Ohjelma- ja tarjoiluideoita - Yleinen keskustelu

figaro
eMaria
Viikonloppuna olisi tarkoitus kokoontua tyttöjen kesken pitämään hauskaa ihan koti-oloissa. Juomat tuottavat kuitenkin onkelmia..

Hyviä booli/muita sötkötys ehdotuksia kaipailisin siis. :)

Sivut

Kommentit (17)

Rixuliini

Tämä menee tuohon juomapuoleen, mutta olen aikaisemminkin jossain ehdottanut vodkamelonia.
Eli meloniin tehdään aukko, ja suppilon kanssa pienissä erissä viikon mittaan kaadetaan pullollinen vodkaa sisälle. Säilytetäänjääkaapissa. En ole itse kokeillut, mutta kuulemma tosi hyvää ja humahtaa päähänkin kiitettävän nopeasti.

Muuna tarjoiluna suosisin jotain pieniä tapaksia, ne voi halutessaan lykätä jonkun tikun nenään, ettei tarvi sormiaan välttämättä sotkea. Eli aurinkokuivattuja tomaatteja, oliiveja, pieniä olutmakkaroita, jotain hyvää salsaa ja dippiä, lisäksi tacolastuja. Ehkä vielä keitettyjä kananmunanpuolikkaita majoneesilla ja juustoja.
Sitten isompaan nälkään joku ruokaisa salaatti, ja vieläkin isompaan lisäksi joku nopea vuokapaistos.
Makeaksi naposteltavaksi olisi ihania jotkut hedelmäsiivut ja mansikat, ja hiukan kermavaahtoa.

sira

Jos ite järjestän illanistujaiset niin ruokapuoli on aika simppeli. Ei mopolle mahottomiin (oikkeesti maailman ärsyttävin sananlasku :twisted: ).
Tarjoilen lihapullia, niitä kaupan ylihuippuja pakastepatonkeja, joku salaatti (vihreä/makarooni), joskus oon tehny pasteijoita (täytteenä jauheliha). Sit jotain sekalaista boolia ja lisäksi voi olla jäätelöannoksia, sipsejä, karkkia tai jotain vastaavaa..

sabuh

löysin tuossa synttärijuhliini boolia etsiskellessäni erään hääsivuston, missä oli runsaasti boolivaihtoehtoja. sieltä itse bongasin semmoisen sitrusboolin kuin bittersweet, mutta tein siihen vähän omia muutoksia (ja sain samalla boolia vähän enemmän tarjolle) ja kävi kaupaksi todella hyvin :wink: tässä siis ohje:

0,75 l puolimakeaa tai makeaa kuohuviiniä (itse käytin tässä
0,2 l limettimehua
0,1l Suomiviinaa
jonkin verran Pirkan Lemon&Lime-limsaa
jäitä
Koristeet: limetin ja kiivin viipaleita

ja tosiaan sivusto mistä löytää kivoja booleja, on www.naimisiin.info/haaopas/boolit.html

Amalia

Meillä oli just viimeisimmissä pirskeissä kolmea eri boolia, jotka oli kaikki tosi hyviä. Katottiin Alkon nettisivuilta perusboolin ohje (siis väkevän, liköörin ja lantringin määrät) ja vaihdeltiin makua liköörillä; mustikka, mansikka ja omppu toimi oikein hyvin :P.

figaro

Joskus foorumin ollessa vielä uusi, aloitin aiheesta keskustelun, joka ilmeisesti uudistuksen myötä on kadonnut bittiavaruuteen.. Laitan alulle uudestaan ;)

Tänne siis vinkkejä millaisia ohjelmia voi kehitellä esim. syntymäpäiville, halloweeniksi, uudeksi vuodeksi jne.

Ja mitäpä kemut olisivat ilman tarjoilua? Sinun vinkkisi naposteltavaksi, booliksi tms.

Sofia K

Riippuu tietysti vähän siitä että kuinka paljon porukkaa on tulossa.

Pienempiin juhliin on mielestäni ihan hyvä tarjoilu vaikka kreikkalainen salaatti ja sellaiset kaupan pakastepatongit (valkosipulivoi, yrttivoi ym. patongit). Salaatti vaan nätisti esille ja patongit pilkotaan pieniksi paloiksi tarjottimelle. Kasvisyöjätkin pystyy syömään. :wink:

Juomana joku booli ja jotain limua myös, jos paikalle tulee ihmisiä, jotka eivät juo alkoholia.

Kaikki pelit on kivaa ohjelmaa. Vaikka jotkut sanaselityspelit, mitä voi pelata pareittain/joukkueissa.

Vivian

Hyviä ruokavinkkejä jo edellä..myös itsetehdyt pitsat toimivat hyvin, voi vaikka olla kahta erilaista. Ja juustotikut ovat kivoja. Sekä piirakat ja salaatit. Joskus tein myös meksikolaiset pippalot joissa oli tortillalastujen päälle laitettu täytteitä ja juustoa ja laitettu ne uuniin sekä tortilloja yms. kallista, mutta tykkäsivät.

Tuota melonia haluaisin koittaa itsekin, kuullut myös että toimii hyvin...pienellä porukalla on myös kiva tehdä drinkkejä.

Ohjelmaa ei mielestäni tarvitse olla, itse olen niitä joiden mielestä pelit ym pilaavat illan...no ehkä hieman liioitellusti sanottu, mutta ainakin ne pitäisi järjestää niin etteivät tolkuttomasti häiritse normaalia jutustelua yms tai sitten niin ettei niitä ole koko iltaa ainakaan. Niinkuin huomaatte kaikki eivät niistä pidä :)

Shandy
Vivian
Ohjelmaa ei mielestäni tarvitse olla, itse olen niitä joiden mielestä pelit ym pilaavat illan...no ehkä hieman liioitellusti sanottu, mutta ainakin ne pitäisi järjestää niin etteivät tolkuttomasti häiritse normaalia jutustelua yms tai sitten niin ettei niitä ole koko iltaa ainakaan. Niinkuin huomaatte kaikki eivät niistä pidä :)

Pelit on tosi kivoja pienellä porukalla, mutta jos on suuremmat pippalot niin sitten se on jo hankalaa kun kaikki ei halua pelata ja siinä on sitten kaikenlaista hälinääkin ympärillä. Ja on sekin raivostuttavaa jos joku trivial pursuit kestää ja kestää ja kestää... ;)

Jeii

Pikkupitsat :) Niitä on mukava väsätä ja melko halvaksikin tulevat. Halkaisija ksi noin 15 cm ja täytteeksi vain pari asiaa, että pysyvät kasassa.

marru

Ystäväni kihlajaisissa pariskuntien kesken leikimme "kuutamolla" ohjelmaa. Jokainen pari esitti väittämiä yhteiseltä taipaleelta ja muut yrittivät arvata mikä niistä ei ole totta.

Usein ollaan pelattu myös rappakaljaa, tuttu juttua, aliasta, haluatko miljonääriksi, pullonpyöritystä, trivial pursuit... Twister on tosi hauskaa.

Kesällä ollaan monesti pelattu Betangueta tai krokettia ulkona.

Pullon pyöritys oli tosi kivaa viimeksi?
Kysyin kaverilta esim. Mikä on ollut paras hetki elämässäsi? Elämäsi suurin moka? Ensimmäiset kännit? Eka kerta? ......

Sekä kisa jossa kilpailijoille sidotaa naru ja narunpäähän kynä "hännäksi". Kuka kilpailijoista saa ensin upotettua "häntänsä" pullon sisälle. Aika huvittavan näköistä.

Tai viesti jossa kuljetetaan (keitettyjä) kananmunia lusikalla, lusikka suussa. Kilpailijat tietysti luulevat että ne ovat raakoja munia.

Eurokossu kisa oli yksissä häissä. Eli eurokossupullo oli asetettu lattialle ja porukka sai osallistua euron kolikoilla mukaan kisaan. Kuka sai heitettyä euronsa lähimmäksi pulloa voitti pullon. Sillä tienattiin hääparille kymmeniä euroja.

Kärpäslätkä on kiva tutustumisleikki, jos porukka ei vielä kunnolla muista toisten nimiä. Silloin yksi menee piirin keskelle ja yrittää ehtiä läpsäistä sitä kenen nimi huudetaan. Se kenen nimi huudetaan pitää ehtiä huutaa jonkun toisen nimi ennenkuin keskellä oleva ehtii läpsäistä.
Jos ei ehdi/muista huutaa kenenkään nimeä joutuu keskelle lätkijän paikalle.

Tutustumisleikkinä käy myös sellainen että tuntemattomat ovat pareja keskenään ja esittelevät itsensä toisilleen. Pienen keskusteluhetken jälkeen kukin esittelee parinsa koko porukalle.

Katsoppa täältä voi löytyä lisää vinkkejä:

http://www.positiivarit.fi/aarteisto/uteluarkisto/index.asp?id=2251

http://keskustelu.soneraplaza.fi/forum.jsp?forum=167

Kaipailisin jotain hyviä ohjelmanumeroita kolmkymppis bibbalot lähestyy.

Booliin kannattaa laittaa limsan sijasta
1 osa valkoviiniä, 1 osa vissyä, 1 osa limsaa
Viinaa ja likööriä oman maun mukaan.
Koristeeksi pakastemansikoita tai muita pakastemarjoja ja erikoisen muotoisia jääpaloja. Jääpala astioita saa erimuotoisia.
Mulla oli naisten illassa pippelin muotoisia jäitä boolissa :)

eikku
Lania
Sisko just kerto et sen beduiinibileissä oli ollu vodkahyytelöö. Kuulemma helppo ja hyvä.

Mä tein noita hyytelöitä syntymäpäivilleni ja ne meni ihan pilalle eikä kukaan syönyt niitä :lol: Vaikka me kuinka mun kaverin kaa yritettiin noudattaa ohjeita niin ne lössähti ja maistu ihan kaameelta. Kaikki meni roskiin :lol:

Mä teen yleensä yhtä mummolta opittua kinkkupiirakkaa. Se on helppoa ja tosi hyvää :)

Booli mitä olen tehnyt äitin synttäreille ja omilleni sisälyi viinaa, pisang ambonia, alkoholitonta päärynä siideri ja spriteä. Sitten lorautin siihen myös yhtä hyvää likööriä, jonka nimeä en nyt tähän hätään muista.

Amalia

?Tuli just mieleen, että rennoissa pirskeissä Twister on ihan ykköspeli! Siinä tutustuu pakostikin muuhun porukkaan :lol: . Tosin ei suositella hirveessä kännissä pelattavaksi, nimim. Miten niin pöydän kulmasta saa kuhmun otsaan, jos siihen törmää :roll:

marru

Olen samaa mieltä.

Twisterin myötä tulee myös kivasti notkeutta.
Yhteen aikaan tapasin pelata sitä lasten kanssa päivittäin, kyllä nopeasti huomasi kuinka alkoi notkistua :)

Sitä voi myös pelata jos lapsiperhe tulee kyläilemään, koko porukka mukaan... Vauvasta vaariin.

rekorderlig

Kesäyön unelma
(19 annosta)

1,5 l Rekorderlig-metsämarjasiideriä
1,5 dl vodkaa
2,5 dl mesimarja-vadelmalikööriä

Sekoita vodka ja likööri boolimaljassa. Lisää siideri maljaan juuri ennen tarjoilua. Lisää koristeeksi mustikoita ja vadelmia, mintunoksia ja -lehtiä sekä jäitä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat