Kaasona?? - Yleinen keskustelu

Faunastic

Meillä ihan reilu vuosi sitten oli neljä kaasoa ja kolme bestmania ;) Emme osanneet valita, emme voineet pitää ythä ystävistämme "parhaana", joten päädyimme tähän ratkaisuun. Sitten tosin jouduimme vaikean valinnan eteen, kun piti valita todistajat, eli ketkä tulevat olemaan alttarilla vierellämme. Yksi kummaltakin. Se oli vaikeaa!

Mun ns. ykköskaaso, eli tämä joka seisoi alttarilla tukenani, järjesteli polttarit muiden kaasojen kanssa ja sopivat polttariajankohdasta bestmanien kanssa. Ykköskaasoni ja toinen kaaso pitivät huolen vieraslistasta heti kutsujen lähtiessä postiin. He auttoivat istumajärjestyksen laatimisessa. Kaikki kaasot ja bestmanit olivat auttamassa juhlapaikan koristelussa ja siivoamisessa. Hääauto tuli yheltä bestmanilta ja kaason kanssa teimme autoon taakse kyltin ja sen ... mikä lie kolistelee siellä takana :D Kaksi kaasoani olivat juhlapaikalla viimeiset jäljellä olevat ja he siivosivat paikan TÄYSIN VAPAAEHTOISESTI keskellä yötä, ettei siivousporukan aamulla tullessa tarvitse haistella viinaa :oops:

Ykköskaasoni toimi myös henkisenä tukena. Pukeutumisapuna ja meikkiapuna.

Sivut

Kommentit (19)

sira

Niin sitä vaan, että onko kukaan ollut teistä kaasona? Jos, niin mitä hommia kuului tai kuuluu teidän mielestä kaasolle? Ja vielä semmonen, että voikohan kaasoja olla enempi kuin yks? 8)
[size=9]autuaan tietämätön[/size]

figaro

Itse en ole kaasona ollut, mutta minulla itselläni oli kaaso.. tai lähinnä ystävä, joka jelppi hääjärjestelyissä ja hoiti bestmanien kanssa hääohjelmasta.

Kannattaa ehkäpä morsiamen kanssa keskustella sinun osuudestasi, jos nakki on napsahtanut :D

Jeii

Aika tapauskohtasta :) Kuten Figaro sanoi, kannattaa sen morsiamen kanssa jutella.

Mitään ressiä ei kannata ottaa ja kieltäytyä suoraa, jos morsian tarjoaa (tai no tuputtaa) hommia puoskarimaisesti :wink:

PÄÄSISPÄ HÄIHIN!

Tiger

Olin kaasona...nooh..se oli sellaista morsiammen tukena olemista, kolmantena kätenä olemista, joka myös sai päällensä kaiken jos jokin meni päin honkia.

Tyttönen

kaasona en myöskään ole ollut,mutta eikö se juuri sitä morsiamen apuna ja tukena olemista ole. Polttareiden järjestäminen tietääkseni kuuluu kaasolle. Mutta tosiaan kannattaa kysyä morsiamelta itseltään,mitä hän toivoo sinun tekevän ,jos siis kaasoksi pääset/joudut :D
Ja kaipa niitä useampikin voi olla. Tuttavan häissä ainakin oli kaksi kaasoa. Tai se toinen niistä taisi olla se "ykköskaaso"...

sira

No, itseasiassa olen ollut jo kaasona tässä taannoin..mutta mutta. Mulle tuli vaan jotenkin sellanen olo, et olin tosi vähän apuna. Ei morsian kyllä kuitenkaan valitellut, päinvastoin :lol:

Itse olin väsäämässä koristeluita, järjestin polttarit, hääpäivänän sitten tietenkin olin kaikessa niissä pikkujutuissa mukana. Kuulin vaan jotain juttua, että jotku kaasot ois tyylin vuoden valmistellu häitä jne.

MiuMiu*

Joo, kaason tehtävä riippuu ihan hääparista itsestään. Oma kaasoni oli lähinnä vain henkisenä tukena ja auttoi vähän koristeiden teossa. Muuta hommaa en hänelle antanut, koska halusin kuitenkin suunnitella ja toteuttaa itse omat häämme :)

Välillä kuulee vaikka minkälaista kauhutarinaa siitä, miten hääpari valittaa, ettei kaasot saa mitään aikaiseksi aivankuin kaikki häävalmistelut kuuluisivat kaasoille :shock:
Kaason tehtävä on siis olla vain apuna, ei järjestämässä kaikkia hääparin asioita...

*Sandy*

Minua on juuri pyydetty kaasoksi, ja tottakai suostuin siihen. Meitä on kaksi kaasoa ja me järjestämme ohjelman häihin (saas nähdä mitä oikein keksimme). Olemme myös henkisenä tukena ystävällemme :) Polttarien järjestäminen on myös meidän hommia, niitä ollaan jo innolla alettu suunnittelemaan :)

miss nurse

Mielestäni voi olla enemmän kuin yksi kaaso. Itselläni oli 4 8)

Kaasot auttoivat järjestelyissä, värkkäsivät kanssani koristeita, kehittivät ohjelman (halusimme että se on meille naimisiinmenijöille ylätys) ja mikä "tärkeintä" JÄRKÄSIVÄT IHANAT POLTTARIT :lol:

Kaason tehtävät kannattaa sopia etukäteen, ettei siinä stressin ohella tule mitän epäselvyyksiä...

papuna

mullekkaan ei ole sitä kunniaa vielä napsahtanut että kaasoksi olisin päässyt,muttei tosin yksikään tyttökaveri naimisinkaan ole mennyt 8)
-mä olen itse sellanen hös-hös-höösääjä,että olisin vaan aivan onnesta soikeena jos joskus joku morsian antaisi mulle askarreltavaa ja järjestettävää :lol: meitsi varmasti menis ainakin puolvuotta niillä hypeillä ihan huumassa :twisted:
heh,oikein yli-innokas painajais kaaso!!!

no,ei...
vakavasti.musta kaikillle kaasoille annetaan iso vastuu ja samalla luottamuksen osoitus siittä, että haluaa juuri hänen järjestelevän morsiammen "tärkeintä" päivää...
helppoja morsiammia ja kaameita morsiammia tietysti maailmaan mahtuu,mutta se kuuluisa asioista keskustelu varmasti estää monia konflikteja.

komppaan Jeii:tä : KUMPA PÄÄSIS HÄIHIN<3

Amalia

En ole ollut itse kaasona, mutta seurasin kauhulla vierestä, kun kaverini nakitettiin kyseiseen hommaan pari vuotta sitten. Morsiamella oli hyvin selkeät suunnitelmat siitä, millaiset häiden pitää olla, ja epäonnistumisista syytettiin tietysti kaasoparkaa. Kaaso toimi lopulta häiden jokapaikanhöylänä ja stressasi ankarasti koko sen puolen vuoden ajan, kun häitä järjestettiin.

Kaason tehtävä on varmasti kunniatehtävä, mutta liikoja ei pitäisi odottaa! Eikö kaason pitäisi kuitenkin olla pääasiassa morsiamen tukena, eikä käytännössä järjestää koko show'ta :roll: ?

papuna

ehdottomasti amalia samaa mieltä siittä ettei kaaso saisi mikään morsiammen orjatar olla!
jos haluaa jonkun hoitamaan kaiken puolestaan niin palkatkoon "wedding planner":in!

Poppins

Minusta kaaso myös perinteisesti auttaa käytännön järjestelyissä, eli oikeastaan "järjestää" tilaisuuden, hääpari vaan suunnittelee ja tekee mitä kerkeää ja haluaa. Varsinkin isojen häitten järjestämisessähän on tosi urakka, kaaso on siinä morsiamen oikea käsi. Mutta näissäkin tietysti eroja...

marimma
k87
¨pitääkö kaaso puheen? :o eikös se oo vaan bestman?

en tiedä varmaks, mut näin mä muistelisin :)

Siskon juhlissa ainakin piti pelkästään kaaso :D
Kun taas tän siskon kaverin juhlissa pitivät bestman ja kaaso yhdessä (en tiedä oliko valittu pariskunta bestmaniks ja kaasoks, vai olivatko kavereita keskenäänkin, mutta hyvin meni) :) En oo vielä yksissäkään häissä kai ollut jossa bestman uskaltais puhetta pitää :D

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat