Kaunis kappale hautajaisiin - Yleinen keskustelu

Tölkki

Paul Simon & Art Garfunkel - Bridge Over Trouble Water
tai suomenkielinen versio
Kirka - Siltä yli synkän virran

Sivut

Kommentit (72)

JIAPP

[color=olive]Tuo Kaija Koon - Viimeinen lento on aivan uskomattoman kaunis kappale, mutta itse en sitä ihan sen takia 'Kehtaisi' soittaa, kun on Kaija itse omalle isälleen tuon kyseisen kappaleen tehnyt.
Monia muita Kaijan kappaleita kyllä kelpuuttaisin omiin kuoppajuhliini, esim. Rukoilen on äärettömän kaunis kappale myös.[/color]

agarina

Mä olen perinteisten hautajaiskappaleiden ystävä. Olen ajatellut laatia etukäteen suunnitelman hautajaisiini tahtomastani ohjelmistosta, sillä kirkon työssä näkee niin paljon eripuraisia omaisia, että tahtoo säästää omansa siltä. Hautajaiset ovat jo lähtökohtaisesti niin valtavan järkytys, että kun niihin lisätään järjestelyistä aiheutuva stressi, se on joskus ihan ylikuormittavaa.

Itse tahdon ehdottomasti omiin hautajaisiini Oi Herra, luoksein jää -kappaleen, myös Päivä vain ja hetki kerrallansa on listalla. Se on meidän perheen ja suvun perinteinen, polvesta polveen kulkenut hautajaiskappale. Lisäksi tahtoisin hautajaisiini jonkin Timo K. Mukan runon, vaikkapa Maa on syntinen laulu -alkurunon. Tiedän myös sen, mitä tahdon hautakiveeni.

On se jännää, että työn puolesta tulee usein miettineeksi tällaisia asioita, vaikka ne toivon mukaan eivät vielä pitkään aikaan aiheellisia olekaan.

Miss Blood
omaruru
Sentenced: Mourn. Minun hautajaisiin, kiitos.

Tämän haluaisin myös omiin hautajaisiini, toinen Sentencedin kappale ois sitten End of the road. Molemmat koskettavia...

Rasberry
*marjis*
myös tällä pohjantähden alla on tosi kaunis...soi meidän isän hautajaisi 4,5 vuotta sitten. ja sit se virsi herra kädelläsi on tosi hieno myös. en kyl vieläkää pysty sitä kuulemaan ilman et alan rääkyä täyttä kurkkua...

Mä lauloin tuon Täällä Pohjantähden alla vuosi sitten lakitus-tilaisuudessa, ja voi hyvänen aika kun ihmiset alkoivat itkemään :shock: hyvä yrittää siinä itse laulaa kun porukka poraa yleisössä. Ottaako kohteliaisuutena vaiko loukkaantua?
Mutta kaunis kappale, kyllä.

*marjis*

myös tällä pohjantähden alla on tosi kaunis...soi meidän isän hautajaisi 4,5 vuotta sitten. ja sit se virsi herra kädelläsi on tosi hieno myös. en kyl vieläkää pysty sitä kuulemaan ilman et alan rääkyä täyttä kurkkua...

Rasberry
iLsKi
Rasberry
Heituli_
Toi Kaija Koon kappale Viimeinen lento on ihana..

Viimeinen lento niin hieno niin hento
Lempeät tuulet isän saattoi matkaan
Hän oli vapaa niinkuin on sudenkurento,
lennolta jolta ei palannutkaan.

Tämä on kyllä kaunis. Itse en vaan pysty tätä oikein kuuntelemaan ettei nousisi pala kurkkuun. Meidän isän sydän-ongelmien takia tämä on jotenkin niin kamala :?

Uskon et mitä enemmän kappale koskettaa sitä helpompi on päästää irti läheisestä. Joudun hautaamaan isäni kahden viikon päästä...

Äärettömän syvät osaanotot iLsKille :( nämä on taas niitä asioita maailmassa joita ei vaan voi käsittää, mutta ovat väistämättömiä. Paljon voimia!

iLsKi
Rasberry
Heituli_
Toi Kaija Koon kappale Viimeinen lento on ihana..

Viimeinen lento niin hieno niin hento
Lempeät tuulet isän saattoi matkaan
Hän oli vapaa niinkuin on sudenkurento,
lennolta jolta ei palannutkaan.

Tämä on kyllä kaunis. Itse en vaan pysty tätä oikein kuuntelemaan ettei nousisi pala kurkkuun. Meidän isän sydän-ongelmien takia tämä on jotenkin niin kamala :?

Uskon et mitä enemmän kappale koskettaa sitä helpompi on päästää irti läheisestä. Joudun hautaamaan isäni kahden viikon päästä ja hautajaisiin valitsin virren 482 elämä on meri.

1.
Elämä on meri,
meri kauhistaa,
kun se vaahtopäinä
kiehuu, raivoaa.
Mistä turvan löytää
mieli levoton?
Kuka auttaa voisi,
yö kun synkkä on?

2.
Isä, sinuun katson
tuskan tulessa.
Sinä tahdot aina
kantaa minua.
Sinulle saa huutaa
henki rauhaton.
Löydän lohdutuksen,
yö kun läsnä on.

3.
Murheen musta laakso
silloin valkenee.
Askeleita ottaa
arka rohkenee.
Kanssasi en pelkää,
Isä, yötäkään.
Kanssasi voin käydä
tuskan pimeään.

4.
Siunaa elämääni,
siunaa työtäni.
Auta, että tunnen
läsnäolosi.
Anna lampun loistaa,
mieli tyynnytä.
Isä, öin ja päivin
pidät kädestä.

Pirpana

Timo Rautiainen & Trio Niskalaukaus - Lintu
Kyyria - Gift

Siinä pari vaikuttavaa kappaletta.

Omissa hautajaisissani saisivat kyllä soittaa vaikkapa Ruoskan Narua -biisin. "Kuoppa se on joka kannattaa", hahah. Ei jotenki kiehdo ajatus omista hautajaisista ja fantasiointi siitä miten ihmiset itkisivät minua ajatellen ja kuunnellen jotain surullista kappaletta.. :?

Kiivi

Somewhere over the rainbow ( Israel Kamakawiwo Ole:n versio) on todella kaunis kappale.

[size=9]--Somewhere over the rainbow
Blue birds fly
And the dreams that you dreamed of
Dreams really do come true
Someday I'll wish upon a star
Wake up where the clouds are far behind me
Where trouble melts like lemon drops
High above the chimney tops thats where you'll find me--[/size]

kosmetologi

Moi kaikki cosmottajat !

Nyt olisi sellainen ongelma, että en millään keksi sopivaa kaunista (mielellään hidasta) kappaletta läheiseni hautajaisiin laulettavaksi.

Olisin todella kiitollinen avustanne !

Lucky Lady

Nightwish - Sleeping sun? Minä haluaisin tuon biisin soitettavaksi (tai vaikka laulettavaksikin) omiin hautajaisiini, on minusta niin kamalan kaunis kappale.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat