Voisinko vaatia korvauksia? - Yleinen keskustelu

vihollinen

Tilasin Hairstoren nettimyymälästä itelleni hiustenhoitotuotteita.. Tilauslomakkeessa luki, että tuotteiden toimitusaika on 14päivää..
No,odottelin ja odottelin tilaustani kun kaksi viikkoa oli kulunut.. mitään ei kuulunut.. kului vielä kolmaskin viikko, eikä vieläkään..
Lähetin palautteeseen kysymyksen, että missä tilaukseni viipyy.. sieltä tuli vain vastaukseksi että "pakkaamo on ruuhkautunut, tilauksesi toimitus viivästyy, mutta toimitamme ne mahdollisimman pian"...
Nyt tilauksen tekemisestä on jo kuukausi, eikä tuotteita ole vieläkään tullut..
Ajattelinkin, että voisinko pyytää jotain korvauksia siitä, että tuotteita ei toimitettu 14päivässä, kuten luvattiin?

Edit. Koska siis sieltä ei ilmoitettu minulle mitään, että toimitus myöhästyy, tms.. En tietäisi sitä vieläkään, jollen olisi itse kysynyt.

Kommentit (15)

shriness

Käsittääkseni voisit vaatia kaupan purkua. En tiedä voitko saada alennusta kun toimitus on viivästynyt vaikka sopimuksen mukaan pitäisi 2 viikossa tulla.

Otapa yhteyttä kuluttajaneuvontaa

vihollinen

Kiitos :)
Pistin sähköpostia menemään :)

Ei toi tuotteiden tulon viivästyminen mua sinänsä haittaa, et en mä niitä kiireellä tarvi, mut ärsyttää vaan tommonen muuten, ku luvataan 14päivässä, eikä edes ilmoiteta että myöhästyy..

Miffy

Mä veikkaan, että mitkään asetukset ei vaadi liikettä maksamaan sulle korvauksia tai mitään. Mutta kauppa sulla on käsittääkseni oikeus purkaa. Mutta voihan olla, et ne hyvittää sua esim. jollain tuotelahjalla tms :)

figaro

Kuluttaja-asiamiehelle tosiaan soitto tai mailia. Onko lähetetty viesti mahdollisesti tallessa (se, jonka lähetit ja se, jonka sait)? Jos sattuu niin, että saatkin jotain korvausta (niistä näkee, milloin olet ensimmäisen viestisi lähettänyt). Samoten tilausvahvistus on hyvä olla tallessa.

En kyllä silti odottelisi liikoja.

Sarah

P*askanen homma sinänsä, että joku on voinut laskeskella saapumispäivän ja tarvita tuotteita nimenomaan tarpeeksi ajoissa johonkin juhlaan tms. tilaisuuteen. Eikä sitten edes ilmoiteta, että myöhästyy; todetaan vaan, että "kas, niinpäs onkin paketti myöhässä juu :) ". Vaatteissahan tuo kuukausi olisi jo vielä pahempi juttu.
Minä tekisin kyllä tuollaisessa tapauksessa kyseiselle yritykselle sähköpostin kautta selväksi, että asioin muilla firmoilla jatkossa.

*Sandy*

Mä kanssa kerran tilasin netistä työkengät. Sieltä luvattiin, että tilaus tulee kahden viikon kuluessa. Odotteli ja odottelin, sit kyllästyin ja mailasin sinne että olen odottanut jo 5 viikkoa, eikä niitä kenkiä kuulu. Kysyin olisiko mahdollista saada alennusta. Sieltä tuli vastaus että alennusta ei voi antaa, mutta kaupan voi kyllä perua. Eli uskoisin että tälläinen olisi mahdollista myös sinun tapauksessa.

Amalia

Kuukauden viivytys on vielä aika pientä.... Mä odottelin vaatetilaustani muistaakseni kolme tai neljä kuukautta tossa keväällä, ja loppujen lopuks palautin koko paketin ku vaatteet ei ollu pitämisen arvosia :roll:

sopuli
Amalia
Kuukauden viivytys on vielä aika pientä.... Mä odottelin vaatetilaustani muistaakseni kolme tai neljä kuukautta tossa keväällä, ja loppujen lopuks palautin koko paketin ku vaatteet ei ollu pitämisen arvosia :roll:

Ja jos tilaa vaik jotain talvivaatteita, ja ne tulee 3-4kk myöhässä, voi olla jo koko talvi ohi!

shriness

Tuli tässä vähän OT:nä mieleen tapaus, joka sattui meidän taloudessa tänä keväänä. Avomieheni tilasi maaliskuun alussa pienoismalleja Englannista netin kautta, oli asioinut aikaisemminkin.

Firma velotti rahat tililtä ja alkoi kiihkeä odotus. Eli joka päivä koulusta kiireesti kotiin tarkistamaan posti tai soitto mulle jos olin kotona. No, pakettia ei kuulunu, yleensä toimitettiin alle kahdessa viikossa. Otti yhteyttä firmaan useasti, ei vastausta. Otti sitten toukokuussa useiden kehoitusteni jälkee yhteyttä kuluttajaneuvontaa. Sai sieltä valmiin englanninkielisen ohjeen jolla vaati kaupanpurkua ja rahojen palauttamista.

No, paljastuikin että firman toinen sähköpostiosoite oli epäkunnossa ja myyjä ei ollut saanut viestejä ollenkaan, Paketti tuli lopulta ja ukko sai vielä kaupanpäällisiä. :)

Toinen juttu tuli kans mieleen. Aioin vielä tässä muutama viikko sitten tilata kuteita yhdestä saksalaisesta firmasta, mutta kuulin et toimitusajat on todella pitkiä ( < 5 kk) ja että esim. luottokorttitiedot ( ei ole kylläkään luottokorttia) pitää lähettää tavallisena sähköpostina... Uskaltaakohan tuolta edes tilata.... :-k

Sarah
shriness
Toinen juttu tuli kans mieleen. Aioin vielä tässä muutama viikko sitten tilata kuteita yhdestä saksalaisesta firmasta, mutta kuulin et toimitusajat on todella pitkiä ( < 5 kk) ja että esim. luottokorttitiedot ( ei ole kylläkään luottokorttia) pitää lähettää tavallisena sähköpostina... Uskaltaakohan tuolta edes tilata.... :-k

En tilaisi. Voihan olla, että kaikki tuossa menee hyvin, saat vaatteet sovittuna aikana ja maksat oikean summan..mutta sitten jos ei menekään. Mielestäni tuo 5 kk:kin on jo aika iso syy jättää väliin - vuodenajat ja näin ollen tarvittava vaate vaihtuu, enkä itse ainakaan voi tietää, millaisia vaatteita haluan puolen vuoden päästä käyttää. Ja nuo luottokorttihommat epäilyttää vielä enemmän, varsinkin kun itse olen aika avuton kaikissa tuollaisissa hommissa ja kaiken selvittämisessä :?

figaro
shriness

Et kai X-traxilta? Sen kanssa ei ole ollut muita ongelmia kuin nuo lähetysajat ja toisinaan tuotteet loppuneet kokonaan.

shriness
figaro
shriness

Et kai X-traxilta? Sen kanssa ei ole ollut muita ongelmia kuin nuo lähetysajat ja toisinaan tuotteet loppuneet kokonaan.

Kyllä kyllä, taitaa olla ainut saksalainen nettakauppa :wink:

Mä just sain kuulla avokin veljen tyttöystävältä et sen kavereilla on huonoja kokemuksia, myös yks kaveri oli aikoinaan odottellu pitkään.

Tiedätkö noista maksutavoista, kun ei ole sitä luottokorttia. Yritun lueskella sivustolta, mutta mulle silkaa hepreaa.

PinkPanther

Mie tilasin viime syksynä pixmanialta ranskasta kameran, ja maksoinkin sen ennakkolaskulla, ja yleensä tilaukset tulevat kahdessa vuorokaudessa. Pisskusiskoni oli joa eimmin tilannut sieltä kameran ja muistikortteja, ja tiesimme firman luotettavaksi. Kun tilausta ei ollut kuulunut viikon kuluttua, laitoin mailia firmalle, että mikä on. Siellä tilausten lähetyskeskuksessa oli ollut joku tietoliikenneonkelma, ja pakettiani ei oltu saatu lähtemään. odottelin melkein kaksi kuukautta ja sit se paketti vasta tuli. Tuossa on hyvä, kun voi seurata pakettinsa kulkua. kun se näkyi lähetettynä, seuraavan kerran se oli saksassa, sitten se oli kirjattu tanskassa ja sitten helsingissä, ja pian sainkin sen. Mukana tuli ranskalainen komediaelokuva hyvityksenä toimituksen kestosta. Että kyllä kannattaa olla pixmanian asiakas jatkossakin :)

andefizz

Mie tilasin alkuvuodesta netistä värilliset piilarit ja sielläkin sanottiin että toimitus kahdessa viikossa. Kun sitten oli mennyt kaksi viikkoa ja mitään ei kuulunut laitoin sinne sähköpostia ja kysyin mikä maksaa? Vastaukseksi sain "maksunne on välittynyt toiselle tilillemme. Asia on hoidossa nyt ja toimitamme tavarat mahdollisimman nopeasti." Ja siihen oli vielä kirjoitettu että maksu ja kaikki muut on OK. Pari viikkoa meni taas eikä mitään tapahtunut. Parin kolmen kuukauden ajan laitoin joka viikko niille sähköpostia eikä ne milloinkaan vastanneet! :evil: Sitten kun oli mennyt reilu kolme kuukautta tilauksestani laitoin viimeiseen sähköpostiin että jos tähän viestiin ei vastata kahteen (2) arkipäivään menessä tai jos en saa tilaamiani linssejä, otan yhteyttä poliisiin! Linssit tuli samalla viikolla... Olin kyllä niin RAIVONA kun sai tapella niitten kaa eikä ne voinu edes vastata niihin lähettämiini (asiallisiin) sähköposteihin! :twisted: Oli viiminen kerta kun tilaan sieltä mitään!!

mira

Sillon kun kullan kanssa muutettiin yhteen, ajateltiin ostaa uusi sohva.
Se ostettiin viimesenä, ihan vaan sen takia että se sopii muitten värien kanssa. (Mun mielestä olisi tullut megasotku jos oltas ensimmäisenä ostettu se.. *huoh*)

Käytiin Sotkassa (Oulussa) ja löydettiin sopiva sohva.
Toimitusajaksi luvattiin joku 2 viikkoa, mutta venähti 7 viikkoiseksi. Eikä saatu etes oikean väristä sohvaa. Kulta soitteli sinne aina välillä ja kyseli sohvan perän. Ne oli siellä puhelimen päässä kuulemma ihan sika röyhkeitä!
Sitten seuraavana päivänä mentiin sinne paikan päälle. Oltiin molemmat tosi vihaisia (tai Kulta oli.. :D Minähän vaan toivoin että saisin katella uuden sohvan..)
Sanottin että on tulossa. Ei kuitenkaan jääty odottelemaan. Illalla meillä oli sohva, tosin vaan väärän värinen, mutta...
Yrittivät laskuttaa toimituksesta n. 6km matkalle, onneksi ei taivuttu. Kanto ukko vielä sen sisällekki :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat