ASUNNONHAKU+TIEDOT.. - Yleinen keskustelu

gollum
Pai25
Käsitykseni mukaan luottotiedot menee oikeuden päätöksellä... Eli täytyy kyl olla tosi välinpitämätön et menettää luottotietonsa ! Ja se on suht pitkä juttu, ennen ku ne menee.
Eikös Asiakastiedolta saa tarkistettua omat luottotietonsa ?

No eipä nyt ihan noinkaan. Joskus sattuu olemaan melko paljon laskuja, ja sitten työttömäksi jäädessä ei vaan yksinkertaisesti ole kaikkeen varaa. Silloin joutuu maksamaan vuokran ja pankkilainan, ja muut laskut saa sitten väkisillä mennä sinne ulosottoon.

Sivut

Kommentit (25)

mimmah

olisin kysellyt onko kellään kokemusta ku mulle tuli luottotietoihin laskun maksun jättämisestä merkintä ja nyt olen maksanu sen kokonaan että mite nyt saan asunnon?????auttakaa...iski paniikki..ei kai tartte vanhempien luona asua 4vuotta

Laura

Merkintä pysyy ehkä kaks vuotta rekisterissä. Vuokra-asunnot todennäköisesti saat, mutta pankkilainaa et välttämättä saa. Jotkut vuokranantajat haluavat vuokralaisen luottotiedot tarkistaa, mutta ei se estä asunnon saamista. Näin minä olen asian ymmärtänyt

Rixuliini

Eikö tuollaiset merkinnät pysy luottotiedoissa viisi vuotta?

Kyllä saat vuokra-asunnon, riippuu ihan vuokranantajasta, mahdollisesti joudut maksamaan isomman takuuvuokran tai antamaan henkilötakauksen. Voi myös olla että vuokranantaja ei halua vuokrata asuntoaan henkilölle joka ei ole rekisterien mukaan luottokelpoinen.

Jzzu

Yksityiset vuokranantajat eivät luottotietoja välttämättä tarkista mutta niin kauan kuin merkintä näkyy et tule saamaan kiinteistövälittäjän kautta asuntoa.
Näin ainakin eräälle tutulleni sanottiin kun välityksen kautta asuntoa haki ja luottotiedot olivat menneet.

kameletontti
Jzzu
Yksityiset vuokranantajat eivät luottotietoja välttämättä tarkista mutta niin kauan kuin merkintä näkyy et tule saamaan kiinteistövälittäjän kautta asuntoa.
Näin ainakin eräälle tutulleni sanottiin kun välityksen kautta asuntoa haki ja luottotiedot olivat menneet.

ainakin kouvolan suunnalla ovat yksityiset vuokran antajat TODELLA tarkkoja noiden luottotietojen suhteen :roll: nimimerkillä;muuttanut meilkein 20 kertaa siellä suunnalla.

Miffy

Mä en usko, että yks lasku vielä paljoa merkkaa...

Mutta en tiedä!

Miten paljon myöhässä siis maksoit sen? Eli miten helpolla se merkintä sinne luottotietoihin tulee?

Laura

Jos luottotietoihin tulee merkintä, siitä pitäs tulla aina lappu kotio. Yleensä, jos ei maksa perintätoimiston lähettämiä laskuja ja lasku menee perintään, silloin tulee merkintä. Lasku voi mennä ulosottoon tai oikeuteen.

Miffy

aaa ok. Eikun mietin vaan kun joskus unohdin maksaa vuokran ja tuli perintätoimistosta lasku (hui kun pelästyin). No maksoin sen sitten. Jotenkin kuvittelin, että nyt tais tulla luottotietoihin merkintä. Mutta eipä kai sitten tullut.. Ainakin sain tämän jälkeen vielä asunnon, jonka omistajat tarkastivat luottotietoni...

Pai25

Käsitykseni mukaan luottotiedot menee oikeuden päätöksellä... Eli täytyy kyl olla tosi välinpitämätön et menettää luottotietonsa ! Ja se on suht pitkä juttu, ennen ku ne menee.

Rixuliini

Käsittääkseni luottotietoihin tulee silloin merkintä, jos ulosottomies on todennut sinut varattomaksi, eli jos lasku on mennyt ulosottoon :arrow: et ole maksanut sitä, eikä sinulla ole ollut mitään ulosmitattavaa omaisuutta/tuloa.
Perintätoimisto tarvitsee käräjäoikeuden päätöksen jotta se voi siirtää saatavansa ulosottoon.

Näin muistelisin että meille on joskus kuluttajansuojakurssilla opetettu.

Jzzu
gollum
Pai25

No eipä nyt ihan noinkaan. Joskus sattuu olemaan melko paljon laskuja, ja sitten työttömäksi jäädessä ei vaan yksinkertaisesti ole kaikkeen varaa. Silloin joutuu maksamaan vuokran ja pankkilainan, ja muut laskut saa sitten väkisillä mennä sinne ulosottoon.

No empä nyt tiiä.
Ite oon työtön enkä oo kertaakaan saanu ees viivästyslaskua, joskus kun on tosi tiukkaa ollut oon ilmoittanu etukäteen vuokrafirmalle että maksan heti kun voin mutta hieman myöhässä.
Työttömän etenkään ei tulisi opetella elämään yli varojensa, niistä ylimääräisistä tingitään.
Eli olen kyllä Pain kanssa samoilla linjoilla..

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat