Miksi on kurjaa olla nainen? - Yleinen keskustelu

DemonOfTheDay

-Aina oletetaan(tosiaankin)että naiset tekee kotityöt ja se onki sit jotain erikoispalvelua naiselle jos mies ne tekeekin joku kaunis päivä. Aina myöskin oletetaan että nainen jää lapsen kanssa kotiin kun mies käy töissä.

-Kun naisella on paha päivä tai paha mieli jostain niin ajatellaan et "hei toi nyt vaan on niitä hormoni- tai menkkajuttuja". Koskaan ei voi kysyä et onko joku oikeesti pielessä. Kaikki mielialan vaihtelut sun muut laitetaan naisena olemisen piikkiin eikä koskaan sen et joku oikeesti mättää!

-Joku jo tuolla mainitsikin sen auton ratissa olemisen. Miks kaikki aina sanoo et "jaa jaa akka ratissa" jos joku törttöilee...luoja kuinka monta kertaa olenki nähny miehen törttöilevän ratissa!

-alipalkatut työt...miks ihmeessä miesten pitää saada samasta työstä enemmän palkkaa?? siksikö et niiltä vaatii enemmän aivokapasiteettia suoriutua näistä hommista ja joutuvat paiskimaan kovemmin töitä???

:evil:

-Naisten pitää näyttää hyvältä jos meinaa kelvata. Mua vatuttaa joidenkin lehtien artikkelit "ulkonäöllä palkankorotus" jne...siis eikö se kuulu saada sillä ammattitaidolla?? Vai pitääkö työpaikalla alkaa hyppimään tissit puoliksi paljaana ja minareissa??
Ja sekin rassaa et miks nämä naisartistit laulaa ettei tarvii miestä ja ollaan niin kovia akkoja ja itsenäisiiiiii ja ei alistuta jne mut siltikin kokevat tarvetta hyppiä videoissaan alapää paljaana?
:roll:

Sivut

Kommentit (169)

mandii

-Naisvaltaisten alojen alipakkaus (joo joo, mitäs menin opiskelemaan naisten suosimaa tieteenalaa, mutta kai sitä saa silti tienata kohtuullisen hyvin vaikka onkin nainen?)

-Menkat. Varsinkin koska ovat todella kivuliaat. Olisi mukavaa, jos ei tarvitsisi unohtaa normaalia elämää (opiskelua, töissäkäyntiä, harrastuksia ym) aina muutamaks päiväksi kuussa. Noh, ainakin tiedän, mitä mahdollinen lapsenpäästö tulee joskus olemaan.

-Kuparikierukka, joka teki kovista menkkakivuista synnytyssupistukset.

-Se, että vielä nykyäänkin luotettavimmat ja vakituiset ehkäisymenetelmät on suunnattu vain naisten harteille: nainen vetää hormoneja, naisen kohtuun se kierukka survotaan jne. Eli lyhyesti: parisuhteessa vakituinen ehkäisy on naisen harteilla, oli kyseessä miten tasavertainen suhde tahansa.

-Hormonimyrskyt. Noloa pillahtaa itkuun kesken ostosreissun, kun näkee muksun vaatteen jossa sattuu olla söpö leppäkertun kuva.

-Tissit ja rintsikat. Rintsikat ovat kalliita.

-Yleinen vähättely ja tytöttely, varsinkin jos sattuu olemaan lyhyen puoloinen. Vaikeata näyttää vakavasti otettavalta, ihan oikeita ajatuksia omaavalta ihmiseltä kun mittaa on alle 150 cm. (pikkutytötelläänkö minua vielä silloinkin kun olen kolmikymppinen työelämässä oleva äiti-ihminen?)

-Se että nainen nähdään pääasiallisena vanhempana. Olen huono äiti jos en tahdo imettää (ainakaan niin kauan kuin suositellaan) tai jos en jää vähintään vuodeksi kotiin. Kotiinjäävä nainen on kotiinjäävä tavallinen nainen, mutta muutamaksi kuukaudeksi lapsia hoitamaan jäävä mies on sankari.

Siinä minun liutani.

-

Reza

-menkat
-vaatteiden,laukkujen,kenkien pakko ostelu ja sitten ei osaa päättää mitä laittaa päälle/valitsee niistä :lol:
-lihomiset tms. siis ulkonäkö paineet just
-se jos on paljon seksikumppaneita tekee automaattisesti naisesta jakorasian,miehestä sankarin
-KARVAT, niitä ei tarviis olla kun miehillä+hiukset kyllä tietysti :D
-kun ajattelee yleensä tunteella ja miehet "järjellä", asiat menee aina ristiin
viimoinen on liian yleistä ainakin meillä
:shock: 8)

Jzzu

Tuon "miksi on upeaa olla nainen"- keskustelun vastapainoksi ajattelin perustaa tällaisen purkautumis topikin siitä miksi on kurjaa olla nainen. :D
Mikä siis mättää naisena olossa?
Nyt saa marista. :wink:

Muutamia mainitakseni:
-menkat: etenkin jos kivuliaat, pitkäkestoiset tai epäsäännölliset
-mielialan vaihtelut joihin ei pysty vaikuttamaan
-pelko raskaaksi tulemisesta
-sukkahousujen käyttö
-rintaliivien osto ja käyttö (kalliitakin kun ovat)

figaro

* mielialojen vaihtelut
* hormonit
* kauneusihanteet
* menkat - tulevat, kun ei toivoisi ja eivät tule kun toivoisi
* yleensäkin kaikki oletukset, mitä yhdistetään naiseen vain sukupuolen takia (sama toisin perin myöskin)

Lucky Lady

Sukkahousujen käyttö? En minä vaan käytä...ehkä ihan aniharvoin.

Mutta naiseudessa sukkaa oletus, että jos olet nätti, et voi olla älykäs.

Zuzannah

tää lista on vähän samantyylinen kun Jzzulla ja figarolla, mutta näinhän asia on.. joten:

-menkat
-mielialavaihtelut
-hormonihäiriöt
-ulkonäköpaineet
-naisia aliarvostetaan

nää nyt ainakin tuli mieleen

Lania

Määh on miehilläki ihan sikana ulkonäköpaineita ja "kauneusihanteita" nykyään. (Eiks tänne kuuluki heittää näitä vastalauseita kanssa :D )

Se mua kyllä vähän ärsyttää, että johtoasemassa oleva mies voi olla lihava, mutta johtoasemassa oleva nainen ei. Jos kärjistän itekin. Tai oikeestaan toi voi johtua siitäkin et naiset ei vieläkään usko itteensä tarpeeks ni ne tekee sen (ne paineet) ite. Hmm.

Mut sukkahousut on kyllä aika ärsyttäviä! Ja koska naisille on keksitty hameet, niitä (sekä hameita että sukkahousuja) on pakko käyttääki. Tai no ei ois, mut sillai toisaalta. Eäääh en nyt osaa suhtautua tähän sillai oikeella asenteella.

EDIT nii ja tosiaankin oisin valmis luopuun menkkakivuista ja menkoista yleensäki, ainaki sillai harvennettuna.

figaro

Tuli mieleen yksi juttu, joka minua henk.koht. ottaa parisuhderintamalla pattiin :? Miksi nainen, joka sanoo kodin tai miehen toiminnan epäkohdista, miltei poikkeuksetta tuolloin nalkuttaa?! :o

Annie the Pooh
figaro
Tuli mieleen yksi juttu, joka minua henk.koht. ottaa parisuhderintamalla pattiin :? Miksi nainen, joka sanoo kodin tai miehen toiminnan epäkohdista, miltei poikkeuksetta tuolloin nalkuttaa?! :o

Olen ottanut sen taktiikan, että jos ei homma ala toimimaan kotimiehen puolesta, niin sen hoitaa sitten joku muu! Keittiön tuolit tuli kaverin mies korjaamaan ja oma kulta tuli samaan aikaan kotiin, näytti vähän nyrpeiseltä, "olisinhan minäkin..." joo, no siitä oli puhetta ja mitään ei tapahtunut, niin sen hoitaa joku muu! Ei jaksa käydä nalkuttaa, siitä ei tule kuitenkaan yhtään mitään! Mutta oli se sitten todella iloinen yllätys kun tämä ilman sen hetkistä sanomista tarttui paperinkeräysnippuun ja kiikuttiin ne pois, itse kun en jaksa, on niin painava. (Tää on niin OT)

Nalkuttava muija...
Veikko tuli kotiin töistä ja vaimo oli ovella vastassa: " Veikko, pesukone ei linkoa, voisit yrittää korjata." Veikko vilkaisi eukkoa haki jääkaapista kaljapullon korkkasi ja heitti sohvalle levyksi sanoen: "en minä mikään p*rkeleen huoltomies ole."

Seuraavana päivänä Veikko tuli taas töistä ja vaimo seisoi pimeässä eteisessä. "Veikko, eteisen lamppu meni pimeäksi,voisit vaihtaa lampun." Veikko mulkaisi akkaansa,suunisti jääkaapille,korkkasi kaljapullon, heitti sohvalle pitkälleen sanoen: "En minä mikään p*rkeleen sähkömies ole."

Kolmantena päivänä Veikko tuli taas töistä kotiin ja eikös eukko ollutkin vastassa, tällä kertaa jo ulkorappusilla. "Veikko, rappusissa on lauta irti, voisit korjata sen ennen kuin sattuu mitään vahinkoja." Veikkoa rupesi tosissaan ottamaan aivoon ja hyvä ettei vetässyt eukkoa turpaan siltä seisomalta. Tuuppasi akan sivummalle, painoi jääkaapille, korkkasi kaljapullon, heitti sohvalle levyksi. "En minä mikään p*rkeleen timpuri ole."

Neljäntenä päivänä Veikko tuli taas töistä kotiin. Tällä kertaa Veikon ihmetykseksi akka ei ollutkaan vastassa jäkättämässä. Rappuset oli korjattu,eteisessä loisti uusi lamppu, ja kylppärissä pesukone linkosi täyttä päätä. Eukko röhnötti sohvalla tyytyväisen näköisenä ja luki Me Naisia.

"No mitäs täällä on tapahtunut?" kyseli Veikko. "Eipä tässä ihmeempiä. Naapurin Jorma vaan kävi laittamassa paikat kuntoon tuossa iltapäivällä, kun pyysin."

"Älä helvetissä, ottiko mitään maksua edes?" "No se sanoi, että se on pullat pöytään tai hame korviin, ja kuten tiedät en minä mikään p*rkeleen leipuri ole."

pikku-kata

- Ne menkat
- Edelleen jossain suositaan enemmän miehiä kuin naisia
- Naisilla enemmän ulkonäköpaineita

Ja yleensäkin tuo tasa-arvo on vähän vinksallaan... Hyvänä esimerkkinä voi sanoa, että jos mies saa paljon naisia makuukammariin hän on jotenkin sankari, mutta jos nainen tekee saman hän on huora.

SooZ
hq123
naisen euro on 80cnt

Totta.
Naisena olemisessa pännii just
-menkat (tulee kun ei pitäis, ei tuu kun pitäis)
-pelko raskaudesta
-nainen on se joka joutuu niitä pillereita popsimaan
-sukkahousut (en kyllä juurikaan käytä)
-asenteet naisia kohtaan (naiset itsekään usko itseensä aina)
-esineellistäminen

Tigerheart

*menkat (minulla varsinkin yleensä aika kivuliaat ja runsaat) :(
*mielialanvaihtelut
*ulkonäköpaineet
*esineellistäminen
*hormonit
siis kaikki samoja, jotka täällä on jo sanottu.

Tuli mieleen yksi juttu, joka minua henk.koht. ottaa parisuhderintamalla pattiin Miksi nainen, joka sanoo kodin tai miehen toiminnan epäkohdista, miltei poikkeuksetta tuolloin nalkuttaa?!

Figaro sanoi näin, olen samaa mieltä, miksi näin on? Itse kun joskus jostain mainitsen, niin tuntuu itsestä pahalta, kun ajattelen että nyt mä "nalkutan".

](*,)

xaz

Menkat on tosiaan ensimmäinen huono puoli mikä mieleen tulee, ja naisten huonompi palkka.
Sitte on semmonen asia mihin olen törmänny, eli palvelu. Ku nainen menee yksin tai naisseurassa johonki "miesten kauppaan" kuten rautakauppaan, toisenlaiseen työkalukauppaan, autokauppaan... niin poikkeuksetta ainaki omalla kohdalla meitä on katottu ku maailman viimesimpiä hulluja :shock: Palvelua saa jos nätisti pyytää ja hymyilee päälle, mutta vastaanotossa olis kyllä parantamisen varaa. Onko siinä jotain ihmeellistä että nainenki tarvii joskus vasaraa, nauloja tai jotaki kettinkejä?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat