Näin mokasin tänään. - Yleinen keskustelu

ruusu

Eli onko muille sattunut kömmähdyksiä tai mega mokia, jotka painavat, mutta joiden jakaminen muille helpottaisi??

Minulle kävi töissä tänään väärinkäsitys/moka. Asiakas pyysi että teen yhden asian, sitten tein sen, mutta myöhemmin kävi ilmi, että hän olisi halunnut sen toisella tavalla vaikka oikeasti sanoi, niin miten tein. Toinen esimieheni oli vähän käärmeissään asiasta ja juttu vaivaa, koska pelottaa, että asiakas tulee takaisin valittamaan ja toinenkin esimieheni suuttuu. Ja tiedän, että asiakas kiistää pyytäneensä asiaa, niinkuin sen tein, vaan väittää sanoneensa toisella tavalla. Olen varma siitä. :(

Nyt kun kirjoitti ton jutun, niin se tuntuu ihan turhalle murehdittavalle, mutta se on tosiaan painanut koko päivän. Koska osaltaan se oli asiakkaan neuvojen vika, mutta myös minun kokemattomuuttani: olisi pitänyt tietää, ettei sitä asiaa tehdä niin ja sanoa asiakkaalle, että oletko varma, että tehdään näin...

Vaikee selittää. :?

Sivut

Kommentit (16)

Emmily_

Mun mielestä tää on kyllä ihan eri juttu.. :) Toivottavasti saa pysyä?! :)
Ite mokailen aina saman laisissa jutuissa, yleensä ne on jotain kassakoneen kanssa sähellyksiä tmv.. Välillä kaikkea muutakin ihastuttavan tyhmää ja noloa... I'll keep u posted. :D

Snaelaug

Normaalisti mä sählään enemmän tai vähemmän päivittäin, mut nyt ei vaan tuu mitään mieleen.. :roll:
No mut eilen ainakin töissä latelin asiakkaalle faktoja pöytään eräästä lehdestä, ja sit päästin oikein röhönaurut puhelimeen et sori tää oli yhdestä toisesta lehdestä, mut onneksi se asiakas oli yks ihanimmista mitä "uran" aikana koskaan oon saanut puhelimeen, ja se nauro mun mukana :D

mamelukki

Kiva että tuollaisiakin ihmisiä löytyy.
Muistan itse kun olin markkinointi yhtiössä töissä, miten porukat osaa välillä olla niin idiootteja. Kyllähän niitä mukaviakin löytyy.
Hah, alkoi naurattaa kun muistin yhden jutun. Soitin eräälle mies asiakkaalle ja hänen (epäilemättä) vaimonsa/tyttöystävän vastasi puhelimeen. Esittelin itseni vain nimeltä ja pyysin miestä puhelimeen. Tämä kyseinen nainen alkoi tivaamaan minulta että kuka olen, joten esitin uudestaan nimeni. Tämän jälkeen hän huusi minulle puhelimeen että kuuli kyllä nimeni ja että olenko minä se typerä naikkonen jonka luona hänen miehensä vietti eilen yötä ja joka soittelee tälle jatkuvasti sekä kaikkea mahdollista. Siinä meni vähän pala kurkkuun, olin hetken hiljaa ja selitin sitten että olisin lehteä vain kaupitellut. :D

olematon

mäkin tein itsestäni yliälyn yks päivä.. asiakas oli unohtanut punnita jäävuorisalaatin. Olin siinä sitten hiukan väsyneenä kassalla, sanoin, että "tätä ei oo varmaan punnittu?" johon asiakas vastasi "joo ei, mikäs tää nyt sitten olikaan?" ja tähän minä sitten oikeinkin pätevällä äänensävyllä "se on jäävuorisalaatti" Vasta kun asiakas vinohymy naamallaa lähti kävelemään kohti vaakaa ja kassajonossa olevat ihmiset slkoi repeilemään nauruaan, tajusin, että asiakas olis tahtonu tietää jäävuorisalaatin vaakanumeron. :roll: No mutta toisaalta, miten mä voisin muistaa jokaisen HeVituotteen vaakanumeron?

tata

Voi kökkö, unohdin ottaa eilen tulleista verhoista laatikkotiedot ylös, eli siis miten monta tuotetta on laatikossa :( Fiksuna väänsin koneelle aamulla tietoihin yks, äsken tuli sit älyväläys et eihän se sillee menny. Noh, ensin yritin metstää koneelta tietoja ja paikkaa, mistä asian vois löytää et voisin korjata mokani. Kaikkialla näkyy vaan laatikkomäärässä yks! Noh, ei muuta kuin pomolle mailia, et tämmönen kämmi kävi, tiedot tavaroista ja niitten paikat (alueella, mihin mä en saa mennä kun en ole trukkikuski) ja pyyntö josko joku vois käydä kattomassa laatikkotiedot. Mitään en voi enkä ees uskalla veikata, kun se voi mennä ties miten pieleen... Nyt vaan ootellaan, että saisin ne tiedot :roll: Mut ainaki mä uskalsin laittaa sen mailin ja tunnustaa et tein mokan :D Mulle siis aika vaikeeta, ujous esteenä siinäki :roll:

jenn.

Tänään hmm... no kun soitin kysyäkseni töitä, niin sanoin sukunimeni aluksi väärin, unohdin puhelinnumeroni kun kysyttiin eikä mulla ollut sitä missään. Muutenkin sähläsin ja änkytin, jännitti niin paljon. Noloa :roll:

venny

Noita kassamokia tulee melkein joka työvuorossa. Ja sitten mua harmittaa koko loppupäivän jos mun työaikana varastetaan jotain, tai joku rahanvaihtaja onnistuu huijaamaan multa rahaa. Niin on käyny jo kahdesti, on niin ovelia :( Tuntee ittensä ihan idiootiksi sillon.

Nyytikki

Silitin verhoa vähän turhan kuumalla ja reikähän siihen paloi #-o no, onneksi oli aika surkeseen kuntoon muutenkin kissojen huviverhoina menneet ettei harmittanut niin paljon. Tyhmät verhot muutenkin kun niitä ei voi pestä kuin käsin ja silittäminenkin onnistuu vain niin miedolla lämpötilalla, että ne eivät edes sility :roll:

Emilie

Itselleni sattui nyt ensimmäisen kerran töissä iso mokaus, vaikka yleensä selvitän työvuoroni kunnialla loppuun ilman suurempia virheitä. Jouduin tekemään korjauskuitin ja kaikista ohjeista huolimatta kukaan ei minua tullut valvomaan tai auttamaan, kun tätä kuittia aloin väkertämään. Apua yritin kysyä, mutta sain vaan vastaukseksi "lue siitä ohjeesta"-tasoista tiuskintaa. No niin siinä sitten kävi, että koko maksutapahtuma peruuntui enkä sitä siinä kiireessä edes tajunnut. Vasta hetken päästä jonon mentyä ja korjauskuittia katsellessani tajusin, että asiakas pääsi lähtemään ilmaisten ostosten kera, koska olin jotenkin onnistunut mitätöimään koko maksun. Takahuoneeseen sitten selvittelemään tilannetta ja voi olla, että joudun maksamaan asiakkaan ostokset omasta pussistani. Oli muutenkin ollut rankka päivä ja suututti niin älyttömästi, että itkua pidätellen mentiin loppupäivä. Vuokratyöntekijänä oleminen on sitten ihanaa -.-

SunLion

emilie, ikävä päivä sulla ollut...mutta kyllä se on työnantajan vika jossei perehdytä sua, eihän tollasta voi osata kukaan tehä arvaamalla eikä siinä kassalla voi ruveta korjauskuitti-ohjeita lukemaan....Tossa tilanteessa olis kandenu vaan antaa autuaan tietämättömänä olla että asiakas ei maksanutkaan mitään.

Rasberry
SunLion
mutta kyllä se on työnantajan vika jossei perehdytä sua, eihän tollasta voi osata kukaan tehä arvaamalla eikä siinä kassalla voi ruveta korjauskuitti-ohjeita lukemaan.

Joo kyllä ehdottomasti nyt tiukkaa palautetta työnantajalle! Mun mielestä sun ei pidä olla noin suureessa vastuussa, jos ne ei siellä vaivaudu sua kunnolla perehdyttämään ja auttamaan vaikean tilanteen edessä.

tephanis

Emilielle tsemppihali <3 Voi sua , inhottavia tuollaiset kämmit. Mutta tosiaan, jos työkaveri (joka oletettavasti tuntee laitteet sua paremmin koska oot vuokratyöntekijä) ei ole suostunut sua auttamaan pyydettäessä, ei munkaan mielestä voi sua vaatia maksamaan niitä ostoksia. Jos asia ei muuten ratkee niin ota ihmeessä työpaikan luottamusmieheen yhteyttä ja selvitä asia.

Emilie

Itsekin olen tässä pohtinut menneinä päivinä voiko tuollaisesta virheestä laittaa minua tilille, koska korjauksien tekemiset kuuluvat vain kaupan henkilökunnalle eikä extraajille. Tiedä sitten miksi tämä eräs naishenkilö jätti minut oman onnen nojaan kassalle, kai luuli minun osaavan paremmin tai ei vain kiinnostanut. Onneksi toinen kaupan vastuuhenkilöistä oli sitä mieltä, ettei minua voi laittaa tästä maksamaan ja toivon hänen puhuvan puolestani myöhemminkin. Päällimmäisenä fiiliksenä tästä kuitenkin jäi se etten tiedä haluanko työskennelle sellaisessa työpaikassa, jossa henkilökunnan virheet laitetaan apulaisten syyksi. Taas (vaihteeksi) tulee vahvasti sellainen olo, että tahdon irtisanoutua.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat