Millainen on unikalustosi? - Yleinen keskustelu

Lucrezia

Mulla on ihan älyttömän mukava runkopatja, en muista et minkä merkkinen tai mistä ostettu. ja tyynyt ja peitto on ostettu hemtexistä ja stokkalta, laadukkaita ja lämpöisiä.
Vuodevaatteet on vaihdellen joko Gant Homea, Ikeasta tai italialaisia.

Sivut

Kommentit (73)

Ada

Meillä 120 cm leveä runkopatjasänky tai mikä liekkään. Peitot on ihan hyvät, en tiiä mistä ostettu koska saatu lahjaksi. Minun tyyny on hyvä ja laadukas ja pysynyt muhkeana pitkään. Murun tyyny myös hyvä, mutta ei niin hyvä kun minun, jotain markettikamaa varmaankin. Siihen asti sänky oli sopivan levyinen kunnes se siirrettiin irti seinästä. Nyt molemmat änkää sängyn keskelle ja tulee kuuma ja erittäin ahdas.
Haaveilen leveästä jenkkisängystä ja muhkeista peitoista. Ja niin isosta kämpästä, että makkarissa ei tarvisi olla muuta kuin sänky.

SunLion

Nukutko kauneusuniasi luxus (motoroidulla, hierovalla) sängyllä, Sotkan runkopatjalla vai punkkaatteko sohvasängyllä? Ja paljonko panostatte nukkumiseen (=onko tyynyt ja petivaatteet ikeasta vai jotain erikois lampaanvilla höpölöpöjä)?

Ja miksi panostat juurikin näin paljon/vähän?

kun kerta nyt uusia keskusteluja kaivattiin :P

Itsellä on vanha, 120cm runkopatja..sain ilmaiseksi kun broidi hommasi uudet hienot systeemit. Sitä ennen nukuin 90cm:lla runkopatjalla, joka tosin oli kaiketi aika laadukas, tämä ei myöskään ole minua varten ostettu. Toisaalta ulkomailla asuessani mulla oli myös vanha runkopatja, päädyllä.

Tyyny taitaa olla kotimainen Joutsen tyyny, mutta sekin on suht sama millanen on. Täkit on toisaalta just sopivan paksut ja tykkään hirmusti...Espritin täkit ovat.

Mulle on ihan sama minkälainen patja on, koska ei ole selkävaivoja ja nukun aina kun tukki.

Kerran olen nukkumasijasta valittanut: Nukuin aasialaisen kaverini luona olkipatjalla, kivikovan olkityynyn päällä! Oli joka paikka jumissa sen yön jälkeen..

Sitten kun on joskus ylimäärästä rahaa...panostan varmaan enemmän.

Oon ihan pienestä saakka halunnu sellasen katos sängyn :D

Liquid

Normaali sänky (millainenhan sitten on normaali sänky :S ?), mittoja en muista enkä ala laskemaan. Patja, lakanat jne. varmaan jostain Vapaavalinnasta.

Hyvä tuo on. Ei nukkumiseen tarvittava väline pidä mitenkään erikoinen olla.

Jzzu

Pitkät ajat nukuin levitettävällä sohvalla: porukoiden luona sellaisella ihmeellisellä kokonaan vaahtomuovia olevalla lempuralla ja omassa kämpässäni kirpparilta ostamallani levitettynä soikion mallisella hässäkällä jossa patja oli sentään tuota edellistä parempi.

Nyt on kaksi 80 senttistä runkopatjaa tekevät miun parisänkyni, hieman kärsinythän se on mutta ajaa asiansa.
Sain sänkyni ilmaiseksi anopin tuttavalta joka muutti.
Päätyjä ei ole: en tykkää ja jalkoina en sellaset palikkajalat.

Mie nukun varmaan parhaiten auton kyydissä joten en panosta juurikaan nukkumiseen, varaakaan ei ole.
Pari tyynyä on 1,50€ Jyskistä ja peitot ja loput kaksi tyynyä ovat tuparilahjoja vanhemmilta sisaruksiltani, petivaatteet äidiltä tai anopilta saatuja.

Rahaa jos olisi enemmän ostaisin kunnon muhkean ja leveän jenkkisängyn ja puuvillasatiiniset tai flaneliset petivaatteet (kaikki samaa sarjaa), pulleat pallokuitutyynyt ja peitot jotka olisi kuumalla kelillä viileät ja kylmällä lämpimät. :D

MiuMiu*

Me saatiin ostettua pari vuotta sitten kunnon parisänky eli 180x200 päädyllä, jossa on sellanen hyllytaso ja lamput. Patjana (2kpl) on joku jousitettu, mutta laadusta en ole niinkään varma, koska patjoissa alkaa olla jo kolot keskellä, siis niissä kohdissa, joissa nukkuu...
Peitot on hyviä, mutta tyynyihin pitäisi panostaa enemmän, koska ne menee aina ihan littaniksi melko nopeesti, ( vai onko sellasia tyynyjä edes olemassakaan mitkä kestäis pöyheinä enemmän, kuin vuoden?)

On tuossa sängyssä se huono puoli, että lakanat ja päiväpeitot on melkosen kalliita, ( koska petarina on vaan yks iso niin joutuu ostaan myös isomman lakanan) eikä me olla vieläkään saatu päiväpeittoa ostetuksi ( haaveissa olisi joku satiininen, mutta kissojen vuoksi se jääneekin haaveeksi...kuten myös ensin himoitsemani vesisänky...)

Jzzu
MiuMiu*
( vai onko sellasia tyynyjä edes olemassakaan mitkä kestäis pöyheinä enemmän, kuin vuoden?)

Pallokuitu kestää pöyheenä oikein hoidettuna.
Jos tyynyjä pestään pesukoneessa tulisi niitä vähän köyttää kasempaan ettei täyte menisi myttyiseksi, kuivausrumpua käytettäessä tulisi laittaa tyynyjen kanssa rumpuun tennispallo. :wink:

MiuMiu*

Joo kiitosta, pitäis sellanen sitten ostaa...mä en oikein noista tyynyistä tiedä mitään...Noihinkin tyynyihin piti pesussa ommella muutama tikki, mutta eihän se lanka siinä pesussa pysynyt tai sitten en tehnyt sitä tarpeeksi hyvin...

Zuzannah

Mulla on tammikuussa ostettu (Suomi Soffasta) 120 cm levee runkopatjasänky ja tyynyt on mitä lie Citymarket-kamaa... ja höyhen-untuvapeitto Lidlistä :roll: mutta hyvin olen nukkunut ja poikkiksenkin kanssa mahtuu nukkumaan ihan hyvin, tosin joskus tulee liian lämmin kun on tollanen paksu peitto.. sijauspatja vaan ei meinaa pysyä paikoillaan vaan sitä saa koko ajan siirrellä.

aikasemmin mulla oli 80 levee tavallinen sänky (TYS:n omaisuutta mutta oma patja sentään), ja siitä jääneet lakanat oli liian kapeita uuteen sänkyyn.. kämppis anto neuvon laittaa sijauspatja pussilakanan sisään niin pussilakana ainakin pysyy paikoillaan! hyvin on toiminut!

Lizzie

Nukutaan 160cm leveellä jenkkisängyllä, jossa ei oo päätyjä. Tuplapetarit, tavalliset tyynyt ja peitot, tällä hetkellä taitaa olla Marimekon raitalakanat.

Uni on herkkua ja nukkuminen kivaa, mikäs sen ihanampaa kun köllähtää nukkumaan murun kanssa pehmoisiin vällyihin. :)
Nukun ihan sikapaljon, että toisaalta joku epämukava sänky olis ehkä paras.

Miffy

Unelmoin oiekasta sängystä!

Nyt nukutaan mummulta ja ukilta saadussa, toki ihan hienossa, laverissa. Tai siis laverilla. Päivällä sohva (jos jaksetaan koota), muutoin sänky. Sopii mulle, tykkään aika kovasta alustasta, siis melko ohuesta patjasta.

Sonkku

Nukutaan jenkkisängyllä. En nyt mee varmaksi sanomaan kuinka levee se on kun en muista. Joko 140 tai 160cm. Sit siinä on petari päällä. Tyynyt on ostettu Jyskistä, sellaset jotka on muotoiltu. Peitotkin on ihan tavallitset Jyskistä ostetut. Tyynyt vois uusia kyllä, kun ne on jo päässet vähän huonoiksi menemään.

brunetti1981
Lizzie
Nukutaan 160cm leveellä jenkkisängyllä, jossa ei oo päätyjä. Tuplapetarit, tavalliset tyynyt ja peitot, tällä hetkellä taitaa olla Marimekon raitalakanat.

Uni on herkkua ja nukkuminen kivaa, mikäs sen ihanampaa kun köllähtää nukkumaan murun kanssa pehmoisiin vällyihin. :)
Nukun ihan sikapaljon, että toisaalta joku epämukava sänky olis ehkä paras.

Meilläkin on tuommonen jenkkisänky joka ostettiin tänne uuteen kotiin helmikuussa :D maksoi 1000 euroa!

Mulla on vain ja ainoastaan marimekon ja aarikan petivaatteita, heh, rakastan niitä... :lol:

Lania
Liquid
Ei nukkumiseen tarvittava väline pidä mitenkään erikoinen olla.

:shock: no on se ny aika oleellinen!

Lizzie
Nukutaan 160cm leveellä jenkkisängyllä

Mitähäh onks teillä uus sänky :o sehän ainaki missä mä oon nukkunu on ihan sikalevee, jotain kaks metriä ainaki.

Mulla on tollanen normaalilevynen, 80cm? Ihan vammanen, ei pysty ees levittään käsiä. Ei oo runkopatja, siinä on kaks jousipatjaa päällekkäin. Ennen ne oli lattialla vierekkäin mut se oli aika epäkäytännöllinen.

En muista mitä tyynyt on, mut uusien hankkimisen myötä ei ainakaan oo hartiat jatkuvasti jumissa ja selkä kipee.

Pienenä oli ihaninta ku nukuin sellasessa loorassa joka aina päiväks työnnettiin siskon sängyn alle, se oli sellanen turvallinen laatikko.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat