avain hukassa - Yleinen keskustelu

Ritu

Avain löyty löytötavaratoimistosta! Mahtavata!!! \:D/

Sivut

Kommentit (24)

Ritu

Menin sitten tuossa maanantaina hukkaamaan kävelyllä vuokra-asuntoni avaimen. Nyt sitten alkoi mietityttämään tuo, että jos sitä ei löydy löytötavaratoimistosta, niin onko ainoa vaihtoehto ilmoittaa vuokranantajalle tapahtuneesta ja mahdollisesti asuntoon joudutaan sarjoittamaan uudelleen lukot. Ja tietenkin mä sen joudun maksamaan mun tuurilla.

Onkos kellään kokemuksia tälläsesta tilanteesta?

Hitto että hajottaa! :evil:

Laura

Juurikin näin olen asian ymmärtänyt. Ei ole omakohtaisia kokemuksia, mutta olen joskus vuokranvälittäjältä kysynyt. Aina voi tietty yrittää neuvotella vuokranantajan kanssa tilanteesta

figaro

Riippuu millaiset avaimet... jos tavan abloy-avain, voit käydä vain teetättämässä vara-avaimesta uuden. Muutoin joudut varmasti ilmoittamaan vuokranantajalle. (En muista sen mustapäisen ura-avaimen kohdalla onko sitä mahdollista teetättää ilman, että tarvitsee ilmoittaa.)

Laura

Niitä mustapäisiä avaimia ei voi ite teetättää. Meillä on sellaset ja ne jotkut sarjoituskoodit on vaan jollain yhdellä tyypillä jossain. Ja ne on kalliita avaimia.

Gwen

Meillä katosi yksi juuri tuollainen avain ja maksettiin vissiin n.40e. Ottihan se päähän, mutta ei ole sen jälkeen tullut avaimia kadotettua kyllä.. Tosin tuokin meni kultsilla töissä sellaiseen metallipuristimeen, joten ei varsinaisesti "hävinnyt" kun tiedettiin kyllä missä se on ja ettei se koskaan kenenkään käsiin sieltä päädy.. Lienee jo nyt raaka-aineena jossakin muualla.. :roll:

Ritu

Voi kun joku ystävällinen ihminen olis sen noukkinu matkaansa ja vienyt poliisilaitokselle ja se löytyis sieltä. Vielä ku sitten sais sen verran vapaata töistä, että kerkeis sinne aukioloaikoina.. Pitää kai olla huominen syömättä töissä ja käyttää ruokis siihen..

Lania
Ritu
Voi kun joku ystävällinen ihminen olis sen noukkinu matkaansa ja vienyt poliisilaitokselle ja se löytyis sieltä.

Joku sellanen kun mää, joka löysi baari-illan jälkeen Harunon (eikä kun mikä sen pizzerian nimi on?) edestä lompakon ja kiikutin sen heti seuraavana päivänä poliisille!

Ritu

Eipä oo ollu kettään Lanian kaltaista liikenteessä. Tänään kävin löytötavaratoimistossa ja ei ollu mun avainta siellä. Kävin sitten lukkoliikkeessäkin kysymässä, että onnistuisko saada kopiota tuosta avaimesta, ni sanoivat että soittaa isännöitsijälle ja se sitten voi tilata sen avaimen jostain etelästä. Tuollalailla avain tulis maksamaan vähän päälle 27€. Mut mun tuurilla se menee kuitenkin vaikeimman kautta ja maksaa mansikoita.

Eli pakko kai se on sitten alkuviikosta soittaa vuokranantajalle ja neuvotella, että miten asiassa edetään. :|

EDIT: ja Harunohan se on..

vihollinen

Jos se on vaan joku avain, missä ei oo mitää viitettä siihen, et mihin asuntoon se kuuluu, niin mun mielestä on aivan turha mennä koko lukko uudellee sarjoittamaan, koska on minimaalinen mahdollisuus että mahdollinen avaimen löytäjä ensinnäkin olisi joku asunnon ryöstäjä saatika sitten että osaisi juuri tulla sun asuntoosi avaimen kanssa..
että niin.

Ritu

No juuri näin sen itteki ajattelisin, mutta saa sitten nähä mitä on vuokranantaja asiasta mieltä. Ei todellakaan oo mahollista, että joku sen avaimen kuuluvan mun asuntoon.

Ja sitä en todellakaan ymmärrä, että miksi ei voi vaan ystävällisesti viedä jotain löytämäänsä löytötavaratoimistoon?! Mitä ihmettä sä teet jollain avaimella, ku et edes tiedä mihin se käy. Saako joku siittä jotain nautintoa, että tietää jonkun joutuvan hommaamaan uudet avaimet sun muuta. Prkl! Ei löytynyt edes marraskuussa hukkaamaani puhelintakaan. *päästää vieläkin höyryjä pihalle asiasta*

:evil:

NO mutta, aika näyttää..

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat