Minne muuttais? - Yleinen keskustelu

TaskuMyy

Miulla on nyt tullu semmonen pienoinen ''ongelma'', että minne muuttaisin? Ja jatkaisin sitten ks. paikkakunnalla opiskelut loppuun..
Mutta minnekkä lähtis :)

Sivut

Kommentit (18)

marika_

Minkäkokoseen paikkan haluaisit? Ja minnepäin suomea?

Jos kaipaa vähän isompaa kaupunkia mut Helsinki tai pk-seutu ei nappaa, ni mä varmaan muuttasin Turkuun :D En oo koskaan siellä asunu, mut oon jotenki mielettömän viehtyny siihen arkkitehtuuriin ja muutenkin, Turku on nätti ja kiva kaupunki! Vaikka eipä esim. Tampereessa tai Oulussakaan mitään vikaa oo.

Mut jos johonkin pienemmälle paikkakkunnalle, ni ite valkkaisin varmaan jonkun mistä olis sit max. 50km johonkin isompaan kaupunkiin (ja oikeesti toimivat juna/bussiyhteydet), koska kylähullukshan sitä tulee jos ei ikinä pääse mihinkään :roll:

TaskuMyy

Sanotaanko näin, että olen avoin ehotuksille, mutta kuitenkin sillain että siellä paikkakunnalla olisi mahd. opiskella taikka viereiseen ''opiskelu kaupunkiin'' ei ois mikään kamalan pitkä matka! :)

k87

joensuu! löytyy AMK:ta yliopistoa ja amistakin, jos haluaa. työtilanne opiskelijoille/nuorille on mitä on, mutta parantunut kuitenkin. harrastusmahdollisuuksia löytyy monipuolisesti jajaja... luonnonrauhaa :)

TaskuMyy
xaz
Ouluhan on nyt pienen tutkimuksen perusteella Suomen hauskin kaupunki :D

Luin jooh, tuosta :lol:
Toisaalta mielisin sinne.. mutta toisaalta haluisin käyvvä kahtoon etelä Suomen elämääkin :)

marika_

Mä suosittelen edelleen Helsinkiä tai Turkua ;) Kummatkin satamakaupunkeja (helpottaa matkustamista), paljon tehtävää/nähtävää ja myös oikeen hyvä koulutustarjonta.
Helsinki nyt on tietty kovin kallis vaan, ja vaikkei Turkukaan ilmanen oo, ni sentäs vähän halvempi.

TaskuMyy
marika_
Mä suosittelen edelleen Helsinkiä tai Turkua ;) Kummatkin satamakaupunkeja (helpottaa matkustamista), paljon tehtävää/nähtävää ja myös oikeen hyvä koulutustarjonta.
Helsinki nyt on tietty kovin kallis vaan, ja vaikkei Turkukaan ilmanen oo, ni sentäs vähän halvempi.

Itte kanssa miettiny Uusimaan aluetta. Esim. Tuusulaa, Keravaa..

marika_
TaskuMyy
marika_

Itte kanssa miettiny Uusimaan aluetta. Esim. Tuusulaa, Keravaa..

Joo tänne vaan! :D Ite oon nyt virallisesti tästäpäivästä lähtien Keski-Uusmaalainen (no, käytännössä muutan vasta viikonloppuna), eli just vähän tuolta kulmilta ;)

xaz

Joo-o, Helsinki tai Oulu. Ne on sellaset mistä ite tykkään.. Ja missä oon eniten oleskellu.

No onhan sitte Rovaniemiki, mut se on sitte taas melekosen pieni paikka, ja joillekki se voi olla liian ylhäällä karttaa jos kyylätään.. mut siellä on rentään lentokenttä ja rautatiet ;)

TaskuMyy
xaz
Joo-o, Helsinki tai Oulu. Ne on sellaset mistä ite tykkään.. Ja missä oon eniten oleskellu.

No onhan sitte Rovaniemiki, mut se on sitte taas melekosen pieni paikka, ja joillekki se voi olla liian ylhäällä karttaa jos kyylätään.. mut siellä on rentään lentokenttä ja rautatiet ;)

Hehehe, ei ole vielä yläällä :lol:
Ite oon asunnu Utsjoella :wink:

Aveline

Täällä missä mie asun, niin ei todellakaan kannata muuttaa :shock: Tää on niin takapajula kun voi vaan kaupunki olla ](*,) Täällä ei oo mitään, ja koulutustarjonta on TODELLA heikko. Koha vaa pääsis itekki täältä irtautumaan pois "ihmisten ilmoille" :lol:

Mut onks Rovaniemi oikeesti pieni paikka? Ku aina oon luullu, et se ois iso :-k

shazzer
Aveline
Mut onks Rovaniemi oikeesti pieni paikka? Ku aina oon luullu, et se ois iso :-k

Riippuu miltä mittakaavalta katsoo. Mulle se on iso koska olen pienen kaupungin asukki ja se on suhteellisen outo paikka kuitenkin. Mutta tämä nykyinenkin pikkukaupunki on mulle joskus lapsena ollu todella iso koska olen kotoisin tuppukylästä..
Asukasluku Roissa on n. 60 000 mutta iiisolta alueelta :)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat