Ideoita juhliin, bileisiin, illanviettoihin - Yleinen keskustelu

Kepatäti

Kovasti koitin etsiä tälläistä aihetta, mutta mulla ei ainakaan osunut silmään, joten muut modet korjatkoon jälkeni jos olen hakoteillä (:lol: :lol: :lol:)

Kaksi kuukautta aikaan 20 vuotissynttäreiheni ja haluaisin kovasti pitää kunnon pippalot, jotain muutakin siis kuin boolia ja keksiä. Ideat vaan on ihan hukassa.

Onko siis hyviä juhlaideoita? Teemoja? Kivoja vinkkejä tarjoiluun?

Jatkossa ketjuun voi ilmoittautua kaikki muutkin juhlaideoita kaipailevat tai muuten vaan ne, joilla hyviä ideoita on vaikka muille jakaa! :)

Sivut

Kommentit (26)

JJEMMY

80's bileet! Jokaisen on pukeuduttava 80-luvun tyyliin, hiton hauskaa! :D Tarjoiluun en keksi nyt mitään erikoista mut kokeileppa sellasta konetta mitä on monissa ruokakaupoissa, siis sellasia missä on eri ruokia, juomia, jälkkäreitä, juhla tarjottavia jne. ja ohjeet voi tulostaa ;)

kaneli

Hmm.. Riippuu tietenkin kaveripiiristä, että mikä toimii ja mikä ei. Omia kokemuksia on mm. seuraavista:
-erilaiset pukuteemat, esim just kasari, tai jokin väri (musta,valkoinen,pinkki), pissistyyli, iltapuku, miehet naisiksi, naiset miehiksi jne. (Noita väriteemoja voi kivasti soveltaa myös tarjoiluun ja koristeluun.)
-lastenkutsut (perinteiset onginnat, aasinhännät sun muut pelit vaan kehiin, hassut hatut päähän ja täytekakkua ja lihapullatikkuja tarjolle ;) )
-peli-ilta, esim. lautapelit - jokainen voi tuoda jonkun pelin mukanaan
-karaokebileet
-"aarteenetsintä"/seikkailu- tai tehtävärata

*marjis*

kun mä täytin 20 muutama kuukaus sitten, me vuokrattiin mökki kaveriporukalla. saunottii, pelattii pelejä,kuunneltiin musiikkia, tanssittii, juotii(tottakai!),syötii, laulettii....ja ihan sikakivaa oli!!!
:lol: tää oli mun idea :wink: ja toimii ainakin meillä, ollaa kyllä nii tiivis joukko, kaikki ollaa kavereita, poikaystävän kaverit ja mun kaverit ja aivan ristiinrastiin.

Tsein

Jos haluaa tarjota jotain vähän ruokaisampaa, niin tortillat ei ole ollenkaan huono vaihtoehto. Ostaa täytteitä ja jokainen saa sitten tehdä sellaiset tortillat kuin itse haluaa. Toki kannattaa hoitaa homma yhteisvoimin, ettei maksut tule juhlien järjestäjälle kalliiksi ja mahdolliset valmistelut (pilkkomiset, silppuamiset, paistamiset, lämmittämiset) liian kuormittaviksi. Muutakin meksikolaisen keittiön safkaa voi miettiä, jos ajatuksena tykkää.

Boolia voi suunnitella yhteistuumin ja ostaa siihen ainekset yhdessä. Sitten tietysti lisäksi jokainen tuo omat (muut) juomansa. Jos löytyy itseltä pakastin, niin etukäteen voi jäädyttää esim. PIENESSÄ kakkuvuoassa tai muussa vastaavassa jääkuution booliin. Jääkuutio tosin voi olla boolin ainesosiin sopivast tehty esimerkiksi omenamehusta.

Rento hengailu, musiikki, saunominen ja lautapelit toimis omassa kaveripiirissä aivan täydellisesti.

Jos on reilummin aikaa, niin sitähän voi kerätä sopivan porukan (tai ottaa kaikki mukaan) ja mennä vaikka keilaamaan ennen varsinaisen illanistujaisten alkua.

zera

Mä täytän kohta 18 ja oon vuokrannu sellasen baarin, tai osan siitä. Ajattelin nyt, että ois kiva pitää jotku teemabileet ja monia teemoja onkin käynyt mielessä. Mieleisimpiä olis mun mielestä playboykartano,villi länsi, 1920- luku, 1950-luku ja elokuvateema.

Pitäis vielä keksiä tarjoiltavatkin...

Heittäkää lisää idoita!:D

olematon
zera
villi länsi
tätä oisin ehdottanu :D playboy jutut ei välttämättä oo kovin armollinen tyyli pukeutua jollei oo sinutittensä kanssa :lol: tai sitten vois ihan läpällä pitää prinsessa-teeman, tai jonku bimbo-teeman tai diiva-teeman. :D

zera

Mä mietin, et toi elokuvateema ois ainaki suht helppo. ja helppohan sen pitää ollakin, sillä jotku ei jaksa nähdä vaivaa sen puvun eteen joten sit saattais jättää sen takii tulematta. Vois pukeutua melkee iha mikskä vaa ku on nii monenlaisia leffoja.

miten sen tilan vois koristella ja mitä syötävää vois tarjoilla. Musiikiks tietty kaikkee mitä leffoissa kuulee. Ja pukuehdotuksiakin ton teeman sisältä voi ehdottaa :)

Snaelaug

Meniskö toi liian hankalaksi jos rajais leffateeman vaan yhteen tiettyyn leffaan. Musiikki nimenomaan siitä leffasta, purtavaksi jotain mitä leffasakin on popsittu, jne.
Se vaan sit et jos on kauheen isokin porukka niin keksi sit se leffa minkä kaikki on nähnyt ja mistä kaikki on edes jonkin verran pitänyt.. :|

Tsein

Leffoista on aika helppo valita pukuja. Marilyn ja Chaplin ainakin on ihan ne selkeimmät. Rohkeampi heittää Jessica Rabbit -linjalle. Simppelisti lakana päälle ja olet Kasper.

Snäkseistä ei kyllä tuu mieleen ku popparit, mut niillä on ehkä vähän nihkeetä vetää koko bileiden tarjonta. Voihan sitä esimerkiks leipasta parit American piet ja tarjoilla vodka martinit ravistettuna (ei sekoitettuna).

riinaF

Mulla on noille lastenkutsuille jo kutsukortitkin 8) Äippä löysi jotkut sellaiset ikivanhat "Tervetuloa synttäreilleni"-kortit jostain kaapin perukoilta, ilmeisesti jääny yli joltain mun synttäreiltä :lol: Niissä on pupuja ja oravia kuvituksena ^^

Jajajaja. Syömiset on vähän epäselvät, en muista mitä me on pieninä syöty. Aattelin sen barbiekakun tehdä, sit sellasia pieniä juttuja (viinirypäleet, nakkeja, juustoa, jne) joista voi ite koota hammastikkuun pientä naposteltavaa. Ehkä karjalanpiirakoita sit myös.

Juomisosastosta en tiedä yhtään :? Ku toisaalta ois kiva parhaitten kavereiden kanssa jo aloitella iltaa varten ja tehdä vaikka joku hyvä booli (tosin en ole vielä löytänyt yhtään hyvänmakuista boolia) mutta toisaalta ois kiva juoda vaan limpparia ja mehua, kuten pieninäkin :D

Nyytikki

Texmex- tupareita meinattiin järjestää nopealla aikataululla (ehkä jo ensi viikonloppuna), joten tarvitsisin myös hyviä ideoita :) Vieraat saapuvat kauempaa, joten jotain ruokaisampaa saisi olla, mutta myös naposteltavaa! Mitään hirveän hankalaa en jaksa kuitenkaan kouluviikon aikana tehdä.

Tällaisia sydämiä voisin ehkä tehdä: http://tinyurl.com/4725zd
Jotain kivaa voisi kehittää Santa Marian Mini Tubeihin :)
Ja sangriaa ollaan ajateltu booliksi, mutta muutakin saa ehdottaa.

Ruokaa, juomaa, naposteltavaa, tekemistä jne. mexico- hengessä saa ehdottaa!! :)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat