Ihmissuhdekiemuroita - Yleinen keskustelu

olematon

^niin tietty kannattaa kysyä ihan suoraan ja kertoa miltä tuntuu. Voi olla et äiti havahtuu millanen se on ollut ja osaa jatkossa ilmaista asiansa toisin.

Kommentit (6)

Tsein

Jos esität asian noin, että "äiti tekee pahan olon" niin voiko siihen vastata muuta kuin, että äitis vika? Mehän emme silti tiedä kuin sinun näkemyksesi asiasta.

Msuh

Sinusta, Nobodyswife, näyttää ainakin kovasti tuntuvan siltä, että syy on yksinomaan äitisi, ja toisaalta ymmärränkin ajatuksesi. Hyvä, että osasit kuitenkin miettiä, voisiko itsessäsikin olla jotain vikaa. Oletko sinä joskus aikaisemmin aiheuttanut äidillesi pahaa oloa tai onko jotain muuta erityistä syytä, miksi hän saattaisi kohdella sinua noin? Sitähän voisi kysyä ihan äidiltä itseltään?

olematon

tuollainen tiedostettu syyllistäminen on kyllä rasittavaa. Itsekin oon ollu tilanteissa missä jollain asialla mitä joku on joskus mun hyväksi tehnyt, aletaan ikäänkuin kiristämään että "noh nyt ois sitte vastapalveluksen aika". Tätä on esimerkiksi mun veljen vaimo joskus tehnyt. k.o. tapauksessa he oli lainanneet mulle takuuvuokraan rahaa jonka lupasin maksaa takaisin heti kun saan palkan. Kiirettä maksulla ei veljeni mukaan ollut lainkaan, mutta vaimoke keksi vaatia multa ties mitä palveluksia siihen vedoten, muunmuassa lapsenvahdiksi siksi aikaa kun he menisivät kaupaan ja kun sanoin että ois vähän huono hetki, että eikö sais ketään muuta, niin "ku ei meillä oo nyt rahaa maksaa kellekään ni ei kukaan varmaan oikein suostu tulemaan" tai "voisitko heittää mua käymään kaupassa" ja siitä kun kysyin että onko joku ihan pakollinen ja miksei mun veli vois mennä, niin "joo mutku se haluis ottaa pari saunakaljaa ja sun kummityttös kaato maidot lattialle ja nyt ei oo maitoa lapsille". (ja matkaa täältä heille on noin 14 km yhteen suuntaan) Ja toi loppui kun maksoin velkani. Tosin tällasta vinkumista on välillä muutenkin, en oikein oo varma että tekeekö tää ihminen sen tahallaan.
Ja sitten mun oma äitini on mitä mahtavin kiristäjä.. se tuli huomattua moneen otteeseen kotona asuttaessa. Uhkas muunmuassa lopettaa mun koiran kun halusin mennä silloiselle poikaystävälle yöksi ja täten en siis ollut just silloin ulkoiluttamassa koiraa kun äiti napsautti sormiaan....

Nobodyswife^^

Elikkä ongelma on tämä.. Sain viime vuonna mummoltani ja papaltani lahjaksi heidän vanhan auton ( vm 2002) kun he vaihtoivat uuteen. Noh, autohan on kuin uusi ja hintaa vielä reilusti yli kymppitonni. Äitilläni ei ole korttia enkä asu enään samassa taloudessa. Aina kun äitini pyytää minua lähtemään käymään isovanhemmillani enkä jaksa tai jokin muu syy niin äiti tahalteen tekee minulle pahan olon. Esim viime sunnuntaina en krapulassani jaksanut lähteä, äiti pyysi mummoa ja pappaa sen luo ja nyt jälkeenpäin kertoo kuinka siellä on taas ihmetelty miten minusta on tullut tällainen, vatvotaan että on annettu auto ja kaikkee eikä silti koskaan muka nähä. Ja sit vielä se että äiti asuu parin kilsan päästä musta eikä voinu sitten pyytää mua sunnuntaina sinne sen luokse että olisin nähny niitä.. Sitten äitini vielä aina keksii juttuja kuten että pappa sanoi että auto pois.. ei se edes ole koskaan niin sanonut.. se luulee kiristävänsä mua noilla jutuilla.. äiti haluaa tehdä mulle ihan tahalteen pahan olon ja huonon oman tunnon.. ja se kyllä tietää sen.. Mitä hittoo mä teen? mä en jaksa aina tämmöstä. ja just se että kuitenkin melki aina menen jos äiti pyytää että lähetään käymään tai jotain..

ääh. ette taida saada tästä selityksestä mitään selvää.. mutta kertokaa nyt että mitä mieltä te olette. Onko mussa vai äitissä vika?

Äiti tekee tahalteen minulle pahan olon? Vastauksia pliis!

[color=red]edit: muokkasin otsikkoa, tehdään tästä samalla yleisluontoinen ihmissuhteidenvatvomisketju. -sun-[/color]

Nobodyswife^^

itseasias puhuin äitini kanssa eilen, oli vaan ensin pakko purkaa tää juttu jonnekin. enään ei tarvii vastata koska asia on selvitetty :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat