Kokemusta kortin lähtemisestä? - Yleinen keskustelu

pilkku

opetuslupa on voimassa enintää yheksän kuukautta kerrallaa eli sen avulla ei taia onnistua :?

Sivut

Kommentit (20)

Murehtija

Juolahti mieleen tässä yksi juttu...Nimittäin isä hankki mua varten opetusluvat silloin joskus vuonna 2004 (mut silti suoritin varsinaisen autokoulun en jaksa selittää, pitkä tarina).

No juolahti vaan mieleen että jos tuo lupa on edelleen voimassa niin voinko sen kautta suorittaa kirjalliset ja inssin omalla autolla? Siis meillä on kai jossain ne apupolkimet, lisäpeilit ja kolmio. Kun homman nimihän on se että suoritin autokoulun eräässä toisessa kaupungissa kun asuin silloin sielä. Vaihtoehtonani olisi mennä kotikuntani pieneen naapurikaupunkiin täysin outoon autokouluun ja hoitaa toi homma mutta ei suoraan sanottuna oikein mukavalta tunnu...

Tokihan osaan ajaa mutta jos mut uuden auton rattiin pistetään yhtäkkiä niin se on ihan yhtä helvettiä...

Murehtija

No mulla ois mahdollisuus harjotella äidin autolla jne. Mut on se silti aina aika autokohtaista että paha sitä on erikseen harjoitella ja kyllähän ne perusteet on automatisoituneina pääkopassa mutta inssitilanteessa pakostakin jännittää vaikka kuinka olis rallikuski :lol: Jotenkin jäänyt takaraivoon se hirvee "nyt ei saa vähääkään ryssiä".

On se kyllä typerää stressata näin paljon ku jos sen inssin kerta aikoinaan räkänokkakuskinakin suoritti...

Tässä nyt toistaiseksi tutkitaan sitä mahdollisuutta että jos saisin ajaa sen inssin omalla autolla, isä soittaa mulle tänään asiasta tarkemmin....

Niin ja siis tää käsittely on viikon päästä että kauaa ei kortti enää lompakossa pysy :cry:

Lumi~

Siis jos se kortti ei ole vielä lähtenyt hyllylle niin kannattaisiko nyt pyrkiä ajamaan muillakin autoilla kun sillä omalla niin saisit vähän tuntumaa..? jotenki epäilisin että noita sakko asioita on niin paljon jonossa käsiteltävänä että sen takia on sulla mennyt tässä asiassa niin pitkään..

Lizzie
Murehtija
Äääh öyh niin tietysti ois voinu laittaa et AJOkortin :oops: Tääläpäin vaan puhutaan aina pelkästään "kortista" :lol:

Niin, no kyllä kaikki sen varmaan tajuaa sitten kun avaa ketjun viimeistään. :) Mä vaan koodasin sen aina päässäni kortin lähettämiseen. :P

Lizzie

Mä luen kokoajan että "kokemuksia kortin lähettämisestä", ja mietin aina ku tuun tänne sivulle tauon jälkeen että "pitääkö tuostakin ny tehä kalluppia, moro" :lol:

Murehtija
Laura

No joo, mutta tehty mikä tehty ja rangaistus on varmaan ihan oikeuden mukainen. Varmaan ainakin opit sen, että eipä kannata kaasutella miten sattuu

Tää on niin tätä...Apaattinen ihminen ei piittaa siitä vaikka hän vaaraintais itsensä joten vaikea mua on verrata siihen ihmiseen joka olin vuosi sitten. Ja kuten sanoin ei kyseessä ollut lainkaan muiden ihmisten vaarantamista.

Jos mua vertaa samasta paikkakunnasta olevaan amispoikaan joka talvella kaahasi isin ostamalla bemarilla ja liukui melkein 4 henkisen perheen kylkeen niin herää kysymys miten suuri synti mun 2 ylinopeussakkoa on?

Tiedän tehneeni typerästi, en ole muuta missään vaiheessa väittänyt joten parjauksen voi jättää poliisille.

Miffy jaa enpä tiedä...Toisaalta onko sitä ennenkään ollut Suomen oikeuslaitos tunnettu toimivuudestaan? Reiluudesta nyt puhumattakaan...Ei sillä, annan kyllä korttini hyllylle ja suoritan ne inssit sun muut niinkuin kunnon kansalainen mutta tulee mieleen kaverini pikkusiskon tapaus:

Kaksi tyttöä kävi käsiksi häneen ja hänen kaveriinsa ja he puolustautuivat. Nämä hyökkääjät läksivät karkuun, hakivat järkkärit ja poliisit ja syyttivät tätä pikkusiskoa ja sen kaveria pahoinpitelystä. Arvatkaa vaan ketkä maksoivat vahingonkorvaukset...

Laura
Murehtija
Tulee aika katkeran kitkerä maku suuhun kun joutuu maksamaan jostain sellaisesta jota meni vuosi sitten masentuneena tekemään...

No joo, mutta tehty mikä tehty ja rangaistus on varmaan ihan oikeuden mukainen. Varmaan ainakin opit sen, että eipä kannata kaasutella miten sattuu

Murehtija

Niin tais olla et jos on yli 30km/h ylinopeutta että aika lailla koettelin tuuriani tuolloin...Sapettaa kun tähän meni näin kauan. Tulee aika katkeran kitkerä maku suuhun kun joutuu maksamaan jostain sellaisesta jota meni vuosi sitten masentuneena tekemään...

Laura

Musta se on silleen, että varsin, jos ei ole mikään tosi törkeä ylinopeus, niin kortti eilähde heti. Kutsu kuulusteluihin tulee ja vasta sitten ne ottaa kortin pois ja ilmottaa keston.

Murehtija

No älä muuta viserrä...Onneksi se aika on sentään jo heti ensi viikon keskiviikkona ettei nyt enempää aikaa menee tähän helvatan kusettamiseen :evil:

Kortti on voimassa tosiaan ensi huhtikuuhun että silleen ei vielä ole hätää. Kun mitä tosta netistä luin niin tämä uusiminenhan liittyy varsinaisen (eli pitkäaikaisen) kortin hankkimisen vaatimuksiin eikä itse ajokieltoon ja tuosta ei aina edes "muisteta" mainita. Eli periaatteessahan mun pitäis voida suorittaa se inssi heti vaikka nyt syyslomalla jota toivonkin...Vaikka onhan sitten joululoma mutta miten sen aikana saa inssiaikoja??

Ei tossa insissä muuten muttakun ajellut puoltoista vuotta vanhalla autolla joka käy suurilla kierroksilla eli antaa kytkimenkäytössä TOSI paljon anteeksi ja taskuparkkeerauksen tein viimeksi autokoulussa...Että jee jee ei paineita. Tiedän että osaan ajaa paremmin kuin moni muu mutta tottahan sitä kaikki OMALLA autolla osaa ajaa :roll:

Shandy

Mää en tiiä kyllä että koska ne vois suorittaa.. Pikkuveli on miettinyt samaa kun sekin vasta sai korttinsa takasin kun sillä oli 3kk hyllyllä, ja sillä olis se kakkosvaiheen suoritus vissiin ens keväänä edessä. Kannattaa kysellä niiltä poliiseilta taikka vaikka autokoulun opettajalta, sekin vois neuvoa.

Mut musta toi on kyl aika hämärää että sitä korttia ei heti oteta pois vaan "sit joskus myöhemmin" :roll:

Murehtija

No siis molemmat sakot tuli noin vuosi sitten: Viime syyskuussa ja viime lokakuussa. Tokalla kerralla toinen poliiseista sanoi: "Me ei sulta nyt korttia pois oteta mutta tästä asiasta otetaan suhun myöhemmin uudestaan yhteyttä ja todennäköisesti saattaa mennä kirjalliset ja inssi uusiksi ja kortti on vähintään kuukauden hyllyllä."

Niin eli siis tässä on nyt melki vuosi oltu sitten ihmetelty et saanko mennä nyt kakkosvaiheeseen vai ei ja tosiaan nimismieheltä kun käväsin kysymässä niin sanoi että :"Joo ei täällä meidän järjestelmässä ole kuin yksi sakko joka on tullut viime syyskuussa että ei sulta se kortti kyllä ole lähdössä."

Ja nyt tänään oli tullut kutsu selontekoon. Aika veemäistä toimintaa täytyy sanoa, oon koko jutusta ihan pihalla. Tossa netissä vähän tongin ja täytyyhän ne inssit ja tollaset tosiaan suorittaa mutta voinko tehdä sen esim. heti nyt tulevan syysloman aikana vaiko koska?!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat