Päivän kuumat uutiset + keskustelua niistä - Yleinen keskustelu

bananab

Tuli kyllä ihan paha mieli kun ton vauvansurmajutun luki.. miten ihmiset voivatkaan olla niin tyhmiä. :?
Eikä muutenkaan tuota kasvissyöntiä pitäisi kenellekään tuputtaa vauvasta asti vaan pitäisi antaa itse tehdä päätös haluaako kasvissyöjäksi ryhtyä.

Sivut

Kommentit (1833)

miss.
koeputkilapsi
Varmasti keplottelee ittensä tuosta vankilajutusta tuo Paris, tai sitten tekee jonkun lesbovideon tai sarjan leidit posessa. :D

:lol:

Jesssi-

14000 on kyllä aivan älytön määrä viestejä kuukaudessa :shock: Voin todellakin kuvitella vanhempien ilmeen kun ovat laskun nähneet,tai lähinnä viestimäärän.

bananab

Minä en oo ikinä tuota ymmärtänyt että jos virkamiehen tappaa se on pahempi juttu kuin jos tappaa ihan mattimeikäläisen, vaikka olisikin työnsä puolesta uhriksi joutunut niin ihan yhtä suuri menetys on joku ei-virkamieskin. :roll:

Ja kuinka paljon näitä rattijuoppojen aiheuttamia onnettomuuksia oikein annetaan tapahtua ennenkuin rangaistuksia kovennetaan..

liljankukka
Kepatäti
ittehän ne poliisit (tai muut vastaavat) on työnsä valinnut, riskit tietäen. Niiden henki sen arvokkaampi ole kuin kenenkään muunkaan ja loppupelissä, ketä se lohduttaa jos joku istuukin vähän pidempään.

No joo, itsehän poliisit toki työnsä valitsevat riskit tietäen, mutta ei ne poliisit sitä olekaan päättäneet että virkamiesten kuolemantuottamusta tutkitaan aina murhana. :D hehe, nojoo. Siis, ymmärrän kyllä mitä tarkoitat.

Itsekin ihmettelin kovasti, kun isäni kertoi että tapausta tutkitaan murhana. Onhan poliisit kuitenkin ihan samanlaisia ihmisiä kuin muutkin, ja ihan yhtä paljon tän kuolleen omaiset surevat, syytetään rattijuoppoa sitten murhasta tai taposta. Jos kyseessä olis ollut joku muu kuin poliisi, tapausta olisi tutkittu "vain" törkeänä kuolemantuottamuksena.

Isäni on poliisi ja sitä mieltä, että on ihan oikein tutkia tätä murhana. Kyseinen laki on määrätty tavallaan virkamiesten turvaksi. Kuitenkin todennäköisesti murhasyyte lievenee ja rattijuoppoa syytetään "vain" virkamiehen väkivaltaisesta vastustamisesta, törkeästä liikenteen vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta..

Harmi kun noin nuoren miehen elämä meni pilalle, mutta toisaalta itsepä hän meni rattiin kolmen promillen humalassa ja kaahasi puolen tunnin ajan poliiseja pakoon, hurjaa vauhtia, sen sijaan että olis heti totellut pysähtymiskäskyä ja välttynyt tappamasta ketään! Eli ei tää mun mielestä ihan tahaton vahinkokaan ollut.. :?

mimuli

Kuten monet sanoikin, niin tekijän perheelle tämä on myös kova pala. Ampujaltahan jäi myös pikkuveli, joka oli 10 (?) vuotias, ja häntäkin voi kyllä miettiä, kuinka tällainen vaikuttaa hänen tulevaisuuteensa. Lisäksi vanhemmat ja suku, kaikki omaiset.

En nyt halua puolustella ampunan tekoaan mitenkään, tuoda vain esille ajatuksen, että miten jollain on niin paha olla, että ajautuu purkamaan sen näin?
Haluan siis painottaa, että en puolustele tekoa mitenkään, mielstäni oli ehdottoman väärin kohdistaa ja purkaa vihaa syyttömiin ihmisiin, eikä mielestäni ihmisellä ole oikeutta viedä toisen henkeä.

Tottakai myös uhrien omaiset.. Kuinka monelta ihmiseltä pirstoutuikaan niin paljon..

Minua myös tapaus järkytti ja aika paljon järkyttikin. En tuntenut sieltä ketään, en edes tiennyt ketään, mutta silti tapahtuma sai ainakin ajattelemaan. Toki se, että olen itse samaa ikäluokkaa tapahtuman osallisten kanssa, pistää paljon ajattelemaan. Ja yleensäkin, että tällaista tapahtuu. Toki on tapahtunut ennenkin, tapahtuu koko ajan jonkinlaista vastaavaa, mistä täälläkin jo mainittiin, mutta kun se tulee näinkin lähelle, niin se, ainakin minuun, vaikuttaa paljon voimakkaammin.

Itku silmässä täälläkin. :(

JJEMMY

Alle 10 min sitte tuli uutislähetys ja sillo oli vasta 3 kuollu :shock: Mistä luit tosta seittemästä uhrista? Mihinkään iltalehteen tms en kyl uskois...

Tähtisumu

Ei oikein voi uskoa, että täällä Suomessa(kin) tapahtuu tommosta :? Varmasti ihan kauheeta sen menehtyneen naisen mahdolliselle perheelle! :(
Tossa kun yhtiä ylimääräsiä uutisia katoin, niin matti vanhanen sano haastattelussa että ei voi pois sulkea sitä että ois otettu mallia jenkeistä..

Mut tosiaan, sairasta touhua!

Sharon
Kepatäti
Voin pistää teitä paremmaksi..

Meidän iskä on rekkakuski. Meidän iskä todisti tapahtuman muutaman metrin takaalta. Semmosesta kymmenestä sekunnista kiinni, että ei ollu meidän iskä se rekkakuski, joka haudataan.

Oon vähän shokissa. :( Hirvee tapahtuma, mutta itsekkäästi täytyy sanoa, että onneksi oli edeltävä auto eikä meidän iskä. :(

Voisin pistää paremmaksi.

Tunsin/tiesin tuon kuskin. No onneksi ei ollut sinun isäsi, mutta jonkun muun perheenjäsen ja jonkun muun tuttu se oli.

mimuli

No niinkin se on, mutta eipä sitä median luoman kuvan perusteella voi tietää, mitä kyseinen henkilö on ajatellut.. Ja jos kerran oli mielialalääkitystä ja muita juttuja, niin niistä voisi liittää pahaan oloon.

Hän itse kyllä nosti syyksi aatemaailmaa ja muuta vastaavaa. Mutta aina on niin monisyisiä juttuja, että..

xaz

Kyllä lakikirjoista on mulle ollu aina apua millon sieltä on pitäny jotain käydä kahtomassa, et hyvät vastaukset oon ainaki tähän mennessä saanu, mut kovin tiuhaa tahtiahan niitä uusitaan. Periaatteessa ei ees vaikuttais ostaa yhtä, vaan alkaa "kestotilaajaksi" :roll:

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat