Panosta/ pihistä - Yleinen keskustelu

Niitu

Meikeissä panostan puuteriin (YSL:n itse jauhettava Semi-Loose Powder on kestänyt puoli toista vuotta päivättäisessä käytössä, suosittelen!), peitevoiteeseen (Biothermin Forget it peittää ja kestää) ja ripsiväriin (Lancômen vedenkestävät). Poskipunat, huulikiillot, luomivärit ja kulmakynät saavat olla esim. Lumenen tai Maybellinen halpista, eroa ei käytännössä ole, samoin kuin kynsilakoissa.

Kynsien hoitotuotteissa panostan Trindin Nail Repairiin ja Cutile Balmiin, pihistän kynsilakoissa ja poistoaineessa.

Hiustenhoidossa en pihistä, mutta pihistämisen varaa olisi ainoastaan shampoossa. Hoitoaineessa, hiuslakassa ja muotoilutuotteissa se ei kannata, kaupan tuotteet eivät suojaa/hoida hiusta niinkuin pitää, esim. lämpösuoja puuttuu.

Rintaliiveihin panostan, alushuosuissa luotan H&M:ään ja pihistän.

Käsilaukkuihin (designer-laukut ovat suurin rahareikäni), kenkiin, farkkuihin, takkeihin ja muihin jokapäiväisessä tai muutoin kovassa käytössä oleviin vaatteisiin panostan (lue: tuhlaan) mutta biletopeissa ym. vähemmän käytettävissä vaatteissa (esim. hameet ja mekot yhtä monikäyttöistä, huippulaadukasta pikkumustaa lukuunottamatta) pihistän ja käytän Vero Modaa.

Tietyt elintarvikkeet, kuten maitorahkan, raejuuston, jotkin hedelmät, haen Lidlistä ja pihistän, mutta esim. halvan aamupuuroni appelsiinihilloon panostan. Panostan himotreenaajana myös ravintolisiin. En käytä lainkaan perunaa, riisiä tai pastaan, joten panostan kasviksiin ja hedelmiin.

Astioihin panostan ja keräsin astiastoani noin kuusi vuotta (mm. yo- ja valmistujaislahjaksi pyysin esim. tiettyjä lautasia), mutta esim. leivontakulhot ovat jotain c-luokan muovia. Lounasrasiat on Tupperwarelta, muutoin käytän jäätelöistä ylijääneitä muovikippoja.

PS-pelit ja cd-levyt hankin käytettynä huuto.net:stä tai ebaystä lempibändiä lukuunottamatta (säästän yli 50 %)... Tosin ne tekee levyn kerran kahdessa vuodessa MAX.

Kirppiksiä en käytä, mutta huuto.net ajaa saman asian. Myyn siellä pois tavaraa, jota en muutoin käytä.

Näitä löytyy... :lol:

... Niin ja urheiluvaatteissa panostan Nikeen. Mukavat, kivan näköiset ja tukevat treenivaatteet ovat tärkeitä, kun katselet itseäsi peilistä tunnin päivässä... :wink:

Sivut

Kommentit (70)

SunLion

[color=red]siirsin tämän tänne kun täällä on niin paljon yleistä keskustelua muustakin kun meikeistä.[/color]

Itse olen yleisesti ottaen aika taloudellinen...panostettua tulee kuitenkin hyvään ruokaan (sitäkin saa edullisesti).

Vaatteiden ja asusteiden yms täytyy olla aina supermieleisiä, turhia ostoksia en tee.

olen esteetikko..kotona on paljon mielestäni kaunista tavaraa..panostan niihin, koska ne ostokset ilahduttaa koti-ihmisenä pitkään.

http://www.iltalehti.fi/hintajalaatu/200812018682676_hl.shtml ja vielä iltalehdessäkin juttua.

Nepe

Panostan:

- meikkivoiteeseen. Halvat rullaa pois iholta ja sävyt on p*rseestä.

- ripsiväriin. mikään ei ole karseempaa kun heti kuivuva halpa könttäripsari.

- ihonhoito/kauneustuotteen ostan body shopista, markettitavaraa kalliimpaa mutta nauttia saa jostain ees. kun on ihanan tuoksuisia ja tuntuisia juttuja, ei kaipaa muita nautintoja (karkkia, juomia jne) niin paljon

- shampoot ostan kampaamosta. kestää kauemmin eikä tartte hölvätä kerralla paljoa.

- hyvään ja tuoreeseen ruokaan. mieluumin ostan talvella sitä helvetin kallista salaattia ja hedelmiä ja pidän kroppani kunnossa, kun pilaan sitä huonolla ravinnolla puputtamalla perunaa ja makaroonia 24/7

- urheiluvaatteisiin ja - kenkiin. hieman kalliimmat myös kestääkin kauemmin kun hennessistä ostetut. ostan myös nämä "klassikkoväreissä" eli mustana, valkeana tms. niin ei kyllästy heti.

- taidetarvikkeissa, esim. piirustustusseissa. se tiimarin 2 e tussi kuivuu heti.

Pihistän:
- leivässä. leivon itse leipäni.

- vaateostoksilla. ostan kerralla enemmän ja laadukkaita vaatteita, enkä joka kuukausi jotain. myös ostelen paljon kirppareilta.

- kynsilakoissa. niiden ei tarttee olla huippuja. maybellinnen colorama on hyväksi todettu

- limsassa. ostan lidlin light colaa ja jäähdytän sen pakasteessa
:lol: vastaa tarkoitustaan

Oikeestaan oon lakannu pihistelemästä, kun oon huomannu et elämä on mukavampaa kun ostaa sitä mitä haluaa eikä tyydy korvikkeisiin. Siis silloin kun on rahaa :roll:

overkillah
Henni
Jimmyn tarina oli ihan kuin oman mieheni suusta! Se kans ostelee kaikki mahdolliset koneet ihan kunnon laatukaupasta, just sen takia, ettei se kestä niiden hajoamista ekalla käyttökerralla. Ja jo työnsä puolesta hänkin joutuu paljon miettimään laitteiden kestävyyttä. Ja samalla tavalla hänkin ajattelee, että sitten omassa talossa ja tallissa on hyvä olla kaikki tarvittava valmiina. Paljon värkkää autojen ja muiden "projektien" parissa.

Itse en pihistele ripsivärissä. Olen huomannut, että laadusta saa siinä suhteessa maksaa. Lancome on ollut minun takuumerkkini. Luomiväreissä ja kynsilakoissa voi ostella muotivärejä muutamalla eurolla sitten halpismerkeiltä. Myös farkuissa panostan mieluummin laatuun. Kalliimmat yleensä istuvat täydellisesti ja kestävät käytössä vuosikausia. Muita muotivaatteita en osta kauhean kalliilla, koska muoti vaihtuu niin nopeasti. Kengissä minunkin pitää ostaa kalliimpia, ihan sen takia, että tukevat jalkaa ihan eritavalla. Minulla kun on nilkka ihan paskana, joten halpiskengissä se alkaa heti vaivata (etenkin lenkkareissa ja korkkareissa).

lancomen ja lorealin omistaja on muuten sama. ja samaa ainetta laitetaan eri hinnalla eri purkkeihin. lorealin ripsarit on tosi hyvin, mun mielesta.

Sarah

Kannattaa käyttää alennuksia ja alepäiviä fiksusti hyväksi. (Tämänhän fiksut cosmottaret jo tiesivätkin)

Fiksuus tässä tarkottaa sitä, ettei esim. osta hetken mielijohteesta kivan näköistä toppia ALE-rekistä vaan siksi että sattuu olemaan alennuksessa. Itse mietin aina alennetun tuotteen bongatessani ostaisinko sen, jos se ei olisi alennettu ja tarvitsenko tai haluanko sitä oikeasti. Joskus havahdun typeryyteeni tajutessani, etten ostaisi 20 €:sta kymppiin alennettua toppia jos tuo kymppi olisi sen oikea hinta, pelkkä alennus vaan ilahduttaa niin kovasti että on valmis ostamaan. Typerää..

Toisaalta tavaratalojen alennuspäiviä kannattaa käyttää hyväksi ja ostaa oikeasti tarvitsemiaan tuotteita - varsinkin sellaisia, joita ostaa ja käyttää joka tapauksessa. Esim. Sokoksella on säännöllisin väliajoin Kanebon ripsari alennuksessa ja jos kyseistä tuotetta käyttää niin sehän kannattaa silloin ostaa vaikka oma ei olisikaan ihan vielä lopussa. Lisäksi esim. -15 % -päiviltä kannattaa ostaa lopuillaan olevat säännöllisessä käytössä olevan tuotteet jotka lähiaikoina olisivat joka tapauksessa ostoslistalla.

taizu

Aivan kuin cosmossakin on pikku vinkkejä siitä, mitä ainetta ostaa samassa muodossa halvempana ja hintavana.

Mitä tuotteita et mistään nimestä ostaisi "halpis"tuotteina ja missä sitten voi pihistellä.

Jzz on hehkuttanut kirppareita> sieltä saa tosiaan aitoakin tavaraa sikahalvalla, joten saisiko tähänkin jotakin ammattivinkkejä>kuinka löytää ne laadukkaat jutut sieltä?

Itse olen valitettavan halpisihminen kaikkialla. Mutta viimein huomasin, miten paljon vaikuttaa hyvät kengät töissä ja muutenkin olemisessa> enää en anttilan ja sittarin halpiskenkiä osta, oli sitten vaikka kuinka nätit> ne kun on alle viikossa jostakin kohtaa rikki.

vihollinen
taizu
Mutta viimein huomasin, miten paljon vaikuttaa hyvät kengät töissä ja muutenkin olemisessa> enää en anttilan ja sittarin halpiskenkiä osta, oli sitten vaikka kuinka nätit> ne kun on alle viikossa jostakin kohtaa rikki.

Olen huomannut saman.

Olen myöskin huomannut, että kaupan hiuslakka pullot kuluu ihan mielettömän nopeasti loppuun, joten niitä täytyy ostaa useasti.. Mutta kun taas käytän kampaamon hiuslakkaa, niin vaikka se maksaakin hieman enemmän, niin se kestää todella kauan.

taizu

Miten on partureiden shapoojen laita? Kumpaan kannattaa panostaa> halpiksen vai oikein parturituotteisiin. Pitääkin muuten käydä ostamassa oikean oikeaa hiukslakkaa (olen kyllä käsi hiusten kanssa muutenkin)

Jzzu
taizu

Jzz on hehkuttanut kirppareita> sieltä saa tosiaan aitoakin tavaraa sikahalvalla, joten saisiko tähänkin jotakin ammattivinkkejä>kuinka löytää ne laadukkaat jutut sieltä?

Uusimmassa Trendissä oli itseasiassa aika hyvä juttu kirpputorishoppailusta ja vinkkejä miten löytää ne helmet. :wink:

Mie korostaisin etenkin sitä että kiertelyyn tulee varata aikaa.
Myös se että on edes joku käsitys siitä mitä hakee auttaa ja siten voi myös karsia sitä ettei kuluta aikaansa pöytiin joissa ei ole mitään sinulle:
kaikkea ei tarvitse penkoa.

Miulla on myös ihan vakkaripaikat missä kiertelen ihan säännöllisesti, tietyn lainen säännöllisyyskin on hyvä kirppareilla sillä tavara vaihtuu suht rivakkaan.

Olen myös huomannut että kaikista paikoista ei löydy kaikkea (useimmiten) vaan tiedän mistä löytyy mitäkin:
esim. toisesta löytyy paremmin kenkiä ja laukkuja ja toisesta taas vaatteita.

MUOKS! Miulla on myös "budjetti" siitä minkä verran olen valmis mistäkin maksamaan, en esim. osta juuri milloinkaan yli 5 euroa maksavia tuotteita kirpputoreilta.

MiuMiu*

Noista kampaamotuotteista ja shamppoista...ainakin itse olen huomannut sen, että myös ne kestävät käytössä kauemmin, kuin tavallisen kaupan shampoot, joten siksi ostankin ne aina kampaamoista ( tai no siis tilaan netin kautta ulkomailta niin tulee säästöä :lol: )
Myös joitakin meikkejä, jotka kestävät käytössä kauemmin, kuten luomivärit saatan ostaa jostain kalliimmasta sarjasta, mutta jos tuote on helposti kuluvaa niin sen ostan mieluummin sitten halvemmista sarjoista.

Kenkiä en minäkään ikinä ostaisi mistään halpahallista tai marketista ja sama pätee myös elektroniikkalaitteisiiin ja muihin kalliimpiin hankintoihin.

Amalia
taizu
Miten on partureiden shapoojen laita? Kumpaan kannattaa panostaa> halpiksen vai oikein parturituotteisiin. Pitääkin muuten käydä ostamassa oikean oikeaa hiukslakkaa (olen kyllä käsi hiusten kanssa muutenkin)

Mä ostaisin kampaamosta hoitoaineen, ja käyttäisin sen kanssa kaupan shampoota... On vaan jotenkin sellanen fiilis, että millä tahansa voi pestä puhtaaks, mutta hoito-osasto onkin sit vähän eri juttu.
Ja noi kampaamon hiuslakat on kuulemma ihan helmiä verrattuna kaupan vastaaviin! Ei tuu sellasta kypärätukkaa, mutta kampaus pysyy silti kohdillaan ihan hävyttömän pitkään.

Jzzu

Mie oon havainnu hyväks ratkaisuks ostaa kirpparilta kenkiä, siis ihan nilkkureita ja saappaita tms. kävelykenkiä.
Ei maksa paljon mitään (euron kaks oon maksanu suurimmasta osasta kenkiäni) ja materiaalit on laadukkaita ja kestäviä, niistä myös näkee kunnon perusteella miten ne kestävät käyttöä.
Vaatteeni ostan myös käytettyinä.

Meikkivoiteen hinnassa en ala tinkimään paitsi jos tiedän jostain saavani sen mitä tarvitsen halvalla käyn sen tod. näk. sieltä.
Muut meikkituotteet voin ostaa halpiksinakin.
Hiusväreistä käytän samaa hyväksi havaittua merkkiä maksoi mitä maksoi, hiukset värjään itse.
Vakkari kampaajani on edullinen, joskus käytän myös amiksen kampaajapuolen palveluita.

Hiustenpesuun ja muotoiluun käytän myös pääasiassa halpista tai tarjouksessa olevia "merkkituotteita", en huomaa eroa tuotteiden välillä oli ne merkkituotteita tai ei: ostan halpaa.

taizu

No nyt minäkin taas muistin jotakin> eli olen nyt tympääntynyt kaupan hiusväreihin> täten pyrin maalauttamaan tukkani parturissa. Tyvikasvun ilmantuessa pakkaudun parturini luokse ja ostan sieltä samaa sävyä juurikasvuun, kunnes tympäännyt väriin ja menen taas parturiin (eli noin kerran vuodessa).

Tuo budjettijuttu kuulostaa loistavalla Jzzu. Tosiaan, kyllä sitä silmä tottuu näkemään omat pöydät. Esim, mummopöydät tunnistaa niistä kukkamekoista ja laamapaidoista.
(kirjoitetaanko se noin, kuulostaa aika hassulle ja nyt soi päässä se laama kappale, snappin lastenveisu). Kenkiä ja alusvaatteita en ole uskaltanut tuollaisesta kirppiksestä hankkia.. ehkä joskus, niitä kenkiä meinaan..

Olen panostanut myös naamarasvoihin plus silmävoiteisiin. Sitä käyttäessä vasta huomaa, kuinka janoinen iho todellisuudessa onkaan!

Muuten en osaa mitään kallista meikkiä ostaa. Siirryn melko usein ANYTIMEN puoleen, vaikka haaveilenkin "kalliimmasta" meikkituotteesta.

Jzzu
taizu
..alusvaatteita en ole uskaltanut tuollaisesta kirppiksestä hankkia..

Alusvaatteet minäkin ostan ihan uusina, niissä ei pihistellä paitsi sen verran että jostain halpiskaupan tarjousrekeistä tulee osteltua. :D

taizu

Minäkin ostan ne alkkarit kaupasta, joskin ne tulee aika usein ALE-kärrystä, ellen sitten bongaa jotakin ylisöpöä alusvaatekokonaisuutta.

Kukas panostaa kasvohoitoihin, hierontaan ja muuhun hemmotteluun...?

SunLion

noh, kengistä tuli mieleen että äiti on aina halunnu ostaa mulle kalliita ja laadukkaita kenkiä..muissa asioissa se sitten pihistääkin. Eli kengät on mullekkin nyt "kasvatuksen" myötä sellanen.

nyt kun olen jo 2 vuotta keräilly tavaraa omaa kotia varten pikku hiljaa..päätin alussa jo että ostan laadukkaita tavaroita..astiasto jotka kestää eivätkä tule heti kuluneen näköiseksi kuten jotkut ikean tuotteet. Veitset pitää kans olla fiskars tai hackmann tms. Lasit on Iittalaa, astiasto Pentikkiä. Koska olen varhain alottanu keräileen, on varaa ostaa kunnon tavaraa. En siis säännöllisesti todellakaan osta, mutta esim YO-lahjoiksi oli toivomuksena annettu esim. Pentikin Aino (koska mulla oli sitä sarjaa jo)..

Ravinto on erittäin tärkeä asia, ja siinä pyrin valitsemaan terveelliset vaihtoehdot...vaikka sit vähän enemmän pitäis maksaa jostain.

Alusvaatteita mä rakastan, mutta niissäkin kelpaa myös halvat merkit, kuhan ovat nättejä ja hyviä päällä. Vaatteista en suostu maksamaan maltaita, istuvuus ja nätteys on tärkeintä, merkistä viis.

taizu, mä en panosta "noihin kosmetologeihin sun muihin"..ei ne tuo mulle mitään suurta nautintoa.
Kaiken maailman kasvojen hoitotuotteita multa löytyy hirmusesti.

shamppoot on aina jotain marketti tuotteita...tosin sain joululahjaks Cutrin setin.

meikit on suht halpoja, mutta tietty hyväksi havaittuja.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat