Oma koti - Yleinen keskustelu

Rasberry

Ikiomaa rivaripätkää tai paritaloa tässä katsellaan, jos sattuisi meidän näköinen kohdalle :) Kolmio lähinnä hakusessa, mutta myös kaksio käy. Siinä sitten olisi tarkoitus asustella niin kauan kunnes perhe kasvaisi ja sitten havitella sitä omakotitaloa. Me halutaan uutta ja avaraa, mutta itse ei kuitenkaan aleta luultavasti rakentamaan. Ihan tänne paikkakunnalle aiotaan jäädä, vaikka molemmat opiskellaan/työskennellään Helsingin suunnalla :)

Sivut

Kommentit (45)

Snaelaug
enkelin
ihanaan vanhaan korkeakattoiseen taloon.
-- haluaisin muuttaa - keskelle kaikkea hulinaa.

Toi on mun toinen haave. Just sellanen ihana vanha asunto missä on isot ikkunat, isot ikkunalaudat, mahtavia yksityiskohtia jne. Niissä on sellasta tunnelmaa mitä ei vaan saa uusiin taloihin.

Mut ykköshaaveena on silti omakotitalo ;)

Sssan*

Ollaan suunniteltu et ostetaan oma kämppä jossain vaiheessa!(mut ei viel muutamaan vuoteen) Ensiks mulla täytyy olla vakituinen ja parempipalkkasempi duuni :) ja kerrostalo- tai rivitaloasunto,jonka saa sit rempata ihan omannäköseks!! 8)

Kiira

Mulla on jo oma koti, ostin tuossa helmikuussa rivaripäädyn, saunallisen kaksion. se on ihana <3 Juuri sellainen kun olen aina halunnutkin.

Mutta tietysti sitten kun aletaan perhettä perustaan, niin talo pitää saada :) Onneksi miehellä on jo kaikki suunnitelmat valmiina, minä voin sitten keskittyä sisustamiseen 8) Yksikerroksinen omakotitalo, 10-20 km keskustasta metsän keskellä. Paljon pihaa ja iso talo :)

shazzer

Iso, parikerroksinen omakotitalo jossain josta ei ole pitkä matka kaupunkiin, mutta ei myöskään sijaitse jumalan selän takana.
Se olis mukava rakentaa itse, siis että sais rempata itse ja suunnitella sisustusta.
Iso piha mielellään jossa kissat ja koirat vois juoksennella vapaasti.

marika_

Omakotitalosta tuntuu haaveilevan, ja täytyy myöntää että sitähän sitä itsekin haluais :)

Paha vaan että Suomesta loppuu lääni jos kaikki hankkii sen ok-talon 10 hehtaarin tontilla :lol: ja jonkun niissä kerrostaloissakin on kaiketi asuttava. heh.

Eli ok-talo olis tosiaan kiva, mut oon mä valmis siitä tinkimään, kun ei tiedä onko ikinä rahaa/resursseja... mut kuha nyt ei koko ikäänsä joutus kerrostalossa asuun, et jos ainaki joku kiva rivaripätkä joskus sentää olis :)

-Maya-
VanishingLight
Omakotitalo järven rannalla olisi unelma (: Semmoinen aika perinteinen, ehkä aurinkoisen keltaisen värinen. Järven rannalla voisi olla laituri ja rantasauna. Paljon pihaa, puita, kukkia ja marjapensaita (:
mun porukoiden talo on järven rannalla, se on keltanen ja rannalla on laituri ja rantasauna..takapihalla on paljon marjapensaita.. :lol:
onhan se ihan mukava asuinpaikka, mutta mä taas haluisin vähän lähemmäs kaupunkia, jottei joka paikkaan tarviis mennä autolla..
voisin asua rivitalossakin, mut vaan osan elämästäni, omakotitalo on kuitenkin se haave..

JJEMMY

Uusi (itse suunniteltu) omakotitalo syrjässä järven rannalla. Puutalo tietysti. Iso tontti, paljon pihaa. Iso terassi, grilli kuumana joka päivä. Pieni pulputtava suihkulähde millainen oli lapsuuden kodissani. Siinä nyt suurinpiirtein. Näistä en tingi :D

Tapsu

Ollaan mietitty montakin kertaa et millanen talo haluttais. Muutaman vuoden päästä ajateltiin alkaa kattomaan taloa.
Ajatuksena olis että tod.näk katotaan kerrostalo kämppää, koska omakotitaloon riittäävää lainaa tuskin saadaan. Rivarikämppäkin ois jees. Omakotitalon haluaisin ennemmin mutta tuskin löydetään sellaista nättiä ja tarpeeksi halpaa. Yritetään ettiä kämppä kohtuu läheltä Tampereen keskustaa. Nyt on meiltä 15min ajomatka about autolla keskustaan.
Ei olla kämpän ulkonäöstä juurikaan puhuttu, jos ois omakotitalo siis. Sitä vaan että kuinka monta huonetta ja oisko yläkertaa jne.

Jos voitetaan lottossa pääpotti (mitä usein haaveillaan) niin ostetaan tontti kivalta paikalta ja sit sellanen 'avaimet käteen' -talo. Tosin, suunniteltais varmaan vähän ite sitä että millanen siitä tulis. Mutta ei ite osallistuttais siihen rakentamiseen.

Haaveilen että joskus vielä meillä on sitten omakotitalo, ehkä siinä vaiheessa kun lapsenlapsia alkaa vieraileen. Olis meinaan ihana kun olis piha missä ne saa leikkiä. Ja olis vielä ihanampaa jos omilla lapsilla ois kanssa lapsuudenkodissa kunnon takapiha jossa temmeltää. Mutta tuskin käy toteen. Aina saa haaveilla kyllä ^^

vitney

Mä haluaisin joko sellaisen mukavan kokoisen omakotitalon jossa olis [u]isot[/u] ikkunat ja niin monta vessaa, ettei tarvitsisi odotella omaa vuoroa. Itse asiassa ihan [u]oma[/u] vessa olis oikein mukava silloinkin kun olisi jo perhe. Ja sitten tietysti piha jossa saisi ottaa rauhassa aurinkoa ilman että tarvitsisi pelätä naapureiden tirkistelevän. Ja tämän talon pitäisi olla siis lähellä keskustaa, mutta silti rauhaisalla alueella, sekä mieluiten lähellä jonkinlaista uimarantaa (oma rantakin voisi olla kiva :lol: )

Voisin kyllä nähdä itseni myös asumassa kerrostalossa vielä silloinkin kun olisi perhe (korkeintaan kaksi lasta). Huoneita pitäisi olla riittävästi, ettei kenenkään tarvitsisi jakaa huonettaan ja että jokaisella olisi mahdollisuus omaan rauhaan. Avarat ja valoisat huoneet ja isot ikkunat ovat mun mieleen :P

Tällä hetkellä unelmoin kuitenkin omasta pienestä yksiöstä jonka voisin sisustaa oman makuni mukaan. Ahhh \:D/

enkelin

mun tulevaisuuden suunnitelmani näyttävät tällä hetkellä tältä:
kuolaan koko ajan etuoven sivuilla kaikkia ihania vanhoja kerrostalokämppiä. haluaisin muuttaa opiskeluiden päätyttyä omaan kotiini ihanaan vanhaan korkeakattoiseen taloon. unelmoin sen sisustamisesta. kämpän koolla ei ole niin väliä, kunhan saan siitä oman näköiseni. ja sinne olen siis muuttamassa yksin. tämä on suunnitelmani, sitä on aika vaikea kuvitella kenenkään miehen muuttavan.

mutta tulevaisuudessa:
jos minulla on joskus perhe, haluan joko asua hulppeassa kerrostalokämpässä, jossa ei ole juurikaan väliseiniä, sellaisessa loft-tyyppisessä. sisustus on juuri omalla tyylilläni, se on tärkeää!
tai sitten haluan sen oman tuvan ja perunamaani jostain läheltä isoa kaupunkia. pihalla olisi kukkapenkit sun muut, lapset leikkisivät muiden lähiseudun lasten kanssa aina jonkun naapurin pihalla.

musta on toisaalta aika outoa, että maalla maatilalla kasvaneeksi haluaisin muuttaa helsinkiin, keskelle kaikkea hulinaa. mieli saattaa toki muuttua, mutta kaikki riippuu todella paljon elämän tilanteesta. jos on perhe, sen mukaan tehdään suunnitelmat. sitten taas, jos olen yksin itsekseni, asustan varmaan keskustassa ja sipsuttelen yksin pitkin kaupungin katuja. kämpän ostan kuitenkin jo ehkä ennen valmistumista tai viimeistään, kun on vakkarityö taskussa. mitä sitä turhaan vuokralla asumaan. sitten pitää vain odotella, että unelmien kämppä tulee eteen.

Snaelaug

Mä haluun ehdottomasti omakotitalon. Ei puhettakaan et alkaisin perheeni kanssa missään kerrostalossa asumaan, nykyään jo kun yksin asun on pinna niin kireellä. Rivitalo kai vielä menettelee, tai hyvinki menettelee ehkis ensimmäisen lapsen kanssa, mut sit jos niitä enemmänki siunaantuu niin omakotitalo on ainoo ajateltava vaihtoehto. Vaikka mä en koskaan sais miestä niin mä hommaan sen talon sit yksin. Eikä mitään postimerkin kokoista maaplänttiä ympärille, vaan ihan reilusti silleen et ei naapurit tunne kiusausta haistella ja vaklata kun meillä grillataan tai istutaan kesäiltaa terassilla.

marimma

Vanha iso omakotitalo. Punainen tietysti. Paljon pihaa, nurmea ja puita. Jonkin näkönen lutakko lähistöllä. Pihalle rakennettais kesäkeittiö ja sisällä leivottais pullaa sunnuntaisin ja torstaisin ja leipää joka toinen päivä.

olematon

mä haluaisin maatalon. Tai siis maatilan. Niin että saisin sinne mahdollisesti oman hevosen. mutta luulen että siihen menee hetki tai muutama ennenku tällasta tapahtuu.

gnirom

mulla ja miehellä on jo selvät suunnitelmat, niiden toteuttamiseen saattaa tosin mennä ehkä muutama vuosi :lol: ...

valkoinen kivitalo, mieluiten uusi tai uudehko :) jollain hyvällä asuinalueella ison kaupungin laitamalla, sillai että palvelut on lähellä mutta kuitekin on oma rauha asua. naapureita toki saa olla mut ei ihan kylki kyljessä. talossa sais mieluusti olla pari kerrosta, parveke ja vihree piha :) järven tai merenranta ei ainakaan haittais! ikkunoita isoja ja avara, valoisa kämppä, selkeä sisustus ja tilaa olla. muutama wc, omat huoneet kaikille ja oikeesti sit kans ylimäärästä. sauna on ihan must ja moderni keittiö olis tosi kiva kans. suureelliset suunnitelmat, ei sitä koskaan tiiä jos ne joskus toteutuu <3

TaskuMyy

Mieh ite haluisin ehottomasti rinne talon järven rannalle!!! :P
Ja ison semmosen, oon aina unelmoinut semmosesta.. Toki paljon pihaa koska haluun koiria ja hevosen jos toisenkin sinne :)

Pistän liitteeks pari kuvaa, että vähän hahmottaa mimmosesta talosta unelmoin, ei tarkota et pitää olla just samanlainen mutta vähän samantyylinen ainkin :wink:

[img]http://i293.photobucket.com/albums/mm62/TakkuhTukkah/Hymarit/AVAT/SEKALA...
Talo nro 1.

[img]http://i293.photobucket.com/albums/mm62/TakkuhTukkah/Hymarit/AVAT/SEKALA...
Talo nro 2.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat