Huijari mallitoimistot - Yleinen keskustelu

zinella

Hei,

Lähetin hakemuksen Nordic Modelsin listoille ja sain kutsun haastatteluun. Nyt minua hieman ihmetyttää, koska malliarviointi ja testikuvat maksaisivat yhteensä 60e ja pelkkä malliarviointi 30e. Kysyin, että ovatko testikuvat niin laadukkaita, että minun on mahdollista käyttää niitä mallikansionani. Vastaus oli kyllä, mutta testikuvien ja haastattelujen pitäisi mielestäni olla ilmaisia? Ja kunnon mallikansiothan maksavat paljon enemmän. Mitä mieltä olette onko tämä huijausta ja rahastusta vai ei? Onko jollain muulla kokemuksia tälläisestä tai tämän Nordic Modelsin toiminnasta?

Kiitos!

Kommentit (6)

Rasberry

Kyseistä mallitoimistoa en tiedä tai tunne, mutta kyllä mun mielestä aikalailla kaikki ottavat maksua kuvauksista ja kuvista. Ja ei tuo hinta nyt mitenkään huijaukselta vaikuta :? kyllä mä sinuna ottaisin riskin! Kaikki mallikuvat ovat kansioon plussaa, olivat ne kuinka "laadukkaita" tahansa.

Slimgirl

Jenkeissä mua kans pyydettiin käymään mallitoimistossa. Kuvat todellakin aina maksaa, tuskin niitä mikään toimisto ilmaiseksi ottaa. Näin ainakin on siis isossa Amerikassa, mutta luulen, että suomalainen systeemi toimii hyvinkin samankaltaiseksi. Eikä tuo maksu edes kuulosta isolta, joten mikset maksaisi ja kokeilisi, jos sussa on malliainesta! :) Jos toimisto on huijari, kai siinä saa vaikka oikeudenkäynnillä rahansa takaisin.

Kepatäti

Mun mielestä jossain taas on sanottu ( tyyliin joku paparazzin tj) että mikään kunnollinen mallifirma (Suomessa) ei pyytele maksuja.

Fran

^ Mäkin vastaavaa kuulin juuri Paparazzin työntekijän suusta. Mutta toisaalta ei toi kovin isolta summalta kuulosta, ei Suomessa olekkaan kuin pari isompaa mallitoimistoa.

Chocolat

Kyllähän ne mallikuvatkin maksavat, eikä tuo ole suurimmasta päästä mitä minä olen kuullut. Mutta kannattaapi silti itse vähän miettiä onko se sen arvoista loppujenlopuksi jos mallihommista ei mitään tulekaan.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat