Tietokoneitten kiintolevyistä.. - Yleinen keskustelu

Murehtija

Mun koneessa on joku kivikautinen 6GB vanha kovalevy ja tää mun varsinainen kovalevy on naurettavat ~38GB (voiko olla?) eli ei hyvin mee...Uus kovalevy olis kyllä todella tarpeellinen kun mahtuu vain about 1 tai 2 peliä kerralla koneelle ja siihen kun vielä ahdetaan melki 4000 MP3sta ja kaikki mun taidejutut ja semmoset :?

Tosin aattelin päivittää konetta vasta ensivuoden puolella ja ostaa siinä samalla uuden näytönohjaimen ehkä...

Kommentit (13)

Murehtija

No hyvä että kerrankin mies jolla se ei ollut ajatuksen kulku, tuli vaan heti automaattisesti sellainen tulkintakaavio meikäläisen päähän :wink:

Mun luokalla näkee jos jonkin moista "miehet rulaa tietokoneilla" asennetta...Kerran esim. naispuolinen luokkakaveri sanoi että "hard drive" on suomeksi kovalevy niin joku miespuolinen luokan toiselta puolelta hihkas että "eihän vaan se on KIINTOlevy"...Ihan kun me ei tajuttas että se on sama asia :lol:

MiuMiu*

Wlan on siis langaton nettiyhteys ja sen käyttöön tarvitaan nettiliittymä ja se signaalia tuottava modeemi. Nopeuteen vaikuttaa se oma nettiliittymä ja/tai tuo modeemi. Noita antenniboxeja saa joko palomuurilla varustettuina tai ilman palomuuria. Lisätietoa löytää helposti netistä :wink:

Murehtija

Lainaus:

Antaa neitien keskustella tekniikasta ihan omilla ehdoillaan

Olipas "paksu" kommentti :roll:

Meillä naisillahan ei tiettävästi ole aivokapasiteettia tietokonetiedolle vaikka ois 6-vuotiaasta asti koneen ääressä istunut...

Tapsu

Mulla taitaa koneessa (pöytäkone) olla jotain 80G ja lisäks on sellanen Maxtorin ulkonen kovalevy jossa on sellanen melkein 300G tilaa, ja se on nytkin puolillaan, vaikka poistin sieltä kauheasti animea eilen, kun niitä pois polttelin DVD:lle :)
Ja toi Maxtori on jaettu puoliks mun ja poikaystävän kesken (kun muutettiin yhteen, se on siis oikeasti ihan minun oma), ja mun puoli taitaa olla täynnä, joten poikaystävä lupas mulle yli puolet tuosta koko tilasta :D
Siellä on lähinnä kaikki mun jutut (kuvia, videoita ja musiikkia, tekstitiedostoja) sekä todella paljon animea ja hiukan elokuvia.

Maruchka
Murehtija
Sitäpaitsi muistaakseni kuin noita artikkeleita lueskelin niin WLAN on todella hidas?

No, ei kyllä ole, ihan yhtä nopea, kuin mikä tahansa. Mitään eroa huomannut missään.

Murehtija
Maruchka

Öh, mä en oikein ymmärrä, koska olen käsittänyt WLANin olevan langaton nettiyhteys. Meillä meinaan on semmoinen, ja kyllä pelkkä F-Secure palomuurien kanssa on riittänyt. Eikä nyt kyllä niin kauheasti päätä vaivaisi, vaikka joku nyt tuota yhteyttä onnistuisi käyttämäänkin :roll:

Näin minunkin tietääkseni kun siitä just oli koulussa tehtäviä...Sitäpaitsi muistaakseni kuin noita artikkeleita lueskelin niin WLAN on todella hidas?

Itse muuten käytän ZoneAlarmia ja AVG Freetä. Suurin haitta koneella on tosin ollu spyware ja adaware joten Lavasoftin AdAwaren hankkimista suosittelen kaikille.

Maruchka
Murehtija
Mitä koneen turvaamiseen tulee niin itse olen aina tyytynyt virustorjuntaan ja palomuuriin, en näe syytä wlanin käyttöön omassa yksityisessä koneessa.

Öh, mä en oikein ymmärrä, koska olen käsittänyt WLANin olevan langaton nettiyhteys. Meillä meinaan on semmoinen, ja kyllä pelkkä F-Secure palomuurien kanssa on riittänyt. Eikä nyt kyllä niin kauheasti päätä vaivaisi, vaikka joku nyt tuota yhteyttä onnistuisi käyttämäänkin :roll:

Murehtija

Mä en kyl tiiä kannettavista yhtään mitään mutta luokkakaveri (opiskelemme Tietojenkäsittelyä) puhui jotain VLP:n nettiyhteysjutuista johon kai tämä WLANkin liittyy?

Mulla on jokin hemmetin dial-up Netikka mun PC:ssä jota varten piti ostaa erillinen Ethernet verkkokortti VLP:ltä ja täytyy sanoa että vaikka toimii ihan jees niin helkatin vaikeeta on välillä availla niitä sivuja ja jos jotain rupee imuuttaan niin koko kone on ihan töks töks sen aikana.

Mitä koneen turvaamiseen tulee niin itse olen aina tyytynyt virustorjuntaan ja palomuuriin, en näe syytä wlanin käyttöön omassa yksityisessä koneessa.

Maria_
Miespuolinen

Wlanin tietoturva on tasan sen tasoinen kuin itse sen laittaa olemaan, eli kyllä sen turvalliseksi saa jos hieman näkee vaivaa.

Ja muistetaan että puhuttaessa wlan turvallisuudesta tarkoitetaan (tai ainakin pitäisi) tarkoittaa sitä että pystyykö joku kuuntelemaan viestejäsi tai pystyykö käyttämään liittymääsi ilman lupaa. Se että pääseekö joku kurkkimaan oman koneesi sisälle on taasen tietokoneen tietoturvaa ja ihan oma lukunsa. Mutta taidan jättää syvällisemmät pähkäilyt väliin kun ketään ei kuitenkaan kiinnosta.

Kylläpäs kiinnostaa! :D Siksi tää aihe täällä onkin :wink:

Red

Nykypäivänä kannattaa hankkia jo yli 80 Gb:n kovalevy...Kovalevyn nopeuteen vaikuttaa erityisesti pyörimisnopeus (eli rpm). Poikkeuksetta kannettavien kovalevyt ovat hitaampaa 5400 rpm luokkaa, kannattaa ehdottomasti panostaa nopeampaan yli 7000 rpm:n kovalevyyn :)

jos kannettavassa on sisäinen WLAN kortti tarvitsen vaan ADSL-modeemin jossa on WLAN antenni. Esim. Helsingissä Welho tarjoaa langallisia ja langattomia vaihtoehtoja modeemeista.

Maria_
lexie
En oo mikään tietokone-ex-pertti.

Kiitos kiitos Lexie, juuri ei-experttien ajatuksia halusinkin kuulla. Ihan tavallisen naiskäyttäjän mielipide. Tietokone ex-perteiltä kun kyselen, niin pitää olla ainakin kuusinkertaiset määrät ni "ehkä jo jotain mahtuu" :lol:

Maria_

Elieli, minkäslaisia kiintolevyjä teillä koneissanne on, eli paljonko on GB:itä? Ja kuinka tarpeeksi mahtuu tavaraa, ja onko nopeutta mielestänne riittävästi?
Eniten kiinostais kannettavien tietsikoiden käyttäjien lausunnot :D

Niin ja sitten, haluaisko joku selittää ihan rautalangasta vääntäen, että jos hankin kannettavan tietokoneen jossa on jo WLAN, ni mitä mun pitää tehdä, että saan langattoman adsl:n siihen?
Eli, ihan vaihe vaiheelta pliis. Kysymys tiiviisti: Mitä kaikkee tarviin siihen, et saan netin kannettavaan tietokoneeseen jossa on kuitenkin jo WLAN?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat