Poikaystävän sukulaisen hautajaiset - Yleinen keskustelu

annia_

Poikaystäväni isoisä menehtyi ja hautajaiset ovat pian, johon minutkin on kutsuttu..Mietin vaan, että miten mun kuuluisi siellä "käyttäytyä"? en ole pojan sukua kauheesti vilä tavannut, isoisän kerkesin näkemään pari kertaa, samoin olen nähnyt hänen mummonsa.

Puhuttiin jo pojan kanssa, että kun hän menee perheensä kanssa viemään kukkasen haudalle, minä en mene silloin mukaan, vaan vien sitten kukkasen vaikka vähän myöhemmin haudalle, mutta en ole kummiskaan mukana kun koko perhe menee sanomaan yhdessä hyvästit.

Poikaystäväni on yksi arkunkantajista ja mietein että missä kohtaa minun kuuluu kävellä?koska arkun jälkeen tulee heti isoisän leski ja lapset(poikaystäväni äiti), joten kuuluuko minun kävellä heti ensimmäisinä, poikaystäväni äidin vieressä, vai kuuluisiko minun tulla vasta siellä jonon loppupäässä?

Vaikeeta tavata ensimmäisen kerran poikaystäväni koko suku hautajaisissa :(

Kommentit (9)

marika_

Meniskö tää parisuhteisiin tai ihmisiin ja ilmiöihin? No anyway...

Sanoisin ainakin tosta kävelyjutusta, että siellä loppupäässä "muiden vieraiden" joukossa, koska et kuitenkaan ole vielä millääntavalla sukua tms.

Luulisin että kirkossa voit kuitenkin istua miehen perheen kanssa samassa paikassa ja näin. Mut tommosissa tilanteissa missä on selkee "järjestys" siitä kuka tekee mitäkin, veikkaisin että meet aikalailla kastiin "muut vieraat".

Snaelaug

Toi on vähä vaikee just sen puolesta et kuin paljon on ollu poikakaverin perheen kanssa tekemissä ja/tai kuin kauan on seurustellu.

Mä ite olin hautaamassa entisen poikakaverini isovanhempia, ja istuin aina poikakaverin vieressä kirkossa, ja kuljin perheen mukana juurikin haudalla jne. Mut tossa vaiheessa oltiin jo pari vuotta oltu yhdessä. Ja olin todella paljon melkein alusta alkaen poikakaverin perheen kanssa tekemisissä :)

Kepatäti

Mä istuisin kyllä poikaystävän vieressä siellä etupenkissä, mutta kun saattoon lähdetään niin jäisin viimeisten joukkoon ellei selkeesti esim. "appivanhemmat" anna ymmärtää, että tuu tähän seurueeseen.

Sitten haudalla kun kantajat tulee surevien joukkoon niin etsiytyisin poikaystävän vierelle.

annia_

ollaan oltu melkein pari vuotta yhdes, olen pojan perheen kanssa ollut tekemissä jonkun verran, mutta en sukulaisten..

kukkasen kun perhe vie haudalle, silloin en mene mukaan vaan laitan sitten jssak vaiheessa oman kukkasen haudalle..

mutta toi käveleminen vielä mietityttää,,ja muutenkin niin vaikeeta tavata suku ekaa kertaa, tarvis esitellä ittensä ym.

Kepatäti

kukaan ei oleta, että sä siellä hautuumaalla itteäs alat esitellä (enintään ennen siunauksen alkua saapuessas miehes kanssa). sitten mahdollisessa muistotilaisuuskahvitteluissa varmaan esitelläänkin sua enemmän.

Nyytikki

Kysy ihan suoraan poikaystäväsi vanhemmilta, että missä sinun odotetaan kävelevän :) Käytäntöjä voi tosiaan olla erilaisia. Voithan sinä kävellä siellä vähän loppupäässä, mutta kun saavutaan arkulle, etsiydy poikaystäväsi perheen viereen, varmaan poikaystäväsi kaipaa tukea siinä tilanteessa. Esittely tosiaan voi tapahtua muistotilaisuudessa.

TaskuMyy

Silloinko arkku on tuotu eteen niin kyllä melkein ''pakosti'' joudut eteen istumaan, jos haluat poikaystäväsi vieressä olla, ja kerta olette melkein 2v seurustelleet niin mene toki viereen istuun.

Ja tosiaan kun arkku lasketaan niin mene poikaystäväsi viereen vain seisomaan.

Kuten Nyytti sanokin, jos tuo ''paikan'' sijaintia saattueessa epäilet niin kysy poikaystävältäsi taikka hänen vanhemmilta..

Amorous

Mulla on ihan sama tilanne viikonloppuna. Kullan sukulaisen hautajaiset. En koskaan kyseistä henkilöä nähnyt. Vähän mietityttää kans missä miä istun ja mitä miä teen jne. Huuh. Ja sitten siellä muistotilaisuudessakin. Mein ukin hautajaisissa ainaki istuttiin perheittäin. Mihis miä meen. Enhä miä tunne sieltä muita ku kullan ja hänen äitinsä. Ja sitten kullan siskon ja hänen perhettään.

-Maya-

Miun kulta oli miun mummon hautajaisissa miun mukana enkä ois mitenkään selvinny siitä päivästä ilman sitä, joten pysy sen miehes mukana koko ajan ja anna sille tukea, mitä se varmasti tulee tarviimaan.. :(
meet sinne eteen sen kanssa, kun ne värssyt luetaan ja istut sen vieressä..saattueessa voit mun mielestä olla siinä perheen parissa, ootte jo sen verran kauan seurustellu..jos et ihan siinä perheen kanssa ni sitten heti perässä..
ja sitten muistotilaisuudessa jos vaan miehes haluaa niin istut sen kanssa, eiköhän ne sieltä paikkoja järjestä..ei sua voi jättää yksinään istumaan jodenkin tuntemattomien kanssa..
meilläkin oltiin oikeestaan perheittäin, mutta kulta kuulu sillon mun perheeseen ja oli tottakai mun seurassa..

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat