Mitä koti merkitsee sinulle? - Yleinen keskustelu

Lukretia

Jotkut ihmiset käyvät kotona vain nukkumassa. Itse taas olen kotihiiri, ja minulle koti on todella koti, paikka, jossa haluan viettää paljon aikaa ja jossa viihdyn. Ahdistun, jos jonain ajanjaksona on niin paljon tekemistä, että kotona tosiaan ei ehdi tehdä muuta kuin nukkua. En myöskään juuri pidä siitä, jos joudun yöpymään jossain muualla kuin kotona (lomamatkat erikseen, mutta esim. pienenä inhosin olla kavereiden luona yötä). En ymmärrä ihmisiä, joille koti on pelkkä nukkumispaikka.

Mitä koti sinulle merkitsee? Oletko aina menossa vai vietätkö aikaa myös kotona?

Kommentit (6)

nele

Monet vuodet koti oli minulle paikka, missä kävin suihkussa ja useimmiten nukkumassa. Jääkaappini ammotti aina tyhjillään, koska söin harvoin kotona.
Tilanne alkoi muuttua muutettuani yhteen (entisen) poikaystäväni kanssa, vaikkakin en silloinkaan viihtynyt kovin hyvin kotona, jos hän ei ollut siellä myös.
Oikeastaan vasta kun muutin "omaan" (kämppiksen kanssa kyllä asustan mutta häntä ei ikinä näy) nykyiseen asuntooni viime vuoden loppupuolella, olen oikeasti alkanut viihtyä kotona ja nimenomaan yksin. Johtuu ehkä siitä, että tämä kämppä on lähestulkoon täydellinen, mikä tekee rentoutumisesta helppoa. Edelleenkin olen paljon menossa, mutta nyt kotona oleminen on niin paljon rentouttavampaa. On ihanaa muutaman päivän juoksemisen jälkeen palata kotiin ja rentoutua kunnolla ja nauttia taas kotielämästä vaihteeksi.
Tätä nykyä olen siis jotain koti-ihmisen ja ainaisen juoksijan väliltä, itselle tällä hetkellä ihanteellisin elämäntapa.

gnirom

mä tarvitsisin kunnollisen kodin jossa viihtyisin hyvin. en tarkoita että olisin joku koditon :P, mutta tää nykyinen asunto on vaan jotenkin kalsea ja sellainen pohjaltaan, etten kaikista muista hyvistä puolista huolimatta tunne tätä oikein kodiksi. viihdyn kyllä periaatteessa, mutta jotain puuttuu. ensi kerralla en suostu muuttamaan kuin asuntoon, joka näyttää siltä että siitä saa oikean kodin. (ehkä syytäkin, kun kaavailuissa seuraavaksi ostaa oma)

kun asuin vanhempien luona, koti oli kyllä älyttömän tärkeä paikka. kaipaan sinne välillä, juuri tämän nykysen fiiliksen takia tästä asunnosta.

Jesssi-

Täällä kans yks kotihiiri,jos niin voi sanoa.Koti on miulle aina ollut tärkeä paikka.Ensin oli se kotikoti missä asuin äiskän ja veljen kanssa.Sen jälkeen oli aluksi vaikea sopeutua nykyseen kämppään ja yksin asumiseen, mutta nyt tää 1,5 vuoden jälkeen tuntuu jo ihan omalta kodilta :) Mie oon muutenkin sellanen ihminen, että tarvitsen joskus aikaa ihan yksin ja rauhoittua, ja paras paikkahan siihen on koti. En todellakaan tajua ihmisiä jotka ei koskaan ole omassa kotona vaan liitää koko ajan jossain, mutta ihmiset ovat erilaisia.

halium

Koti on mulle paikka täynnä rakkautta. Kullan kanssa on ihana jakaa koti <3 Koti on myös turvallinen paikka, missä voi olla täysin oma itsensä ja ladata akkuja. Koti merkitsee mulle todella, todella paljon. On aina ihana tulla kotiin! Koti on paras paikka maailmassa <3

Monsu

Silloin kun vielä asuin yksin, olin juuri niitä ihmisiä, jotka käyvät kotonaan suihkussa ja todella harvoin nukkumassa. Jääkaappini oli aina tyhjä, en laittanut kotiani mitenkään kuntoon (ostanut puuttuvia huonekaluja tms), koska olin aina mieheni luona tai jossakin hänen kanssaan.

Mutta kaikki muuttui sitten, kun muutin mieheni kanssa yhteen. Kotimme on ihana rivitalokaksio ja olen ollut järjettömän innoissani, kun olemme laittaneet kotia kuntoon ja ostaneet puuttuvia huonekaluja/muitakin tavaroita. Nyt musta oikeasti tuntuu siltä, että mulla on vihdoinkin oma koti, jossa viihdyn ja haluan viettää aikaa.

Eli nykyään koti on mulle tosi tärkeä paikka. Ehkä kaikkein eniten just sen takia, että kotona saa olla ihan omissa oloissaan miehen kanssa ja rauhoittua. Kyllä koti on mullekin turvapaikka, sellainen oma pieni kolo. :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat