Säästäminen - Yleinen keskustelu

andefizz

Eli, kertokaa minulle miten opettelen säästämään rahaa "sukan varteen". En osaa sitä taitoa ja haluaisin teidän neuvoja ja ideoita! :lol:

Sivut

Kommentit (55)

Tonde
Miffy
Perusta toinen tili ja siirrä sinne joka kuu jonkun verran tuloistas :)

Joo, sellanen mihin ei ole pankkikorttia ja sieltä nostaminen maksaa ainakin seittemän miljoonaa.

brunetti1981

Juu, eli laita sinne toiseen tiliin rahaa ja mun kaveri sano että jos sieltä sit menee nostamaan rahaa eli säästötililtä niin hänelle se maksaa 10 euroa nostaa rahaa! (joku sopimus pankin kanssa) Eli tuskin sitä raaskis nostaa sitten kokoajan rahaa ja tulis säästettyäkin! :D

brunetti1981
Miffy
Jaa no, mä en kyl ottanu mitään nostorajotusta kun pari vuotta sitten hiukan säästin... Eiköhän ne rahat siel pysy muutenki :)

No niille se on hyvä joilla ne rahat ei pysy! :D

Miffy

On kyllä. Mutta mä en kyllä laittais mitään estoa tai maksullista nostoa, koska voi tulla tilanne, jossa tarvitsee hiukan enemmän rahaa...

Laura P

Pankkiiri-veli pitää Laura P:n raha-asiat kunnossa. Jos tarkoituksena on pidempiaikainen säästäminen, eikä tyyliin ensi kesän lomamatkaa varten, tiliä parempi vaihtoehto on rahastosäästäminen. Rahastoille saa parempaa tuottoa kuin millekään tilille, ja rahojen nostaminen vie muutaman päivän, eli ei tule perjantaina kännissä siirrettyä rahoja säästötililtä käyttötilille nettipankissa.

Eli kannattaa käydä pankissa juttelemassa!

brunetti1981
figaro
Meillä automaattisesti tuli niin, että pari nostoa ilmaisia, sitten menee korkeat maksut.. Näin Nordean säästötilin kanssa.

Tuo on hyvä, voisin itekki harkita :?

Rixuliini
Laura P
Pankkiiri-veli pitää Laura P:n raha-asiat kunnossa. Jos tarkoituksena on pidempiaikainen säästäminen, eikä tyyliin ensi kesän lomamatkaa varten, tiliä parempi vaihtoehto on rahastosäästäminen. Rahastoille saa parempaa tuottoa kuin millekään tilille, ja rahojen nostaminen vie muutaman päivän, eli ei tule perjantaina kännissä siirrettyä rahoja säästötililtä käyttötilille nettipankissa.

Eli kannattaa käydä pankissa juttelemassa!

Jep, minullakin on kahdessa rahastossa rahaa, toinen on tasainen, mutta toisessa pelaillaan pienellä riskillä.

Ja säästötilille yritän saaada kuukausittain jonkin verran säästettyä. Neljä kertaa saa kalenterivuoden aikana nostaa rahaa veloituksetta, sen jälkeen menee joku provikka joka nostosta.

Sinsemilla

Joo, minäkin kovasti yritin kesätyörahoista säästää...ja kyllähän ne pari kuukautta semmosella talletustilillä pysy (mistä sai siis pari nostoa tehdä ilmaseksi ja sit makso jonkuu muutaman euron), mut sit tuli muutto eteen ja piti vähän sijottaa huonekaluihin ja sinne meni kaikki... :( vaikka sitä vartenhan kyllä periaatteessa säästin, että voin sitten ostaa jotain "suurempaa", enkä tuhlaa rahoja "karkkiin"... ;)

mut isovanhemmat joskus avas miulle tilin mihin aina laittavat sillon tällön rahaa (alkusijotus oli rippilahja ja se oli vähän suurempi summa)...sinne on vaan semmonen pankkikirja ja pitää pankista käydä nostamassa ja oon sopinu että käyn vaan sillon nostamassa jos tarvii ihan välttämättä jotain suurempaa...eli en mihinkään ruokaostoksiin käy nostamassa...just syksyllä nostin sieltäkin muuton yhteydessä, mut ei menny sentään nollille tili... jotenkin se varmaan vaikuttaa että ei oo itte niitä rahoja sinne laittanut, ja haluaa näyttää ettei oo ihan hirvee tuhlaaja... ;)

Fansku

Mulla on myös säästötili, jolta en ota mitään! Kun olis vaan palkka josta siirtää osa sille! :evil: Täytyy aina sitte vaan siirtää kun on ollu enemmän töissä ja luonnollisesti saanu myös enemmän palkkaa. Mutta ei nopeasti luonnistu säästäminen kun palkkaa ei saa joka kuussa, ainakaan niin paljon, että tilille pajon ropisisi.

SunLion

hmm..kai se on paljolti kasvatus/asenne kysymys miten raha pysyy käsissä. Varsinaisia säästövinkkejä en osaa kyllä antaa (kun mulla ei ole tällästä ongelmaa ollu), muuta ku just et tili tai hillopurkki johon laittaa vaikka kaks kybää kuussa...

kannattaa varmaan valita vaikka joku säästökohde jos ei muu toimi...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat