Hauskat lapsuus- ja koulumuistot - Yleinen keskustelu

PinkPanther

Tällaista aihetta ei taida vielä ollakaan, joten ajattelinpa että olisi kiva lukea kaikkea, mitä jengi muistaa omilta lapsuusvuosiltaan, ja mm. peruskouluajoilta. Myös myöhempiä koulumuistoja tänne saa kirjoitella. Aiheen otsikossa lukee hauskat, mutta toki muunkinlaisia muistoja ja mieleenjääneitä asioita saa kirjoitella.

Itselleni tuli mieleen äskettäin, kuinka ajoin viisivuotiaana meidän perheemme auton pihapuuta päin.. eli menin istumaan autoon, komevuotias pikkusisko viereen etupenkille. ja ajattelin että hei, lähdetään ajamaan. laitoin "hauskasta vivusta" eteenpäin (eli vahingossa vaihteen vapaalle) ja auto lähti lähes olematonta mäkeä vierimään alas. sen vauhti pysähtyi puuhun, kun en aiemmin saanut sitä pysäytettyä "vivusta" taaksepäin vetämällä :D Ei tullut kamalaa jälkeä, vähän puskuri lytyssä. Sitä se oli 6 vuotta etiäpäin, kunnes isukkini ajoi sen uudestaan puuta päin. :P

Sivut

Kommentit (67)

Lania

Meillä kävi joskus vähän samalla tavalla, oltiin isosiskon kanssa autossa, se oli jotain 5v ja mä 2v. Oltiin jossain parkkiksella ja sisko kiipes etupenkille, jotenki sekin sai auton liikkeelle. Äiti katto pikkusen järkyttyneenä apteekin ikkunasta kun auto vaan liikkuu ja meitsi heiluttelee takaikkunasta :D

MiuMiu*

Yks koulumuisto y-a:lta liittyy opettajien kiusaamiseen ( ei se kyllä näin jälkikäteen ajateltuna ole kovin hauskaa :? )

Ope oli tunnilta vaan jotain viis minuuttia myöhässä, kun joku pojista keksi, että lähetääs kaikki kotiin...no, mehän sit koko luokka lähdettiin ja seuraavana maanantaina ( edessä oli siis viikonloppu) meidän luokanvalvoja otti meidät puhutteluun ja valitti, kun se ope oli itku kurkussa selittänyt sille, että me ei pidetä siitä, kun lähdettiin kaikki kotiin...me jouduttiin sitten jokainen pyytämään tuolta opelta anteeksi yksitellen :lol:

Sonkku

Tuosta MiuMiu*n jutusta tuli mieleen, kun mekin jätettiin yksi ruotsin tunti kasilla väliin. Porukka päätti välkällä että ei mennä kukaan tunnille, niin ei opettaja mitään tajua kun kukaan ei tuu. Ruotsin opettaja oli siis hieman hajamielinen tyyppi. No, ei meistä kukaan poissaoloa siitä saanut, joten...

Pienenä mä kuulemma sanoin "Kantelupukki se maakattaa, ei saa rauhassa maatakkaan" kun oikeastihan se menee "Kantalupukki se kaakattaa, ei saa rauhassa maatakkaan". Ja sit isosisko kerto porukoille ihan kaiken mitä mä duunasin jotta sai mut sanoon noin. :lol:

Sit Sonkku 3wee kävi ekaa kertaa virpomassa isosiskon (10wee) ja tämän kaverin (myöskin 10wee) kanssa. Pari paikkaa olin hiljaa katsonut vierestä mitä isommat tekee. Yhdet naapurit olivat poissa, ja kun eivät ovikellon soiton jälkeen tulleet avaamaan niin mä olin paukuttanut ovea nyrkillä ja ladellut "Viivon vaavon kaakkia koppaan, viivon vaavon kaakkia koppaan." ja olin kovin pettynyt kun kukaan ei tullut avaamaan.

vihollinen

Mullakin on auton kolarointiin liittyvä muisto lapsuudesta.. Olin ehkä joku 6-7 wee, ku olin porukoitteni ja veljeni kans kaupoilla.. Porukat meni sit käymää jossai kaupas ja mä jäin veljeni kans autoon istuun.. No, sit yhtäkkiä auto vaan alko luisuu sitä alamäkee alaspäin ja töytäs suoraa kaupan seinää päin.. Tosin, vauhtia ei onneks ollu kauheesti, ku matka oli niin lyhyt.. Äiti oli siis unohtanut laittaa käsijarrun päälle :D
Olin ton tapauksen jälkee tosi pitkää ihan paniikis, ku pelästyin niin kauheesti.. :?

Ihanimmat lapsuusmuistot liittyy ehdottomasti isääni.. olen aina ollut, ja olen edelleen ehdottomasti isän tyttö.. Tarhaikäisenä, kun isäni jäi työttömäksi, niin jäin tarhasta pois, koska halusin olla isäni kanssa.. Kaiket päivät sitten olimme yhdessä ja teimme kaikkea mukavaa :) <3 Oi niitä aikoja.. Tosin, edelleen me tehdään yhdessä kaikkea mukavaa :)

Tosta opettajien kiusaamisesta tuli mullekki mielee juttu, itseasiassa siit ei oo aikaa ku vasta joku ehkä pari vuotta :D se tapahtui siis nykyisessä koulussani, ammatillisessa opistossa.. No, meil oli semmonen kurssi, mitä opetti tosi rasittava opettaja jota kukaa ei jaksanu kuunnella, ja jotenki sen tunnit oli aina iltäpäivisin viimesinä, ku kaikki oli aina jo väsyneitä ja levottomia.. No, sit yks pvä vaan sen tunnilla ajateltiin, että lähdetäänpä kotiin.. ja niin lähdettiin vaan kesken tunnin kotiin :? Opettaja vähän aikaa yritti jotain sanoa vastaan, mut lopulta tokas vaan surkeana että "en kai mä sille sit mitää voi".. huoh.

PinkPanther

Muistan, kun ekaluokalla oli hiihtopäivä, ja olin aamupalaksi syönyt kaurapuuroa ja mustikkakeittoa. Tuli aika lähteä hiihtämään, ja kun minä en osannut silloin vielä kovin hyvin hiihtää, niin ärsytti suunnattomasti se, kun muut hiihtivät. Edessä oli ylämäki, jota piti mennä silleen sukset auramuodossa ylös, \ /... no, mie en sit päässy sitä mäkee mihinkään ja sit lopulta kaaduin keskelle mäkeä, kauhean pitkän jonon odotellessa takanani. Aloin itkeä, kun minua harmitti niin älyttömästi. Itkin melkeinpä hysteerisesti, ja lopulta oksensin keskelle mäkeä (lapsena noin kävi aina jos itkin tai nauroin liian kovaa). Apuopettaja raahasi minut pois mäestä oman luokanopettajani jalkojen juureen, ja sain älyttömät haukut opelta: "MIksi IHMEESSÄ sinä tulet sairaana kouluun, etkö sinä tiedä että oksennustaudissa EI TULLA KOULUUN" ja räyhäti räyhäti räyhäti.. meinasin huutaa sille että en ole kipeä, mutta enpä huutanut, olin vain surkean näköinen, ja katsoin kun muut hiihtivät oksennukseni päältä.. ja Isi tuli sit hakemaan minua taksilla.(ei ollut kuin yksi auto, ja äidillä oli silloin se työautona) hihii..ei tarvinnut kun puoli tuntia olla hiihtämässä, muut joutuivat kolmeksi tunniksi ainakin :lol:

Hawana

muistan kun ala-asteella oltiin koulun kanssa menossa uimaan ja samalla bussilla lähti kaksi luokkaa. meidän luokka (oltiin ehkä tokalla) ja sitten vähän isompien luokka (ehkä neljäsluokkalaisia). inulla oli hattu päässä ja joku "iso tyttö" vetäisi ohi kulkiessaan sen hatun silmilleni, aloin melkein itkemään ja minusta se oli kamalan noloa ja aloin heti ajattelemaan, että se hattu on varmaan tosi nolo kun isot tytöt tekee noin. :lol:

Sinsemilla
Jeii
Kerran lapsena mua käytettiin ensiavussa, koska kattilan kansi jäi suuhuni kiinni. Se teki kipeää ja porukat ei sitä itse irti saaneet.

häh...miten? työnsitkö koko kannen suuhun vai mitä kummaa??

PinkPanther

Voi eiii... siis [color=red]miten[/color] se voi jäädä siun suuhun kiinni?? :shock: :shock:

MIul tuli tuosta mieleen, että kun pienenä istuin kattilaan (syvä, ja sellanen aika kapea, että just ja just pieni pyllyni sinne mahtui), se jäi sit peppuuni kiinni, ja kävelin kontallani kattila pyllyssä. :lol: Sit vartin veran siinä keekoilin ja äippä sit irrotti sen. No, päästin kunnon naurunremakan ilmoille, ja kun isi oli lopettanun videokameralla kuvaamisen, istuin kattilaan uudestaan. Muistan tuon vieläkin, enkä ollut kuin korkeintana nelivuotias. Tuossa muutama viikko sitten katseltiin vanhoja kotivideoita

Sinsemilla

ootte hauskoja!! :lol:

(ja kattokaa, mie oon vieläki täällä, enkä oo päässy tästä penkistä... noh, kävin jopa jääkapilla kattomassa oliko siinä tofupaketissa mitään ohjeita... ;))

Amaya

No mulle on vanhemmat kertoneet, että kun olin joku kolme vuotias pikkuneiti, nii olin yksi kaunis kesäpäivä repäissyt ja juossut taloamme ympäri alastomana ja huutanut jotain tyyliin " mä oon pimppa-iita, mä oon pimppa- iita!!" :oops: Että näin älykäs minä olen ollut jo pienenä. :lol: Nyt ( 19- vuotiaana) en enää lähtisi juoksemaan alastomana taloa ympäri ja huutamaan moista.. tai eihän sitä tiedä, ehkä tossa kesäkuussa repäisen 20- vuotissynttäreiden kunniaksi.. :wink: :lol:

MiuMiu*

Mä olin kyllä melko pieni, kun tää tapahtui, en edes itse muista tästä mitään:
Äiti kokkaili hellalla jotain ja oli sanonut mulle, että "älä sitten laita kättä siihen levylle"...no, minähän olin tietenkin heti mennyt länttäseen käden hellalle ja tuli vissiin melko paha palovamma kämmeneen, kun mulla oli ollut käsi ihan paketissakin asti...

Yhdesti ( tai no melko monestikin) leikittiin yhden kaverin kanssa sellasta, että hypittiin lumihankeen meidän omakotitalon katolta ( kiellettyähän sekin oli, mutta koska pudotus ei ollut kovinkaan iso niin kiusaus aina voitti :lol: )
Jäin sitten kerran kivasti jumiin sinne lumihankeen ja piti odottaa siinä jonkin aikaa, että edes joku naapureista tulee kotiin kun vanhemmatkaan ei ollut kotosalla...muistan kun itkin ihan älyttömästi, kun luulin, että jään sinne kauaksikin aikaa ja kaveri yritti lohduttaa ja auttaa mua siinä onnistumatta...yks naapuri sai sitten mut pois, mutta mun kenkä jäi sinne lumen syövereihin ja seuraavana päivänä vasta tunnustin vanhemmille, kun ne etsi mun kenkää sitä löytämättä...ja huudothan siitä katolta hyppimisestä sitten tuli, mutta enpä ole kyllä enää tuon jälkeen sieltä sitten hyppinytkään :lol:

Jeii
Sinsemilla
Jeii
Kerran lapsena mua käytettiin ensiavussa, koska kattilan kansi jäi suuhuni kiinni. Se teki kipeää ja porukat ei sitä itse irti saaneet.

häh...miten? työnsitkö koko kannen suuhun vai mitä kummaa??

Siinä oli sellanen iso nuppi, jonka suuhuni työnsin. Ei mulla nyt sentään kattilankokoista suuta ole :lol:

Sinsemilla
PinkPanther
Sinsemilla, sie osaatkin nyt varautua, ettei siun pikkunen tarvii ensiapua kattilankannen takia :wink:

Joo... tiiän pitää sen erossa kansista ja muista kattilanosista... ettei vaan joku päivä löydy keittiöstä kattila työnnettynä syvälle kurkkuun... :shock:

taotao83

Äiti on joskus kertonu, et olin pikkusiskoni ristiäisissä alkanu itkeen ku sille oli oltu laittamassa vettä päähän eli nimeä antaessa. Olin huutanu, et "Ei taa laittaa vettä päähän ei taa laittaa vettä päähän" Olin joku kahden vanha. :)

Ja onhan sitä tullu hyppittyä talvella leikkimökin katoltaki alas pikkusiskon kans. Ei ollu onneks korkea. Kiikuttiin kompostin päälle ja siitä katolle. Muistan ku ite aina pääsin tosi helpolla sinne katolle, mut pikkusiskoa piti aina auttaa. Sit jos sitä ei auttanu, niin se alko huutaan. Eikä sitä jaksanu kuunnella. Mie sit kilttinä tyttönä autoin. Sit aina vannotettiin toisillemme, et äitille ei saa kertoa, et oltiin hypitty alas sieltä katolta. Ku siitähän ei ois hyvää seurannu.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat