Digikameran korjauksesta...? - Yleinen keskustelu

vihollinen

Elikkä mun digikamerassa on salama mennyt rikki. Takuukaan ei ole enään voimassa, joten se täytyisi viedä ihan korjaajalle.
Osaakohan kukaan sanoa että mitä mahtaa maksaa digikameran salamankorjaaminen noin suunnilleen? Että olisko jollain kokemuksia?

Kommentit (15)

figaro

Jos täältä ei apuja löydy (itse en hintoja tiedä), kannattaa lähteä kotipaikkakunnan liikkeisiin tekemään kierros.. Tai tutkailla netistä valmistajan/maahantuojan sivuja.

MiuMiu*

Niin siis tuo takuuhan ei pääty vielä, vaikka takuuaikakin olisi mennyt umpeen ( vaikka liikkeet muuta varmasti väittävätkin...)
Eli jos tuote hajoaa melko pian takuuajan jälkeen niin se kuuluu vielä korvata jos kyseessä on vaikka valmistusvirhe tai joku...Siitä en tiedä mitkä kameran eri osat kuuluvat takuuseen ja mitkä normaaliin kulumiseen...

vihollinen

No mutta toi kamera on ostettu kesällä -04, ja siin oli 12kk takuu, että on se jo aika kauan aikaa sitten umpeen mennyt, vaikkakin kuitti vielä tallella on, niin silti en enään kehtaisi mennä sinne mistä sen ostin, niin pyytämään korjausta :D
Koska kamera muutenkin on aika naarmuilla, niin siitä näkee että sitä ei välttämättä oo kohdeltu kuin kukkaa kämmenellä :D
mutta kiitos neuvoista, täytyypi mennä tässä joku päivä valokuvaustarvike liikkeisiin tiedustelemaan asiasta.

Mimosa

Ei kannata lähtee korjauttamaan kameraa, jos sillä on arvoa <200e. Korjaaminen on aika kallista eikä kannata tuon hintaiseen kameraan tehdä korjauksia sadallakaan eurolla.
Tietenkin riippuu mikä siinä on vikana, mutta jos esim linssin suojus on hajonnut kannattaa ostaa suosiolla uusi kamera. Parilla sadalla saa jo oikein hyvän peruskameran.

Korjaus tietysti kannattaa jos kyseessä on iso ja hieno järjestelmäkamera, mutta hintaa korjaukselle tulee silloinkin.

vihollinen

No siis tää on ihan perus digikamera, ei sisällä mitään järjestelmäominaisuuksia..
Maksoi muistaakseni reilut 200e..
Olen yrittänyt tavoittaa semmosta yhtä kamera korjaajaa, mut se on vissii lomalla tän vkon.. se on ainoa korjaaja minkä tiedän, ja senkin tiedot sain valokuvaliikkeestä, että ilmeisesti sitten hyvä ja luotettava kun sieltä sitä suositteli.
Maanantaina täytyy poiketa kysymään hinta-arvio.

Miffy
Mimosa
Ei kannata lähtee korjauttamaan kameraa, jos sillä on arvoa <200e. Korjaaminen on aika kallista eikä kannata tuon hintaiseen kameraan tehdä korjauksia sadallakaan eurolla.
Tietenkin riippuu mikä siinä on vikana, mutta jos esim linssin suojus on hajonnut kannattaa ostaa suosiolla uusi kamera. Parilla sadalla saa jo oikein hyvän peruskameran.

Korjaus tietysti kannattaa jos kyseessä on iso ja hieno järjestelmäkamera, mutta hintaa korjaukselle tulee silloinkin.

Mikä asenne! Musta on aika syvältä ,että ihmiset (suurin osa) ajattelee nykyään noin. Vinkiksi vana, että ihan kivat jätevuoret tollasesta kertyy. Mä olen ehdottomastisitä mieltä, että jos sen saa korjattua, se kannattaa. Ihmiset vois vähän ajatella muutakin kuin rahaa!

vihollinen
Miffy
Mimosa

Mikä asenne! Musta on aika syvältä ,että ihmiset (suurin osa) ajattelee nykyään noin. Vinkiksi vana, että ihan kivat jätevuoret tollasesta kertyy. Mä olen ehdottomastisitä mieltä, että jos sen saa korjattua, se kannattaa. Ihmiset vois vähän ajatella muutakin kuin rahaa!

Samaa mieltä kyllä, että aika "tuhlaava" asenne. Tosta tuli mieleen yks ajankohtaisohjelma mikä tuli täs hetki sit, mis kerrottii siit, kuinka suomalaiset heittää tulostimia pois heti kun muste loppuu, koska nykyään tulee muka halvemmaks ostaa uus tulostin kuin mustepaketti.. niitä tulostin jätteitä tuli ihan mielettömästi vuodessa ja siin näytettii ihan semmosia uusia skannaus/kopiointi/tulostus laitteita mitkä oli heitetty pois ku oli musteloppunu.. ku ihmiset ei tiedä että tulostinta ostaessa se mustepaketti mikä siel on sisällä on todella paljon pienempi kuin ne mitä myydään erikseen.
ei liittynyt aiheeseen, mutta kuitenkin :D

figaro
vihollinen
Samaa mieltä kyllä, että aika "tuhlaava" asenne. Tosta tuli mieleen yks ajankohtaisohjelma mikä tuli täs hetki sit, mis kerrottii siit, kuinka suomalaiset heittää tulostimia pois heti kun muste loppuu, koska nykyään tulee muka halvemmaks ostaa uus tulostin kuin mustepaketti.. niitä tulostin jätteitä tuli ihan mielettömästi vuodessa ja siin näytettii ihan semmosia uusia skannaus/kopiointi/tulostus laitteita mitkä oli heitetty pois ku oli musteloppunu.. ku ihmiset ei tiedä että tulostinta ostaessa se mustepaketti mikä siel on sisällä on todella paljon pienempi kuin ne mitä myydään erikseen.
ei liittynyt aiheeseen, mutta kuitenkin :D

Pakko kommentoida, ettei ole käynyt edes mielessä, että vaihtaisi masiinaa, vaikka manannut olenkin tulostuskasettien hintaa (myynnissä kahta kokoa ainakin meidän HP:n koneeseen, samaa kuin laitteen ostaessa ja isompaa ;)). Kahdet muste- ja värikasetit, sama raha kuin itse laitteeseen meni :roll: En silti uutta ostaisi.

Ja mitä tulee tuohon kameran korjaamiseen. Itse en lähtisi jotain satasen kameraa välttämättä enää korjauttamaan vaan sijoittaisin hieman kalliimpaan. Parinsadan kamera on jo sellainen, että korjauttaisin. En jaksa uskoa, että menisi sama raha kuin itse kameraan korjauttamisen osalta.

Miffy

Digikamerat (kuten myös esim. kännykät) on todellista ongelmajätettä. MInusta, jos VAAN voi edes samalla rahalla kuin on vanhan ostanut sen korjata, se kannattaa.

Pientä vastuuntuntoa, kiitos. Muutamat vastuuntuntoiset ihmiset ei yksinään pysty pelastamaan koko maailmaa...

vihollinen
Dubyamoa
Miffy
Digikamerat (kuten myös esim. kännykät) on todellista ongelmajätettä. MInusta, jos VAAN voi edes samalla rahalla kuin on vanhan ostanut sen korjata, se kannattaa.

mutta jos samalla rahalla kuin korjaisi huonomman kameran (ja veikkaan että kamera on aika huono jos se on pari vuotta sitten maksanut 200€) saisi ostettua paremman, aika moni tekisi niin... vaikka eettisestihän tuo väärin, totta, mutta loogista;)

No, toi kamera oli yllättävän hyvä, vaikka siis noin halpa oli, koska ostin siis ton erään kodinkone liikkeen konkurssipesästä, eli toikin myytiin n.puoleen hintaan.
Mutta koska mä en edes ole mikään valokuvaus harrastaja, niin en todellakaan tarvitse mitään huippu kameraa.. mulle riittää kamera millä saa tarpeeksi hyvätasoisia kuvia sellasista asioista jotka haluan ikuistaa. Että niin.

Kävin korjaajalla kysymässä sitä korjausta, niin ei sitä ainakaan siellä olisi pystynyt korjaamaan, koska hänellä ei ollut varaosia siihen mun kameraan.. tosin, vaikka olisi ollutkin, niin en todellakaan olisi siellä kameraani korjauttanut, kun seinällä olevaa hinnastoa katselin, niin laskeskelin että korjauksen hinnaksi olisi tullut n.80€ O_o
Ostin sitten siis uuden kameran.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat