kun kaikki jää viimetippaan... - Yleinen keskustelu

tata
JJEMMY
Kaiken muun hoidan ajoissa pois paitsi koulujutut :roll: Miulla ei vaan muka ole aikaa tai muuten vaan kiinnostusta tehdä ajoissa töitä valmiiksi. Oon ihan perkuleen laiska koulun suhteen :roll: Myöhemmin varmasti kaduttaa :lol: Viimestään kun lyövät paperit käteen joilla pitäs töitä saada :D

Mulla taas paljon kouluhommia mitkä pitäis tehä, mut ei vaan saa aikaseks :roll: Tosin kun pääsee koulusta kotiin on kello noin 6 tai sit meen töihin suoraan... Mä edelleen etin sitä tarpeeks napakkaa otetta niskasta :lol:

Sivut

Kommentit (43)

Ciz

Mä myöhästyn usein linja-autostakin, kun ensin teen kaikkea turhaa ja sitten alan vast laittaa itseni kuntoon jne ja sitten onkin h*lvetinmoinen kiire!

Kun katson kelloa niin ajattelen usein:
Kyl täs viel kerkee, juoksen sit vaikka pysäkille.

Kouluhommatkin jäi usein viimeiseen iltaan vaikka aikaa olisi ollut :D

Niitä on niin monia asioita, kun oon saanut hävetä, äiti ja isä on ihmetelly et miksen aikasempaa ollut tehnyt jtn tärkeätä juttua, että pitikö taas jättää viimeiseen iltaan että juuri ja juuri ehtii :P

Ensin jahkailen ja sit poraan et miksen aloittanut aikasempaa hoitamaan jtn asiaa kun oli aikaa :D

Lucky Lady

Mulla ei koskaan jää mikään viimetippaan, ellei sitten pääse asia tykkänään unohtumaan. Mä tykkään tehdä asiat reilusti etukäteen, niin ei tartte stressata, eikä minkään kanssa tule kiire. Ikinä en ole vääntänyt esseetä aamuyöstä yms. Inhoan kiirettä ja paniikkia.

EnvyMe

Minulla jää viime tippaan yleensä ihan kaikki! Vaikka olisin tehnyt aikataulun ja lukujärjestyksen itselleni tulevista töistä, niin silti teen ne viimeisenä iltana taikka ihan hetkeä ennen dedistä :?
Lukioaikana oli ihan helvettiä. Siellä kun niitä töitä tuppasi olemaan päällekkäin ihan muutamia...

Itseänikin ärsyttää tämä saamattomuus mutta kun ei ole kykyä ottaa itseään niskasta kiinni niin ei ole :/

metsätähti

Täälläkin on yks viime tipan ihminen. Hävettää oikein kun aina jää kaikki ihan viimeseen iltaan, vaikka aikaa ois ollu kuinka. Sit kun on hirveellä kiireellä väsänny jotain, on jotenki semmonen olo, että "oon ansainnut vähän taukoa", ja sitten jää seuraavat hommat taas viime tippaan :?

Mutta taitaa olla aika normaalia... huomiseen tenttiin oon tässä paahtanut tän illan, onneks on vielä aamu aikaa...

JJEMMY

Kaiken muun hoidan ajoissa pois paitsi koulujutut :roll: Miulla ei vaan muka ole aikaa tai muuten vaan kiinnostusta tehdä ajoissa töitä valmiiksi. Oon ihan perkuleen laiska koulun suhteen :roll: Myöhemmin varmasti kaduttaa :lol: Viimestään kun lyövät paperit käteen joilla pitäs töitä saada :D

SurunKyynel

En tajua mikä laiskuus tauti itselläni on kun jätän kaikki viime tippaan vaikka tiedän että viimeinen yö tulee olemaan tuskaa kun jotakin tukielmaakin koulussa pitäisi tehdä. Huomiseksi pitäisi olla valmis jokin äidinkielen vastaus teksit. Piti lukea Aleksis Kiven Seitsämän veljestä puoleen väliin mutta olen vast sivulle 40. Ja tuskin muutenkaan menen huomenna kouluun kuumeen takia niin yksi päivä aikaa lisää.

Viimeksi kun jätin jotain viime tippaan niin se ei ollutkaan iha piis of ceik juttu. Tein tutkielmaa melkein viikon yötä päivää ja palautin sen sitten melkein viikon myöhässä.

cosmogirlie

Otsikko kertookin jo hieman. Ongelmanani on siis se, että en tee asioille koskaan mitään ennen kuin on ihan pakko. Eli juuri viime hetkillä... Aina kun olen selvnnyt jostain "tehtävästä" vannon itselleni että seuraavaksi aloitan työt hyvissä ajoin. Mutta turhaan.. tälläkin hetkellä muutama kurssi suorittamatta, kyseessä siis lukio.
Onko muilla tälläisiä ongelmia? Onko hyviä apu keinoja yms?! En löytänyt aikasempaa keskustelua.... Väsyttää ainainen stressi ja kohta oon ihan väsy tälläseen:?

nellas_telemnar

just niin kuin mä, tehtäviä välil tekemättä ton takia että jättää viime tinkaan. sit saa viikon lisäaikaa, taas viime tingas tehdään työ loppuun, prkl :?
silkkaa laiskuutta tää on :x

SunLion

Myönnettäköön että mulla on samaa vikaa. Kai se on vaan perusluonnetta. En tiedä voiko sitä muuttaa pahemmin.

Kaipa sitä oppii vähän kantapään kautta että aina ei voi jättää viime tippaan. Esim. kirjotusten alla varmaan huomaat että olisi ollut hyöytyä lukea muutakin kun vikana vuonna...ja pääsykokeissa ainakin on tää sama, jos haet jonnekkin minne on paljon asiaa sisäistettävänä.

yleisesti elämässä...noh, enpä tiedä onko pakko aina ollakkaan ajoissa, kuhan saa asiansa hoidettua.

Annie

Voi voi, oon just tuskaillu tätä juttua tässä viime päivinä.. En tajua miten en opi toimimaan ajoissa, sit oon ihan k*sessa kun kaikki tehtävät pitäis olla ihan just valmiita ja kaikki on tietenki täysin vaiheessa :? Ehkä voisin yrittää ryhdistäytyä kesäloman jälkeen, sit otan järjen käteen ja teen kaikki tehtävät ajoissa, joojoo :roll:

sea*
Annie
Ehkä voisin yrittää ryhdistäytyä kesäloman jälkeen, sit otan järjen käteen ja teen kaikki tehtävät ajoissa, joojoo :roll:

minä just aina aattelen samalla tavalla. ryhdistäydyn sitte ja alan tekeen kaikki ajoissa. vielä en oo ryhdistäytyny. laiskuutta se on ja paha tapa.

Lania
Norma Jean

Itselläni usein on puute ajasta, mutta myös hyvin paljon puhtaasti laiskuudesta. Käytän edelleen tekosyynä typerää kliseetä "paineen alla toimii parhaiten". Pskat.

Mulla ei ainakaan oo puute ajasta, hengaan täälläki jonku viis tuntia joka päivä ni ehkä siitä vois ihan hetken nipistää vaikka tenttiin lukemiseen.. ja mä en ees aattele enää et toimisin paineen alla parhaiten, tiän että paineen alla meen vielä enemmän siitä mistä aita on matalin, ja sit vaan harmittelen sitä jälkikäteen :? paitsi enää en ees jaksa harmitella, oon tottunu siihen että näin se meitsillä menee. Vois ehkä hankkia vähä kunnianhimoo jostain.

KataTheBlondi

Aika usein kaikki jää viime tippaan. Nimimerkillä 1 ruotsin lisätehtävänivaska hyvin kesken ja ens viikolla pitäis olla opettajalla että saan lakin. jaa.... Musiikinhistorian tehtävillä sama eräpäivä. :D

Slimgirl

Huoh, ensi viikon torstaina pitäs palauttaa kandidaatintutkielma parin kans ja eilen vasta kirjattiin tutkimustulokset. Kiirettä pitää kun meillä löytyy yhteistä aikaa ainoastaan tänään tunnin verran, sit ens ti ja ke. :( Damn. Ku ens to on ohi nii huokaan niin ison helpotuksenhuokauksen...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat