Syötkö jotain omituista? - Yleinen keskustelu

enni

se on hyvää ku laittaa salaattiin sinappia ja ketsuppia ja sit vaikka jotai paprikamaustetta, grillimaustetta, aromisuolaa ym. :D njams

Sivut

Kommentit (328)

figaro
Lania
"Ai niin, pienenä tuli nautittua myös maitoa ja sokeria. Eli sokeri siis suuhun ja maitoa päälle. Tästä saa kuulla väliin sukulaisilta vieläkin :lol: "

Toivottavasti mä en kuule sukulaisilta siitä, kuinka mä pienenä pureskelin herneenpalkoja pitäen siitä karasta kiinni, ja jätin sitten sellasia pureskeltuja mössökasoja ympäriinsä :? :D

Siis voi jestas tämä nainen repesi!!! :lol: Heeeh! Siis hoh! :D Söpöä :P

figaro

Kun meillä on omat inhokit ja herkut ruokavaliossamme, saattaa tällä saralla löytyä myös niitä luurankoja kaapista.. Onko sinulla? Mitä ihmeellisyyksiä löytyy ruokailutottumuksistasi? Mitä ei muut suin surminkaan ymmärrä? :shock:

Minun yksi herkkuni on kylmät broileripyörykät tai ihan vain makkara ja siihen päälle ketsuppia :D

Syön myös raakana kananmunia.. :oops:

Hmm.. Enää en sentään mutustele keittämättömiä makarooneja, mitä harrastin pienenä :lol:

shanti

noh, mun makutottumukset on kuulemma aivan uniikkeja ja hirveitä, ainakin kaverit niin väittää. sinappia tungen leivän päälle (varsinkin hapankorpun kanssa se on taivaallista!) ja vielä juusto matkaan niin nam! vaihtoehtosesti sinapin tilalle käy myös tabasco.
suolakurkut kaikissa mahdollisissa muodoissaan on herrrkkua, samoin raaka sipuli.

hitto, näistä vois kirjottaa romaanin, mut nyt ei tuu mitään mieleen! no, palaillaan asiaan...

Vivian

Samoin ketsuppia menee ihan järjettömästi...seurassa en kehtaa sitä joka paikkaan tunkea mutta yksikseni :oops: pastan ja ketsupin kanssa menee ainakin...kalapuikot, muu kala, kaikki kana, nakit, lihapullat yms...nättiä sotkua saa aikaan jota kukaan muu ei varmasti söisi. Tosin välillä olen tunkenut ketsuppia myös riisiruokaan, onneksi harvemmin.
Muutenkin tuntuu olevan kaikki samat kuin edellisillä, eli sipuli myös sekä raakana että paistettuna, nam. Sen lisäksi kaikki väkevät salmiakit, erityisesti ne missä on salmiakkijauhoa sisällä, tarpeeksi väkeviä en ole vielä kohdannut.
Niin ja sulanut juusto on myös yksi. Laitan siis leivän, vaikka näkkileivänkin, mikroon ja sulatan juuston sitten siihen päälle. Tällöin ei tarvitse muuta rasvaa mukaan eli jotain hyvää tässäkin. Sitten vaan kurkut tai tomaatit päälle. Ehkä tämä lasketaan myös outojen ruokailutottumusten ryhmään?

figaro
Jzzu
Tää on varmaan aika tavallinen mutta kaikki taikinat on hyviä, aina leipoessa osa menee jo ennen uunia parempiin suihin.

Sama vika! Eikä tarvitse olla edes makea taikina :D

Jzzu
Yks mitä moni ihmettelee on se kun sotken aina jäätelöön joko mehua, maitoa tai limpparia riippuen mitä tarjolla.

Itse muksuna laitoin limpparia jäätelöön. Nykyisin korkeintaan kahvia.. Pitäisikin taas testata jaffajätskiä :lol:

shanti
sinappia tungen leivän päälle (varsinkin hapankorpun kanssa se on taivaallista!) ja vielä juusto matkaan niin nam! vaihtoehtosesti sinapin tilalle käy myös tabasco.

Minä en sinappia tunge, mutta joskus, jos ei ole muuta leivän päälle laitettavaa niin ketsuppia isken :D Ja tabascon sijaan valkosipulinkynsiä :lol:

Tuosta tulikin mieleen, etten ole koskaan nähnyt omituisempaa ruokailutapaa kuin hernekeitto ja juustosiivut :shock: En voi ymmärtää... :roll: Ja käyttääpä eräs tuttu leivän päällä aromisuolaa :lol:

Suzy

Minä tykkään ihan älyttömästi jauhelihapihveistä leivän päällä :oops: Ja chili ketsuppi on todella hyvää, sitä tungen minäkin joka paikkaan..
Muuten olen aika nirso, esim. hampurilaisen välissä ei saa olla suolakurkkuja ja majoneesia. Pyydän aina jättämään ne pois :oops:

kameletontti
Suzy
Minä tykkään ihan älyttömästi jauhelihapihveistä leivän päällä :

sama vika :lol: tumman leivän kanssa vielä parempaa.

Tai paistettua lenkkisiivuja vaalealla leivällä ja oltermannia päälle :mrgreen: nami, nami.

äiti yritti aina opettaa meidät siskoni kanssa syömään hänen herkkuaan, tumman leivän päällä valkosipulin siivuja ja suolaa :x yh hyh

Lania

Jos tavallista pakettijäätelöö syön, laitan siihen usein vissyä. Tulee just hyvää sellasta hilepehmistä.

"Tosin välillä olen tunkenut ketsuppia myös riisiruokaan, onneksi harvemmin."

Haha, oon kerran tainnu syödä riisiä ilman ketsuppia. En näin äkkiseltään muista ruokaa, mihin en sitä laittais. Makaroniruokia ei tarvi ees mainita, riisiin menee aina, perunamuusiin aina, myös keitettyjen perunoiden kanssa. Jauhelihahommeleihin toki, kanankin kanssa käy, kaikki pyörykät ja nakit. Keittoihin myös, jauhelihakeiton kanssa aivan ihanaa, ja nakkikeiton.

Yks mun mainio vakiruoka oli jossain vaiheessa sellanen, että iskin pannulle laatikon valkosia herkkusieniä, sipulin ja pussin pakastevihanneksi, paistoin/lämmitin, päälle mustapippuria ja ketsuppia ja sit syömään :D hyvää oli.

Yks hyvä haukkaus on ku kääräsee broileripyörykän ympärille juustosiivun.

Niin joo ja lukioaikojen alussa juotiin kavereitten kanssa aina kotipippaloissa "hyvää" juomaa, mukiin puolet kahvia ja puolet kaljaa. Hmm.

figaro
Lania
"Jee! En olekaan ainut kuka tekee tuota!!! :lol: "

:D laitapa vielä sekaan kaakaojauhoo, jopa minä epäsuklaansyöjä tykkään siitä!

Tämä taitaa kokeilla :D

Te Quiero

Hih, varmasti kaikkein kummallisin herkkuni on suklaamurot (coco popsit) ja maustamaton jogurtti :D Kaikki kaverit kauhistelee sitä mössöä mitä näistä syntyy.
Nyt kun aloin miettimään niin isoisältä opittu yhdistelmä ''jauhelihakastike ruisleivän päällä'' on aika herkkua!

Kyllä sitä kokista ja vaniljajätskiä tuli lapsena sekoteltua kaikissa juhlissa, nykyään jääny vähemmälle :wink:

miss nurse
Lania
Niin joo ja lukioaikojen alussa juotiin kavereitten kanssa aina kotipippaloissa "hyvää" juomaa, mukiin puolet kahvia ja puolet kaljaa. Hmm.

Oho, aika paha.... :lol:

Kun olin raskaana ni söin ihan hulluna appelsiineja, monta kiloa saattoi mennä päivässä :oops:

Nykyään ainoa asia joka tulee mieleen on se että sekoitan aina kaikki ruoat mössöksi ennen kun syön. Kamut ällöilee... 8)

Rahel

Minä oon saanut kuulla omituisista maustamistavoistani. Tykkään lykätä moneen ruokaan hippusen sokeria, varsinkin tomaattiruokiin se antaa makua. Ja jauhettu maustepippuri maistuu tosi hyvältä keitettyjen porkkanoiden kanssa.

Ja joulu ei ole joulu ilman pipareita aurajuustopäällysteellä.

sopuli

Mä kuulun kanssa tuohon ketsupin ystäviin :D Se on niin hyvää ja sopii joka ruokaan. Kylässä en sitä vaadi, mutta kotona melkeinpä laitan kaikkeen aina. Ketsuppi+kaikki pyörykät, nakit jne ilman kuumentamista on nam! Poikaystävä kauhistelee myös mun makuaistimuksia, käytän mustapippuria, suolaa ja aromisuolaa melkeinpä joka ruuan maustamiseen ;) terveellistä...

Taikinoista menee kanssa aivan kaikki, ihan sama onko makeaa vai suolaista. Sitä on vaan täytynyt vähän vähentää, kun tuo hiiva tuppaa muutenkin vähän villiintymään aika ajoin :(

Voi damn, alkoi tekee mieli nakkeja! :P

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat