Kamalimmat lahjat - Yleinen keskustelu

Tuhkimo II
zera
Vaadit ihmisiä antamaan sulle just sitä mitä sä haluat.
Mitä hirveää siinä on? Jos joku kysyy, mitä haluan joululahjaksi, olenko hirveä, jos odotan saavani sitä mitä toivoin? Jos näin, niin miksi?

zera
Niiden pitäis vaan heittää lompakosta rahaa tms.
Miten niin? Missä minä niin sanon?

zera
Itse en haluasi antaa kenellekään lahjaksi rahaa.
Et edes silloin, jos lahjan (=rahan) saaja on nimenomaan sitä toivonut?

SinRuid
Mutta tuo raha on sellainen jota en myöskään antaisi lahjaksi. Mieluumin sitten lahjakortti johonkin liikkeeseen.
Ymmärrän sekä sinun että muiden lukemieni kommenttien perusteella, että raha tuntuu olevan jotenkin kolkko ja persoonaton lahja, vai olenko tulkinnut sinut / muut tässä väärin? Olen osittain samaa mieltä, mutta toisaalta se voi olla myös erittäin hyödyllinen lahja. Sen sijaan lahjakortti voi olla hieman rajoittavakin lahja, kun se pitää käyttää vain ja ainoastaan tietyssä liikkeessä.

riinaF
Mua ärsyttää ihan yli kaiken, kun ei sukulaiset voi oikeasti kuunnella mun toiveita ja antaa pelkkää rahaa
Niinpä. Komppaan täysin. Oikeastaan koko viestiä.

Lopulta olen sitä mieltä, että jos ei todella tiedä, mitä antaa, raha on varma vaihtoehto. Ainahan sitä voi pehmittää, jos pelkkä raha tuntuu jotenkin hankalalta, esim. oma mummi iloisesti antaa rahaa koska "ei hän enää osaa ostaa nuorille". Miksi väen vängällä antaa jotakin muuta?

Sivut

Kommentit (76)

sample

no jokunen vuosi sitten mummu osti meidän perheelle ison koriste-enkelin, joka vilkkui monessa värissä, toimi siis sähköllä. se oli aika kiinnostava koriste... kukaan ei kyllä meistä pitänyt sitä mitenkään ihanana :D

sitten toinen ei sinänstä kamala lahja, mutta turha, on mulle aamutossut. syy tähän on se, että saan niitä uuden parin ihan joka vuosi enkä yhtään käytä niitä, jäävät vaan lojumaan ympäriinsä. tänä vuonna sanoinkin että ei enää aamutossuja, muuta toivetta mulla ei oo :D onhan aamutossut sinänsä mielestäni ihan hyväkin lahja, mutta en tarvitse niitä kymmentä paria, yksikin riittää.

jekkuli

En nyt ainakaan haulla löytänyt,mutta voin olla väärässä.
Huomasin että on paljon puhetta parhaimmat lahjat ja tuollasista niin ajattelin nyt sitten joulun alla perustaa tälläisen :D
Jos vastaava löytyy niin siirtäkää.

Kamalin lahja mitä itse olen varmaan saanut on mummolta lakanat.
Oli valkosella "pohjalla" sellaisia pikku rillin kokoisia kukkia ja näyttivät niin kamalalta että oli pakko viedä ne kierrätykseen:D
Nyt heti ei sitten muita tulekkaan mieleen.

Emmily_

Hmm.. Mitään tosi kamalaa tai typerää en muista saaneeni. Yks hölmö ja käyttämättä jäänyt lahja on kyllä isältä saatu Alivaltioshiteeri-kirja..

SinRuid

Mitään tosi kamalaa en ole tainnut saada, mutta eräältä poikaystävältäni sain kaksi kerää 7-veljestä lankaa. Taisi pakettiin kuulua pyyhekkin. Se oli jo vähän onneton näytös.
Epäonnistuneita lahjoja on myös tullut sukulaisilta, useimmiten koruja/vaatteita jotka eivät ole lainkaan minun tyylisiäni. Aina pitää kuitenkin kiltisti kiittää, ajatushan se tärkein on (joku katkera kai joskus sanoi). :D

Pikkuveli sai rippijuhlanaan isältä lahjaksi kortsupaketin. Säästi vielä viimeiseksi, kun kerta isältä oli. Siinä tais joka toista vierasta punastuttaa..

Snaelaug
SinRuid
vaatteita jotka eivät ole lainkaan minun tyylisiäni.

Jep, ja vielä äidiltä joka kyllä tasan tietää mun vaatemaun. Eikä tosta oo ku muutama vuos aikaa.

Emmily_
Mistake
Sain pari vuotta sitten jouluna anopilta ryppyvoiteita.. :? Ja kun olihan vasta täyttänyt 18 :roll: Enpä käyttänyt mokomia.

Voi ei.. Ehkä se oli vitsi? :D Tai sit se ei tajunnu et ne oli ryppyvoiteita..?

ether

Mummoltani sain joskus "Painonvartijoiden parhaat sienireseptit"- kirjan. Ei siinä oikein voinut kun nauraa; Inhoan sieniä yli kaiken, josta hän on tietoinen, enkä nyt koe olevani ihan painonvartijoidenkaan tarpeessa.
Muita karmeita, muttei niin mieleenpainuvia lahjoja ovat olleet "rakkaan" setäni perheeltä saadut epäsopivat vaatteet (6 v. nuorempi serkkuni tuli juhliin samanlainen paita päällään jne.), lapselliset rihkamakorut ja kamalat sisustustavarat. Varsin usein vieraiden lähdettyä jopa äitini on puuskahtanut, että saatiinpa taas täytettä kirpparipöytään :oops:.

olematon

Mulle ei nyt tuu kyllä mitään ihan heti mieleen, mut sellaset lahjat on aika karuja m istä selkeesti näkee, että se on hankittu vaan sillä periaatteella että "apua nyt äkkiä jotain". Eli ei oo yhtään sen henkilön tyylinen lahja kelle se tulee.

esiska

Mummuni osasi ostaa synttärilahjaksi kyllä maailman järkyttävimmän pussilakanan ja tyynyliinan, meilkein painajaisia näkee niisssä. Suuria epämuodostuneita violetteja kukkia mustilla pisteillä, järkyttävät
Tätini osasi kans "yllättää", joululahja paketista löytyi iso, hassunmuotoinen pehmokani punainen mekko yllä, hiuspinnejä, kynsilakkaa ja aakkoskarkkeja. Ihan kiva 5-vuotiaalle, mutta olin sinä jouluna jo 19-vuotias :lol:

Tsein

Kuvitelkaa, että olette pukeutumisestanne tarkkoja 15-16-vuotiaita teinejä ja tykkäätte perinteisistä iällenne soveltuvista vaatteista. Sitten jouluna avaatte äidiltänne saadun paketin, jossa on (*puistatuksia*) vaaleanpunainen pörröneule, joka sopii parhaiten n. 60-vuotiaalle venäläisnaiselle. Ei äiti pahalla, mutta se lahja jää varmaan ikuisesti muistiini huonoimpana.

riinaF

Kaikki kummitädiltä saadut vaatelahjat. Se kun ei millään voi hyväksyä sitä, että vaaleanpunainen ei ole mun väri.. :roll: Pohjanoteeraus oli ehkä oikein kirkkaanpinkki fleece-huppari, inhosin siis sekä väriä että materiaalia yli kaiken :lol:

Emmily_

Mulla on vähän kammo lahjojen avaamisesta ollut aina.. Nykyään monet mun läheiset tietääkin että haluan lahjat mieluummin paketoimattomina.. Jotenkin inhottavaa kun toinen kyttää sun reaktiota sun avatessa sitä pakettia ja sit saa pelätä et jos se onkin joku ihan kamala, niin pitää pistää hirvee näytelmä pystyyn.. :?

Chaera

Mutsin vanhin sisko, näin ollen siis tätini, ei ole koskaan osannut ostaa minulle mitään näköistäni.

Viime jouluna sain maailman hirveimmän aidosta minkistä tehdyn laukun. En ole mikään eläinaktivisti, esim. nahkatakkia ja nahkaisia kenkiä tulee käytettyä jne., mutta tämän laukun kohdalla yksinkertaisesti ällötti. Arvatkaa vaan minkälaista showta pidin yllä kun tämä kyseinen täti vielä vietti viime joulun miehensä kanssa meillä ja näin ollen myös seurasi kun avasin hänen pakettiaan. Huh.

Olen saanut häneltä myös joskus mm. paketillisen trip-mehuja :roll: lahjaksi (ikää oli tällöin 14v), sateenkaaren värisiä huiveja (edes äitini ei niitä käyttäisi) ja kosolti meikkien näytepaketteja, jotka olivat nähneet parhaat päivänsä ehkä sata vuotta sitten.. eheh.

En haluaisi olla mitenkään tyytymätön tai ilkeä, mutta suoraan sanottuna pelottaa millä lahjalla täti tänä jouluna minua aikoo "ilahduttaa". :lol:

Disaster

Sain entiseltä poikaystävältäni joskus lahjaksi järkyttävän lasisen linnun. :roll: No, se lievensi järkytystäni että oltiin seurusteltu vasta pari kuukautta.

Mummu voisi myös lakata ostamasta niitä iänikuisia yövaatteita, pitkiksiä yms, mä olen vähän kasvanut jo yli nalle/pupujussi/yöpaituleistani, vaikka ne miten hellyyttäviä olisikin.

Myöskin konvehdit ovat ärsyttävä, joka vuosi toistuva lahja. Aina ne jää syömättä, ne ovat pahoja ja myös hyvin mielukuvituksettomia. Ostaisivat edes jotain muuta karkkia tai jättäisivät lahjan ostamatta kokonaan jos eivät muuta keksi.

Olen saanut myös Juomalauluja-cd-levyn ja karkista tehdyt stringit.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat