Unien tulkinta - Yleinen keskustelu

ebez

Näin viime yönä unta jossa menin uimaan järveen..yht äkkiä eteeni ilmestyi käärme joka luikerteli veden pinnalla..käärme yritti pistää minua mutta sain sen jotenki heittettyä pois läheltäni..Nyt alkoi sitten kiinnostaa että mitä yleensä käärme merkitsee unissa?? osaisikohan joku kertoa..

[size=9][color=red]keskustelua unista ja niiden tulkinnasta[/color][/size]

Sivut

Kommentit (50)

Miffy

:lol: Ha ha, mut kyllä Freudkin totes joskus jotain et "joskus sikari on vain sikari", et ei se ihan aina kaikkea peniksenä nähnyt :D

Nuo on kyllä yksilöllisiä juttuja! Ei kukaan voi sanoa, mitä se tarkoittaa sun unessas.

Maruchka

Äitini on aina sanonut, että käärme merkkaa jotain ikävää, kuolemaa tai muuta vastaavaa. On muuten aika pelottavaa, kun yrittää alkaa tulkita unien merkityksiä :shock:

Miffy

Joo siis löytyy toki, kyllähän joissain psykoterapioissa ihn akeskustellaan unistakin terapeutin kanssa. Mut mä ainakin uskon, että jotta niistä jotain irti saadaan, niin siihen tarvitaan hoitosuhde terapeutin kanssa ja siis koulutettu terapeutti.

Maruchka

Juu, mutta voihan sitä unien tulkintaa harrastaa kotonakin, huumorimielessä. Eihän sitä turhan vakavasti kannata ottaa, kun ei siis varmuutta asiaan pysty sanomaan ehkä kukaan, varsinkaan juuri "mattimeikäläinen".

Lizzie

Käärme ei muistaakseni ollut Freudin mukaan fallos-symboli mutta viittasi juuri seksuaalisuuteen. Jos heitit käärmeen pois, tukahdutatko seksuaalisuuttasi? :lol: Vaikea kuvitella että mä näkisin koskaan käärmeitä positiivisessa valossa edes unissani, koska pelkään niitä kuollakseni IRL.

andra

Mä en kyllä ymmärrä tätä unien tulkintaa ollenkaan. Mitä sen nyt muka pitäisi kertoa jos näät jonkun jutun unessa? Ehkä jos toistuu jatkuvasti joku tietty juttu, mutta periaatteessa en kyllä oikeen usko tähän hommaan.

Miffy

Nii-in, ei ainakaan kotikonstein oikein mitään siitä voikaan selvittää. Tosin, kuten Marucha sanoi, voihan niitä hauskana harrastuksena toki "tulkita" ja pohtia.

Lania
Miffy
Mut niitä on aika turhaa ruveta miettimään. Unessa mikä vaan voi olla mitä vaan, kun mieli on "hallitsemattomassa" tilassa.

Jee mun hengenheimolainen taas :D mun mielestä on uskomattoman huvittavaa kun jengi kotonansa diagnosoi jotain "näin unta hiekkatiestä, lähen varmaan kohta yllättävälle matkalle" tai sit jotain jonkun ihan päästä heitettyjä "koivunlehdet merkkaa kolikoita!!".

Sitä en epäile etteikö joku ihan ammatti-ihminen vois jotain pikkusen monimerkityksellisempää sieltä pään sisältä löytääkin, mutta syy-seuraus-suhteet on yleensäkin aika monessa asiassa yllättävästi päinvastoin kun aluks ajattelis.

Amalia

Freudin mielestä kaikki unethan viittas jollain tavalla seksiin... Miespolo, varmaan ihan puutteessa :shock: .

Mä katsoin eilen pätkän Conan O'Brieniä, jossa oli haastattelussa mm. Ryan mikä-lie. Ja sitten näin unta, jossa elin niitä tapahtumia, joita on Ryanin uudessa leffassa. Ei muuten ollu yhtään huono juttu viettää yötä Ryan minkä-lie seurassa ;)

Miffy
Amalia
Freudin mielestä kaikki unethan viittas jollain tavalla seksiin... Miespolo, varmaan ihan puutteessa :shock: .

Eikä viitannut. jotenkin vaan joka paikassa aina jauhetaan freudin yhteydessä peniksistä ja seksistä, oli sillä muitakin ajatuksia herranejstas.

Amalia
Miffy
Amalia

Eikä viitannut. jotenkin vaan joka paikassa aina jauhetaan freudin yhteydessä peniksistä ja seksistä, oli sillä muitakin ajatuksia herranejstas.

Hmmm. Sellasen käsityksen mä olen ainakin saanut lukiessani tota Freudin unikirjaa. Siinä suunnilleen 80 prosenttia unista selittyy jollain seksiin tai seksuaalisuuteen liittyvällä asialla. Olisko sitten kustantajan tai vastaavan käsi käynyt ja muut tulkinnat rajattu pois?

Miffy

Jos se on Freudin kirjoittama ja sen nimissä, ei siihen mikään kustantaja tai muu sellainen taho ole voinut mitään muutoksia tehdä.

Ja eihän 80 prosenttia ole vielä kaikki :D

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat