oikein vai väärin - Yleinen keskustelu

katarii-na

joo, no hyvä että ajatus ei kuulosta liian huonolta. En tietenkään hoida asiaa haukkumalla ystävääni tai muutenkaan räyhäämällä asiasta kellekkään, en halua vajota niin alas. Ja sitäpaitsi, ei se ole kovin aikuismaista enkä halua vaikuttaa siltä että kuulostan itse lapselliselta ja asiaan vaikuttaisi vain se että me emme ole enää väleissä :roll:

Kommentit (10)

Poppins

Tismalleen samaa mieltä Taistelukääpiön kanssa. Kuulostat katkeralta vain jos sanot asiat katkerana. Minä kans kertoisin mielipiteeni ihan jo oman maineen suojelemiseksi.

Taistelukääpiö

kyllä sun pitää kertoa. mutta mieti et miten. soittaisin ehkä sinne ja sanoisin että "en halua kuulostaa lapselliselta mut mun mielipide ****sta on muuttunu siitä ja siitä syystä. Kuulin vähän aikaa sitten että hän ei kuulemma ole hyvä työntekijä ja muakin kohtaan hän on ruvennu käyttäytymään erittäin huonosti".

Jos soittaisit sille tutulle kiroillen ja haukkuen niin sit ei ehkä menis läpi.

Miltzu

Samaa mieltä edellisten kanssa, kerro ihmeessä. Vaikea uskoa, miten kukaan voi haluta noin lapsellisesti ja ilkeästi käyttäytyvää ihmistä työkaverikseen.

Minttumarianna

Ehdottomsti kannattaa kertoa!! Tuollaista ihmetouhua.. hohhoh. Ei se tee hyvää sinunkaan "maineellesi", jos joku ansiostasi pääsee töihin ja onkin sitten ihan täysin.. no ei hyvä.

Kaiken lisäksi se olisi ystävällesi oikein. Eikä sitä katkeruudeksi tai kostoksi voi sanoa. Haluat vain auttaa tuttavaasi. Et itsekään haluaisi sellaista työntekijää, vai mitä? Ja varmasti toivoisit kuulevasi jonkun hakijan uusista puolista ennen palkkaamista etkä itse kantapään kautta huomata :)

pieces

Mun mielestä et tee väärin jos ilmoitat tuttavallesi, että tässä "ystävässäsi" on ilmennyt uusia, ikäviä piirteitä joihin kannattaa varautua jos hänet ottaa töihin. Osoitat samalla luottamusta tälle tutullesi - tuskin hänkään haluaa epäluotettavia työntekijöitä palkata. Eikä se sun kiukutteleva kaveri voi tuntea ansaitsevansa duunia, minkä sä oot tavallaan hommannu sille, jos se kohtelee sua tolla tavalla. Hommatkoon itse työpaikkansa, vai mitä :wink:

katarii-na

Ystävystyin erään tytön kanssa todella hyvin viime kesänä ja hengailimme todella paljon yhdessä, hän oli yksi parhaista kavereistani ja tottakai sitten kun eräs tuttuni haki talveksi työntekijää itselleen, suosittelin kyseistä tyttöä koska hän oli töiden tarpeessa. Molemmille se sopi ja asiasta tehtiin vain suullinen sopimus ja tuttuni aikoi palata asiaan myöhemmin.

Nyt kuitenkin tämä ystävättäreni on muuttunut aivan toisenlaiseksi. Hän suuttui minulle kun ihastukseni (josta ilmeisesti myös hän oli sitten kiinnostunut, muttei asiasta minulle ikinä maininnut) kiinnostui minusta ja erään baari-illan jälkeen kävelimme yhtämatkaa kotiin ja välillemme tuli enemmänki ku vain kaveruutta.
Nyt tämä kyseinen tyttö levittelee minusta perättömiä juoruja, haukkuu kaikille jotka jaksavat vain kuunnella mm. tyhmäksi lehmäksi, lutkaksi ja hokee kuinka ei vain voi sietää minua silmissään ja koettaa käännyttää muita ihmisiä minua vastaan. En ole tehnyt koko ihmiselle mitään, tietääkseni edes loukannut häntä mutta ilmeisesti itsetunto sai kolauksen kun ihastukseni ei kiinnostunutkaan hänestä.

Nyt olen miettinyt, että sanoisinko tutulleni ettei häntä kannatakkaan ottaa töihin, sillä olen huomannut hänessä niin uusia puolia ja etenkin sen , miten helposti hän suuttuu ja miten temperamenttinen hän on. Toki minua myös risoo se, että minä hommasin hänelle työpaikan tuttuni kautta ja nyt hän käyttäytyy noin lapsellisesti, mutta työpaikkaan liittyy paljon asiakaspalvelua sekä muiden työntekijöiden kanssa työskentelyä, ja välillä tälle tytölle tuntuu se olevan hyvin vaikeaa. Myös kovana bilettäjänä tunnettuna hän saattaisi helposti "unohtaa" mennä töihin tai olla yhtäkkiä "sairas" niinkuin hän on nykyisessä työpaikassaan parin viimeviikon aikana kuulemma tehnyt.

Olisiko siis väärin ilmoittaa tutulleni, että kannattaisi sittenkin harkita hänen palkkaamistaan, vai olisiko se aivan liian katkera teko? en toisaalta halua alentua hänen tasolleen paskanjauhamisen ja muun suhteen, mutta ottaa kyllä niin paljon aivoon tuommoinen käyttäytyminen. hyviä neuvoja kaivataan!

Holly Golightly

Kerro ihmeessä. Tuommonen käytös arkielämässävoi vaikuttaa myös siihen, millainen on töissä. Ja olis aika ikävää sulle, jos tuttusi palkkaisi sun suositteleman tyypin, joka onkin ihan hirveä. Voit tietysti ilmoittaa, että sun mielipide tästä "kaverista" on muuttunut hyvin paljon, etkä voi enää suositella häntä missään nimessä. Ei sun kaikkia sen tekoja tarvii yksityiskohtasesti mennä kertomaan... Pääpiirteittäin kerrot mikset voi suositella, jos tuttusi kysyy.

SurunKyynel

Kyllähän tuo kannattaisi kertoa.
Istelleni tulee kyllä mieleen heti että tässä oli jonkun verran kaverin hyväksikäyttöä myös mukana. Ensin ollaan niin kaveria, sitten kun saadaan jotakin mistä hyötyä niin voidaan vaikka tahallaankin suuttua jostain olemattomasta asiasta jonka jälkeen ei haluta olla enään missään tekemisessä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat