Mikä minussa ärsyttää muita? - Yleinen keskustelu

Tsein

Kaikissa meissä on piirteitä, jotka saattavat ärsyttää muita ihmisiä. Kaikilla meillä on tapoja, jotka saattavat ärsyttää muita. Kaikki me teemme asioita, jotka saattavat ärsyttää muita.

Mikä sinussa on sellainen asia, tapa tai piirre, joka saattaa ärsyttää muita?

Nyt rohkeasti katsomaan peiliin ja tunnustamaan.

Sivut

Kommentit (52)

marjutti

no jos nyt oikeen miettii niin kai niitä jotain piirteitä löytyy... :D

- tietynlainen pilkunviilaus, olen aika tarkka joissakin asioissa, esim. kodin siisteydessä. poikakaverille joskus aivan turhaan 'mäkätän'

- oudossa seurassa olen aika hiljanen, en tiiä ärsyttääkö tää ketään, kun osaan kuitenkin suun jonkun verran avata kuitenkin, eli aivan mykäksi en mene :)

- olen melkeen aina myöhässä :oops: aika harvakseltaan olen esim. koulussa ajoissa, monesti olen viiminen joka luokkaan menee. tää ärsyttää mua itteä tosi paljon, joten varmasti muitakin!

Esmeralda

Tietynlainen temperamenttisuus kuulemma ärsyttää, ilmaisen mielipiteeni aika vahvasti joskus. (onneks tää tulee oikeastaan vaan niissä asioissa joista välitän tosi paljon)

Poikaystävää ärsyttää mun tuhlailu. Ja se taas ärsyttää mua kun päässä soi aina jotain ostaessa että en sais tehdä tätä, älä osta! Ja se tulee joka kerta vaikka ostaisinkin jotain todella hyödyllistä.

riinaF

- En osaa päättää mitään, ensin kyselen kaikilta mielipiteitä ja kun lopulta teen päätöksen, en kuuntele niitä muiden mielipiteitä yhtään..

- Edelliseen liittyen, olen kova stressaamaan valintatilanteita ja mielipiteiden kyselyn lisäksi valitan sitä päätöksen vaikeutta muille loputtomiin.

- Hepun mukaan ärsyttävin piirteeni on itsepäisyys, mutta en tiedä miten se ilmenee :D Ehkä liittyy jotenkin siihen, että en osaa enkä halua perustella kantaani vaan "minä nyt vain olen tätä mieltä ja saa riittää".

- Puhun paljon omista asioistani ja jos minulla on jokin tärkeä asia mielessäni, kuittaan muiden jutut parilla sanalla ja alan taas paasaamaan omasta asiastani.

- Kun olen v*ttuuntunut, alan erityisesti tärkeiden ihmisten kanssa haastamaan riitaa mistä tahansa ja tiuskin ja olen ilkeä vaikka tiedostankin koko ajan käyttäytyväni typerästi.

- Olen huono ottamaan vastaan asiallistakin kritiikkiä ja vaikka olisin pyytänyt jonkun rehellistä mielipidettä, saatan silti loukkaantua jos mielipide on kritisoiva. Onneksi en sentään näytä loukkaantumistani kovin selkeästi, ainoastaan minut hyvin tunteva huomaa minun loukkaantuneen.

- Ylianalysoin

Ja mikä hauskinta, täsmälleen samat asiat muissa ihmisissä saavat minut kiehumaan kiukusta :lol:

TaskuMyy

:arrow: Tempperamenttisuus
:arrow: Räväkkyys
:arrow: Tietynlainen piilovittuilu sillonko itelläni on huonopäivä/menkat tulossa
:arrow: jossain asioissa pilkuviilaus.
:arrow: Asioiden suoraan sanominen..

Chaera

Olen surkea avautumaan jos jokin surettaa/vihastuttaa ja tapanani on padota kaikki asiat sisälleni.. Muita taitaa enemmän häiritä sitten se, kun totaalisesti "räjähdän". :(

Olen myös hyvin kriittinen itseäni ja tekemisiäni kohtaan, perfektionistinen hyvin monissa asioissa, itsepäinen, temperamenttinen ja mulla on pakollinen tarve miellyttää kaikkia kaikessa (pahimmillaan olen valmis myötäilemään toisten mielipiteitä, olemaan kynnysmattona jne.. olen tästä piirteestäni itsekin kärsinyt). Näitä kyllä riittää.

Joistakin ärsyttävistä piirteistäni olen saanut kuulla, osan taas kuvittelen ärsyttävän muita koska itseäni ne häiritsevät aika lailla. 8)

_poks_

Tähän on helppo vastata! :D

Olen aina oikeassa. Se ärsyttää monia. Jos joskus käy niin ihmeellinen juttu, että huomaankin olleeni väärässä, en vahingossakaan myönnä sitä, vaa yritän keksiä jotenkin uuden selityksen että näyttäisikin että olen oikeassa.

Ja oon myös tosi huono häviämään. Mun on "pakko" voittaa kaikki lautapelit ja väittelyt, ja tämä aiheuttaa muissa joskus ärsyyntymistä kun otan kaikki väittelyt tms. niin tosissaan ja oikein "lyttään" toisen sanomiset jos siis on kyse jostain faktoista (ja joskus ihan vaan mielipiteistäkin..)

Kuulostanpa hirveeltä ihmiseltä :D

Jesssi-
Chaera
Olen surkea avautumaan jos jokin surettaa/vihastuttaa ja tapanani on padota kaikki asiat sisälleni.. Muita taitaa enemmän häiritä sitten se, kun totaalisesti "räjähdän". :(

Miulla on täsmälleen tämä sama.Mutta myös niin että oon tosi huono sanomaan jos olen tyytyväinen johonkin tai olen onnellinen,siis kaikki positiiviset tunteet on vaikea ilmasta.

Sit varmaan se että olen tosi huono keksimään mitään ideoita,muut joutuvat aina keksimään jtn tekemistä.Ja päätöksenteko on myös vaikeeta.Ja se et menee kauan ennenku saan itseni tekemään jotain tärkeitä asioita.Tämä tosin kuulemma ärsyttää vain äitiäni :D

Äkkipikaisuus voi myös ärsyttää joitain,saatan ärähtää ihan pienistäkin jutuista melkein ilman syytä.

marimma

Mä olen nipo.
Se jokin täytyy tehdä erittäin hyvin tai sit ei tehdä ollenkaan! :D

Muita huonoja piirteitä jotka muita ärsyttää en tunnusta :D

orchid

Oon todella hajamielinen ja huolimaton joissain asioissa. Koska vihaan pilkunn**ijoita, niin sitten oon vähän semmonen huithapeli :lol:

Ja sekin varmaan ärsyttää, että saatan olla jotain mieltä jostain asiasta tosi vahvasti, enkä sitten osaa perustella kantaani vakuuttavasti.

Baby-G

Oon välillä aika diiva. :) No hei kuka nyt valitsee jalat jos pääsee autokyydillä? Tai miks lähteä sateeseen pilaamaan föönauksen kun voi jäädä kotiin odottamaan että se sade loppuu tai vaihtoehtoisesti mennä autokyydillä. :D

Usein jätän ajattelematta mitä sanon. Välillä tulee lauottua vähän törkeästi.

Oon nirso. Mua on aika vaikea syöttää.

Disaster

- Kärsimättömyys. Vihaan odottamista ja varsinkin epätietoista sellaista ihan yli kaiken. Ja se näkyy.

- Pilkunviilaus ja väitteleminen. Mä jankkaan usein samasta asiasta hyvin kauan, jos mä koen että toinen ei täysin ymmärrä mitä haen takaa ja kuvittelee mun olevan väärässä.

- Mä stressaan liikaa. Varsinkin poikaystävältä kuulen tästä, koska hän on tässä asiassa mun täys vastakohta, päivä kerrallaan elävä huithaipeli. Mä saatan stressata jo parin viikon päässä olevasta asiasta, ihan mitättömästäkin. Usein mun stressille ei ole mitään syytä oikeasti.

SunLion

-stressaan ylenpalttisen paljon asioita. Sitä ei voi liikaa korostaa...etenkin jos oon muutenkin huonossa jamassa, niin sitten kahta pahemmin.
-oon huono valitsemaan
-otan helposti itteeni
-oon välillä huomionkipee
-puhun usein suoraan ja kaunistelematta, en tarkoita pahaa. En vaan osaa valehdella tai edes kauheesti kaunistella asioita.
-oon kova neuvomaan
-toistelen asioita välillä tarkotuksella ja välillä tahattomasti
-välillä (tai aika usein) haluan hakeutua rauhalliseen ja turvalliseen paikkaan..en viihdy hirveästi melussa ja hälinässä (tämäkin sairauden myötä tullut juttu)
-puhun varmasti kaikkien mielestä liikaa sairaudestani.
-oon tosi tarkka rahankäytössä..mutta toisaalta toisiin asioihin panostan taas tosi paljon (ja muut ei aina ehkä ihan tajua?)
-en osaa leikkiä hyväntuulista jossen sitä oo. Jos taas oon pahalla päällä, sitä on työ peittää.
-jossain asioissa oon pikkutarkka, jossain melko huolimatonkin
-oon sotkuinen

Nyytikki

Minussa muita voi ärsyttää...

- Puheliaisuus! Ja se, että olen yleensä aika iloinen ja positiivinen.

- Minulla on vahvat mielipiteet kissojen hoidosta ja pitämisestä

- Joskus olen huono valitsemaan ja haluan kuulla muiden mielipiteitä

- Olen kärsimätön ja haluaisin että kaikki päättäisivät heti nyt ja että tietäisin asioita jo etukäteen

- Stressaukseni ilmenee siten, että varmistelen asioita

- Muutenkin tietynlainen jämäkkyys mielipiteissäni, vaikka en itsepintaisesti pidä kiinni jostakin mielipiteestä, jos se vääräksi osoitetaan

Itse hermostun joskus ihmisistä, jotka...

- Eivät osaa lainkaan päättää vaan haluavat minun päättävän kaiken (avokki!)

- Eivät osaa väitellä hermostumatta heti

- Ovat täysin perfektionisteja: kaikki viivat on vedettävä viivoittimella, tukka ei saa hapsottaa mihkään suuntaan ja jokaisen koulutyön on oltava just eikä lähes.

- Yrittävät väkisin saada huomion/kunnian itselleen

Mistake

-Puhun paljon, en aina meinaa antaa muille suu vuoroa
-Ajattelen aika paljon itseäni ja omaa parastani :roll:
-Olen todella malttamaton, pakko päästä nopeasti joka paikkaan ja kaikki on saatava nyt ja heti!
-Sanon asiat välillä liiankin suoraan
-En aina osaa pitää salaisuuksia :oops: (varmaan se huonoin puoli mussa)

Lisäänpäs sen verran vielä että, olen aina turhan ajoissa joka paikassa esim. odottamassa bussia pakkasessa :roll:

marika_
_poks_

Olen aina oikeassa. Se ärsyttää monia. Jos joskus käy niin ihmeellinen juttu, että huomaankin olleeni väärässä, en vahingossakaan myönnä sitä, vaa yritän keksiä jotenkin uuden selityksen että näyttäisikin että olen oikeassa.

Ja oon myös tosi huono häviämään. Mun on "pakko" voittaa kaikki lautapelit ja väittelyt, ja tämä aiheuttaa muissa joskus ärsyyntymistä kun otan kaikki väittelyt tms. niin tosissaan ja oikein "lyttään" toisen sanomiset jos siis on kyse jostain faktoista (ja joskus ihan vaan mielipiteistäkin..)

Tosta olikin hyvä suoraan quottailla, aika samoja piirteitä itsessäni tunnistan.

Lisäksi tiedän että monien mielestä on tosi ärsyttävää, kun puhun ihan hirveästi. Vieraammassakkaan porukassa en malta kauaa pitää suutani kiinni. Kaikkeen löytyy varmasti mielipide tai muu hyvä asiaan liitttyvä juttu, ja se on sitten ihan pakko päästä sanomaan. Välillä aika turhan suoraan.

Lisäksi otan tosi helposti itteeni ja loukkaannun hirmu pienestä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat