Eristetty - Yleinen keskustelu

titiUU

Kuvitellaan "normaali" nuori nainen. Hän on kaunis, sosiaalinen ja hyvä vartaloinen. Hänen ympärillään on paljon kavereita molemmista sukupuolista.

Sitten onkin poikkeus; en ole hyvä vartaloinen(+10kg normaalipainosta),en ole kovinkaan sosiaalinen, koska itseluottamukseni on pohjalukemilla, sillä kaikki ovat kuin minua ei olisikaan, KOSKA OLEN RUMEMPI KUIN KAVERINI. Siksi olen alkanut olla vain hiljaa huomatessani heidän ivalliset ja vähättelevät katseet minua kohtaan.

En jaksa sellaista "kynnysmaton" roolia. Kun kaverillani ei oo muita kavereita niin hän on minun kanssani, sitten heti hän pyyhältää toisten perään ja jättää minut taas yksin.

Entinen ystäväpiirini on eristänyt minut pois keskuudestaan, koska en täytä "kriteereitä" ulkonäön suhteen :evil:

Jotenkin toivoisin, että he eivät välittäisi niin paljon ulkonäöstä vaan keskittyisivät ihmisen sisältöön.

Apua pyytäisin, että miten saisin nostettua poljettua itsetuntoani ja minua ei enää eristettäisi?

Kommentit (9)

NeitiMielenkiintoinen

Tiedän tuon tunteen. Itse tunnen olevani koulussa todella ulkopuolinen. Onneksi enää tämä vuosi ja sitten pääsen lukioon, jossa on sitten mahdollisuus tutustua aivan uusiin ihmisiin.

Sun täytyy vaan nostaa pää pystyyn ja olla ylpeä itsestäsi sellaisena kun olet! Helpommin sanottu kuin tehty, mutta niin se vain on. :)

Kauheasti en osaa enempää neuvoa, mutta halusin kuitenkin tämän sanoa.

Voimia sinulle! :)

SunLion

mistä tiedät että kyse on ulkonäöstäsi eikä esim hiljaisuudesta (joka voidaan tulkita epäsosiaalisuudeksi, tylsäksi)? normaalipainosta kymmen ylipainokiloa ei ole vielä nimittäin edes paljoa joten..

jennamaria

^joo, ei se kyllä paljoa ole..

Mutta siis jos kyse on ulkonäöstä, niin et sinä mitään sellaisilla kavereilla tee! Jos he eivät osaa arvostaa sinua sellaisena kuin olet, niin ei sinunkaan tarvitse yrittää olla mieliksi, et yksinkertaisesti tarvitse sellaisia!
Jossain on sinullekin paljon parempia ja sinua semmoisenaan arvostavia kavereita.
Hankalaa vain sanoa, että missä.. Mutta ahkerasti etsimään ja tutustumaan uusiin ihmisiin, niin ainakin on mahdollista löytyä ystäviä!

olematon

Jos se sun sulkeminen piirin ulkkopuolelle on oikeasti sitä, että ne pitävät sua erilaisena kuin he, niin soronoo sellaisille kavereille :o Yks vaihtoehto on tietty kysyä ihan suoraan. Jos ne ei vaan ole tajunneet olleensa sulle niin ilkeitä ja havahtuisivat jos kysyisit joltakulta? Jos ne on luulleet että et vain viihdy heidän seurassaan jos vaan vaikenet ja poistut takavasemmalle?

Jesssi-
jennamaria
Mutta siis jos kyse on ulkonäöstä, niin et sinä mitään sellaisilla kavereilla tee! Jos he eivät osaa arvostaa sinua sellaisena kuin olet, niin ei sinunkaan tarvitse yrittää olla mieliksi, et yksinkertaisesti tarvitse sellaisia!
Jossain on sinullekin paljon parempia ja sinua semmoisenaan arvostavia kavereita.

Nimenomaan näin.Miusta ystävyydessä on tärkeetä joku ihan muu kuin ulkonäkö tai se onko ujo tai muuta.Toki eihän se helppoa ole päästää irti omista ystävistään mutta ehkä se ois ihan siun omaksi parhaaksi

titiUU

Oishan se kiva saada uusia ystävii mutta opiskelupaikassani on n. 50 piskelijaa, eli pulma tulee siinä... :roll: pittää vaan mennä ja sanoa sanottavani

Chaera

Vähän samantapaisesta on kokemusta. Mitä nyt roikuin kyseisessä tilanteessa vuositolkulla ennen kuin "kaverini" loukkasi minua todella ja avasi lopulta silmäni. :x
Olen aina ollut tosi epävarma ja heikko ihminen, siksi kai jaksoin sitä kynnysmattona ja hyväkskäytettynä olemista niin kauan. Hain tavallaan toisista turvaa. Mutta kun lopulta erottiin tuon kaverin kanssa, niin kummasti itsetunto parantui eikä mun yli enää noin vain kävellä.

Suosittelen ihan oikeasti hankkiutumaan eroon niistä "ystävistä". Kai siellä kyseisessä opiskeluyhteisössä on muitakin ihmisiä kuin vain ne, jotka pitävät sua kynnysmattona? Uusia ystäviä saa aina, kun vaan pitää mielen avoimena. Ei tollaset ystävät ole minkään arvoisia.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat