Salasanoista - Yleinen keskustelu

Faunastic

Mieheltäni olen saanut idean valita tarpeeksi pitkän sanan, esim. jääkaappipakastinyhdistelmä :D Kenellekään ei varmasti ensimmäiseksi tule mieleen valita jotain ihan tavallista sanaa, jossa ei ole mitään extraa. toisinaan sit ku jossain on pakko olla numeroita, niin korvaan muiden tyyliin: fauna = f4un4

Koulussa tosiaan oli joku kirjainnumero yhdistelmä jota ei ikinä oppinut. Vasta vuoden jälkeen tajusin, että sen voi vaihtaa ja siinä tosiaan piti olla numeroita. keksin vain vaihtaa a:t neloseksi ja i:t ykköseksi. Sellaista.

Sivut

Kommentit (21)

marimma
JJEMMY
Miulla on niin tyhmiä salasanoja kun olla ja voi :lol: En ees ymmärrä mistä keksin niitä. Ja jokapaikassa on kyl eri salasana. Nyt onkin opettelemista, kun ton vuotamisjutun takia vaihdoin joka paikkaan salasanat :?

Psst. Pistä paperille talteen. Sitten kun ne on siinä tallessa, niin ota (jos sulla on) toi suosikkilista, ota vaikka cosmon foorumin osotteesta hiiren kakkosnäppäimellä -> Ominaisuudet ja sitten tallennat lisätieto kohtaan salasanas :) Tämä siis Firefoxissa, IE:ssäkin pystyy :)

JJEMMY

Miulla on niin tyhmiä salasanoja kun olla ja voi :lol: En ees ymmärrä mistä keksin niitä. Ja jokapaikassa on kyl eri salasana. Nyt onkin opettelemista, kun ton vuotamisjutun takia vaihdoin joka paikkaan salasanat :?

Mimia

Kenelle on tullut ongelmaksi muistaa ja keksiä aina uusia salasanoja?

Millä perusteella valitsette salasananne?

Teettekö sen kaiken taiteen sääntöjen mukaan, kirjaimia ja numeroita sekaisin, vai mahdollisimman helpon ja yksinkertaisen?

no voitte sitten unohtaa koko jutun :x

Lania

No mua ei ainakaan pelota sanoo julkisesti että mun käytetyin salasana on ihan vamu :lol: käyttelen samoja aika paljon ja oikeestaan ne on kaikki yhtä hölmöjä :D koulujutuissa salasanana on kyllä sellasia numerokirjainyhdistelmiä.

gollum

Mä otan välillä joidenkin tuttujen nimiä ja vaihdan kirjainten kokoja ja lisäilen vaik numeroita ja merkkejä. Toi kuitenkin auttaa muistamaan kun on joku nimi pohjalla. Saatan myös korvata jotain tiettyä kirjainta numerolla, esim. ruusunen-> r66s6nen tms. Yleisin salasana on ollu käytössä aika kauan, se mul on siis aika moneen paikkaan pienin muunnelmin.

Pin-koodina on entinen pankkikortin tunnusluku, kun aina sanotaan ettei saa olla sama numero ni ei ookkaan enää :) Eikä muakaan pelota paljastaa, koska noi on just sellasia ettei kukaan täl foorumil (tai muukaan) niitä voi ton perusteella tietää.

tata

Mulla ei hirveesti vaihtele salasanat. Ja mul on kirjainta ja numeroo sekasin, sellanen on vaikeempi arvata :wink: Eikä tosin noitakaan arvaa. Toivottavasti :D

koeputkilapsi

MIulla on eräs yhdyssana, jota muokkailen omakseni. Foorumeille nyt yleensä on lähinnä sama salasana, eipä tuo nyt niin justiinsa ole. Tietokoneelle on yleensä jonkun läheisen syntymäpäivä.

marimma

Yleensä jotain vanhoja tuttujen nimiä, numeroita, syntymäpäiviä, merkkejä ("#&%_-?), isoja ja pieniä kirjaimia ja niitä yhdistelee. Vaihtelee merkkit toisiks, muuttaa merkin paikkaa, laittaa numerot toisinpäin, vaihtaa numerot jne :)

Mutta voi että on tuskaa keksiä koulun koneille salasanoja. vaihtuikohan ne aina n. 3kk:n välein tms. Sama salasana ei saa olla käytössä ollut edellisessä kymmenessä kerrassa :D ja sen TÄYTYY sisältää muistaakseni Isoja ja pieniä kirjaimia, merkkejä ja numeroita :D aina ihan tuskallista touhua kaikilla :D

hannatus

Mun salasanat on esim tämmösiä --> 8ffh39kb2 :wink: Kirjaimia ja numeroita vaan sekasi. Sit opettelen ulkoa ja jotku laitan ylös vihkoon, jos satun vaikka joskus unohtamaan. Mutta tähän asti oon muistanu kyllä kaikki :D

koeputkilapsi
hannatus
Mun salasanat on esim tämmösiä --> 8ffh39kb2 :wink: Kirjaimia ja numeroita vaan sekasi. Sit opettelen ulkoa ja jotku laitan ylös vihkoon, jos satun vaikka joskus unohtamaan. Mutta tähän asti oon muistanu kyllä kaikki :D

en mie tollasia osais :shock:
siihen pitäs saada jotain järkeä :)

antagonismi

Mulla on jokaikiseen paikkaan eri salasana, eikä ne useimmiten liity toisiinsa mitenkään. Tärkeitä asioita, muttei ketään läheisiä eikä mtn olennaisia numeroitakaan. Ihan vaa sellasia hassusti tärkeitä juttuja :D Ei voi selittää enkä haluakaan.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat