Mitä olet luullut? - Yleinen keskustelu

Sinsemilla

sain neuvolasta semmosen kirjasen missä kerrotaan mitä milläkin viikolla tapahtuu... siellä on sitten sivuja mihin voi kirjotella omia tuntemuksia ja muutamalla sivulla on kysymyksiä mihin voi kirjottaa vastauksia, että muistaa sitten vaikka neuvolassa niistä keskustella... siinä oli siiten kysymys "mitä vaivoja sinulla on nykyään?"... luin varmaan kuukauden ajan sen monta kertaa "mitä vauvoja sinulla on nykyään?"... oletin että nyt kun ollaan raskaana, aletaan automaattisesti pitää vaikka pehmolelua vauvana, tai lemmikkikoiraa tai jotain vastaavaa... ihmettelin kyllä, kun ittellä ei ollut mitään VAUVOJA... ;)

Sivut

Kommentit (474)

miss.

Mää luulin pienenä niissä Pauligin kahvimainoksissa, että se "tietysti Pauligin" tarkoittaa jotain reepukka kahvia, jolla ei oo varaa mainostaa, niin ne muut kahvimerkit mainostaa sitäki samalla. Niinku et "tämä Presidentti-kahvi on tosi hyvää mut tietysti Pauligin on ihan hyvää".

Mun kaveri selitti mulle lukiossa Amerikan ja Usan eron yms. mut en kyl vieläkään oikeen tajuu niitä.. en esim. tienny et on joku Pohjois- ja Etelä-Amerikka. Et kyl mää jo jonku verran tajuan mut kyl mää silti aina hiljenen mystisesti, kun joku tilittää tyhmistä jenkeistä, jotka ei oo jossain testissä osannu piirtää maailmankarttaa, kun ite osaan sijottaa jonku Venäjän ja Ruottin :p.

Joskus tollasissa tilanteissa mää häpeän ihan suunnattomasti tyhmyyttäni mut yleensä se on ihan hauskaa :lol:.

Sasuska

Luulin pienenä, että ihmisiä voi ostaa kaupasta sellaisissa läpinäkyvissä pusseissa, jotka on liimattu päistään kiinni. Hassuinta siinä oli se, että ajattelin, että niitä ihmisiä voi ostaa vauvasta vaariin! :shock: Ilmeisesti tämä luuloni johtui siitä, että vaatekauppojen ikkunoissa on mallinukkeja, joilla on hintalaput niissä vaatteissa... :D

Sitten kerran kun olimme ruokakaupassa, tajusin yhtäkkiä, että hei, eipä täällä muuten missään ole niitä ihmisiä myytävänä. Enkä oo kenenkään ikinä nähnyt laittavan tuohon kassahihnalle ihmispussia! :D

Torspo
Rahel
Jzzu
Rahel

Tota noin, urosnauta? Eikös kuiteskin sonni? Nauta on aina naaras. Ja urosnaaraita ei tietääkseni ainakaan sorkkaeläinten joukossa ole...

Pakko kyllä korjata.
Nauta on ko. eläinryhmän yläkäsite, nautaeläimet siis: niin sonnit kuin l'ehmätkin.
Sonni tai härkä siis uros ja l'ehmä tai hieho naaras.
Esim. naudan jauheliha pääasiassa sonnin lihaa.
Urosnaudaksi siis voi sanoa mutta oikeampi nimitys olisi tosiaan tuo sonni.

Ettäpä näin...

Jahaa :shock: Enpä oo tuota tiennykkään. Oon aina luullu, että nauta on naaraslehmää ja sonni urosta. Eli, jos joku sovinistimies haukkuu naudaksi, voi sanoa, että right back at you :wink:

Mä sanon aina poikalehmä.. Ja ukkeli jaksaa huomautella ettei ole kuin lehmiä jotka on tyttöjä ja sonneja jotka on poikia. Eli poikalehmiä. :wink:
Ja mullekin selvisi vasta nyt tää härkäjuttu kun lueskelin näitä juttuja... :oops: :oops:

jenzci
DemonOfTheDay
mä luulin aina 10v. asti että vaikka ihmiset puhuu eri kieliä niin kaikki kuitenkin ajattelee suomeksi :shock:

heh, mä luulin ihan samaa pienempänä.. ihmettelin, et mitä järkee on puhuu muita kielii, ku joutuu kuitenki kääntää ne suomeks :D

Lania

Kaikilla (toivottavasti) on varmaan jotain juttuja, mistä on ollut täysin hakoteillä. Kertokaa näitä asioita, ja millon saitte tietää asian oikeen laidan! Mitä nolompi, sen parempi :D

Itsehän sain vasta jokunen vuosi sitten tietää, että karpalo ei ookaan sama asia kun karviainen :?
Vasta myös muutama vuosi sitten huomasin, että Lahti ei ookaan rannikolla Turun ja Porin lähellä :D (enkä ite ees asu kovinkaan kaukana Lahdesta...)

Ja kaveri kerto kuinka on koko pienen ikänsä luullu, että anjovis on hedelmä...

Miffy

Mä tajusin varmaan noin yläasteella, että maa kiertää aurinkoa eikä toisinpäin.

Mä luulin noin viime viikonloppuun asti, että hylsy on sama kuin hylky.

Hmph... Eipä tuu nyt muuta mieleen :)

shanti

joskus kun olin ihan pentu, niin ukki sano vitsillä autossa, että jos painaa tuosta napista niin auto räjähtää. Minähän tyttö kauhuissani olin siitä asti ollut ja pelännyt, että eihän vaan kukaan vahingossa sitä tökkää pohjaan.
No, vasta muutama vuosi sitten tajusin, ei se tosin ollut siinä välissä kovin usein käynyt edes mielessä, mutta kuitenkin, tajusin sen olevan matkamittarin nollausnappi.

en tykänny pienenä yhtään karhunpoika sairastaa-laulusta. jälkeenpäin selvisi miksi, eihän sitä hellinyt käärme, laulettiin vaan että häntä hellikäämme.

nuo nyt ainakin ekana tuli mieleen, vaikka hakoteillä on jatkuvasti :lol:

Fansku
shanti
en tykänny pienenä yhtään karhunpoika sairastaa-laulusta. jälkeenpäin selvisi miksi, eihän sitä hellinyt käärme, laulettiin vaan että häntä hellikäämme.

Buahhahhaa... :lol:

Minulle selvisi 18-vuotiaana, että penkkiurheilu ei ole joidenkin urheilulajien "yläkäsite" kuten esim. yleisurheilu vaan että kyseessä on urheilun katsominen. Kaveri kun tämän selvitti niin kyselin vielä monen kertaan että ootko ihan varma??? Olin niin varma omasta versiostani! :D

Sitten luulin, että hedelmäsalaatissa ne viinirypäleet (?) ei olekkaan hillosipuleja. Sekin selvisi vielä kivasti kun jossain selostin, että mä en tykkää näistä hillosipuleista ja siirsin viinirypäleitä syrjään. Noh, olipahan muilla hauskaa.

Mä oon kanssa yks jolle näitä sattuu jatkuvasti ja avomies aina vitsinä ottaakin meidän ikäeron esiin kun loistan älylläni...

Niin tulikin vielä heti yks mieleen, että joku sanoi meille kun oltiin pieniä, että valoja ei saa rämpyttää kun se tulee niin kalliiks (että joka kerta kun avaa niin se maksaa paljon), varmaan jotain aikuista vaan ärsytti valojen rämppääminen. No, minä sitten avomiehelle valitin, että anna sen valon olla koko ajan päällä kun se tulee niin kalliiks avata ja sulkea. Ja avomies totes, että kerro ihmeessä lisää ja mä aloin selostaa että kuule kun sähkössä on sellanen "avausmaksu" ...vähän ihmeissäni siitä että miksi hän ei sitä tiedä kun on sähköalan ammattilainen...niin hänhän meinasi kuolla nauruun! ..mua oli siis kusetettu! :shock: Tää selvisi silloin kun muutettiin nykyiseen asuntoon, olin 21 tai 22, että pitkään elin pimennossa ja "säästelin sähkölaskua" 8)

Sleepingangel

Luulin aina että Esteri on miehen nimi. "Vettä tulee kuin Esterin peestä", naureskelin vielä vähän aikaa sitten poikaystävälleni että kylläpä nuo miehen takamukset vuotaa paljon. Hän vain tokaisi että "Joo, no se Esteri on edelleen se nainen". Menen aina sekaisin kumpaa sukupuolta se on, en ymmärrä :? Ja pienempänä luulin, että Tampere ei ole Suomea, olin aina innoissani kun mentiin Tampereelle sukuloimaan :D Onhan niitä muitakin juttuja, mutta ei tule nyt mieleen vielä..

Disturbance

Joo kerran joskus 11-vuotiaana pankissa en muistanu omaa syntymapaivaani, vaan parhaan kaverin syntymapaivan... Hiukan nolotti. Ne on kylla perattaiset paivat samassa kuussa samana vuonna, eli ei niin paha, mutta silti!

Helinä-

Ihmettelin 13 - vuotiaaksi asti, että mikä ihmeen järki on "lähtölaskennalla" N - Y - T, Nyt. Sitten eräänä kauniina päivänä tajusin että kirjaimista N Y ja T tulee sana nyt :oops: :lol:

Lizzie

Luulin tosi pitkään että Ranskan ja Espanjan välissä on merta, luulin myös että koko pohjois-Amerikka Kanadaa lukuunottamaan on USAa, mutta Mexicohan ulottuu pitkälle Californian alle, eikä USA ole pinta-alaltaan mitenkään kovin suuri. :shock:

On niitä vaikka kuinka monta mutta nyt ei tuu mieleen.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat