Puhelinnumeroiden vaihto nettitutun kanssa! - Yleinen keskustelu

-sitruuna-

Olisiko uskallusta antaa nettitutulleen (tässä tapauksessa vain mailikaveri) oman puhelinnumeronsa, jos oma numero ei ole salainen? Nettitutun (samaa sukupuolta oleva) kanssa olette vain mailanneet yli 1½ vuotta, ette ole vaihtaneet meseosoitteita (jommalla kummalla, kun ei ole), ettekä ole nähneet toisianne koskaan livenä, ettekä vaihtaneet/lähettäneet kuvaa toisillenne.

Kuinka nopeasti "tuntemisen" jälkeen uskaltaa vaihtaa/antaa puhelinnumeron toiselle, kuukauden, puolen vuoden, vuoden, yli vuoden jne kuluttua? Onko parempi tavata toisen (vaikka olisi samaa- tai eri sukupuolta) aluksi livenä/nähdä ainakin kuvan toisesta) ja päättää sitten antaako numeron? Vaihdatteko/annatteko mielellänne helpolla numeronne nettituttavallenne? Niin ja onko parempi, että toinen on suunnilleen samanikäinen kuin itse on?
Onko joillakin tällaisesta kokemuksia? Oliko hyvä vai huono idea vaihtaa numerot, mitä tapahtui..?

Sivut

Kommentit (23)

xaz

Yläasteellahan mää tota harrastin.. :shock: :roll: eka jutellaan chatissa, sitte vaihdetaan meilejä, ja sitte puhelinnumerot. Sitte viestailtiin ja saatettiin soitellaki :roll: sitte ne yhteydenpidot jossain vaiheessa vaan kuivu kokoon.

Nykyään en tottavieköön oo enää niin sinisilmäinen, enkä ollenkaan mielelläni jakele puhelinnumeroani. Ei se salainen ole, mut.. :roll:

edit.
paitsi ne mun "nettitutut" oli jätkiä...

shazzer

En ihan heti ole jakelemassa omaa numeroa.Teidän tilanteessa ootte jo noin kauan tunteneet niin jos tuntuu että siihen voi luottaa niin mikä ettei.

marimma

Mä oon oikeastaan vasta nyt alkanut olemaan varuillani kuka saa mun numeron. Kun nykyään noi 16400 palvelut on liian paljon käytössä joten saa osotteet ja kaikki selville samalla. Ei ihan natsaa. Sillon kun niitä vielä vähemmän käytettiin niin se oli ihan jees. Tai niin kauan kun osotteita ei sais näkyviin millään tapaa niin voisin jakaakkin :)

femelle

No minä annoin numeroni nettituttavalle n. tunnin mesessä jutustelun jälkeen ja kannatti ottaa riski -> alettiin tapailla ja nyt seurusteltu vakituisesti reilu 2kk. Vähän näin jälkeenpäin miettii, että kylläpäs nopee annoin numeroni kun hän pyys, mutta kannatti :lol:

cryo

Miulla riippuu ihan nettitutusta. Joillekin voisin varsin luottavaisin mielin antaa numeroni, toisten kohdalla olisin enemmän varuillani. Luottamusta se kyl vaatii.

Aveline

Mie oon aika arka antamaan puhelinnumeroa nettitutulle :roll: Pitäis aika pitkään esim.mailailla, ennenku miun numeroa saa. Miulla on kyllä salanen numero, mutta silti..

Tapsu

Ite saattaisin tossa vaiheessa jo antaakin numeron jos se tuntuisi hyvältä omassa mielessä.
Nykyiselle poikaystävälle annoin numeroni ennen kuin tavattiin livenä, jonkun kuukauden tai alle tiiviimmän jutustelun jälkeen mesellä. Kyllä kannatti, kolme vuotta jo taivallettu yhdessä.

Lisäksi eksäni "deitti-ilmoituksen" bongasin joskus netissä ja laitoin sitten viestiä menemään, ja heti vaihdettiin numerot ettei tullu se tekstailu kalliiksi välikäden kautta. Vielä ollaan hyviä ystäviä.

Tunnen ulkomailta muutamia jätkiä, joiden kanssa juttelen mesessä (world of warcraftissa tavannut, enää en itse pelaa). Useimpien kanssa olen vaihtanut puhelinnumerot, lähinnä silloin kun pelasin oli sen takia että saatoin laittaa tekstiviestiä jos netti katkesi kesken tärkeän pelaamisen :)
Numeroita vaihdoin ehkä kuukauden tiiviimmän juttelun jälkeen, joskus nopeamminkin. Yhtään näistä en kadu, kaikkiin vieläkin jollain asteella yhteydessä, mesellä lähinnä. Ja yhtään harmia ei ole koitunut näistä jutuista. Ehkä olen ollut onnekas :roll:

Ja ihan yleisesti, uskon omaavani aika hyvän ihmistuntemuksen, ja olen luottavainen se myönnettäköön. Mutta jos jostain syystä tulisi paha fiilis henkilöstä jonka kanssa juttelen, tai tuntuisi muuten vaan epämukavalta, en antaisi numeroani. Kaikkiin olen luottanut jossain määrin kelle sen olen antanut ja lähes kaikki tiesin ulkonäöltäkin ennen vaihtoa. Riippuu tietty ihan ihmisestä kuinka nopeasti se luottamus syntyy.
Näissä ulkomailla asuvissa siinä on sekin että he ei ihan heti ole saamassa mun osoitetta selville jonkun findin kautta, tai tule oven taakse kolkuttelemaan. (Osoitteenikin olen muutamille antanut ja ollaan vaihdeltu syntymäpäivä, joulu jne kortteja).
Iällä ei sinänsä mulle ole suuremmin väliä, paitsi että jos toinen on tarpeeksi vanha ollakseen mun isäni, silloin jätän jutustelun vähemmälle jo ihan muutenkin. Lähinnä kaikke kelle numeroni oon antanut on olleet samanikäisiä tai vaihdelleet muutaman vuoden kumpaankin suuntaan.

TaskuMyy

Olette kyllä aika kauan meilaillu niin miksei voisi antaa..
Ja kerta on samaa sukupuolta :)

Itse varmaan kyllä antaisin nroni, kerta on tyttö kyseessä, se meilikaveri siis.
Tosin ei koskan voi olla liian varovainen..

marika_

Ei tietenkään voi olla liian varovainen, mut kyl mä oon nettitutuille jaellu numeroa jo ihan parin kuukauden mesessähöpöttelyn jälkeen, enkä oo vielä löytäny murhaajaa ovelta :lol:

Nii ja suurin osa noista on nykyään ihan parhaita kavereita.. ja netissä alettiin jutella lähinnä erään saman kiinnostuksenkohteen takia, ja tottakai sitä sit halus tavatakin, mikä pitkän etäisyyden takia olis ollu suht. mahotonta jos ei ois numerot vaihtunu (jos tulee jotain ongelmia, tai juna hajoo/eksyt tms., ni milläs ilmotat)

Melody

En kyllä ihan heti oo antamassa mun puhelinnumeroo nettitutuille. Mutta ne on kyllä antamassa mulle :shock: Kerran ihan läpällä kysyin Viroks että ''saisinko numeros?'' tms. Ja sieltä se tuli :D

Rosy

nojoo oon mä joskus numeroni jollekin antanu,eikä kyllä oo mitään erikoista tapahtunu. Nykyään en varmaan antais numeroa ihan helposti,tosin ei mulla mitään nettituttuja enää edes ole. :roll:

Msuh

Noita nettituttavuuksia en nykyään kovinkaan paljon harrasta, mutta silloin tällöin aina fooruilta sattuu löytymään mielenkiintoinen ihminen, jonka kanssa tulee sitten maileja vaihdeltua ja sitä rataa. Viimeksi puoli vuotta sitten tutustuin netissä samaa sukupuolta olevaan henkilöön ja puhelinnumeroita vaihdettiin about kahden kuukauden nettijutustelun jälkeen. Myöhemmin sitten tavattiin livenä ja nykyään pidetään yhteyttä melko paljon, ihan ollaan kaverustuttu :)

Aika helposti uskallan numeroni netissä tapaamilleni ihmisille antaa, en koe siinä menettäväni mitään suojaa tms :roll: Kyllä minulle soitella saa :D

Faunastic

Silloin aikoinaan ku tätä vielä harrastin... :D Hahhaa...

Parin kaverin kanssa ei ikinä vaihdettu numeroita. Tais johtua ihan siitäkin, että mä sain oman kännykän vasta 15-vuotiaana, sitä ennen omin isän kännykkää :D Joten en halunnut antaa ihan tuntemattomille isän puhelinnumeroa :)

Mutta... Miehen kanssa ku seurusteltiin ekaa kertaa, niin taidettiin mailailla jotai kuukauden varmaa, ku annoin isäni puhelinnumeron hänelle ja silloin kyllä ominkin sitä kännykkää ihan kunnolla :D

Parhaan kaverin kanssa vaihdettiin numeroita sitten, ku kummallakin oli kännykät. Sitä ennen soiteltiin toistemme kotinumeroon. Kaverini sai aiemmin kännykän ja sitten tietysti lankapuhelimesta soittelin sille melkee päivittäin... Äiti tykkäs puhelinlaskuista :lol:

Ja yhden ihanan ystävän kanssa vaihdettiin numeroita yllättävän pitkän ajan jälkeen. Kerran sit alettiin mesessä ihmettelee, että miksei olla vaihdettu numeroita jo ajat sitte... Siinä vaiheessa oltiin kai mailailtuki jotai kaks, kolmeki vuotta?

Ihan riippuu ihmisestä...

Muoks. Että mulle kävi ihan hyvin, vaikka numeron olen antanutkin toiselle osapuolelle. Tosin en kovinkaan monelle ole antanut numeroa. Liekö olisin miestäni edes tavannut, jos ei oltais numeroita vaihdettua. Enkä välttämättä tuntis mun parasta ystävää näin hyvin :)

Drama Queen
SunLion
onko se sen ihmeellisempää antaa numero nettitutulle kuin sit vaikkapa jossai harrastuksessa/baarissa uudelle tutulle?

Tavatessa ihmisestä voi päätellä millainen hän on. Netissä voi esittää vaikka mitä. Tuskin kummassakaan tilanteessa olisi jakamassa numeroani.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat