin ei postituskaan tule kalliiksi...joidenkin olen huomannut olevan parempia, kuin "markettituotteet", mutta kyllä niitä susiakin löytyy myös noista kalliiimmista...

Lizzie
MiuMiu*
Mä ostan kampaamotuotteita netin kautta ulkomailta, tulee tosi halvaksi, varsinkin kun tilaa kavereiden kanssa kimppatilauksia niin ei postituskaan tule kalliiksi...joidenkin olen huomannut olevan parempia, kuin "markettituotteet", mutta kyllä niitä susiakin löytyy myös noista kalliiimmista...

Mitkä niistä olet huomannut susiksi? Ja vinkkaisitko jonkun hyvän sivun?

limee

Viime vuodesta lähtien olen käyttänyt pelkkiä kampaamoshampoita ja hoitoaineita. Otin värinpoiston vuosi sitten ja hiukset menivät aika huonoon kuntoon. Kampaamotuotteiden avulla hiukset paranivat nopeasti ja ovat huomattavasti paremmat kuin markettituotteiden kanssa.

Tosin rahanpuutteen vuoksi markettien muotoilutuotteet kelpaavat mutta shampoossa ja hoitoaineessa yritän pitää kampaamolinjan.

Purkit myös kestävät pitkään ja ovat hintansa veroisia :)

Mari

Tutustuin kampaamotuotteisiin noin neljä vuotta sitten, enkä ole eroon päässyt. Itse ainakin huomaan eron todella selvästi. (varsinkin jos yrittää vaihtaa takaisin) Kärsin ennen hiusten ohenemisesta / -lähdöstä, mutta puoli vuotta sitten kampaaja sanoi ensimmäistä kertaa muutamaan vuoteen, että hiukseni ovat taas paksut ja että niitä on paljon. voi olla että asiaan on vaikuttanut moni muukin asia, mutta uskon kyllä laatutuotteiden auttaneen.

Kuten muutkin näköjään, myös minä pidän L'Oreal Professional -tuotteista. Käytän sekä shampoota, hoitoainetta, muotovaahtoa, lakkaa että vahaa ko. sarjasta. Oma kokemukseni on, että kampaamotuotteet on riitoisampia. Tämä pätee ainakin hoitoaineen suhteen: ennen hoitoaine loppui aina ennen vastaavaa shampoota, nykyään on päinvastoin.

Tällä hetkellä käytössä oleva vaha on ollut mulla varmasti 1,5 vuotta, mutta edelleen on melkein puolet jäljellä. (eli vanhaksi taitaa mennä ennen kuin loppuu) Eli riittoisaa on.

Minä olisin myös kiinnostunut netin kautta tilaamisesta, joten vinkkejä otetaan vastaan.

Lania

"Oma kokemukseni on, että kampaamotuotteet on riitoisampia."

Osaltaan varmaan vaikuttaa se, että ihan tiedostamattaan niitä käyttää säästeliäästi, kun tietää että on kallista. Jotain "tavallista" shampoota ja muita lorauttaa sitte ihan surutta meneen, vaikka ainetta olis yhtä paljon ja se olis yhtä tehokasta.

Mari
Lania
Osaltaan varmaan vaikuttaa se, että ihan tiedostamattaan niitä käyttää säästeliäästi, kun tietää että on kallista. Jotain "tavallista" shampoota ja muita lorauttaa sitte ihan surutta meneen, vaikka ainetta olis yhtä paljon ja se olis yhtä tehokasta.

Voi kyllä olla ihan totta.
Mutta hoitoaineissa on kyllä oikeasti eroja. Olen nimittäin käyttänyt eri merkkien hoitoaineita, ja muita kuin yllä mainitsemaani L'Oreal Professionalia täytyy kyllä laittaa enemmän. Siis vaikka kyseessä olisikin kampaamotuote.

MiuMiu*

Yks hyvä sivu on http://www.hqhair.com tai http://www.hairshop-online.de/ ( toi on sit sakasalainen nettikauppa...) Koko ajan etsin uusia sivuja ja niitähän riittää, mutta noista olen tilannut eniten. Susituotteita ainakin mulle on olleet Nexxussin joku hoitoaine ( nimee en nyt muista...) Lanzallakin oli yks surkee hoitis, mutta toisaalta taas muut samansarjan tuotteet on ollut huippuja...Kannattaa muuten vierailla hairstoren juttupalstalla jos haluaa tietää enemmän hiustenhoitosarjoista ja muusta

Cosmohiiri ~

Niin sanonut halppis marketti hiustuotteet kuivattavat päänahkaa ja saavat aikaan hilseen tai aiheuttavat rasvaisuutta...haurastuttavat...

Ostan aina kampaajalta. :o

sopuli

Mä olen kyllä kanssa tyytynyt ihan marketti tuotteisiin... Kampaamoshampoot ym on niin kalliita, etten raaski ostaa :/ vaikka kestäisihän ne kauan... Ja oon huomannut, et hiuksista tulee pehmeämmät jne kun vaikkapa porukoilla ollessani olen äitin kampaamotuotteita lainaillut. Mutta, ostin viimeksi sun silkin värjätyille hiuksille tarkoitetut shampoon ja hoitoaineen ja ainakin nyt ne on tuntuneet tosi hyviltä. Tukka kiiltää :)

kivutar

Itse pesen hiukseni ihan tavallisilla shamppoilla mitä normaaleista marketeista saa. Kampaamoissa ne maksaa niin paljon ettei raaski ostaa. En säännöllisesti käytä myöskään hiuksissani mitään hoitoainetta. Minulla oli kerran yksi shampoo ja hoitoaine pullo, jotka olivat kampaamosta ostettu. Hyvin riittoisia olivat kyllä ja tekivät hiuksista sen tuntuiset mitä pullossa luvattiinkin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat